FTM Forum

Full Version: "Het Afonso A.-topic"
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Het bericht van VI is aangepast, ook zij hebben het nu over 9 miljoen euro.
R2D2 Wrote:
Quote:Middlesbrough biedt negen miljoen op Alves.
Dat bedrag is toch een lachertje als je ziet waarvoor Babel is weggegaan die vorig jaar slechts 5 goals maakte. Confused

Kan afonso wel een werkvergunning krijgen voor Engeland ? Hij heeft geen dubbel paspoort (tenzij hij de zweedse nationaliteit heeft gekregen) en volgens mij moest je 2/3 van de A-interlands hebben gespeeld in het afgelopen jaar en dat heeft ie ook niet gedaan. En om de 26-jarige spits nou als uitzonderlijk talent te bestempelen gaat mij ook wat ver.....

Overigens lijkt Liverpool mij een financieel daadkrachtigere club dan Middlesbrough waardoor de prijzen ook wat uitgerekt worden....
Box Brother Wrote:
R2D2 Wrote:
Quote:Middlesbrough biedt negen miljoen op Alves.
Dat bedrag is toch een lachertje als je ziet waarvoor Babel is weggegaan die vorig jaar slechts 5 goals maakte. Confused

Kan afonso wel een werkvergunning krijgen voor Engeland ? Hij heeft geen dubbel paspoort (tenzij hij de zweedse nationaliteit heeft gekregen) en volgens mij moest je 2/3 van de A-interlands hebben gespeeld in het afgelopen jaar en dat heeft ie ook niet gedaan. En om de 26-jarige spits nou als uitzonderlijk talent te bestempelen gaat mij ook wat ver.....

Overigens lijkt Liverpool mij een financieel daadkrachtigere club dan Middlesbrough waardoor de prijzen ook wat uitgerekt worden....

Nee, geen dubbel paspoort, geen 2/3 van de A-interlands. Al je nagaat dat het geval als Alex al lastig was, denk ik niet dat Alves ervoor in aanmerking komt.....

Storm in een glas water. Hogere biedingen zijn resoluut van de hand gewezen, Heerenveen gaat never nooit niet akkoord met 9 miljoen, ik denk zelfs dat het niet eens een bod is om verder over te onderhandelen.
Hij zit er weer bij!

Quote:Afonso Alves met nationaal team naar Amerika

23/08 (16:24) De Braziliaanse bondscoach Dunga heeft Afonso Alves opgeroepen voor twee wedstrijden. De Goddelijke Kanaries spelen in september twee keer in Amerika en Alves wordt geacht daar bij te zijn.

Op 9 september in Chicago is Amerika de tegenstander, drie dagen later staat in Boston een duel tegen Mexico op het programma. Op zich hoeft Alves daardoor geen wedstrijden van sc Heerenveen te missen. Op 1 september speelt de ploeg van Gertjan Verbeek thuis tegen Sparta Rotterdam. Op 15 september is in Rotterdam Excelsior de tegenstander. De Braziliaanse voetbalbond maakte de selectie van Alves op de officiële website bekend.
Heeft hij daarna weer 2 maanden nodig om weer wedstrijdfit te worden?
Kleine Jan Wrote:Heeft hij daarna weer 2 maanden nodig om weer wedstrijdfit te worden?

Als ie maar niet op de terugvlucht via Brazilie vliegt.....
Peter Wrote:Mukkie.. Gomes zit niet bij de selectie en is op vakantie, dus lijkt me idd sterk dat hij opeens op doel staat.

Weer geen Gomes bij de selectie.....is alweer op vakantie?

Quote:De volledige selectie:

Doel: Doni (AS Roma) en Julio Cesar (Internazionale)

Verdediging: Maicon (Internazionale), Daniel Alves (Sevilla), Gilberto (Hertha BSC), Kleber (Santos), Lucio (Bayern München), Juan (AS Roma), Alex (Chelsea) en Alex Silva (São Paulo).

Middenveld: Gilberto Silva (Arsenal), Mineiro (Hertha BSC), Josue (VfL Wolfsburg), Fernando (Girondins Bordeaux), Elano (Manchester City), Julio Baptista (Real Madrid), Diego (Werder Bremen)

Aanval: Kaká (AC Milan), Ronaldinho (Barcelona), Robinho (Real Madrid), Vagner Love (CSKA Moskou) en Afonso Alves (SC Heerenveen)
Gunstig voor PSV supporters die niet willen dat ie gaat dat ie er niet bij is!
Quote:Daar gaan we weer... Afonso Alves verschijnt niet op de training

Later vandaag overlegt de directie van sc Heerenveen met de zaakwaarnemer van de speler.
Het wordt zo langzamerhand een verhaal om flauw van te worden. Eerst kwam de speler te laat terug van vakantie, vrijdag nog zei hij dat die hele gang van zaken een storm in een glas water was en nu is hij dus weer afwezig. De oorzaak van dat verzuim zou moeten liggen in een artikel op de weblog van Alves. Daarop legt woordvoerder Augusto uit dat Alves meer wil verdienen en laat hij Alves zeggen dat het onrechtvaardig is dat de club hem niet laat gaan.

Directeur Yme Kuiper zei in een reactie bij Omrop Fryslân dat ook hij niet precies weet wat er aan de hand is. Alves was niet op de training, hij was ook niet thuis en een uitleg kreeg de club ook nog niet. Voor vanmiddag vijf uur staat een overleg gepland tussen club en zaakwaarnemers. De kans dat de aanvaller zondag tegen Ajax kan spelen (als basisspeler of als invaller) is in ieder geval nihil. Trainer Gertjan Verbeek gebruikt in principe nooit spelers die de laatste training missen.

(wordt tot in het oneindige vervolgd)
Verklaring van Alves: Hij was een beetje moe en kon het niet opbrengen op de training te verschijnen.

De directie van Heerenveen heeft hem verboden om nog met Romario te bellen.... :wink:
Ze zijn wel erg goedgelovig daar in Heerenveen. En nu geven ze de pot tegen ajaks dus ook maar zomaar weg.
Echt asociale acties zijn dit. Net als die kut Kone. Gasten verdienen verdomme een vermogen en dan naaien ze hun club op deze manier. Ze hebben destijds met hun volle verstand een contract (al dan niet met een bepaalde clausule) getekend dus nu moeten ze niet zo janken. Belachelijk is het!
Hoofdprijs zul je niet meer krijgen voor Alves en aan een ongemotiveerde Braziliaan heb je ook niks.

Mooi prijsje voor krijgen, schop onder de kont en weg ermee..... Icon_evil
Prijs gaat inderdaad omlaag. Belangstellende clubs zullen ook afgeschrikt worden door deze mentaliteit van Alves c.q. zaakwaarnemer. Bij zijn volgende club kan Alves dezelfde streken flikken.
Quote:Vandenbussche: "Ik hoef Alves nooit meer te zien"
26 augustus 2007

Heerenveen-spits Afonso Alves heeft alle krediet bij een groot aantal van zijn medespelers verloren. Doelman Brian Vandenbussche kwam na afloop van Ajax - SC Heerenveen (4-1) zelfs met een hard oordeel. "Ik hoef die Alves nooit meer te zien."

Vandenbussche vindt dat Alves door zijn gedrag de club dupeert. "Hij heeft ons in korte tijd twee keer in de steek gelaten. Afgelopen zaterdag bleef Alves zonder reden weg van de training. Dat is een schande. Met Alves erbij waren we vandaag mentaal sterker geweest", aldus Vandenbussche.

Wat een knuppel eerste klas is die Alves toch. Kan de UEFA/FIFA daar niets tegen doen? Zijn marktwaarde gaat alleen maar omlaag door zijn houding, lekker voor de club die hem het succes heeft gebracht. Nog steeds zo positief over Alves, Mukkus?
Lamme Lennie Wrote:Wat een knuppel eerste klas is die Alves toch. Kan de UEFA/FIFA daar niets tegen doen? Zijn marktwaarde gaat alleen maar omlaag door zijn houding, lekker voor de club die hem het succes heeft gebracht. Nog steeds zo positief over Alves, Mukkus?

ben ik met je eens. wat een ondankbare grafhond. ook met derksen was is het zowaar eens. laat hem maar lekker thuiszitten, kijken of hij volgend jaar elders nog zoveel kan verdienen. Puke
Haal het 'grote' maar ook van de topic titel weg.
Dre Wrote:Haal het 'grote' maar ook van de topic titel weg.

Goed idee! :wink:
9 pagina's is best groot. zet maar weer terug.
waf Wrote:9 pagina's is best groot. zet maar weer terug.

Ik denk dat Donny de Groot eerder zo'n topic zou verdienen.
Ik hoop echt dat Hee zijn poot stijf houdt en hem niet laat gaan.
Ekslem Wrote:Ik hoop echt dat Hee zijn poot stijf houdt en hem niet laat gaan.

Niet voor de bedragen die genoemd worden.....
Middlesbrough bood 6,1 miljoen pond (ongeveer 9 miljoen euro), werd afgewezen, en ze kwamen met een nieuw bod: 6,6 miljoen pond.....

Lachwekkend.
Als Babel b.v. al 17M oplevert dan Alves toch minstens 20. En dan janken dat hij Hee niet begrijpt, omdat hij ergens anders schijnbaar 10 keer zoveel kan gaan verdienen. Pleur toch op zeg, Hee heeft hem een kans gegeven dus hij mag ze alleen maar heel dankbaar zijn!
Toen ie vanuit Malmo naar Heerenveen kwam, was meneer Alves een nobody. Dankzij Heerenveen is hij doorgebroken in de internationale voetbalwereld. Dus niet zeiken, hij had ook nog steeds 'anoniem' in de zweedse competitie kunnen spelen. Zonder zilveren schoen, zonder 5 interlands, zonder een Coppa op zak en tegen een voor voetbalbegrippen schamel loontje.

Het is heel simpel, een jaar geleden heeft hij met zijn volle 100% verstand een contract getekend en hij heeft daarin geen gelimiteerde transfersom opgenomen.

Misschien dat Galatasay nog rare dingen gaat doen, om de gevraagde transfersom op tafel te leggen. Middlesbrough lijkt uit de picture (de transfer van Yakubu naar Everton gaat waarschijnlijk niet door, vanwege een geweigerde werkvergunning). Sevilla kiest voor Kone. Blijven niet veel smaken over....
heerenveen is sowieso de verliezer want die alves gaat geen bal meer raken dit seizoen als hij blijft...
Ricochan Wrote:heerenveen is sowieso de verliezer want die alves gaat geen bal meer raken dit seizoen als hij blijft...

Dat denk ik wel. Zal zich toch weer in de kijker willen spelen....
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.abelenstra.com">http://www.abelenstra.com</a><!-- w -->

Quote:Kamp Alves: ,,De slavernij is lang geleden al afschaft''

27/08 (11:04) Assistent-trainer Hans Visser van sc Heerenveen zegt in de Leeuwarder Courant: ,,Het ligt niet aan die jongen, maar aan die gasten er omheen.'' Een van de loopjongens van zaakwaarnemer Tiburcio zegt: ,,Heerenveen speelt het hard, Afonso doet nu hetzelfde.''

De situatie is zo langzamerhand wel bekend: Alves kwam te laat terug van vakantie, daarna leek de lucht geklaard, maar afgelopen zaterdag verscheen hij zonder opgaaf van reden niet op de training. Volgens Hans Visser laat Alves zich manipuleren door zijn zaakwaarnemers. Die willen voor de sluiting van de transfermarkt (vrijdag) nog een lucratieve transfer afdwingen.

Caio Ziller is assistent van zaakwaarnemer Tiburcio. Hij beweert dat er sprake is van ,,een slechte relatie'' tussen speler en club: ,,Heerenveen speelt het hard, Afonso doet daarom nu hetzelfde. Hij is verdrietig omdat de club hele goede aanbiedingen afslaat.'' Volgens Ziller moet sc Heerenveen de aanvaller laten gaan: ,,De slavernij is lang geleden al afgeschaft.''

Pffffffffffffffff... Vergeten zeker dat Alves zelf zijn handtekening heeft gezet onder een vijfjarig contract? En wie is hier eigenlijk de echte slavendrijver? Maandag praten de partijen verder.

Heerenveen moet hem nu helemaal aan zijn contract houden en hem de resterende jaren op een katoenplantage laten werken.....

En de zaakwaarnemers maar roepen dat Heerenveen geen respect toont.
Wat een prachtige soap.

Later meer. Ik hou jullie op de hoogte. :wink:
Opmerkelijk:
De 26-jarige Afonso A. uit Heerenveen is vanochtend WEL(!) op de training verschenen samen de reserves van het eerste en de beloften.

De spelers van het eerste die gisteren gespeeld hebben tegen Ajax hadden op een andere locatie hun uitlooptraining.
Mukkus Wrote:Opmerkelijk:
De 26-jarige Afonso A. uit Heerenveen is vanochtend WEL(!) op de training verschenen samen de reserves van het eerste en de beloften.

De spelers van het eerste die gisteren gespeeld hebben tegen Ajax hadden op een andere locatie hun uitlooptraining.


Hij moet natuurlijk wel fit blijven zodat hij gelijk bij zijn nieuwe ploeg aan de slag kan... :wink:


en de keepert wil hem toch al nooit meer zien



HEERENVEEN - Heerenveen-doelman Brian Vandenbussche heeft zijn buik vol van de streken van collega Afonso Alves. Na de verloren wedstrijd tegen Ajax trok de Belg hard van leer: "Ik hoef die Alves nooit meer te zien.”




Vandenbussche vindt dat Alves door zijn gedrag de club dupeert. "Hij heeft ons in korte tijd twee keer in de steek gelaten. Afgelopen zaterdag bleef Alves zonder reden weg van de training. Dat is een schande. Met Alves erbij waren we vandaag mentaal sterker geweest”, aldus Vandenbussche.

Alves staat in de belangstelling van diverse topclubs. Vrijdag verscheen hij nog op de training van SC Heerenveen, om vervolgens op de dag voor de wedstrijd weer afwezig te zijn. De Braziliaan lijkt met zijn gedrag aan te sturen op een breuk met de Friezen.
Hierboven staat een iets andere tekst, dan VDB daadwerkelijk heeft gezegd voor de regionale omroep.

Op de vraag hoe hij tegen de hele soap aankeek, reageerde VDB.
Wat hij daarin letterlijk zei, was: "Ik hoef die Alves niet meer te zien, zeg maar".

Hij zei het dus een stuk genuanceerder dan dat hierboven wordt geciteerd.

Maar al met al geen slimme opmerking.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17