FTM Forum

Full Version: Vakanties 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
Tsja, Barcelona is al redelijk 'uitgemolken' door de diverse toeristische guides dus loop de FNAC binnen, schaf een gidsje aan en loop verder lekker rond...
Parc Guell, Sagadra Familia Cathedral, Casa Mila en Nou Camp zijn natuurlijk de meest toeristische bezoekjes... Maar ook Boqueria is leuk om eens rond te wandelen, Fuenta Magica is leuk om te bekijken in de avonduren, Torre de Collserola is leuk voor een mooi overview van de stad en Palau is een stukje Unesco-erfgoed dat je eigenlijk ook gewoon gezien moet hebben...

Verder zijn er ontzettend veel leuke en goede restaurants en barretjes in Barcelona maar ik weet alleen nog dat we Cometacinc geprobeerd hebben voor de avond (tip!) en Els Quatre Gats voor de koffie (gezellig is anders maar wel heel authentiek en historisch correct Wink) omdat deze redelijk in de buurt van onze overnachtingsplaats lagen
Egypte, prachtige cultuur, verschrikkelijk irritante kolere-mensen en veelal armoedige complexen.
Week geweest, genoeg voor de rest van m'n leven.
Als je inderdaad de cultuur gezien hebt daar in Egypte heb je eigenlijk alles wel gezien als je het met een beetje strand erbij. Is gewoon een land waar je een keer geweest moet zijn om al die bouwwerken en culturele dingen te bekijken en verder zou ik dr ook niet meer komen.
Het gaat daar ook al enorm op Turkije en dergelijke lijken met die irritante straatmensen ( ze zijn zelfs nog irritanter dan in TUrkije). Kleine kinderen die aan je benen hangen om een klein beetje geld.
Marshall Wrote:Tsja, Barcelona is al redelijk 'uitgemolken' door de diverse toeristische guides dus loop de FNAC binnen, schaf een gidsje aan en loop verder lekker rond...
Parc Guell, Sagadra Familia Cathedral, Casa Mila en Nou Camp zijn natuurlijk de meest toeristische bezoekjes... Maar ook Boqueria is leuk om eens rond te wandelen, Fuenta Magica is leuk om te bekijken in de avonduren, Torre de Collserola is leuk voor een mooi overview van de stad en Palau is een stukje Unesco-erfgoed dat je eigenlijk ook gewoon gezien moet hebben...

Verder zijn er ontzettend veel leuke en goede restaurants en barretjes in Barcelona maar ik weet alleen nog dat we Cometacinc geprobeerd hebben voor de avond (tip!) en Els Quatre Gats voor de koffie (gezellig is anders maar wel heel authentiek en historisch correct Wink) omdat deze redelijk in de buurt van onze overnachtingsplaats lagen

Kga sowieso naar de wedstrijd Barca - Santander op zondag :razz:
Restaurantjes en stappen komt wel goed denk ik aangezien ik bij vrienden langs ga die er alweer een tijdje zitten. Mss dat ik die cultuurbarbaren nog wat van bovenstaande tips mee kan geven!
Net terug van een midweekje Berlijn, fantastische stad! Hele leuke, positieve sfeer en een complete stad. Echt een aanrader.
Ad Wim Wrote:Net terug van een midweekje Berlijn, fantastische stad! Hele leuke, positieve sfeer en een complete stad. Echt een aanrader.

Ik ben ook wel een 'fan' van Berlijn. Nu twee keer geweest, erg leuk!
Fabian Wrote:23 april naar Curacao ! :lol:
Planning is om in maart nog naar Val Thorens te gaan..

Curacao staat nog.

6 april een lang weekend naar de Katjeskelder met het voetbalteam, zaterdagavond Breda onveilig maken :!:

28 juni naar Bourg d'Oisans met die ouwe, Alpe d'Huez, Galibier etc gaan er weer aan geloven... :razz: !

Dan in juli nog naar Frankrijk met vrienden (stuk of 10 ), camping ofzo, moet nog geboekt worden. En in augustus ga ik Mukkus pesten in Makkum.

:lol:
Juni Londen, 5 dagen, juli 16 dagen Misano, augustus 4 dagen Liverpool, uiteraard 5 dagen Lowlands en in oktober 8 dagen Turkije.

Eind mei 2008, Dominicaanse Republiek of De Malidiven, iemand een tippie???
(Ga iig 4 of 5 sterren, all-inclusive, 16 dagen)
Dugarry Wrote:all-inclusive

SLOEBER! :lol:
Dugarry Wrote:Dominicaanse Republiek

Bij Peter Langhout voor 350 euri p.p.? cry
Met de bus?

Ik heb namelijk vliegangst!
Ik ga denk ik naar Malta :-k
En ik ga weer richting Australie.... :cry:

En dan nog een landje verder :!: :!: :cry: :cry: :cry: :cry:
Davydoff Wrote:En ik ga weer richting Australie.... :cry:

En dan nog een landje verder :!: :!: :cry: :cry: :cry: :cry:

Nederland? :razz:
Treesong Wrote:Ik ga denk ik naar Malta :-k

Malta schijnt wel aardig te zijn. Overweeg ik ook.
Een vriendin raadde me een plaatje op Kreta aan waar het niet zo massaal was, maar wel genoeg te doen. Nog maar eens naar de precieze naam vragen!
Ik kreeg laatst een slof sigaretten uit Malta... dat taaltje is echt totaal krankzinnig. Staat er
"Smoking causes jaustipip fleppe" of zoiets. Klinkt meteen een stuk gezelliger dan 'a slow and painful death' dus daar moet ik gewoon heen Hakkuh
Malta is zeker een aanrader.
Mukkus Wrote:Malta is zeker een aanrader.
.

Nog een specifieke plaats?
Ekslem Wrote:
Mukkus Wrote:Malta is zeker een aanrader.
.

Nog een specifieke plaats?

Neuh, heel Malta is wel interessant. Hoofdstad Valetta, de oude stad Mdina, 'de blauwe grot' (Blue Grotto), busrit in de bekende oude Leyland-bussen (kost bijna niks), etc.etc.

Ik zat zelf in het noorden van, zeg maar, het 'hoofd'eiland. Bij de plaatsen Buggiba en Qawra (oid).
Via Locarno naar Bibione (Italië) naar Florence
Davydoff Wrote:En ik ga weer richting Australie.... :cry:

En dan nog een landje verder :!: :!: :cry: :cry: :cry: :cry:

Laat me raden: je gaat deze keer MET je vriendin. :wink:
ik ga waarschijnlijk zo'n 500km boven parijs zitten
Mac Wrote:ik ga waarschijnlijk zo'n 500km boven parijs zitten

Balkonia, altijd gezellig
Mac Wrote:ik ga waarschijnlijk zo'n 500km boven parijs zitten

NIMBY!
Gerben Zonderland Wrote:
Davydoff Wrote:En ik ga weer richting Australie.... :cry:

En dan nog een landje verder :!: :!: :cry: :cry: :cry: :cry:

Laat me raden: je gaat deze keer MET je vriendin. :wink:

:Big Grin tuurlijk! Met een camper door Nieuw-Zeeland.
Laat 'r dan deze zin goed bestuderen:

De diengau ait moi boyfrind!

[Image: dingo.jpg]
I thought they only excist in Australia....

Thanks for the warning.
Ik denk dat ik naar Malaga :lol:
Davydoff Wrote:I thought they only excist in Australia....

Thanks for the warning.

Wel terugkomen met een mooie tattoo hè?

[Image: maori.JPG]
Zal ik ook maar even me vakantie plannen erop zetten

15 maar - 20 maart naar Dublin, Ierland, beetje cultureel geweest, St patricksday gevierd en guiness pils gedronken

22 juli - 29 juli naar Kreta met Vrienden
en als klap op de vuurpijl
3 september - 12 september naar Dominicaanse Republiek met me vriendin
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13