FTM Forum

Full Version: FTM 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Het zit hem heeeel diep!
(06-07-2012, 04:00 PM)buurs Wrote: [ -> ]feli Ad met je FTM titel.

Er is en was niks tegen te beginnen.
Mooi dat je Ad feliciteert, maar het jaar duurt nog lang. Bij de volgende GS kan het zo weer andersom gaan.
Of ben je van het type snel opgeven?
(06-07-2012, 04:39 PM)andre Wrote: [ -> ]
(06-07-2012, 04:00 PM)buurs Wrote: [ -> ]feli Ad met je FTM titel.

Er is en was niks tegen te beginnen.
Mooi dat je Ad feliciteert, maar het jaar duurt nog lang. Bij de volgende GS kan het zo weer andersom gaan.
Of ben je van het type snel opgeven?

Ik geef nooit op, maar een gat van een kleine 2000 punten goed maken lijkt me onmogelijk.
Volgens mij stond je deze week nog voor. En als je zo snel een gat kan slaan, kun je het ook weer goedmaken.
Bij winst Federer sta je 1600 punten achter. Dat heb je volgens mij eerder achteraan gestaan dit jaar. Dus dat lijkt me prima in te halen in een half jaar.
Maar het is nog niet zo ver, eerst zondag maar even afwachten.
(06-07-2012, 04:46 PM)andre Wrote: [ -> ]Volgens mij stond je deze week nog voor. En als je zo snel een gat kan slaan, kun je het ook weer goedmaken.

Gebeurt niet. Alles zit al een jaar mee dus die 2000 pnt worden echt niet meer goed gemaakt. Saai FTM vanaf nu. Nr 1 staat vast, de rest is figurant en Buurs heeft de eer de 1e der figuranten te zijn Doh
Dat is onzin natuurlijk. Als het al zo is dat het Ad Wim heeft meegezeten, wil dat niet zeggen dat het Ad Wim de komende 4 maanden ook meezit.
Als er iets willekeurig is, dan is het het toeval.
Toeval?

Ik geloof nooit in toeval....
Ad is gewoon een super tenniskenner en het komt er dit jaar eens volledig uit.
Hij heeft nog zeker niet gewonnen, maar zou wel een goede winnaar zijn.
Bedankt Kuupert, mooi compliment.
Van jou ben ik nog lang niet af, dat zegt genoeg.
Ik denk overigens dat de hele top 20-25 en nog enkele anderen super tenniskenners zijn, alleen is kennis vaak niet alleen genoeg en zijn er tig andere factoren die een rol spelen
Niet helemaal mee eens Stille.

Ik geef gewoon eerlijk toe dat ik het minder volg dat Ad, Buurs en jou en wellicht nog een paar anderen.
Maar het komt ook wel op tactiek aan, alleen kennis van de spelers is niet voldoende, je moet ook door hebben hoe het spelletje wertkt.
En wat ik met een voetbal competitie ook altijd zeg (in tegenstelling tot een bekercompetitie), iedereen heeft wel een keer het geluk aan zijn zijde. De uiteindelijke winnaar is de terechte winnaar over zoveel ronde's.
Eens Kuiper, ook wat betreft jouw analyse over Ad.
Ik ben het er ook mee eens, Kuip.
Ik had in voorgaande jaren dezelfde tenniskennis als nu, waarschijnlijk zelfs meer, maar dit jaar heb ik voor het eerste de juiste tactiek toegepast om deze kennis om te zetten in resultaten.
Dan kunnen mensen lullen over geluk wat ze willen, omdat ik nu opeens bovenaan staan, ik wijt het (voorlopig) aan mijn tactiekverandering.
Dat is het ook. Jij verafschuwde jarenlang het berekenende, "laffe" spel, maar het is gewoon noodzaak om te winnen. Niet dat deze Wimbledon nu laf is oid, maar er zijn toernooien geweest waar jij niet bepaald Ad-teams had. No offence overigens, je hebt gewoon het licht gezien.
Klopt, ik heb besloten mijn oude principes voor een jaar overboord te gooien en deze nieuwe tactiek te gebruiken en het lijkt te werken.
Het duurde even om te finetunen, wat tot een paar belachelijke teams leidde, maar nu heb ik het onder controle volgens mij.

Al probeer ik, waar mogelijk, nog wel zo min mogelijk laf te spelen. Zie ook deze Wimbledon.

Daar bovenop vallen er dit jaar een paar cruciale partijen/toernooien/keuzes wel goed, waar dat begin vorig jaar allemaal fout ging.
(07-07-2012, 12:11 AM)Ad Wim Wrote: [ -> ]Klopt, ik heb besloten mijn oude principes voor een jaar overboord te gooien en deze nieuwe tactiek te gebruiken en het lijkt te werken.
Het duurde even om te finetunen, wat tot een paar belachelijke teams leidde, maar nu heb ik het onder controle volgens mij.

Al probeer ik, waar mogelijk, nog wel zo min mogelijk laf te spelen. Zie ook deze Wimbledon.

Daar bovenop vallen er dit jaar een paar cruciale partijen/toernooien/keuzes wel goed, waar dat begin vorig jaar allemaal fout ging.

Klopt helemaal, qua tennis kennis sta je al jaren top 3, maar de tactiek was niet de juiste om dit spel te winnen. Ik heb het eind vorig jaar al gezegd, toen had je vanaf het gravelseizoen volgens mij de hoogste score al, of in ieder geval top 3 ook. De Ad-teams, als je het zo wilt noemen, ontbreken dit jaar. Mustpicks zitten er in, risico's worden er meestal uitgelaten en een keuze zoals nu voor Federer pakt goed uit. Ik heb voor Wimbledon gezegd dat je mis zat met Federer, maar ik zat er flink naast. De SF Djoko-Fed kwam er, dat Roger deze won was voor mij echt een grote verrassing, al was ik er wel blij mee want ik gun Roger het record #weken nr. 1. En ik gun Ad de titel FTM, al vanaf de start de meest fanatieke deelnemer.
(06-07-2012, 09:32 PM)kuiper Wrote: [ -> ]Toeval?

Ik geloof nooit in toeval....
Ad is gewoon een super tenniskenner en het komt er dit jaar eens volledig uit.
Hij heeft nog zeker niet gewonnen, maar zou wel een goede winnaar zijn.
Ik zeg dat het toeval willekeurig over de deelnemers verdeeld wordt. Dat Ad Wim bovenaan staat, kun je dus niet aan het toeval wijten.
Vervolgens pak jij het woord toeval eruit en zeg je dat je niet in toeval gelooft, het is kennis/kunde waarom Ad Wim bovenaan staat.
Je zegt mij dus tegen te spreken, maar trekt dezelfde conclusie??
Haha, 16e in de stand zie ik, zelfs nog achter Dr. Pils.
Een mooie uitdaging om er nog wat van te maken. Ik ga me niet richten op het medailleklassement.
(09-07-2012, 10:04 AM)andre Wrote: [ -> ]Haha, 16e in de stand zie ik, zelfs nog achter Dr. Pils.
Een mooie uitdaging om er nog wat van te maken. Ik ga me niet richten op het medailleklassement.

Verschillen zijn ook nog zeer klein. Zeker tot de 5de plaats.
Ik sta nog net op pagina 1..... Lastig hoor, om motivatie te blijven vinden. Hopelijk weer een keer een paar goede weken, dan komt dat vanzelf weer terug. Doelstelling top 10 dan maar...... Angry
Stand per toernooisoort:
(tussen haakjes de positie in het algemeen klassement)

Grand slams:
1 (22) ChefSpijker 10751
2 (1) Ad Wim 10716
3 (12) omyaca 10461
4 (6) Vinnie 10435
5 (3) SuperKuuper 10345
6 (14) Dr.Pils 10300
7 (38) Pravia 10110
8 (15) Federer himself 10105
9 (32) Hijskraan 10090
10 (2) Atlanta 9896

TMS:
1 (9) Jornstars 8043
2 (88) Arneboy 7842
3 (4) Buurs 7662
4 (7) Clashcityrocker 7379
5 (2) Atlanta 7263
6 (119) tscholtes 7120
7 (8) Stille 7092
8 (3) SuperKuuper 7044
9 (13) Centre court 6909
10 (17) Stephanie 6889

Overige toernooien:
1 (16) andre 13044
2 (5) Tennistempel 12631
3 (1) Ad Wim 12208
4 (4) Buurs 11812
5 (28) DreamteamJK 11691
6 (2) Atlanta 11622
7 (19) GAE 11582
8 (13) Centre court 11527
9 (10) vos 11454
10 (17) Stephanie 11401

Als ik de toernooisoorten moet koppelen aan kwaliteiten (heel gevaarlijk natuurlijk en ongetwijfeld denken er veel anders over).
Op de Grand Slams scoren de mensen goed die verstand hebben van tennis, op de TMS speelt geluk een grote rol en de overige toernooien is vooral voor de rekenaars.
Hehe, mooi dit. Schud je dit zomaar even uit de mouw?
Ik laat het dus liggen in TMSs. Wel vreemd, want ik heb tijdens het gravelseizoen goud gehaald in Rome en zilver in Monte Carlo...

Ik maak, samen met Kuiper en Atlanta, het verschil in de GSs. Voornamelijk op de AO en RG. Hier was het niet goed door Nadal, maar wel alsnog een flinke voorsrpong op de rest in de top 10.
Laat de US Open maar komen!
Verder opvallend dat de verschillen bij de overige toernooien het grootst zijn, en dat de stand van de overige toernooien het meest overeen komt met de algemene stand.

Standen kopiƫren naar Excel en daar een simpele optelformule toepassen.
Hierbij het puntenoverzicht van iedereen.
Jij haalt wel zelf je theorie onderuit. Jij bent toch geen rekenaar pur sang?
Hier hoef je toch ook geen rekenaar pur sang voor te zijn?
Nou ja, pur sang eigenlijk wel. Bij het samenstellen van een team reken ik niet alles precies uit en gebruik ik geen formules. Rekenen is echter mijn tweede (of misschien wel eerste) natuur, waardoor ik het zonder precies uit te rekenen toch getalsmatig benader.
Wel een leuk overzicht dit. Als ik een keer tijd heb zal ik eens kijken of ik dit binnen FTM zelf kan integreren. Moet inderdaad niet heel moeilijk zijn.
Er moeten nog een paar puntjes af bij mij. De byes die de 2e ronde verloren hebben (Nieminen, Andujar, Tomic) staan nog op 20 punten.
Krijgt Tursunov trouwens nog punten voor het komen opdagen?
Ik heb de punten voor Tursu erbij gezet.

Zal nog even checken welke 1R losers er nog meer zijn gekozen.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18