FTM Forum

Full Version: Vakanties 2006
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13
davey, heel dichtbij huis voor jou. In de bedstee in Broek in Waterland. Superromantisch, echt ouderwets met een gastvrouw en t kost geen drol. 35 euro voor een kamer ofzo.
Davydoff Wrote:iets minder is ook altijd goed.

sloeber
gittermaster Wrote:davey, heel dichtbij huis voor jou. In de bedstee in Broek in Waterland. Superromantisch, echt ouderwets met een gastvrouw en t kost geen drol. 35 euro voor een kamer ofzo.

:Big Grin

Lekker 2 haltes met de bus :!: Scheelt weer benzine en een auto lenen.

Maar ik wil toch iets verder weg.
Begin februari naar Sevilla voor 3 nachten, begin april naar Berlijn voor een weekend, beiden worden betaald. Mijn voor 99% vakantieloze 2005 is alweer een beetje goedgemaakt...
Dit jaar naar Kroatie op vakantie! Weer eens wat anders dan Frankrijk of Spanje, al wordt het in Kroatie ook al weer toeristischer.
Dubrovnik =D>
Nee, dan nog net wel naar de meest toeristische plaats: Porec
sloeber
Davydoff Wrote:
gittermaster Wrote:davey, heel dichtbij huis voor jou. In de bedstee in Broek in Waterland. Superromantisch, echt ouderwets met een gastvrouw en t kost geen drol. 35 euro voor een kamer ofzo.

:Big Grin

Lekker 2 haltes met de bus :!: Scheelt weer benzine en een auto lenen.

Maar ik wil toch iets verder weg.

Dan rij je toch via de afsluitdijk, Flevoland, Amsterdam en broek. Is t gevoelsmatig in ieder geval veel verder weg.
Of ga met he vrouwtje de auto in, neem 1 euro mee en ga bij elke grote afslag/kruising kop of munt doen, zo ben ik eens met mijn vrouwtje 1 nacht in Groningen en 1 nacht in Apeldoorn terecht gekomen. Enige nadeel was toen we 5 minuten van Groningen vandaan waren, we nog anderhalf uur gereden hebben doordat we steeds kop gooide, kwamen we uiteindelijk weer in Groningen terecht.
gittermaster Wrote:
Davydoff Wrote:
gittermaster Wrote:davey, heel dichtbij huis voor jou. In de bedstee in Broek in Waterland. Superromantisch, echt ouderwets met een gastvrouw en t kost geen drol. 35 euro voor een kamer ofzo.

:Big Grin

Lekker 2 haltes met de bus :!: Scheelt weer benzine en een auto lenen.

Maar ik wil toch iets verder weg.

Dan rij je toch via de afsluitdijk, Flevoland, Amsterdam en broek. Is t gevoelsmatig in ieder geval veel verder weg.
Of ga met he vrouwtje de auto in, neem 1 euro mee en ga bij elke grote afslag/kruising kop of munt doen, zo ben ik eens met mijn vrouwtje 1 nacht in Groningen en 1 nacht in Apeldoorn terecht gekomen. Enige nadeel was toen we 5 minuten van Groningen vandaan waren, we nog anderhalf uur gereden hebben doordat we steeds kop gooide, kwamen we uiteindelijk weer in Groningen terecht.

Haha das best een lachuh idee!
Lamme Lennie Wrote:Nee, dan nog net wel naar de meest toeristische plaats: Porec

Ben ik 2 en half jaar geleden geweest Len. Is best mooi, maar inderdaad wel erg toeristisch. Ik kan je aanraden om na 1 weekje uitrusten de auto te pakken en een tocht te maken langs de kust richting Dubrovnik (Dubrovnik zelf is niet te doen met al die B-wegen). Met een beetje mazzel kom je dezelfde "prive-baai" tegen die wij tegenkwamen, echt uit een reclame gewoon. Geen hond te bekennen, alleen af en toe een local. Gewoon heel goed opletten als je langs de kust rijdt voor dit soort plekjes. Porec zelf is leuk, maar niet heel veel te beleven en een colatje op een terrasje kost je omgerekend ook gewoon 3 euro 50, dus reken je niet rijk. Verder moet je zeker naar het national park gaan, echt erg mooi. En ga niet camperen daar. Wij hadden vol goede moed een tent gekocht, maar na 1 nacht slapen, een sprinkhaan in onze tent zo groot als een krokodil, harde ondergrond en mijn tandenpoetsen met zonnebrandcreme van moeder de vrouw die ze ook in tandpastatubeformaat hebben, hadden wij het gezien. Tent weggeflikkerd en lekker hotelletje gepakt.
Maar is goed vertoeven daar.
gittermaster Wrote:(Dubrovnik zelf is niet te doen met al die B-wegen)

:eeeek: prima te doen, zolang je maar niet vrachtwagens gaat inhalen op die slingerweg.....
gittermaster Wrote:Of ga met he vrouwtje de auto in, neem 1 euro mee en ga bij elke grote afslag/kruising kop of munt doen, zo ben ik eens met mijn vrouwtje 1 nacht in Groningen en 1 nacht in Apeldoorn terecht gekomen. Enige nadeel was toen we 5 minuten van Groningen vandaan waren, we nog anderhalf uur gereden hebben doordat we steeds kop gooide, kwamen we uiteindelijk weer in Groningen terecht.


Knobelen! Hahaaa! Magistraal verhaal van Donald Duck ook... rijdt-ie na kruis te hebben gegooid aan de verkeerde kant een eenrichtingsweg in, recht op een zware tractor af die weigert opzij te gaan, waarop Duck de legendarische woorden spreekt: Kom, jongeman, wees geen spelbreker!

:lol:
Treesong Wrote:
gittermaster Wrote:Of ga met he vrouwtje de auto in, neem 1 euro mee en ga bij elke grote afslag/kruising kop of munt doen, zo ben ik eens met mijn vrouwtje 1 nacht in Groningen en 1 nacht in Apeldoorn terecht gekomen. Enige nadeel was toen we 5 minuten van Groningen vandaan waren, we nog anderhalf uur gereden hebben doordat we steeds kop gooide, kwamen we uiteindelijk weer in Groningen terecht.


Knobelen! Hahaaa! Magistraal verhaal van Donald Duck ook... rijdt-ie na kruis te hebben gegooid aan de verkeerde kant een eenrichtingsweg in, recht op een zware tractor af die weigert opzij te gaan, waarop Duck de legendarische woorden spreekt: Kom, jongeman, wees geen spelbreker!

:lol:

Smile Smile

@GOA: T is maar wat je te doen vindt. Eerst 14 uur van Amsterdam naar Porec, dan weekje rusten en omdan nog eens een uur of 7 naar Dubrovnik te rijden, in de wetenschap dat je ook weer terug moet...
Maar t is inderdaad te doen, alleen niet voor mij op vakantie Smile
gittermaster Wrote:T is maar wat je te doen vindt. Eerst 14 uur van Amsterdam naar Porec, dan weekje rusten en omdan nog eens een uur of 7 naar Dubrovnik te rijden, in de wetenschap dat je ook weer terug moet...
Maar t is inderdaad te doen, alleen niet voor mij op vakantie Smile

Zegt de man die er serieus over dacht om vanuit Hamburg door te rijden naar Berlijn en Praag :waf:
hahah, oke das dan waar, maar.... uuuh.... dat zijn nog berijdbare wegen Smile
gittermaster Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Nee, dan nog net wel naar de meest toeristische plaats: Porec

Ben ik 2 en half jaar geleden geweest Len. Is best mooi, maar inderdaad wel erg toeristisch. Ik kan je aanraden om na 1 weekje uitrusten de auto te pakken en een tocht te maken langs de kust richting Dubrovnik (Dubrovnik zelf is niet te doen met al die B-wegen). Met een beetje mazzel kom je dezelfde "prive-baai" tegen die wij tegenkwamen, echt uit een reclame gewoon. Geen hond te bekennen, alleen af en toe een local. Gewoon heel goed opletten als je langs de kust rijdt voor dit soort plekjes. Porec zelf is leuk, maar niet heel veel te beleven en een colatje op een terrasje kost je omgerekend ook gewoon 3 euro 50, dus reken je niet rijk. Verder moet je zeker naar het national park gaan, echt erg mooi. En ga niet camperen daar. Wij hadden vol goede moed een tent gekocht, maar na 1 nacht slapen, een sprinkhaan in onze tent zo groot als een krokodil, harde ondergrond en mijn tandenpoetsen met zonnebrandcreme van moeder de vrouw die ze ook in tandpastatubeformaat hebben, hadden wij het gezien. Tent weggeflikkerd en lekker hotelletje gepakt.
Maar is goed vertoeven daar.

Leuk om te lezen. We zijn er maar 12 dagen (met de tranferdagen inbegrepen), dus zo erg veel tijd om verder te trekken hebben we niet. We hebben een bungelow in Porec van waaruit we wel wat willen bekijken. Met dat nationale park bedoel je dat park met die 92 meren verbonden door watervallen? Daar wil ik zeker heen, alleen heb ik nog niet onderzocht hoe ver dat bij Porec vandaan is. Aangezien 14 uur autorijden voor mij niet echt vakantie is, gaan we met het vliegtuig en zijn we daar dus afhankelijk van de daar aanwezige vervoersmiddelen (eventueel huurauto) Het strand schijnt er niet echt best te zijn heh? Ik was toch niet van plan om de hele dag op het strand te liggen, dus dat komt mooi uit Wink Ik had gedacht dat het leven daar toch wat goedkoper was dan andere vakantiebestemmingen, maar dat is dus niet zo?
15 dagen 4**** op Rhodos van half tot eind juli. Aan het strand, uitzicht over zee en incl. wat voedsel sochtends en savonds, in het centrum uiteraard.

Heb

<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.dreizen.nl">http://www.dreizen.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.sunweb.nl">http://www.sunweb.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.vakantiediscounter.nl">http://www.vakantiediscounter.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.gobest.nl">http://www.gobest.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.neckerman.nl">http://www.neckerman.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.oad.nl">http://www.oad.nl</a><!-- w -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.marysol.nl">http://www.marysol.nl</a><!-- w -->

bezocht en toch nog geslaagd.
gittermaster Wrote:@GOA: T is maar wat je te doen vindt. Eerst 14 uur van Amsterdam naar Porec, dan weekje rusten en omdan nog eens een uur of 7 naar Dubrovnik te rijden, in de wetenschap dat je ook weer terug moet...
Maar t is inderdaad te doen, alleen niet voor mij op vakantie Smile

Ik heb een paar jaar geleden een leuk tripje gedurende een week of twee met de auto gemaakt van Amsterdam via Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Montenegro, Bosnie, Hongarije, Slowakije en Tsjechie weer naar huis. Maar goed ik heb dan ook een zwak voor het voormalig Oostblok :wink:
Word dit jaar waarschijnlijk Hongarije of Griekenland.

Als we aan budget moeten denken word het Hongarije. iemand als is hier geweest ofniet? mooi land of tegenvallend?
Dugarry Wrote:15 dagen 4**** op Rhodos van half tot eind juli. Aan het strand, uitzicht over zee en incl. wat voedsel sochtends en savonds, in het centrum uiteraard.

Zozo, moet je dat soort vakanties tegenwoordig al in januari regelen? :Big Grin
Balthazar Wrote:Word dit jaar waarschijnlijk Hongarije of Griekenland.

Als we aan budget moeten denken word het Hongarije. iemand als is hier geweest ofniet? mooi land of tegenvallend?

Paar keer geweest en eigenlijk niet zoveel aan. Balatonmeer zuigt aars met name dus als je aan het water wilt liggen zou ik gewoon naar Griekenland gaan. Aan de andere kant als je voor nul euro vreselijk dronken wilt worden dan zit je in Magyar wel goed natuurlijk.
Treesong Wrote:
Dugarry Wrote:15 dagen 4**** op Rhodos van half tot eind juli. Aan het strand, uitzicht over zee en incl. wat voedsel sochtends en savonds, in het centrum uiteraard.

Zozo, moet je dat soort vakanties tegenwoordig al in januari regelen? :Big Grin

Ik moest er een vrouw bij reserveren, die willen gewoon wat eerder weten waar ze aan toe zijn dan de gemiddelde hotelmanager.

Heb voor de zekerheid maar 2 vrouwen gereserveerd, het zijn immers 2 weken :wink:

Afg. zaterdag liepen we door de warmoestraat langs de cockring en dirty dicks. De gasten die daar vandaan kwamen waren zeker toe aan vakantie, tjeus, -3 en zonder shirtje, de broek nog half los/half dicht.
Dugarry Wrote:Afg. zaterdag liepen we door de warmoestraat langs de cockring en dirty dicks. De gasten die daar vandaan kwamen waren zeker toe aan vakantie, tjeus, -3 en zonder shirtje, de broek nog half los/half dicht.

Dat vond je zeker wel spannend :waf:
Balthazar Wrote:Als we aan budget moeten denken word het Hongarije. iemand als is hier geweest ofniet? mooi land of tegenvallend?

Ik ben er 4,5 jaar geleden geweest met Lamme Lennie en 4 andere vrienden. Maar dat was gewoon zuipen in Siofok aan het Balatonmeer. Het was wel de allergoedkoopste vakantie die ik ooit heb gehad. Nooit zo veel gezopen en gegeten voor heel weinig geld. En ik heb er nog een leuk souvenir aan overgehouden die woonachtig is in Edam :wink:

Budapest is een mooie stad, maar de rest van het land trekt me niet. Toch wel erg veel armoede. Ik ben er 15 jaar geleden ook geweest met mijn ouders en ik vond het allemaal super treurig. Is niet gauw een land waar ik terug naar toe zou gaan.
Steden die hoog op mijn lijstje staan zijn Barcelona, Praag en Rome. Scheveningen ook, maar daar zit ik dit weekend al :wink:
Treesong Wrote:
Dugarry Wrote:Afg. zaterdag liepen we door de warmoestraat langs de cockring en dirty dicks. De gasten die daar vandaan kwamen waren zeker toe aan vakantie, tjeus, -3 en zonder shirtje, de broek nog half los/half dicht.

Dat vond je zeker wel spannend :waf:

Jajajajajajajaja, smullen geblazen! Na die cake die ik daar ergens in een smalle hoektoko heb genuttigd wilde ik weer terug, maar werd jammer genoeg tegengehouden door mn maten. Ze wilden natuurlijk zelf ff lekker snoepen bin de Cockring :razz:
Lamme Lennie Wrote:
gittermaster Wrote:
Lamme Lennie Wrote:Nee, dan nog net wel naar de meest toeristische plaats: Porec

Ben ik 2 en half jaar geleden geweest Len. Is best mooi, maar inderdaad wel erg toeristisch. Ik kan je aanraden om na 1 weekje uitrusten de auto te pakken en een tocht te maken langs de kust richting Dubrovnik (Dubrovnik zelf is niet te doen met al die B-wegen). Met een beetje mazzel kom je dezelfde "prive-baai" tegen die wij tegenkwamen, echt uit een reclame gewoon. Geen hond te bekennen, alleen af en toe een local. Gewoon heel goed opletten als je langs de kust rijdt voor dit soort plekjes. Porec zelf is leuk, maar niet heel veel te beleven en een colatje op een terrasje kost je omgerekend ook gewoon 3 euro 50, dus reken je niet rijk. Verder moet je zeker naar het national park gaan, echt erg mooi. En ga niet camperen daar. Wij hadden vol goede moed een tent gekocht, maar na 1 nacht slapen, een sprinkhaan in onze tent zo groot als een krokodil, harde ondergrond en mijn tandenpoetsen met zonnebrandcreme van moeder de vrouw die ze ook in tandpastatubeformaat hebben, hadden wij het gezien. Tent weggeflikkerd en lekker hotelletje gepakt.
Maar is goed vertoeven daar.

Leuk om te lezen. We zijn er maar 12 dagen (met de tranferdagen inbegrepen), dus zo erg veel tijd om verder te trekken hebben we niet. We hebben een bungelow in Porec van waaruit we wel wat willen bekijken. Met dat nationale park bedoel je dat park met die 92 meren verbonden door watervallen? Daar wil ik zeker heen, alleen heb ik nog niet onderzocht hoe ver dat bij Porec vandaan is. Aangezien 14 uur autorijden voor mij niet echt vakantie is, gaan we met het vliegtuig en zijn we daar dus afhankelijk van de daar aanwezige vervoersmiddelen (eventueel huurauto) Het strand schijnt er niet echt best te zijn heh? Ik was toch niet van plan om de hele dag op het strand te liggen, dus dat komt mooi uit Wink Ik had gedacht dat het leven daar toch wat goedkoper was dan andere vakantiebestemmingen, maar dat is dus niet zo?

Dat is inderdaad het park dat ik bedoel (de Plitvice meren). Is schat dat je er een uur of 4 a 5 over doet, maar is al een tijdje geleden voor mij, weet t niet precies. Je moet dat ook echt niet in 1 dag doen, hoewel het echt wel een fantastische trip is hoor, langs die kust met de auto, maar dan moet je inderdaad wel willen rijden in je vakantie. In Porec zelfs zijn nauwelijks geen stranden te vinden, wel wat rotsen en snorkelen is wel te doen, neem iig waterschoenen mee.
Porec zelf is niet goedkoop, maar je kunt heus wel wat goedkopere restaurantjes en dergelijks vinden, maar de tijd van eten en drinken voor 3 euro is reeds voorbij... Smile

Quote:gittermaster schreef:
@GOA: T is maar wat je te doen vindt. Eerst 14 uur van Amsterdam naar Porec, dan weekje rusten en omdan nog eens een uur of 7 naar Dubrovnik te rijden, in de wetenschap dat je ook weer terug moet...
Maar t is inderdaad te doen, alleen niet voor mij op vakantie


Ik heb een paar jaar geleden een leuk tripje gedurende een week of twee met de auto gemaakt van Amsterdam via Duitsland, Oostenrijk, Slovenie, Kroatie, Montenegro, Bosnie, Hongarije, Slowakije en Tsjechie weer naar huis. Maar goed ik heb dan ook een zwak voor het voormalig Oostblok

Klinkt heerlijk. Ik hou er ook echt van om met de auto rond te touren. Geen verplichtingen en gaan wanneer je wilt. Zo'n soort trip ga ik ook eens maken...
Zeg gitter, ga nou eens je TTT behoorlijk invullen :wink:
Davydoff Wrote:
Balthazar Wrote:Als we aan budget moeten denken word het Hongarije. iemand als is hier geweest ofniet? mooi land of tegenvallend?

Ik ben er 4,5 jaar geleden geweest met Lamme Lennie en 4 andere vrienden. Maar dat was gewoon zuipen in Siofok aan het Balatonmeer. Het was wel de allergoedkoopste vakantie die ik ooit heb gehad. Nooit zo veel gezopen en gegeten voor heel weinig geld. En ik heb er nog een leuk souvenir aan overgehouden die woonachtig is in Edam :wink:

Budapest is een mooie stad, maar de rest van het land trekt me niet. Toch wel erg veel armoede. Ik ben er 15 jaar geleden ook geweest met mijn ouders en ik vond het allemaal super treurig. Is niet gauw een land waar ik terug naar toe zou gaan.

Quote:Ik ben er 4,5 jaar geleden geweest met Lamme Lennie en 4 andere vrienden.

Je hebt geen vrienden

Quote:Nooit zo veel gezopen en gegeten voor heel weinig geld.

Sloeber
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13