FTM Forum

Full Version: Het grote Ekslem Bad Beat & jammertopic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nee ik chat zelden tijdens het pokeren, aangezien de gemiddelde speler niet veel verder komt dan wat scheldwoorden. En al wordt ik 100x gedonkt, ik besteed er geen woord aan in de chat.

Ik wil overigens best plat Tilburgs voor je chatten hoor.....

nog êe kêer êe grote mond en e ik gooi ke mee ke hases tege de kaaibaand, appetjoek!
Niet echt een bad beat maar toch ook niet echt prettig Smile!

Miss niet moeten pushen op de river, maar na zijn min-raise op de flop dacht ik dat ie miss QT had maar 99 zat er ook een kans in.. ik denk echter dat het toch -EV is om je FH hier te flatcallen op de river..

Start spel 1785418168.

fuchs36 is zitplaats 0 met $128,15.
dr.brutalo is zitplaats 1 met $99.
HarryBierdop is zitplaats 2 met $190,33.
Ennaede is zitplaats 3 met $98,50.
Paalie is zitplaats 4 met $95,75.
Ammske is zitplaats 5 met $75,20.
wolly60 is zitplaats 6 met $39,10.
hillclimber is zitplaats 7 met $54,75.
jerarno is zitplaats 8 met $108,38.
Viktor06 is zitplaats 9 met $78,10.

De dealer is zitplaats 3.

Paalie plaatst een blind van $,50.
Ammske plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt Jd Jh.)

Pre-flop:
wolly60 folds.
hillclimber folds.
jerarno calls voor $1.
Viktor06 folds.
fuchs36 calls voor $1.
dr.brutalo folds.
HarryBierdop raises $3.
Ennaede folds.
Paalie folds.
Ammske folds.
jerarno folds.
fuchs36 calls voor $3.

De flop is
Jc 9s Ks.

fuchs36 checks.
HarryBierdop zet $6 in.
fuchs36 raises $6.
HarryBierdop calls voor $6.

De turn is 8c.

fuchs36 zet $16,50 in.
HarryBierdop calls voor $16,50.

De river is 9h.

fuchs36 zet $22,50 in.
HarryBierdop raises $112,50.
fuchs36 gaat all-in voor $73,15.
$39,35 is terug gegeven aan HarryBierdop.

Onthulling:

HarryBierdop toont
Jd Jh
Jc Jd Jh 9s 9h
Full House, Boeren over Negens

fuchs36 toont
9c 9d
9s 9h 9c 9d Ks
Vier Negens

fuchs36 wint de pot van ($255,80).
Flatcallen zou hier wel heel bizar zijn toch? Kan me niet herinneren dat ik ooit een set heb verloren van quads. Wel ooit zelf quads (op de river) gewonnen van een set.

I mean what are the odds :Big Grin
kuiperinho Wrote:Flatcallen zou hier wel heel bizar zijn toch? Kan me niet herinneren dat ik ooit een set heb verloren van quads. Wel ooit zelf quads (op de river) gewonnen van een set.

I mean what are the odds :Big Grin

Laat staan de implied odds :!:
kuiperinho Wrote:I mean what are the odds :Big Grin

Ja idd.. daarom denk ik ook dat het -EV is om hier te flatcallen! Deze hand is absoluut een cooler want het geld was er toch wel ingegaan. Misschien dat ie beter in het pokerhanden discussie topic kan maar we kunnen hem hier ook bespreken.

Misschien had ik hem op de flop moeten reraisen naar $30? Wat vind je daarvan.. het is echter everest en zo'n min-raise van een donk betekent vaak in zo'n hand QT of misschien zelfs wel Qs Ts voor een straat en (inside straight) flushdraw. Daarom reraise ik hier niet op de flop aangezien ik me dan vrij commited maak als ik naar $30 raise..

Op de river dacht ik idd ook dat 99 een mogelijkheid was, vond het echter vrij slecht gespeeld als ie 99 zou hebben.. op zo'n heavy board en hij kan ook nog met die min-raise op de flop KJ/K9 hebben..
Volgens mij had dat niks uitgemaakt, ik had mijn set 9-ens daar in ieder geval niet weggelegd.
Elke lul was daar all ingegaan...
je hit een set 9ens met 1 overcard op de flop, wat is de kans dat die gast JJ/KK heeft?
Depor Wrote:Elke lul was daar all ingegaan...
je hit een set 9ens met 1 overcard op de flop, wat is de kans dat die gast JJ/KK heeft?

Ja tuurlijk dat zeg ik ook al eerder: "het geld was er toch wel in gegaan"! Maar had ik moet re-raisen na zijn check-minraise op de flop? Met al die draws zou je zeggen van wel.. maar zoals ik al zei.. ik kan hier ook goedkoop voor mijn FH gaan voor het geval hij QT heeft..
harry_bierdop Wrote:
Depor Wrote:Elke lul was daar all ingegaan...
je hit een set 9ens met 1 overcard op de flop, wat is de kans dat die gast JJ/KK heeft?

Ja tuurlijk dat zeg ik ook al eerder: "het geld was er toch wel in gegaan"! Maar had ik moet re-raisen na zijn check-minraise op de flop? Met al die draws zou je zeggen van wel.. maar zoals ik al zei.. ik kan hier ook goedkoop voor mijn FH gaan voor het geval hij QT heeft..

En dan had je, je FH gehit en had ie nog steeds quads...
Ik ros met zo een kaart gewoon, dan maar op me bek gaan.
Nou normaal wil ik zo'n hand ook wel rossen.. echter zaten we vrij deep allebei (allebei $120+). Als ik hier zijn $12 all in reraise gaat het nergens over..

In principe wordt je alleen gecallt door KK/99 en QT... je wil heb in principe de fout laten maken door tegen de odds in te laten callen. Als ik hem op een FD zou zetten had ik hier geraist naar $40 ofzo.. mijn 1e gedachte was echter echt QT. Zeker gezien hget feit dat het een redelijk donk was.. (die kunnen makkelijk limpen met QTs om daarna nog een raise uit positie te callen).

Zoals ik al zei een 200% cooler, ben eigelijk nog blij dat ie zo ging. Als het op de flop of turn all in was gegaan en die 9 was op de river gevallen was het wel iets zuurder geweest :8: ! (en sta nu alweer $60 in de + dus... hit wel veel vandaag, alleen deze keer een keertje pech)

Overigens vannacht ook op de WSOP quads over quads en straight flush over qauds =D>
het 11 rebuy toernooi op partypoker. 100 deelnemers.

er waren nog 20spelers over. Ik zat ietswat shortstack met 34K.
average was 65K.

Ik krijg Q clubs Q spades ..

blinds: 800/1600 .. iemand raist naar 4800. Ik push hem daarop all in. Hij callt, rest fold.

Hij showt: Q diamonds Q hearts

In eerste instantie baalde ik. Had toch kunnen dubbelen dacht ik, maar dat het zo afgelopen zou lopen.. :angry: :angry: :angry:

dit komt er te liggen: A clubs J diamonds 9 diamonds 7 diamonds en tot slot .. 2 diamonds ...

Oh Oh Oh... :cry:
:lol: :lol:
Dat zijn echt pp handen, te ziek...
gittermaster Wrote::lol: :lol:
Dat zijn echt pp handen, te ziek...
Tja, dat zeggen mensen ook van Everest...
In mijn optiek is het gewoon poker.
precies het gebeurt ook bij gitter thuis Tongue
Mac Wrote:precies het gebeurt ook bij gitter thuis Tongue

:lol: :lol:

2 eigenlijk exact dezelfde handen blijft altijd humor. Vooral als er 2 of 3 van hetzelfde op de flop vallen :8:
jaja lach maar! wacht maar tot jouw 22 van A2 verliest door 4 ruiten op het board! of jouw AQ van AJ door 4 ruiten op het board
:negerwaf:
Mac Wrote:jaja lach maar! wacht maar tot jouw 22 van A2 verliest door 4 ruiten op het board! of jouw AQ van AJ door 4 ruiten op het board

Dan lach ik ook :8:
kkziek weer..

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 1799745669
Tafel ID: -72124456
Spelgebruik: Echt Geld
Toernooitafel: 0707131500-18
Speltype: Hold'em
Blinds: 50/100
Stakes: 100/100
Valuta: USD
Begindatum: 2007-07-13 GMT
Begintijd: 15:53:58 GMT



Zitplaats arrangement:

noowa is op zitplaats 1 met 1480.
lovetoy is op zitplaats 2 met 2150.
aurseb76 is op zitplaats 3 met 1030.
proevolution is op zitplaats 4 met 2107.
sirocco is op zitplaats 5 met 1875.
dinobreak is op zitplaats 7 met 2390.
EUER_ENDE is op zitplaats 8 met 970.
HarryBierdop is op zitplaats 9 met 2110.
maverick2606 is op zitplaats 10 met 4705.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 1.
lovetoy plaatst de small blind van 50.
aurseb76 plaatst de big blind van 100.

Deel de pocketkaarten uit:

noowa: -- --
lovetoy: -- --
aurseb76: -- --
proevolution: -- --
sirocco: -- --
dinobreak: -- --
EUER_ENDE: -- --
HarryBierdop: Kc Ks
maverick2606: -- --

Pre-flop:
proevolution folds.
sirocco folds.
dinobreak verhoogt 400.
EUER_ENDE folds.
HarryBierdop calls 400.
maverick2606 folds.
noowa folds.
lovetoy folds.
aurseb76 folds.


Flop (5s 8d 10c):
dinobreak verhoogt 1990.
HarryBierdop calls 1710.


Turn (5s 8d 10c 7c 9c):

Onthulling:
dinobreak vertoont Jd Jh.
dinobreak heeft 7c 8d 9c 10c Jd: Straight
HarryBierdop vertoont Kc Ks.
HarryBierdop heeft 8d 9c 10c Kc Ks: Paar
HarryBierdop is ter zijde gesteld.


Pot Samenvatting:
280 is terug gegeven aan dinobreak (uncalled).
Totale pot: 4370
dinobreak wint 4370.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
dit komt natuurlijk vaak genoeg voor.
buurs Wrote:dit komt natuurlijk vaak genoeg voor.
:roll:

Runner runner om de straat te krijgen, die kans is behoorlijk klein hoor.
Tsja dat is nou poker
Depor Wrote:Tsja dat is nou poker

Dit ook, maar dat maakt de hand er niet minder krankzinnig op.....

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.pokernews.com/live-reporting/hands-in-depth/?t=33&e=160">http://www.pokernews.com/live-reporting ... t=33&e=160</a><!-- m -->
De kans op AA AA KK en 10 10 is kleiner dan die straat, maar leipe hand idd
Depor Wrote:De kans op AA AA KK en 10 10 is kleiner dan die straat, maar leipe hand idd

Dan welke straat?
Tripplexxx Wrote:
Depor Wrote:De kans op AA AA KK en 10 10 is kleiner dan die straat, maar leipe hand idd

Dan welke straat?

Waarschijnlijk bedoeld ie de running straat die ik om de oren kreeg met KK (even hierboven)
harry_bierdop Wrote:
Tripplexxx Wrote:
Depor Wrote:De kans op AA AA KK en 10 10 is kleiner dan die straat, maar leipe hand idd

Dan welke straat?

Waarschijnlijk bedoeld ie de running straat die ik om de oren kreeg met KK (even hierboven)

Dat dacht ik al, maar dat gebeurde dus ook in die hand met AA, AA, KK en 10/10. Bizar....
Zit toch wel een verschil in. Die straat van jou zorgt voor split pot, de straat bij Harry zorgt ervoor dat ie verliest...
Ik bedoelde de straat die viel bij die WSOP hand, de kans dat er 2x AA een KK en een 1010 in de hand zitten is vele malen kleiner dan een straat op het board.
Ad Wim Wrote:Zit toch wel een verschil in. Die straat van jou zorgt voor split pot, de straat bij Harry zorgt ervoor dat ie verliest...

Ow er zit verschil in... :roll: