FTM Forum

Full Version: Vakanties 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Ik spreek Frans wel eens als hij dienst heeft op station Duivendrecht.
Weet er iemand, geheel toevallig, of je in de directe omgeving van Cap D'agde in Frankrijk ook leuke bergjes hebt om tegenop te fietsen ??
zit nu nopg 2 dagen in Barca voor werk maar wel wat relax dagen tussendoor gehad, was weer met G-Star op pad bij Bread & Butter, wel een mooi showtje neer gezet daar
sinds afgelopen dinsdag weer in het land na dik 2 weken Italia.
Pisa - Genua - Cinque Terre - Acqui Terme - Rome - Florence - Rimini - San Marino en weer Pisa.

- Pisa is, naast het toerisme bij de toren en rest van de Campo, een mooie renaissance-stad met mooie gebouwen en pleinen en tis mooi compact. (vliegveld is kwartier lopen van het station)

- Cinque Terre is prachtig, maar vooral het 3e stuk (vanaf La Spezia gezien) tussen Corniglia en Vernazza is pittig met paadjes langs de afgrond waar je nauwelijks twee voeten naast elkaar kunt zetten, maar
adembenemende uitzichten, natuur en cultuur (de 5 dorpjes zelf).

- in Acqui Terme (ten NW van Genua) woont een vriend van ons en, persoonlijk, vind ik die streek in Piëmonte veelzijdiger dan wat ik van Toscane heb gezien. Meer verschillen in reliëf, je kunt zien dat het er 's winters koud (en 's zomers warm) is en er is (nog) geen massatoerisme.

- In Rome nog het GRATIS concert van Genesis meegepikt in Circo Massimo, samen met dik 350.000 andere belangstellenden.
(je bent Nederlander, dus dan ga je daarheen vanuit Genua, ook al kost het je Eurostar-ticket en moet je 7 uur in de trein zitten. Nog even een klein rondje bezienswaardigheden gedaan (ik ga in september toch nog een keer).

- Florence is mooi, maar nog mooier als je iets buiten het toeristische centrum gaat kijken. Vooral de uitzichten vanaf de berg over de Arno en de stad zijn prachtig.

- Rimini is (zoals hier al gewaarschuwd) toeristisch, maar het verschil met de Spaanse costa's is dat hier wel 75% van de aanwezigen 'native' is, er geen Friet van Piet, Broodje van Kootje of Nasi van Bassie is en je er nauwelijks Duitsers en/of Engelsen ziet. Gelukkig waren wij er alleen maar om wat bij te komen, bij te bruinen, te eten, te drinken en wat te plankjeballen in de zee en dat is gelukt. Het oude centrum van Rimini, waar nauwelijks iemand komt, is trouwens het bekijken waard.

- San Marino is leuk als historisch fenomeen (als je je wat inleest in de geschiedenis) en de stad + 3 torens zijn bezienswaardig, maar ook hiervoor geldt dat je je wat buiten de gebaande toeristische paden moet geven om de andere leuke dingen te zien.

Ik had alle (betaalbare) hotels redelijk vlak van tevoren geregeld en ze waren allemaal (m.u.v. Rimini, want daar wilden we uiteraard niet te ver van de zee zitten) binnen 500m van het station van aankomst.
Het OV in Italië is meer dan acceptabel als je accepteert dat Italianen vertragingen tussen 0 en 15 minuten beschouwen als 'op tijd'. Overigens staan die vertragingen wel aangegeven, maar dat wil niet zeggen dat ze kloppen. Ook kaartjes in trein en bus zijn betaalbaar, zeker als je het niet erg vindt om iets langer onderweg te zijn van A naar B en een regionale trein neemt ipv duurdere IC of ES. Dan zie je onderweg ook nog wat (als er tenminste niet teveel tunnels zijn).

Ik ben bezig met een feauteau-selectie voor op Flickr. Eventuele belangstellenden wil ik t.z.t. wel ff het adres sturen.
nog een weekje, dan zit ik ook weer in toscane. :excited:
waf Wrote:toscane

[gay]
waf Wrote:nog een weekje, dan zit ik ook weer in toscane. :excited:

Doe de groeten aan mijn nicht.
Berend Botje Wrote:nicht.

[gay]
Basofiel.
Gerben Zonderland Wrote:sinds afgelopen dinsdag weer in het land na dik 2 weken Italia.
Pisa - Genua - Cinque Terre - Acqui Terme - Rome - Florence - Rimini - San Marino en weer Pisa.

- Pisa is, naast het toerisme bij de toren en rest van de Campo, een mooie renaissance-stad met mooie gebouwen en pleinen en tis mooi compact. (vliegveld is kwartier lopen van het station)

- Cinque Terre is prachtig, maar vooral het 3e stuk (vanaf La Spezia gezien) tussen Corniglia en Vernazza is pittig met paadjes langs de afgrond waar je nauwelijks twee voeten naast elkaar kunt zetten, maar
adembenemende uitzichten, natuur en cultuur (de 5 dorpjes zelf).

- in Acqui Terme (ten NW van Genua) woont een vriend van ons en, persoonlijk, vind ik die streek in Piëmonte veelzijdiger dan wat ik van Toscane heb gezien. Meer verschillen in reliëf, je kunt zien dat het er 's winters koud (en 's zomers warm) is en er is (nog) geen massatoerisme.

- In Rome nog het GRATIS concert van Genesis meegepikt in Circo Massimo, samen met dik 350.000 andere belangstellenden.
(je bent Nederlander, dus dan ga je daarheen vanuit Genua, ook al kost het je Eurostar-ticket en moet je 7 uur in de trein zitten. Nog even een klein rondje bezienswaardigheden gedaan (ik ga in september toch nog een keer).

- Florence is mooi, maar nog mooier als je iets buiten het toeristische centrum gaat kijken. Vooral de uitzichten vanaf de berg over de Arno en de stad zijn prachtig.

- Rimini is (zoals hier al gewaarschuwd) toeristisch, maar het verschil met de Spaanse costa's is dat hier wel 75% van de aanwezigen 'native' is, er geen Friet van Piet, Broodje van Kootje of Nasi van Bassie is en je er nauwelijks Duitsers en/of Engelsen ziet. Gelukkig waren wij er alleen maar om wat bij te komen, bij te bruinen, te eten, te drinken en wat te plankjeballen in de zee en dat is gelukt. Het oude centrum van Rimini, waar nauwelijks iemand komt, is trouwens het bekijken waard.

- San Marino is leuk als historisch fenomeen (als je je wat inleest in de geschiedenis) en de stad + 3 torens zijn bezienswaardig, maar ook hiervoor geldt dat je je wat buiten de gebaande toeristische paden moet geven om de andere leuke dingen te zien.

Ik had alle (betaalbare) hotels redelijk vlak van tevoren geregeld en ze waren allemaal (m.u.v. Rimini, want daar wilden we uiteraard niet te ver van de zee zitten) binnen 500m van het station van aankomst.
Het OV in Italië is meer dan acceptabel als je accepteert dat Italianen vertragingen tussen 0 en 15 minuten beschouwen als 'op tijd'. Overigens staan die vertragingen wel aangegeven, maar dat wil niet zeggen dat ze kloppen. Ook kaartjes in trein en bus zijn betaalbaar, zeker als je het niet erg vindt om iets langer onderweg te zijn van A naar B en een regionale trein neemt ipv duurdere IC of ES. Dan zie je onderweg ook nog wat (als er tenminste niet teveel tunnels zijn).

Ik ben bezig met een feauteau-selectie voor op Flickr. Eventuele belangstellenden wil ik t.z.t. wel ff het adres sturen.

Nog geneuuuukt?
Ik heb het helemaal gehad met het illustreren van die kutsprookjesboeken Icon_evil

Vrijdag maar eens een weekje in Tukkerland bivakkeren, telefoon uit en genieten van de Twentse hospitality Hakkuh

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.holtweijde.nl/index2.php?p=pages/page&main_cat_id=1&language=NL">http://www.holtweijde.nl/index2.php?p=p ... anguage=NL</a><!-- m -->
Treesong Wrote:illustreren van sprookjesboeken

[baby]

Treesong Wrote:Tukkerland

[gay]
Ik zal aan je denken als ik met een glas ijkoude chardonnay in het zonnetje op m'n privé terras zit Flower
Treesong Wrote:ijkoude

Je blijft dus in amsterdam, flikkert een biertje in het ij om het te koelen en een uurtje later weer naar huis?
Ga jij vrijdag maar een weekie naar dat achterlijke Twente. Ik vertrek vrijdag voor een week naar het prachtige Salland!
Interseert met allemaal geen drol waar het is... als ik maar niet gebeld wordt, als de wijn maar koel is en als de sauna maar werkt! [gay]
Mukkus Wrote:Ga jij vrijdag maar een weekie naar dat achterlijke Twente. Ik vertrek vrijdag voor een week naar het prachtige Salland!

Ik blijf vrijdag lekker in de polder!
Treesong Wrote:Ik heb het helemaal gehad met het illustreren van die kutsprookjesboeken Icon_evil

Vrijdag maar eens een weekje in Tukkerland bivakkeren, telefoon uit en genieten van de Twentse hospitality Hakkuh

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.holtweijde.nl/index2.php?p=pages/page&main_cat_id=1&language=NL">http://www.holtweijde.nl/index2.php?p=p ... anguage=NL</a><!-- m -->

Hey, daar ga ik vanaf morgen voor 1,5 week heen!
Da's veel te duur voor je, joh... :lol:
Wat weet jij van mijn financiele situatie? :o En als een simpele tekenaar het al kan betalen.. :razz:

ps. ik hoef niet zoveel te betalen, de toko is van een goede kennis van pa.
Peter Wrote:Wat weet jij van mijn financiele situatie? :o

Genoeg om te weten dat je geen 5 meier neertelt voor een overnachting...


Peter Wrote:ps. ik hoef niet zoveel te betalen, de toko is van een goede kennis van pa.

Puik, hoe heet-ie?
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Die tripjes naar de Kerriebiejun zijn nu over he, met die tekkel in huis! :waf:
EJR Wrote:Die tripjes naar de Kerriebiejun zijn nu over he, met die tekkel in huis! :waf:

Icon_evil

Maar gelukkig ken ik genoeg zotten die een weekje op willen passen :wink:
EJR Wrote:
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Dan kom ik ook nog wel even een daggie langs. Ga ik de hele dag voor die toko 'PSV! PSV!' staan roepen!
Mukkus Wrote:
EJR Wrote:
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Dan kom ik ook nog wel even een daggie langs. Ga ik de hele dag voor die toko 'PSV! PSV!' staan roepen!

Ik kom ook wel ff, ik roep niet, ik steek de toko in de fik...
Depor Wrote:
Mukkus Wrote:
EJR Wrote:
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Dan kom ik ook nog wel even een daggie langs. Ga ik de hele dag voor die toko 'PSV! PSV!' staan roepen!

Ik kom ook wel ff, ik roep niet, ik steek de toko in de fik...

Moet je op terugweg nog even een paar auto's in de hens steken in Hengelo....
Depor Wrote:
Mukkus Wrote:
EJR Wrote:
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Dan kom ik ook nog wel even een daggie langs. Ga ik de hele dag voor die toko 'PSV! PSV!' staan roepen!

Ik kom ook wel ff, ik roep niet, ik steek de toko in de fik...

Dat is idd meer gebruikelijk voor een 020-er.
Mukkus Wrote:
EJR Wrote:
Treesong Wrote:Da's veel te duur voor je, joh... :lol:

Heb jij weer. Zit je op je vakantie met Peter opgescheept. :razz:

Dan kom ik ook nog wel even een daggie langs. Ga ik de hele dag voor die toko 'PSV! PSV!' staan roepen!

BOERUHHH!!! BOERUHHH!!!!

Wel grappig voor een team waarin 3 marokkanen het middenveld vormen.
EJR Wrote:
Depor Wrote:Ik kom ook wel ff, ik roep niet, ik steek de toko in de fik...

Dat is idd meer gebruikelijk voor een 020-er.

Niet overdrijven... Dat doen we eigenlijk alleen maar als we 4 hagenezen zien kaarten...
Treesong Wrote:
EJR Wrote:
Depor Wrote:Ik kom ook wel ff, ik roep niet, ik steek de toko in de fik...

Dat is idd meer gebruikelijk voor een 020-er.

Niet overdrijven... Dat doen we eigenlijk alleen maar als we 4 hagenezen zien kaarten...

En ik steek de tent in mijn eentje in de fik...ik laat me vriendjes dit keer thuis...
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13