FTM Forum

Full Version: Het grote Ekslem Bad Beat & jammertopic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
het was in dezelfde sit en go FC Wageningen. Dat was dan ook het zieke eraan, 2x AA gekraakt in dezelfde SnG komt niet vaak voor. Volgens mij zijn beide handen trouwens een 2 outer toch? eerste hand heeft die gast 88 en deze hier TT
Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|

Die 2e...tja... ik zou zelfs met 72 callen als de all-in komt van iemand die net klappies heeft gehad :waf:

AA is de beste hand preflop, maar de meeste mensen schijnen nog steeds te denken dat het altijd alles wint
Mac Wrote:het was in dezelfde sit en go FC Wageningen. Dat was dan ook het zieke eraan, 2x AA gekraakt in dezelfde SnG komt niet vaak voor. Volgens mij zijn beide handen trouwens een 2 outer toch? eerste hand heeft die gast 88 en deze hier TT
Ok, zag niet dat t dezelfde SnG was; was op het moment van posten niet helemaal helder meer. :razz:

Beide is in principe een 2-outer, maar bij de 1e gaat op de flop het geld erin. Op dat moment staat hij veel verder voor dan bij de 2e hand.


Treesong Wrote:Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|
Je doelt op de 1e hand??

Dat je liever gewoon raiset (ipv gelijk all-in) op de flop, oké. Maar is deze flop zo gevaarlijk?
Flop (5s 5h 4h).
Je staat hier achter tegen 55 en 44. Als hij ook raises callt met SC kan hij ook nog 45s, 56s hebben waarbij je achter staat; en bij 67s heb je een coinflip.
Tegen de range sta je imo dik voor.
Treesong Wrote:Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|
Tja, als ik flink geraiset had, was hij waarschijnlijk all in gegaan. Ik ging juist all in om een straight- of flushchaser weg te jagen. Het blijft gewoon een 2-outer en dus heel zuur.

Treesong Wrote:AA is de beste hand preflop, maar de meeste mensen schijnen nog steeds te denken dat het altijd alles wint
Als je daar mee op mij doelt, dat denk ik helemaal niet. Maar als je 2x door een 2-outer in hetzelfde SnG wordt gepakt, maakt het niet uit of het azen zijn of boeren, het blijft lullig.
FC Wageningen Wrote:
Mac Wrote:het was in dezelfde sit en go FC Wageningen. Dat was dan ook het zieke eraan, 2x AA gekraakt in dezelfde SnG komt niet vaak voor. Volgens mij zijn beide handen trouwens een 2 outer toch? eerste hand heeft die gast 88 en deze hier TT
Ok, zag niet dat t dezelfde SnG was; was op het moment van posten niet helemaal helder meer. :razz:

Beide is in principe een 2-outer, maar bij de 1e gaat op de flop het geld erin. Op dat moment staat hij veel verder voor dan bij de 2e hand.


Treesong Wrote:Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|
Je doelt op de 1e hand??

Dat je liever gewoon raiset (ipv gelijk all-in) op de flop, oké. Maar is deze flop zo gevaarlijk?
Flop (5s 5h 4h).
Je staat hier achter tegen 55 en 44. Als hij ook raises callt met SC kan hij ook nog 45s, 56s hebben waarbij je achter staat; en bij 67s heb je een coinflip.
Tegen de range sta je imo dik voor.

Yada yada... met zo'n poepraise krijg je online vrijwel alle handen mee vanaf de big blind. Zijn bet kan op alle draws duiden en 80% van de tijd callen ze in een "low buy in" sng die all-in. Desalniettemin is 't pech :razz:
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|
Tja, als ik flink geraiset had, was hij waarschijnlijk all in gegaan. Ik ging juist all in om een straight- of flushchaser weg te jagen. Het blijft gewoon een 2-outer en dus heel zuur.

Wat nou 2 outer? Hij had ook een backdoor str8 :razz:

Poker Adje Wrote:Maar als je 2x door een 2-outer in hetzelfde SnG wordt gepakt, maakt het niet uit of het azen zijn of boeren, het blijft lullig.

En weer geen 2 outer want weer str8s en flushes (h) die je konden beaten
Treesong Wrote:
FC Wageningen Wrote:
Mac Wrote:het was in dezelfde sit en go FC Wageningen. Dat was dan ook het zieke eraan, 2x AA gekraakt in dezelfde SnG komt niet vaak voor. Volgens mij zijn beide handen trouwens een 2 outer toch? eerste hand heeft die gast 88 en deze hier TT
Ok, zag niet dat t dezelfde SnG was; was op het moment van posten niet helemaal helder meer. :razz:

Beide is in principe een 2-outer, maar bij de 1e gaat op de flop het geld erin. Op dat moment staat hij veel verder voor dan bij de 2e hand.


Treesong Wrote:Tja, dan moet je maar niet hysterisch all-in gaan met AA op een flop die levensgevaarlijk is... :|
Je doelt op de 1e hand??

Dat je liever gewoon raiset (ipv gelijk all-in) op de flop, oké. Maar is deze flop zo gevaarlijk?
Flop (5s 5h 4h).
Je staat hier achter tegen 55 en 44. Als hij ook raises callt met SC kan hij ook nog 45s, 56s hebben waarbij je achter staat; en bij 67s heb je een coinflip.
Tegen de range sta je imo dik voor.

Yada yada... met zo'n poepraise krijg je online vrijwel alle handen mee vanaf de big blind. Zijn bet kan op alle draws duiden en 80% van de tijd callen ze in een "low buy in" sng die all-in. Desalniettemin is 't pech :razz:
Zie nu pas dat Ad minraiset, dit is natuurlijk slecht. Die caller zat in de SB, maar dat doet er verder niet zo toe.
Ik zie Ad vaak minraisen met de gedachte om mensen in de pot te houden, dit zou ik echt afleren.

@ Tree: Dus omdat ze alles callen met een draw op die low buy-ins moet je je azen gaan folden, ondanks dat je dik voorstaat? :lol:
FC Wageningen Wrote:@ Tree: Dus omdat ze alles callen met een draw op die low buy-ins moet je je azen gaan folden, ondanks dat je dik voorstaat? :lol:

Wie Azen kan folden, kan alles Hakkuh
Treesong Wrote:
FC Wageningen Wrote:@ Tree: Dus omdat ze alles callen met een draw op die low buy-ins moet je je azen gaan folden, ondanks dat je dik voorstaat? :lol:

Wie Azen kan folden, kan alles Hakkuh
Als je ze kan folden op het goede moment ja, en dat is t niet nu :Big Grin
Welles, want Poker Ad verloor Hakkuh
Als Poker Ad een normale raise PF zou maken zou die 8 niet vallen, nu wilde ze 'm een iets aan z'n verstand brengen: niet minraisen Hakkuh
Quote:Dat je liever gewoon raiset (ipv gelijk all-in) op de flop, oké. Maar is deze flop zo gevaarlijk?
Flop (5s 5h 4h).
Je staat hier achter tegen 55 en 44.
Als hij ook raises callt met SC kan hij ook nog 45s, 56s hebben waarbij je achter staat; en bij 67s heb je een coinflip.
Tegen de range sta je imo dik voor.

En Je staat ook achter tegen 25, 35, 45, 56, 57, 58, 59, 5T, 5J, 5Q, 5K en 5A.

Inclusief die 2 handen die jij al aangaf zijn er dus 14 handen die na de flop beter waren dan de Pocket Azen van Ad Wim. Ook liggen er 2 hartens, dus is de kand op een flush nog duidelijk aanwezig. met 45 op de flop is ook de kans op een straat nog aanwezig. Kan me dus voorstellen dat Tree deze flop voor 2 Azen best wel een klein beetje link vind...

Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik met een 5 en een andere kaart niet heel snel mee zou gaan (ligt er wel een beetje aan natuurlijk) maar je hebt van die idioten :wink:
Jansoe Wrote:
Quote:Dat je liever gewoon raiset (ipv gelijk all-in) op de flop, oké. Maar is deze flop zo gevaarlijk?
Flop (5s 5h 4h).
Je staat hier achter tegen 55 en 44.
Als hij ook raises callt met SC kan hij ook nog 45s, 56s hebben waarbij je achter staat; en bij 67s heb je een coinflip.
Tegen de range sta je imo dik voor.

En Je staat ook achter tegen 25, 35, 45, 56, 57, 58, 59, 5T, 5J, 5Q, 5K en 5A.
Klopt, maar hoe waarschijnlijk zijn die handen?
Tegen 5x en 44 sta je achter; op de rest loop je (meestal ver) voor.
Je staat dus achter tegen 13 handen. Tegen de rest sta je voor.
Moet ik het nog een keer uitleggen? :razz:

Quote:Kan me dus voorstellen dat Tree deze flop voor 2 Azen best wel een klein beetje link vind...
Link ja, maar tuurlijk gaat hier alle muntjes de pot in.
Je staat hier maar tegen weinig handen achter, waarvan er maar een paar niet onwaarschijnlijk zijn.
Quote:Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik met een 5 en een andere kaart niet heel snel mee zou gaan (ligt er wel een beetje aan natuurlijk) maar je hebt van die idioten

:wink:
Jansoe Wrote:
Quote:Al moet ik wel eerlijk zijn dat ik met een 5 en een andere kaart niet heel snel mee zou gaan (ligt er wel een beetje aan natuurlijk) maar je hebt van die idioten

:wink:

45 suited speel ik regelmatig, A5 suited idem
Van deze beats wordt ik zo ziek, die doen gewoon pijn :cry: ! Laat hem dan zijn A of J op de river hitten maar niet die fucking K..

Buiten dat waarmee denkt hij nou dat ik in een 6-way hand (!!!) een flinke checkraise maak en dan ook nog eens all in ga... waar denk hij nou van te gaan winnen! gelukkig weet ik dat ik de andere 9 van de 10 keer de pot wel had gewonnen maar het blijft zo ziek waar die mensen dan van denken te winnen...

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 1476555721
Tafel ID: -62528558
Spelgebruik: Echt Geld
Tafelnaam: Moroni-10
Speltype: Hold'em
Blinds: $0.50/$1.00
Stakes: $1.00/$1.00
Valuta: USD
Begindatum: 2007-05-03 GMT
Begintijd: 18:42:29 GMT



Zitplaats arrangement:

Zile80 is op zitplaats 1 met $99.00.
al_rus is op zitplaats 2 met $306.80.
fuchs36 is op zitplaats 3 met $99.90.
babthereturn is op zitplaats 4 met $54.75.
HarryBierdop is op zitplaats 5 met $50.55.
Ti_rem is op zitplaats 6 met $61.39.
WATTTAU59 is op zitplaats 7 met $96.60.
japseraiser is op zitplaats 8 met $88.50.
landscape is op zitplaats 9 met $70.00.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 4.
HarryBierdop plaatst de small blind van $0.50.
Ti_rem plaatst de big blind van $1.00.

Deel de pocketkaarten uit:

Zile80: -- --
al_rus: -- --
fuchs36: -- --
babthereturn: -- --
HarryBierdop: 6d 5c
Ti_rem: -- --
WATTTAU59: -- --
japseraiser: -- --
landscape: -- --

Pre-flop:
WATTTAU59 calls $1.00.
japseraiser folds.
landscape calls $1.00.
Zile80 folds.
al_rus folds.
fuchs36 calls $1.00.
babthereturn calls $1.00.
HarryBierdop calls $0.50.
Ti_rem checks.


Flop (Js 5h 6c):
HarryBierdop checks.
Ti_rem verhoogt $1.00.
WATTTAU59 calls $1.00.
landscape folds.
fuchs36 folds.
babthereturn calls $1.00.
HarryBierdop verhoogt $11.00.
Ti_rem folds.
WATTTAU59 calls $10.00.
babthereturn folds.


Turn (Js 5h 6c Ks):
HarryBierdop verhoogt $38.55.
WATTTAU59 verhoogt $84.60.


River (Js 5h 6c Ks Kd):

Onthulling:
WATTTAU59 vertoont Ad Jc.
WATTTAU59 heeft Jc Js Ks Kd Ad: Twee Paar
HarryBierdop vertoont 6d 5c.
HarryBierdop heeft 6d 6c Js Ks Kd: Twee Paar


Pot Samenvatting:
$46.05 is terug gegeven aan WATTTAU59 (uncalled).
Totale pot: $107.10
WATTTAU59 wint $104.10.
Huisaandeel: $3.00
Is het nou zo gek dat hij callt na de flop? Hij heeft top pair en top kicker, nauwelijks straatkansen, geen flushkansen.

En dat die heer valt is kut, maar hij had 8 outs om te winnen.
de vraag is meer met welke hand zou harry eerst 11 dollar betten en vervolgens all in gaan.
AJ heeft ie zelf dus dat kan niet...KJ/QJ zou misschien kunnen. Verder bijna alleen met trips of 2 pair eigenlijk. JJ/KK/55/66/56. Van al die handen is er dus maar 1 die hij beat op het moment van callen en dat is QJ, verder verliest hij op dat moment van alle andere handen.
Dat snap ik, maar het zou heel goed kunnen dat Harry gewoon KJ heeft en dan is die call niet zo gek. Bovendien is er altijd een kans op een bluf/semi-bluf (twee overcards, middle pair). Bij de turn daarna had ie natuurlijk wel weg moeten leggen.
Start spel 1477557779.

Bumme is zitplaats 0 met 7.100.
charly2a is zitplaats 1 met 4.428,83.

De dealer is zitplaats 0.

Bumme plaatst een blind van 25.
charly2a plaatst een blind van 50.

(Bumme krijgt Kd Ac.)

Pre-flop:
Bumme calls voor 25.
charly2a zet 50 in.
Bumme raises 200.
charly2a raises 600.
Bumme calls voor 600.

De flop is
10s 3h 6c.

charly2a zet 1.800 in.
Bumme calls voor 1.800.

De turn is 7s.

charly2a gaat all-in voor 1.728,83.
Bumme calls voor 1.728,83.

Onthulling:

charly2a toont
4h 4s
4h 4s 10s 7s 6c
Eén paar Vieren

Bumme toont
Kd Ac
Ac Kd 10s 7s 6c
Aas hoog

De river is As.

charly2a:
4h 4s
4h 4s As 10s 7s
Eén paar Vieren

Bumme:
Kd Ac
As Ac Kd 10s 7s
Eén paar Azen

Bumme wint de pot van (8.857,66).
Ad Wim Wrote:Dat snap ik, maar het zou heel goed kunnen dat Harry gewoon KJ heeft en dan is die call niet zo gek. Bovendien is er altijd een kans op een bluf/semi-bluf (twee overcards, middle pair). Bij de turn daarna had ie natuurlijk wel weg moeten leggen.

OMG Ad, dit moet je echt snel vergeten en noooooit doen! NO WAY, never nooit een check-raise met KJ in een 6-way pot op zo'n flop! Nog niet als we om dubbeltjes speelden en ik AJ had... alsk ik KJ had gehad had ik hier nog moeten nadenken om die $1 te callen :razz: .

Verder 2 overcards is zeer onwaarschijnlijk want dan had ik wel geraist preflop + dan nog maak je deze move niet en een semibluff kan alleen een straigtdraw zijn en dat zijn max 8 outs daarbij zit ik hier compleet OOP dus valt er ook geen extra kaart te verdienen op de turn ofzo...
Nog zo'n mongool.. 2 man all in in een vrij vroeg stadium van het toernooi! ALTIJD CALLEN MET AT! Tsjonge zeg.. en nog beloond worden ook! Er rust een vloek op mij en pokerstars!

PokerStars Game #9747229869: Tournament #48888433, $8.00+$0.80 Hold'em No Limit - Level I (10/20) - 2007/05/04 - 16:01:48 (ET)
Table '48888433 94' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: NBS_Pres (1530 in chips)
Seat 2: Cliffy1013 (1490 in chips)
Seat 3: bobwx (1470 in chips)
Seat 4: HarryBierdop (1480 in chips)
Seat 5: daniesme (1280 in chips)
Seat 6: Kittyhawkpc (1500 in chips)
Seat 7: Nostrodamos (1480 in chips)
Seat 8: got tonkaed (1750 in chips)
Seat 9: winnie13474 (1500 in chips)
HarryBierdop: posts small blind 10
daniesme: posts big blind 20
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HarryBierdop [Qc Qh]
Kittyhawkpc: folds
Nostrodamos: raises 20 to 40
got tonkaed: folds
winnie13474: folds
NBS_Pres: folds
Cliffy1013: calls 40
bobwx: folds
HarryBierdop: raises 160 to 200
daniesme: calls 180
Nostrodamos: calls 160
Cliffy1013: raises 1290 to 1490 and is all-in
HarryBierdop: calls 1280 and is all-in
daniesme: calls 1080 and is all-in
Nostrodamos: folds
*** FLOP *** [Jd 3c As]
*** TURN *** [Jd 3c As] [Js]
*** RIVER *** [Jd 3c As Js] [Tc]
*** SHOW DOWN ***
HarryBierdop: shows [Qc Qh] (two pair, Queens and Jacks)
Cliffy1013: shows [9s 9d] (two pair, Jacks and Nines)
HarryBierdop collected 400 from side pot
daniesme: shows [Ah Th] (two pair, Aces and Jacks)
daniesme collected 4040 from main pot
*** SUMMARY ***
Total pot 4440 Main pot 4040. Side pot 400. | Rake 0
Board [Jd 3c As Js Tc]
Seat 1: NBS_Pres folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: Cliffy1013 showed [9s 9d] and lost with two pair, Jacks and Nines
Seat 3: bobwx (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: HarryBierdop (small blind) showed [Qc Qh] and won (400) with two pair, Queens and Jacks
Seat 5: daniesme (big blind) showed [Ah Th] and won (4040) with two pair, Aces and Jacks
Seat 6: Kittyhawkpc folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: Nostrodamos folded before Flop
Seat 8: got tonkaed folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: winnie13474 folded before Flop (didn't bet)
Hier kan ik zo slecht tegen :letitallout:
Het zal vast wel weer geen bad beat zijn, maar het is zo zuur :cry:


Zitplaats arrangement:

25cm is op zitplaats 1 met 1040.
wilco99 is op zitplaats 5 met 1310.
AdWim is op zitplaats 6 met 1385.
poker78960 is op zitplaats 7 met 3090.
JonBlade is op zitplaats 8 met 2025.
CBASTY is op zitplaats 10 met 1150.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 7.
JonBlade plaatst de small blind van 30.
CBASTY plaatst de big blind van 60.

Deel de pocketkaarten uit:

25cm: -- --
wilco99: -- --
AdWim: Ah Jc
poker78960: -- --
JonBlade: -- --
CBASTY: -- --

Pre-flop:
25cm calls 60.
wilco99 folds.
AdWim verhoogt 150.
poker78960 folds.
JonBlade calls 120.
CBASTY calls 90.
25cm calls 90.


Flop (10s Kd Qc):
JonBlade checks.
CBASTY checks.
25cm verhoogt 890.
AdWim verhoogt 1235.
JonBlade folds.
CBASTY folds.


Turn (10s Kd Qc 4s 4d):

Onthulling:
25cm vertoont Qs Qh.
25cm heeft 4s 4d Qs Qh Qc: Full House
AdWim vertoont Ah Jc.
AdWim heeft 10s Jc Qc Kd Ah: Straight


Pot Samenvatting:
345 is terug gegeven aan AdWim (uncalled).
Totale pot: 2380
25cm wint 2380.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Da's wel een bad beat hoor :wink:

Vette pech voor de kabouters :cry:
Is geen bad beat, want op de river had hij 9 outs.
Oh werkelijk joh?

Als iemand met de nuts op de flop all-in gaat tegen trips en op de river genaaid wordt door 2 vieren noem ik dat een bad beat

Bovendien had ie 10 outs na de turn. En Adje had er 34. Go figure.
Rustig Treesong, ik beantwoordde alleen de vraag van Ad Wink

Voor die gast met zijn set was het ook zuur geweest als hij had verloren. Hoe dan ook, klote blijft het.
Dr. Pils Wrote:Hoe dan ook, klote blijft het.

Dan was het een Klote Beat :8:
Mijn eerste 1-outer :letitallout: :cry:


Zitplaats arrangement:

doesen is op zitplaats 4 met 7750.
AdWim is op zitplaats 6 met 2250.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 4.
doesen plaatst de small blind van 75.
AdWim plaatst de big blind van 150.

Deel de pocketkaarten uit:

doesen: -- --
AdWim: 6s 9s

Pre-flop:
doesen calls 75.
AdWim checks.


Flop (5h 9c As):
AdWim verhoogt 300.
doesen verhoogt 1200.
AdWim verhoogt 1800.
doesen calls 900.


Turn (5h 9c As Ks 4d):

Onthulling:
AdWim vertoont 6s 9s.
AdWim heeft 6s 9s 9c Ks As: Paar
doesen vertoont 4h 4c.
doesen heeft 4h 4c 4d Ks As: Three of a Kind
AdWim is ter zijde gesteld.


Pot Samenvatting:
Totale pot: 4500
doesen wint 4500.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Nee hoor, op de flop had-ie nog een backdoor wheeldraw :negerwaf: