FTM Forum

Full Version: Het grote Ekslem Bad Beat & jammertopic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ik heb een hekel aan gasten die short aan een tafel gaan zitten! Daarnaast als je een setje of een andere monstehand flopt dan lijkt het me kut om relatief short te zijn.
30 BB vind ik niet heel erg short.
Je kan er aardig mee spelen en zoals ik al zei neem ik genoegen met een lagere winst met bijvoorbeerd een setje.

Maar heel vaak heb ik me vaak door kleinere potjes te pakken al opgewerkt naar 50 dollar.
ik vind alles onder de max. buy in short :8:
buurs Wrote:30 BB vind ik niet heel erg short.
Je kan er aardig mee spelen en zoals ik al zei neem ik genoegen met een lagere winst met bijvoorbeerd een setje.

Maar heel vaak heb ik me vaak door kleinere potjes te pakken al opgewerkt naar 50 dollar.
Ik denk niet dat dat de juiste tactiek is voor cash games...
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:30 BB vind ik niet heel erg short.
Je kan er aardig mee spelen en zoals ik al zei neem ik genoegen met een lagere winst met bijvoorbeerd een setje.

Maar heel vaak heb ik me vaak door kleinere potjes te pakken al opgewerkt naar 50 dollar.
Ik denk niet dat dat de juiste tactiek is voor cash games...

Ach ja, misschien niet, maar ik speel boven het niveau van mijn BR
Ik maak hiermee meer winst, dan dat ik op de 25 cent tafels ga spelen.
Voordeel is wel dat tegenstanders sneller een all in callen.
Wanneer je de nuts hebt, is dat wel fijn natuurlijk.

En ze betten/bluffen sneller voor mijn gevoel.

Het heeft dus zeker zijn voordelen.
Ze callen het sneller, maar zo hitten ze dus wel vaker op de turn of river...

En waarom speel je boven het niveau van je bankroll? Waarom zo geforceerd en snel?

Maar als het op de lange termijn werkt, is het prima en moet je het blijven doen natuurlijk.
Ad Wim Wrote:Ze callen het sneller, maar zo hitten ze dus wel vaker op de turn of river...

En waarom speel je boven het niveau van je bankroll? Waarom zo geforceerd en snel?

Maar als het op de lange termijn werkt, is het prima en moet je het blijven doen natuurlijk.

Ja als er meer gecalled word dan krijg je ook meer bad beats tegen...maar dat is op elk niveau zo.
Ik speelde ook altijd boven mijn bankroll, voordeel is dat als je lekker gaat dat je bankroll heel rap verdubbeld etc. Nadeel is, als je op je bek gaat ga je ook goed op je bek ook.
shortstacks zijn over het algemeen mijn bron van inkomsten dus vooral door blijven gaan Wink
Shorties zijn nou juis niet goed te bluffen aangezien ze snel pot commited zijn!
Depor Wrote:
Ad Wim Wrote:Ze callen het sneller, maar zo hitten ze dus wel vaker op de turn of river...

En waarom speel je boven het niveau van je bankroll? Waarom zo geforceerd en snel?

Maar als het op de lange termijn werkt, is het prima en moet je het blijven doen natuurlijk.

Ja als er meer gecalled word dan krijg je ook meer bad beats tegen...maar dat is op elk niveau zo.
Ik speelde ook altijd boven mijn bankroll, voordeel is dat als je lekker gaat dat je bankroll heel rap verdubbeld etc. Nadeel is, als je op je bek gaat ga je ook goed op je bek ook.

daarom speel ik met een lagere buy in :wink:
Ekslem Wrote:Shorties zijn nou juis niet goed te bluffen aangezien ze snel pot commited zijn!

ze callen daarom ook sneller, dus lastiger tegen te bluffen
buurs Wrote:
Ekslem Wrote:Shorties zijn nou juis niet goed te bluffen aangezien ze snel pot commited zijn!

ze callen daarom ook sneller, dus lastiger tegen te bluffen

dat zeg ik ja, zei jij net niet
klopt :8:
bij PP zijn t voornamelijk van die russen. Gaan dan met 80 aan 400 zitten en eerste de beaste pp of AJ of hoger gooien ze m all in...
Erg makkelijk lezen...
jij called sowieso vrijwel alles met any 2 cards :8:
in het begin wel, maar speel wel ietsje rustiger nu Smile
Buurs, met alle respect voor je strategie hoor, maar met 30bb of zelfs met 50bb gaan zitten heeft weinig nut. Het heeft helemaal niks met cashgame te maken maar je speelt gewoon een rebuy toernooi. Je wordt er ook echt geen steek beter van, je leert er echt helemaal over cashgame spel van. Het is gewoon level 2 van een sit and go..

Dat je 3 op de 5 keer AA/KK verliest vind ik ook niet gek.. als er zo'n dwaas gaat zitten dan zie ik toch vaak dat regulars van hun het geld af pakken omdat 20bb gewoon niks is. Voor volle buy in gaat AK gewoon niet erin.. voor 30bb wel. En dan zul je idd zien dat ie wint van je KK of dat mijn JJ wint van AA. Zo is het gewoon..

En over dat boven je BR spelen... misschien moet je er eens over nadenken dat niet alleen met geld te maken heeft maar ook met niveau.
oke meester
Harry heeft natuurlijk gelijk... als jij aan tafel komt met je poepstack en er zitten twee gasten die al 2 a 3 buy-ins bijmekaar gekaart hebben in een paar uur tijd pakken die je geheid aan. Ze callen je raises met vrijwel alles, simpelweg omdat het relatief niks kost als de shorty daana all-in gaat en ze hebben iets gehit met outs. Zo werkt het ook in toernooien, maar dat mag bekend zijn hoop ik.
Ja dat ook, de big stacks zullen druk gaan zetten maar daarnaast bedoelde ik vooral op wat jij ook al zei dat het met 40bb of minder gewoon niet meer met echt denken over moves etc te maken heeft. Het is gewoon je AK raisen en als je hit gooi je gewoon nooit meer weg...
Maar niet alleen AK. Ook bij een raise met (suited) connectors of een middle pair met een paar callers kun je ook moeilijk wegleggen als je iets hit op de flop als je met 25 a 30x BB zit...
Ad Wim Wrote:Maar niet alleen AK. Ook bij een raise met (suited) connectors of een middle pair met een paar callers kun je ook moeilijk wegleggen als je iets hit op de flop als je met 25 a 30x BB zit...

Jij legt zelfs geen 10 7 weg na een raise, dus tja...
Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:Maar niet alleen AK. Ook bij een raise met (suited) connectors of een middle pair met een paar callers kun je ook moeilijk wegleggen als je iets hit op de flop als je met 25 a 30x BB zit...

Jij legt zelfs geen 10 7 weg na een raise, dus tja...
Hahaha, lekker om het zo buiten de context te plaatsen #-o

En eerst was ik nog supertight, wat is het nou?
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:Maar niet alleen AK. Ook bij een raise met (suited) connectors of een middle pair met een paar callers kun je ook moeilijk wegleggen als je iets hit op de flop als je met 25 a 30x BB zit...

Jij legt zelfs geen 10 7 weg na een raise, dus tja...
Hahaha, lekker om het zo buiten de context te plaatsen #-o

En eerst was ik nog supertight, wat is het nou?

Laat ik het dan zo zeggen: hoe kan je een duit in het zakje doen als je alleen maar duiten verliest?
luister

er wordt altijd naar 3,5 geraiset
ik heb 30 dollar
denk je dat wanneer ik niks gehit heb, alles erin ga gooien #-o
Wederom een aanname die nergens op gestoeld is Hakkuh
Dat ik meerdere verliezende handen plaats en niet elke winnende hand plaats, wil niet zeggen dat ik altijd verlies... :roll:
buurs Wrote:luister

er wordt altijd naar 3,5 geraiset
ik heb 30 dollar
denk je dat wanneer ik niks gehit heb, alles erin ga gooien #-o
Dat zegt toch niemand? :roll:
Ad Wim Wrote:Wederom een aanname die nergens op gestoeld is Hakkuh
Dat ik meerdere verliezende handen plaats en niet elke winnende hand plaats, wil niet zeggen dat ik altijd verlies... :roll:

Als je alleen maar verliezende handen en jankverhalen post, wek je gewoon de indruk dat je een ontzettende loser bent. Sorry. Wanneer komt nou eens een serie netjes uitgespeelde handen van jouw zijde? :-k
Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:Wederom een aanname die nergens op gestoeld is Hakkuh
Dat ik meerdere verliezende handen plaats en niet elke winnende hand plaats, wil niet zeggen dat ik altijd verlies... :roll:

Als je alleen maar verliezende handen en jankverhalen post, wek je gewoon de indruk dat je een ontzettende loser bent. Sorry. Wanneer komt nou eens een serie netjes uitgespeelde handen van jouw zijde? :-k
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen.
Er zijn natuurlijk zat handen waarin ik een set oid goed uitspeel, maar waarom zou ik die plaatsen? Ik ben geen gloryhunter en heb in dat topic ook weinig te zoeken. Wat heb ik (en jullie) eraan om een hand te plaatsen waarin ik met een full house win van een aas hoog flush? Ik plaats alleen handen waarin ik, naar mijn mening, moeilijk belsissingen had en niet weet of ik het goed gespeeld heb. En dat zijn regelmatig handen die ik achteraf verlies omdat ik waarsch een verkeerde beslissing gemaakt heb. Ik ben benieuwd wat jullie van die handen vinden.
En als ik een keer een goede of slechte hand speel en die post, en vervolgens een soortgelijke hand gespeeld heb, ga ik die natuurlijk niet weer posten.
En ik plaats bad beats en zieke handen in de daarvoor bestemde topics, omdat ik graag de ellende van me af schrijf/post, en dat zijn vrijwel altijd verlieshanden ja...