FTM Forum

Full Version: Nederlanders op de tour
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44
pörtschach heeft volgens mij nog nooit een nederlander gespeeld...

ik denk dat het idd weleens wimbledon 2007 kan zijn.
Verkerk zal toch wel in 2007 zijn laatste ATP toernooi gespeeld hebben?

WC's, q, direct entry tellen allemaal mee.
Ik weet het antwoord ook niet direct, maar ik vond het een leuke vraag. Als kenners moeten we daar zonder te googlen uitkomen. En ook zonder steveg.

Was vorig jaar niet een indoor toernooi waar er 1 via de q binnenkwam en Haase direct; najaar indoor seizoen 2008 - Lyon oid?
Nee, Verkerk speelde zeker vorig jaar nog best wel wat, en volgens mij ook nog 1 of 2 ATP-toernooien. Dus hij en Haase is de beste gok denk ik, ook omdat Thiemo in 2008 niks was.

En Haase lag er volgens mij voor de US Open al uit vorig jaar, dus het was eerder dat jaar. Het kan ook een indoortoernooi zijn waar Verkerk zich voor kwalificeerde, Marseille of Zagreb of zo.

Maar toch staat me ergens een graveltoernooi rond RG bij, waarbij die gasten samen speelden.
Volgens mij speelde in 2007 alleen De Bakker op Wimbledon, en vorig jaar Haase. De Bakker op WC tegen Arthurs, Haase vorig jaar eruit tegen....
middelkoop plaatste zich vorig jaar dacht ik voor marseille of lyon.

marseille deed haase misschien nog mee...
Haase eraf tegen Hewitt in 5, dat weet ik nog heel goed :|
Maar daar deed geen andere Nederlander aan mee.
Ja, München is een kanshebber, maar ik denk dat Martin Verkerk zijn ATP toernooien op zijn PR in 2007 speelde. In 2008 won hij die challenger in Athene en haalde hij nog wat resultaten, die zijn inmiddels alweer van de ranking af.

Dus Verkerk 2007, maar dan nog kan het zijn dat de laatste keer Verkerk was, misschien zelfs samen met Sluiter. Wanneer stopte Schalken :wink: ?
Volgens mij heeft Middelkoop pas 1x een ATP-wedstrijd mogen spelen, en dat was met een WC, dus die kans is klein.
_Tampie Wrote:Ja, München is een kanshebber, maar ik denk dat Martin Verkerk zijn ATP toernooien op zijn PR in 2007 speelde. In 2008 won hij die challenger in Athene en haalde hij nog wat resultaten, die zijn inmiddels alweer van de ranking af.

Dus Verkerk 2007, maar dan nog kan het zijn dat de laatste keer Verkerk was, misschien zelfs samen met Sluiter. Wanneer stopte Schalken :wink: ?
Inderdaad, rond de tijd van Athene ja, toen speelde ie zeker ook een ATP-toernooi met of een WC of qualis. WC voor Munchen zou best kunnen omdat hij dat al eens gewonnen heeft. En kan ook heel goed dat Haase daar gewoon speelde, aangezien hij toen zeker top 75 stond.
Ad Wim Wrote:Volgens mij heeft Middelkoop pas 1x een ATP-wedstrijd mogen spelen, en dat was met een WC, dus die kans is klein.

dan was het huta galung.
ik twijfelde al.
Ik moet er vandoor, snel even wat regelen voordat de kraker begint zo. Ik hou het toch echt op een van die graveltoernooien in 2008, voorafgaand aan RG, ik hoor straks de uitslag wel.
Verkerk speelde inderdaad Poertschach 2008, en ook Haase was daarbij. Haase won van Roitman en verloor van Melzer (zure nederlaag, die kan ik me nog wel herinneren), Martin verloor van Vanek :oops: .

Ik denk dat dat de laatste keer was, de bloemen zijn voor Ad Wim.

(ik sluit niet uit dat er nog een daarna komt, maar ik zou niet weten met welke spelers)
Ok dan ga ik nu toch even de draw van Wimbledon 2007 bekijken Wink
Zat ik toch ook mis inderdaad, was wel het jaar van de Kraai (en het jaar dat ik er een dagje met Stille heen was).
Jippie, het was weliswaar mijn tweede keus, maar toch. Volgens mij ging daarna voor Haase al snel het licht uit en speelde Verkerk ook geen ATP meer.
Lijkt me ook lastig even te googelen, dus ik geloof dat het echt uit je parate kennis komt, indrukwekkend wel.
Bevestigt je status die je met de forumdag hebt verdiend.
Ad Wim Wrote:Jippie, het was weliswaar mijn tweede keus, maar toch. Volgens mij ging daarna voor Haase al snel het licht uit en speelde Verkerk ook geen ATP meer.

Amersfoort toch als laatste toernooi? Of vergis ik me?
_Tampie Wrote:Lijkt me ook lastig even te googelen, dus ik geloof dat het echt uit je parate kennis komt, indrukwekkend wel.
Bevestigt je status die je met de forumdag hebt verdiend.

Die status is volledig terecht, dat bewees die quiz inderdaad wel.
_Tampie Wrote:Lijkt me ook lastig even te googelen, dus ik geloof dat het echt uit je parate kennis komt, indrukwekkend wel.
Bevestigt je status die je met de forumdag hebt verdiend.

kun je natuurlijk makkelijk via atptennis vinden.
en aangezien zijn reactie niet direct kwam en hij normaal wel binnen 10 seconden reageert....

ad herkende odesnik niet op een foto, dus die kennis valt ook wel mee :wink:
buurs Wrote:pörtschach heeft volgens mij nog nooit een nederlander gespeeld...

ik denk dat het idd weleens wimbledon 2007 kan zijn.

_Tampie Wrote:Verkerk speelde inderdaad Poertschach 2008, en ook Haase was daarbij. Haase won van Roitman en verloor van Melzer (zure nederlaag, die kan ik me nog wel herinneren), Martin verloor van Vanek :oops: .

Ik denk dat dat de laatste keer was, de bloemen zijn voor Ad Wim.

(ik sluit niet uit dat er nog een daarna komt, maar ik zou niet weten met welke spelers)

:lol:, Ga nou niet twijfelen aan de kennis van Ad. Undecided
Tja als je een vermoeden hebt is het redelijk snel op te zoeken om je vermoeden te bevestigen.

Maar als je geen idee hebt is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

Ik zeg ook 'ik geloof' en niet 'ik weet 100% zeker' dat het uit zijn parate kennis komt.
_Tampie Wrote:Tja als je een vermoeden hebt is het redelijk snel op te zoeken om je vermoeden te bevestigen.

Maar als je geen idee hebt is het zoeken naar een speld in een hooiberg.

dat klopt, maar je hoeft maar 3/4 spelers te checken.
Tja, ik heb idd al bewezen dat ik het niet hoef op te zoeken, buurs.
maar de credits gaan naar jou, ad.
Korte termijn geheugen: Wie stonden er begin April dit jaar in de finale van Houston? Wie won?
Odesnik-Hewitt, winnaar Hewitt.
Je kunt je ook afvragen of het wel gezond is dat je dat zo oplepelt :wink: .
Deze was ook wel makkelijk hoor, of wist ik toevallig. Tijdens die quiz in Baak had ik bijvoorbeeld de winnaar van Buenos Aires fout. Maar ja, dat was ook 50-50 tussen Robredo en Acasuso.
Echt waar. Zulke dingen zou ik dus nooit weten he. Vind het wel heel sterk. Ik (en met mij meerdere) verbaasde ons over het aantal antwoorden dat Ad, en minder mate Buurs, wisten. :o
Ad Wim Wrote:Deze was ook wel makkelijk hoor, of wist ik toevallig. Tijdens die quiz in Baak had ik bijvoorbeeld de winnaar van Buenos Aires fout. Maar ja, dat was ook 50-50 tussen Robredo en Acasuso.

Die 50-50 had ik weer net goed in Baak inderdaad, maar dat vond ik de categorie makkelijke vragen. Die hardste service en seizoensstatistieken ben ik minder goed in, en foto's al helemaal niet.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44