FTM Forum

Full Version: FTM 2012
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18
Dan moet Golubev ook op 35 staan en die staat nu op 10....
Dat bedoelde ik idd.
Mac, ik heb nog een suggestie mbt verbetering.
Zouden de stats in de subleague ook berekend kunnen worden? Dus als je in de subleague zit een knop waarmee je de spelers gekozen kunt zien?
Kraai Wrote:Dan moet Golubev ook op 35 staan en die staat nu op 10....

rechtgezet, thx for noticing.
_Tampie Wrote:De Voest en Lacko staan nog onderaan de draw; zijn de enige spelers uit de top 150 die bij een eventuele terugtrekking voor een ll spot in aanmerking komen. En ze zijn natuurlijk al gewoon 16 punten waard.
Die punten zijn vooralsnog ook niet uitgereikt.
Sowieso komt het met die q en ll punten nadat de gehele 1e ronde klaar is, allemaal goed (automatisch). Nu is dat nog een handmatige exercitie, voor het overzicht vul ik deze even aan want hier blijft het toch bij.
Ik heb nu De Voest 26 en Bolelli 16 gegeven, morgen nog even Golubev en Zopp in de gaten houden en dan staat alles goed.
Bedankt voor het opletten allemaal.
Ad Wim Wrote:Mac, ik heb nog een suggestie mbt verbetering.
Zouden de stats in de subleague ook berekend kunnen worden? Dus als je in de subleague zit een knop waarmee je de spelers gekozen kunt zien?

moet lukken, ik zet het op m'n todo lijstje.
Mac Wrote:
Ad Wim Wrote:Mac, ik heb nog een suggestie mbt verbetering.
Zouden de stats in de subleague ook berekend kunnen worden? Dus als je in de subleague zit een knop waarmee je de spelers gekozen kunt zien?

moet lukken, ik zet het op m'n todo lijstje.

Wilde ik ook zeggen, de specifiekere stats van de forum sl spreken mij toch meer aan. :8:
Vorig jaar was er ook een prachtig overzicht waarin je schematisch kon zien wie wie gekozen heeft (elk rij 1 deelnemer met vooraan de naam van de deelnemer en daarna alle spelers die hij gekozen heeft). Dat is natuurlijk lastiger met meer deelnemers. Kun je zoiets niet maken voor b.v. de top 25 of de top 25 van de week. Dan kun je makkelijker zien wie kanshebbers zijn op de weekwinst en hoef je niet alles te HtH'en.
Dat dat er in eerste instantie niet is komt idd precies door wat je zegt. Jouw oplossing daarvoor is ook precies wat Mac in gedachte had, dus ik denk dat het er nog wel komt als het enigzins mogelijk is. Was idd een mooie statistiek.
andre Wrote:Vorig jaar was er ook een prachtig overzicht waarin je schematisch kon zien wie wie gekozen heeft (elk rij 1 deelnemer met vooraan de naam van de deelnemer en daarna alle spelers die hij gekozen heeft). Dat is natuurlijk lastiger met meer deelnemers. Kun je zoiets niet maken voor b.v. de top 25 of de top 25 van de week. Dan kun je makkelijker zien wie kanshebbers zijn op de weekwinst en hoef je niet alles te HtH'en.

Hebben MAC al gevraagd om dit voor onze subleague te doen, waar wss ook de top vh klassement uit voort komt!
Ik ga daar nog mee aan de slag inderdaad maar met 200 deelnemers is het niet overzichtelijk meer. Ik wilde meerdere mogelijke overzichten maken.
Top 25 week
Top 25 totaal
25 man om jezelf heen in totaalstand
Maar goed dit duurt nog wel een paar weekjes hoor. Mobiele versie van de site heeft voorlopig nog even voorrang.
Ik heb een paar vragen inmiddels over het spel... :Big Grin

1 Krijgen we ook een mail een dag van tevoren ter herinnering dat je je team nog aan moet passen? :Big Grin Mijn angst blijft dat ik een keer een dead line ga missen

2 En het zal wel aan mij liggen maar ik kan de kalender wel vinden, maar ik zie niet wanneer de deadline (start) is van het volgende toernooi. Ik zie alleen maandag 22.00 uur, voor Vina del Mar. Mis ik een overzicht ergens?

3 Laatste vraag: Waarom was die Zopp zo vaak gekozen? Ik kende hem niet, en hij ligt er al met 1 ronde uit. Was hij gehyped ::Big Grin of had hij gewoon een slechte dag?
De Zopp vraag is al beantwoord op het andere forum. Thanks! :Big Grin

Zopp kostte maar 359 en was daarvoor al verzeker van 35 punten met een goede kans op meer. Het rendement van Zopp was dus gelijk al heel hoog.

Ter illustratie:
Zopp had nu een rendement van 10.25 (359 / 35).

Als Djokovic de finale verliest heeft hij een rendement van
13630 / 1200 = 11.358 en is hij dus gewoon minder rendabel dan Zopp nu!

Als Zopp de tweede ronde gehaald had was hij helemaal nooit meer in te halen door Djokovic.
Zopp was/is enorm goedkoop, en aangezien hij een Q is en bij de start daardoor meer punten krijgt, en ook geen moeilijke loting had, is hij enorm rendabel. Vooral als hij de eerste ronde had gewonnen, wat hij dus niet doet. Je moet je team baseren op rendabiliteit. Djoko die 1200 punten haald terwijl hij 13000 kost, betekend een kleine 11 punten die Djoko kost voor elk punt dat hij wint. Een Zopp die 380 ofzo kost, en die 70 punten haald, kost een kleine 6 punten per punt dat hij wint, en is dus rendabeler dan Djoko als Zopp de eerste ronde wint en Djoko de finale verliest bijvoorbeeld.

Hoop dat je het een beetje snapt, ik ben er zelf niet zo'n meester in met dat uitrekenen van rendabiliteit etc. maar er zijn een paar spelers op dit forum die zo wel alles uitrekenen en tot een berekend team komen.

Zo leg ik het toch goed uit?
Haha fail, te laat.. zie dat je het antwoord inmiddels al hebt.
Quote:1 Krijgen we ook een mail een dag van tevoren ter herinnering dat je je team nog aan moet passen? :Big Grin Mijn angst blijft dat ik een keer een dead line ga missen
Je krijgt een mail op het moment dat de database open gaat (en je je team dus kunt aanpassen). Bij toernooien als vina del mar zal dat vaak pas op zondag zijn (soms op zaterdag). De database sluit op maandag dus dat is eigenlijk al een dag vantevoren Wink. Ik vermoed dat dit ook je tweede vraag ongeveer beantwoord. Wanneer de loting bekend is wordt deze ingevoerd en dan kun je je team aanpassen. Je hebt dan tot de deadline die bij de regels staat om je team aan te passen.
Het klinkt wel logisch. Ik heb nooit gezien dat qualifiers al punten hadden voordat het toernooi begon. Weer eens slecht de regels gelezen. Hitself
Mac Wrote:
Quote:1 Krijgen we ook een mail een dag van tevoren ter herinnering dat je je team nog aan moet passen? :Big Grin Mijn angst blijft dat ik een keer een dead line ga missen
Je krijgt een mail op het moment dat de database open gaat (en je je team dus kunt aanpassen). Bij toernooien als vina del mar zal dat vaak pas op zondag zijn (soms op zaterdag). De database sluit op maandag dus dat is eigenlijk al een dag vantevoren Wink. Ik vermoed dat dit ook je tweede vraag ongeveer beantwoord. Wanneer de loting bekend is wordt deze ingevoerd en dan kun je je team aanpassen. Je hebt dan tot de deadline die bij de regels staat om je team aan te passen.

Ik speel ook mee met voetbalpoules, maar was daar al volledig kansloos geweest zonder die herinneringsmail van ze. :Big Grin

Klasse, dan gaat het wel lukken tot einde seizoen :-)
zweeler Wrote:2 En het zal wel aan mij liggen maar ik kan de kalender wel vinden, maar ik zie niet wanneer de deadline (start) is van het volgende toernooi. Ik zie alleen maandag 22.00 uur, voor Vina del Mar. Mis ik een overzicht ergens?

Bij onze kalender staan er geen datums bij; als je daar behoefte aan hebt kun je hier kijken:
<!-- m --><a class="postlink" href="http://stevegtennis.com/12atpres.htm">http://stevegtennis.com/12atpres.htm</a><!-- m -->
Capdeville was niet te kiezen, maar is wel 1 keer gekozen. Knap van Certinfy.
Volgens mij 147 gemaakte teams, dat vind ik nog best wat.
andre Wrote:Capdeville was niet te kiezen, maar is wel 1 keer gekozen. Knap van Certinfy.

Raar foutje in de statistieken idd.
Mac, op mijn i phone 4s kan ik de stats van ftm niet bekijken?
klopt dat?
Even iets meer info graag. waarom kun je ze niet bekijken? Krijg je een foutmelding? Zo nee wat krijg je wel te zien?

mobiele versie is trouwens zo goed als klaar, hoop ergens eind deze week
als ik op statistieken klik, dan krijg ik alleen de weekstatistieken.

bijvoorbeeld aantal keer gekozen of vergelijking teams kan ik niet kiezen.
Langer ingedrukt houden.
dat lukt ook niet...
als mn vriendin terug is zal ik het even uitproberen op haar telefoon. In de tussentijd kun je altijd handmatig het laatste deel van de url aanpassen in aantalgekozen.php. <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.fantasytennismanager.nl/ftm/aantalgekozen.php">http://www.fantasytennismanager.nl/ftm/ ... ekozen.php</a><!-- m -->
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18