FTM Forum

Full Version: "Het Afonso A.-topic"
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17
Zullen we wedden dat hij niet speelt?
Uiteraard niet. Dagje rusten, dagje vliegen. Training msisen doordat je moe ben.
Niet spelen
Bocaloca Wrote:Uiteraard niet. Dagje rusten, dagje vliegen. Training msisen doordat je moe ben.
Niet spelen

Paar daagjes Brazilie....

Quote:Afonso Alves nog niet terug in Heerenveen

14 september 2007
Afonso Alves is nog niet teruggekeerd in Friesland. De aanvaller verbleef de afgelopen week met het Braziliaanse elftal in Amerika en zou gisteravond terugkeren in Nederland. Alves arriveerde gisteren echter niet op Schiphol. De clubleiding van Heerenveen heeft het vermoeden dat Alves vanuit Amerika naar Brazilië is gevlogen om een extra bezoekje aan zijn vaderland te brengen. Wanneer Heerenveen Alves wel in Friesland kan verwachten, is onduidelijk. ,,Daar kan ik op dit moment niks over zeggen,’’ aldus directeur Yme Kuiper. ,,We hebben echter wel één zekerheid, namelijk dat als Afonso wil voetballen, hij dat alleen bij ons kan doen.’’
Ongelooflijk zeg.

Aanklagen voor werkweigering. Hee zal echter niet te veel risico willen lopen met het oog op kapitaalvernietiging. Hadden ze hem nou toch maar voor 21M laten gaan :8:
Niks aanklagen, gewoon even een tijdje op de tribune zetten. Kijken of dat hij nog in aanmerking komt voor het Braziliaanse elftal. Hij mag op de training laten zien, dat hij weer voldoende gemotiveerd is en dan kan hij, via het tweede van Heerenveen weer proberen in aanmerking te komen voor wat invalbeurten in het eerste. Als meneer daar niet van gediend is, kan hij altijd nog boekjes gaan schrijven over voor wie hij wel of niet buigt... :8:
Wat een leuke soap :Big Grin
Ekslem Wrote:Hadden ze hem nou toch maar voor 21M laten gaan :8:

Wie heeft er 21 miljoen geboden?
Afonso Alves wederom spoorloos
Geschreven door Daniel Cabot-Kerkdijk op vrijdag, 14 september om 11:10

“Als ik terug ben, ga ik gewoon weer doen waar ik goed in ben: het maken van doelpunten.” Het is maar de vraag voor wanneer Afonso Alves dit in gedachten had. De topschutter van SC Heerenveen was donderdagavond op Schiphol in geen velden of wegen te bekennen.

Alves speelde deze week met het Braziliaanse elftal in Amerika en zou gisteravond terugkeren in Nederland. De clubleiding van Heerenveen heeft nu het vermoeden dat Alves vanuit Amerika naar Brazilië is gevlogen om een extra bezoekje aan zijn vaderland te brengen.

Op de website van de Friese club vertelt directeur Yme Kuiper niet te weten wanneer de Braziliaan weer opduikt. “Daar kan ik op dit moment niks over zeggen. We hebben echter wel één zekerheid, namelijk dat als Afonso wil voetballen, hij dat alleen bij ons kan doen.”

Alves, die woensdag tegen Mexico trefzeker was, werd wekenlang in verband gebracht met een transfer naar onder meer AZ en Middlesbrough. Toen die deals mislukten repte zijn belangenbehartiger Wagner Augusto Alvares de Freitas van slavernij
Bocaloca Wrote:De topschutter van SC Heerenveen was donderdagavond op Schiphol in geen velden of wegen te bekennen.

Zouden die Friezen snappen dat je iemand ophaalt in de aankomsthal?
Treesong Wrote:
Bocaloca Wrote:De topschutter van SC Heerenveen was donderdagavond op Schiphol in geen velden of wegen te bekennen.

Zouden die Friezen snappen dat je iemand ophaalt in de aankomsthal?

Vast wel. En nog zoeken ze alle velden en wegen in de omgeving af!
Hebben ze al in hun supportsvak gezocht, het Friesvak :8:
Ekslem Wrote:Hebben ze al in hun supportsvak gezocht, het Friesvak :8:

Ja, zat ie ook niet. Logisch, natuurlijk. Veel te koud voor hem.
Opmerkelijke actie:

Quote:Alves in de ban bij Voetballer van het Jaar

AMSTERDAM - Nog nooit in de geschiedenis van de Voetballer van het Jaar gingen de rapporteurs van dit klassement over tot een sanctie. Maar voor de ex-internationals heeft Afonso Alves het volledig verpest. De Braziliaan, die op het 26e gala zowel de Gouden Schoen als beste speler van de eredivisie en de topscorersprijs in ontvangst had moeten nemen, schitterde voor ruim 800 genodigden en televisiekijkend Nederland door afwezigheid. De spits lapte daarmee alle spelregels, zoals gedrag, sportiviteit en dienstbaarheid aan het team, volledig aan zijn laars. De rapporteurs zijn hem dan ook goed zat. Sterker, vanaf heden wordt Alves door hen in de ban gedaan. Een en ander houdt in dat de nog bij Heerenveen onder contract staande spits dit prille seizoen niet meer cijfermatig wordt beoordeeld. Achter zijn naam komt na elke wedstrijd dan ook een streepje in plaats van een cijfer.

Chef-rapporteur Dick Schneider stelt resoluut: "Zo ga je niet met elkaar om. Aan een aantal criteria is Alves volledig voorbijgegaan, zoals respect hebben voor de sport die je beoefent. Hij heeft zich respectloos gedragen tegen zijn club, spelers, publiek en pers. Eigenlijk", stelt Schneider, "heeft hij de hele voetbalwereld in de maling genomen." De chef-rapporteur heeft wel begrip voor Gertjan Verbeek, de trainer van Heerenveen. "Zijn houding begrijp ik nog. Verbeek gaat over het technisch aspect door hem bijvoorbeeld niet op te stellen. Een mogelijke disciplinaire straf had hij bij het bestuur kunnen voordragen. Dat is niet gebeurd, al had je bij een willekeurige werkgever door zulk gedrag op straat gestaan." Schneider wil er ook niet aan, dat het besluit om niet op het gala te verschijnen ingefluisterd was door de zaakwaarnemers van de Braziliaan. "Heeft die jongen dan geen eigen mening, geen persoonlijkheid? Door zijn optreden heeft hij alle belangen geschaad en zijn er louter verliezers. Het kwalijke van alles is dat hij tot op de dag van vandaag niets van een excuus heeft laten horen."

Ook onder de rapporteurs, die iedere week op stap gaan om de eredivisiespelers te beoordelen, leeft dezelfde mening. Jan Peters vindt het heel erg wat er op het gala is gebeurd. "Ik heb hier eigenlijk geen woorden voor. Want door niet te verschijnen laat Alves ook zijn hele ploeg, trainer, technische staf en begeleiding in de steek. Die waren allemaal voor hem naar deze speciale avond gekomen. Het is gewoon een stoot onder de gordel. Want mede dankzij zijn ploeggenoten heeft hij deze prijs - als buitenlander nog wel in de Nederlandse competitie - kunnen winnen. Je bent ook zo goed omdat je medespelers dit mogelijk maken. Het is ook een stuk waardering over een heel seizoen door allemaal oud-voetballers gegeven. Ik heb zelf een aantal jaren in Italië (Genua en Atalanta Bergamo) gespeeld en via een zevental kranten meegedaan om zo'n prijs te winnen. En geloof mij maar dat zoiets als het niet verschijnen in Italië absoluut ondenkbaar is. Als ik zoiets had gedaan, zou ik binnen een paar minuten door mijn club op straat zijn gezet. Die transferperikelen en de verkiezing had hij gewoon strikt gescheiden moeten houden. Ik vind wel dat Heerenveen en vooral trainer Gertjan Verbeek met deze zaak uitstekend zijn omgegaan. Maar ik zou hem tijdens de winterstop tegen een goede prijs snel verkopen."

Ook Edo Ophof staat vierkant achter deze beslissing. "Ik weet uiteraard niet alles wat er zich achter de schermen heeft afgespeeld. Het zal mij echter niets verbazen als er in een later stadium nog een aantal zaken uit de hoge hoed tevoorschijn komen. Kijk, als je inderdaad sterk in je schoenen staat, laat je zo'n verkiezing niet in de steek. En helemaal niet voor al die mensen in de zaal, die speciaal voor jou zijn gekomen. Want daar ging het deze avond toch uiteindelijk om. De uitreiking van de Gouden Schoen aan de Voetballer van het Jaar. Nu voelt iedereen zich toch in de maling genomen. "

En terecht, natuurlijk.
terecht? slaat toch nergens op. wie denken ze wel dat ze zijn? ten eerste rapporteren ze doorgaans ongelooflijk kut, over respect gesproken, ten tweede hebben ze zich daar helemaal niet mee te bemoeien. waarom iemand op het veld stat of waaarom niet, en waarom iemand niet naar dat kut gala gaat, het gaat ze geen hol aan.

zitten, kijken, rapporteren en je muil houden. en als iemand jou als rapporteur niet serieus neemt dan heb je dat maar te slikken. ik verbaas me er elk jaar weer over dat al die voetballers naar dat debiele gala gaan. daar heb je toch geen zin in? dat wordt je gewoon ff verplicht, opgelegd. en dat voor een paar zaadnekken die met een neuzenbril naar de wedstrijd kijken?

en godver, lekkere straf ook. die gast speelt geen wedstrijd meer voor heerenveen en zij gaan nu aankondigen een streepje achter z'n naam te zetten. toe maar! :roll:
waf Wrote:die gast speelt geen wedstrijd meer voor heerenveen

Waarom niet?
Mukkus Wrote:
waf Wrote:die gast speelt geen wedstrijd meer voor heerenveen

Waarom niet?

dat voel ik aan mijn water.
Waar is die Alves nou eigenlijk ?
de nieuwe Wrote:Waar is die Alves nou eigenlijk ?

In de zak....
[Image: 200px-Sint_in_spanje.jpg]
waf Wrote:
Mukkus Wrote:
waf Wrote:die gast speelt geen wedstrijd meer voor heerenveen

Waarom niet?

dat voel ik aan mijn water.

Heb ik een tip voor je, waf:
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.stopbedplassen.be">http://www.stopbedplassen.be</a><!-- w -->
Nog steeds geen spoor van Alves
Uitgegeven: 19 september 2007 13:45
Laatst gewijzigd: 19 september 2007 14:01

AMSTERDAM - Heerenveen moet het nog steeds stellen zonder Afonso Alves. De Braziliaanse spits zou zich volgens zijn vriendin Lottie woensdag weer bij zijn teamgenoten voegen, maar liet opnieuw verstek gaan.


De aanvaller en de trainer in gelukkiger tijden


De Zweedse blondine dacht haar vriend dinsdagavond te verwelkomen op Schiphol, maar niets was minder waar, meldt De Telegraaf.

Alves was de afgelopen week met het nationale team van Brazilië in de Verenigde Staten voor een oefenwedstrijd. De aanvaller baalt dat hij de Friese club niet heeft kunnen verlaten en probeert door zijn afwezigheid een vertrek te forceren.

Helsingborg

De clubleiding van Heerenveen wil de topscorer onder geen beding laten gaan. De ploeg van trainer Gert Jan Verbeek komt donderdagavond in de UEFA Cup in actie tegen Helsingborg, waar Henrik Larsson voor de doelpunten zorgt. De clubs spelen om een plaats in de groepsfase van de UEFA Cup.

Dat Alves bij die wedstrijd aanwezig is, lijkt uitgesloten.
Vandaag in 't wereldje:
• Die twee wedstrijden schorsing komen niet zo slecht uit voor Verbeek. Kan hij mooi Alves gaan zoeken. :lol:
:lol:

Quote:'Spoorloze' Alves terug in Heerenveen
Afonso Alves is vandaag weer gearriveerd in Nederland. De Braziliaanse aanvaller keerde opnieuw veel later terug dan afgesproken van verplichtingen met de nationale ploeg.

De topschutter van sc Heerenveen zou zich reeds afgelopen week melden in het Friese Haagje, maar bleef dagenlang spoorloos. De afwezigheid van de Braziliaan vloeit vrijwel zeker nog altijd voort uit zijn niet gehonoreerde wens om te vertrekken. Op de slotdag van de transfermarkt ketste een overstap naar AZ, waar Alves aanzienlijk meer kon verdienen, af.

Vrijdag zal Alves een gesprek hebben met de directie van sc Heerenveen. Trainer Gertjan Verbeek heeft al laten weten de positie van de Braziliaan binnen zijn selectie volledig af te laten hangen van het directiebesluit over een eventuele sanctie voor de ongeoorloofde afwezigheid.
Haha.. ben benieuwd of hij ook gaat kijken vanavond.
Had ie beter niet kunnen doen....
waarom niet? hij is gek op doelpunten dacht ik zo. Beter dan de saaie wedstrijden van Ajax en Az
Ik denk dat Petr op de spreekkoren doelt....
Ekslem Wrote:Ik denk dat Petr op de spreekkoren doelt....
excuus niet gehoord...
kooltje Wrote:waarom niet? hij is gek op doelpunten dacht ik zo. Beter dan de saaie wedstrijden van Ajax en Az

FC Twente was ook saai.
Quote:Verbeek stelt Alves ultimatum
21 september 2007


Het geduld van Gertjan Verbeek is op. De coach van Heerenveen wil nog vandaag van Afonso Alves weten of de spits bereid is om weer aan te sluiten bij de selectie. "Als hij nu geen keuze maakt, gaat hij maar ergens voor zichzelf trainen. We hebben hier genoeg velden", is de duidelijke taal van de coach.


Alves meldde zich donderdag plotseling weer in Heerenveen, nadat hij bijna een week spoorloos geweest was. Dezelfde avond zag hij zijn teamgenoten vanaf de tribune met 5-3 winnen van Helsingborg, maar televisiecamera's legden haarfijn vast dat de Braziliaan zeer ongeïnteresseerd reageerde op goals van 'zijn' team.

"Alves moet eerst maar eens duidelijk maken dat hij weer wedstrijden voor ons wil spelen. Hij handelt nu niet correct tegenover de spelersgroep. Maar als hij nu geen toezeggingen doet, hoeft hij ook niet op de training te verschijnen", zegt Verbeek, die vanmiddag een gesprek met de spits heeft, in De Telegraaf.
Stelletje goedgelovigen daar in Friesland

Quote:Alves gaat weer trainen
21 september 2007


Afonso Alves lijkt vrede te hebben gesloten met SC Heerenveen. De Braziliaanse spits heeft vanmiddag een gesprek gehad met de clubleiding, met als resultaat dat hij vanaf komende zaterdag weer mee zal trainen. De eerste dagen zal hij een individueel programma afwerken, maar verwacht wordt dat hij in de loop van de week weer aan zal sluiten bij de rest van de selectie.


Met deze mededeling van SC Heerenveen lijkt een einde te komen aan de maandenlange soap rond de Braziliaanse spits, die in de zomer nadrukkelijk aanstuurde op een transfer. Toen bleek dat Heerenveen hem niet wilde laten gaan, begon hij dwars te liggen. Hij kwam niet opdagen bij trainingen en kwam veel te laat terug van uitstapjes met de nationale ploeg van Brazilië.

Vandaag liet Heerenveen-coach Gertjan Verbeek weten dat zijn geduld op was. Hij wilde duidelijkheid hebben van de spits. "Alves moet eerst maar eens duidelijk maken dat hij weer wedstrijden voor ons wil spelen. Hij handelt nu niet correct tegenover de spelersgroep. Maar als hij nu geen toezeggingen doet, hoeft hij ook niet op de training te verschijnen."

Tijdens een gesprek, vrijdagmiddag, deed Alves blijkbaar de toezeggingen waar Verbeek op hoopte. Als de Braziliaan deze beloftes nakomt, zal hij vanaf morgen weer dagelijks op het trainingsveld in Heerenveen te vinden zijn.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17