FTM Forum

Full Version: Het grote Ekslem Bad Beat & jammertopic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Treesong Wrote:Dat krijg je van al dat geflatcall op de flop :razz:

Sure Tree!
Ja hoor... ik kan echt gewoon HELEMAAL niks meer goed doen op stars! 2 maanden lang niet... zijn het geen bad beats die ik tegen krijg dan zijn het wel cold decks! Let vooral op de tijdstippen!

PokerStars Spel #13527497165: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 28/11/2007 - 17:50:16 (ET)
Tafel 'Bateson III' 6-max Plaats #5 is de button
Plaats 2: Swoosl ($49.50 in chips)
Plaats 3: DjuNKeLL ($79.55 in chips)
Plaats 4: HarryBierdop ($45.95 in chips)
Plaats 5: Thaadaa ($73 in chips)
Plaats 6: hurahura ($19.90 in chips)
hurahura: zet small blind $0.25
Swoosl: zet big blind $0.50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan HarryBierdop [Jc Jd]
DjuNKeLL: foldt
HarryBierdop: raiset $1.50 naar $2
Thaadaa: raiset $3 naar $5
hurahura: foldt
Swoosl: foldt
HarryBierdop: callt $3
*** FLOP *** [Kc 3h Jh]
HarryBierdop: checkt
Thaadaa: checkt
*** TURN *** [Kc 3h Jh] [As]
HarryBierdop: checkt
Thaadaa: bet $4
HarryBierdop: raiset $7 naar $11
Thaadaa: raiset $7 naar $18
HarryBierdop zei, "you have a set kings?"
HarryBierdop: raiset $22.95 naar $40.95 en is all-in
Thaadaa: callt $22.95
*** RIVER *** [Kc 3h Jh As] [7d]
*** SHOWDOWN ***
HarryBierdop: toont [Jc Jd] (three of a kind, Boeren)
Thaadaa: toont [Kd Ks] (three of a kind, Koningen)
Thaadaa won $90.65 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $92.65 | Rake $2
Board [Kc 3h Jh As 7d]
Plaats 2: Swoosl (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 3: DjuNKeLL foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 4: HarryBierdop toonde [Jc Jd] en verloor met three of a kind, Boeren
Plaats 5: Thaadaa (button) toonde [Kd Ks] en won ($90.65) met th

--------------

PokerStars Spel #13527571292: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 28/11/2007 - 17:54:09 (ET)
Tafel 'Eulalia III' 6-max Plaats #5 is de button
Plaats 1: ienjoymoney ($85.65 in chips)
Plaats 2: ODO21 ($118.40 in chips)
Plaats 3: aboud44 ($29.50 in chips)
Plaats 4: bigt77535 ($31.20 in chips)
Plaats 5: HarryBierdop ($84.60 in chips)
Plaats 6: Gudrs ($26.05 in chips)
Gudrs: zet small blind $0.25
ienjoymoney: zet big blind $0.50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan HarryBierdop [2c 2d]
ODO21: raiset $1.50 naar $2
aboud44: foldt
bigt77535: foldt
HarryBierdop: callt $2
Gudrs: foldt
ienjoymoney: foldt
*** FLOP *** [5s Qc 2s]
ODO21: bet $3
HarryBierdop: raiset $5 naar $8
ODO21: raiset $10 naar $18
HarryBierdop: raiset $27 naar $45
ODO21: raiset $71.40 naar $116.40 en is all-in
HarryBierdop: callt $37.60 en is all-in
*** TURN *** [5s Qc 2s] [As]
*** RIVER *** [5s Qc 2s As] [5c]
*** SHOWDOWN ***
ODO21: toont [Qs Qd] (een full house, Vrouwen over Vijven)
HarryBierdop: gooit hand weg
ODO21 won $166.95 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $169.95 | Rake $3
Board [5s Qc 2s As 5c]
Plaats 1: ienjoymoney (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 2: ODO21 toonde [Qs Qd] en won ($166.95) met een full house, Vrouwen over Vijven
Plaats 3: aboud44 foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 4: bigt77535 foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: HarryBierdop (button) gooide weg [2c 2d]
Plaats 6: Gudrs (small blind) foldde voor de Flop
Verkeerde topic Harry!

<!-- l --><a class="postlink-local" href="http://www.competitieteam.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=8704">viewtopic.php?t=8704</a><!-- l --> :wink:
Hmm ik reken dit gewoon tot de bad beats... ook voor een tegenstander als ik ze krijg. Cold deck klaar... zeker in die 2e waar het om 2 bijna dubbele stacks gaat. In die 1e zeg ik al dat ie een set kings heeft en kan ik hem ook wel wegleggen maar vaak zit je daar ook gewoon tegen AK te spelen... had gewoon moeten folden daar.

2e is echter wel ziek... in 4 minuten tijd 2 x set over set tegen voor 3 buy ins.. no fucking way.
zijn natuurlijk geen bad beats.

zijn verkeerde handen op het verkeerde moment :wink:
Zoals ik al zei... ik noem het bad beats, ook als het in mijn voordeel is. De kans dat je set over set flopt op een droog board is een heel stuk kleiner als dat je met AA van KK verliest.
Ik begin die AA en KK steeds meer klote handen te vinden. Je wint er zelden een stack mee, maar je kunt er wel grote potten mee verliezen.
poker win je ook niet door de hoge pocket paren
hehe yep de kunst is om er geen stack mee te verspelen als je beat bent, vaak kun je er wel middelgrote potten mee winnen. Mijn meest winstgevende hand in pokertracker is dan ook gewoon AA, het komt gewoon harder aan wanneer je AA verliest Wink.

De enige kaarten die echte stackpakkers blijven zijn eigenlijk setjes helaas hit je die niet zo vaak.
harry_bierdop Wrote:Zoals ik al zei... ik noem het bad beats, ook als het in mijn voordeel is. De kans dat je set over set flopt op een droog board is een heel stuk kleiner als dat je met AA van KK verliest.

Icon_question

Je moet de handen hier sowieso pre-flop bekijken.
Dan lig je ver achter, dus wanneer je had gewonnen, had je tegenstander een bad beat om de oren
Nee Buurs want je komt er gewoon niet onder een setje uit en dat is het hele issue. (OK, die JJ had ik weg kunnen leggen omdat het soooooooo obvious was dat ie een set had maar op NL50 doe ik dat gewoon niet).

Als ik m'n setje hit en hij niet is het nog gewoon een hand waarbij je je overpair neer moeten kunnen leggen. Als ik hem niet hit is het ook meteen einde hand. De kans dat je echter allebei een setje hit is volgens mij minder van een 0,5%. Laat staan ook nog eens op zo'n droog board, geen ontkomen aan dus. Daarom noem ik het een bad beat.

Zoals ik ook al eerder heb aangehaald dat ik het een ook een bad beat vind wanneer je bijvoorbeeld met AK all in gaat vs KK op een zeer belangrijk moment en je hit dan eindelijk een keer die A maar op de river valt die laatste K. Percentueel gezien geen bad beat, wel emotionele rollercoasters!
harry_bierdop Wrote:Nee Buurs want je komt er gewoon niet onder een setje uit en dat is het hele issue. (OK, die JJ had ik weg kunnen leggen omdat het soooooooo obvious was dat ie een set had maar op NL50 doe ik dat gewoon niet).

Als ik m'n setje hit en hij niet is het nog gewoon een hand waarbij je je overpair neer moeten kunnen leggen. Als ik hem niet hit is het ook meteen einde hand. De kans dat je echter allebei een setje hit is volgens mij minder van een 0,5%. Laat staan ook nog eens op zo'n droog board, geen ontkomen aan dus. Daarom noem ik het een bad beat.

Zoals ik ook al eerder heb aangehaald dat ik het een ook een bad beat vind wanneer je bijvoorbeeld met AK all in gaat vs KK op een zeer belangrijk moment en je hit dan eindelijk een keer die A maar op de river valt die laatste K. Percentueel gezien geen bad beat, wel emotionele rollercoasters!

maar geen bad beat. :wink:

ik was mijn buy in ook kwijt geweest, maar het is gewoon pech dat je beide een setje hit.
Jij mag dat natuurlijk best vinden, maar ik zou het niet betitelen als bad beathanden, want het is niet zo dat hij een x-outer hit waardoor jij verliest. Jullie hitten beiden op dezelfde straat de set dus imo is er geen sprake van een bad beat.
Dat je de handen preflop moet bekijken is ook niet helemaal waar. Eigenlijk moet je kijken naar het moment waarop het geld erin gaat; toen lag je in beide handen flink achter en kun je dus in mijn ogen, en in de ogen van de meeste mensen binnen pokerland volgens mij, niet echt spreken van een bad beat.
Maar ach, het doet er ook niet zo heel veel toe, maar ik zou dit eerder in het zieke handentopic zetten aangezien de kansen zo klein is dat je beiden een set hit.
Mac Wrote:hehe yep de kunst is om er geen stack mee te verspelen als je beat bent, vaak kun je er wel middelgrote potten mee winnen. Mijn meest winstgevende hand in pokertracker is dan ook gewoon AA, het komt gewoon harder aan wanneer je AA verliest Wink.

De enige kaarten die echte stackpakkers blijven zijn eigenlijk setjes helaas hit je die niet zo vaak.
Op de lage limieten win je er wel vaak flinke potten mee hoor, maar je moet eigenlijk zorgen dat je voor de flop al het geld erin hebt en zeker niet gaan slowplayen.
De knakkers op de lage limieten gooien sowieso preflop hun hele stack erin met AK, KK, QQ, JJ en vaak ook nog wel met lagere paren. Dan moet je alleen het geluk hebben dat zij die kaarten hebben als jij je azen hebt.
En je moet er niet vanuit gaan dat je met azen meteen maar een hele buyin pakt.
Ad Wim Wrote:
Mac Wrote:hehe yep de kunst is om er geen stack mee te verspelen als je beat bent, vaak kun je er wel middelgrote potten mee winnen. Mijn meest winstgevende hand in pokertracker is dan ook gewoon AA, het komt gewoon harder aan wanneer je AA verliest Wink.

De enige kaarten die echte stackpakkers blijven zijn eigenlijk setjes helaas hit je die niet zo vaak.
Op de lage limieten win je er wel vaak flinke potten mee hoor, maar je moet eigenlijk zorgen dat je voor de flop al het geld erin hebt en zeker niet gaan slowplayen.
De knakkers op de lage limieten gooien sowieso preflop hun hele stack erin met AK, KK, QQ, JJ en vaak ook nog wel met lagere paren. Dan moet je alleen het geluk hebben dat zij die kaarten hebben als jij je azen hebt.
En je moet er niet vanuit gaan dat je met azen meteen maar een hele buyin pakt.

Kun jij niet artikelen gaan schrijven over het poker Ad? Jij als uitvinder van het spel kan ons zoveel leren!!
Ad Wim Wrote:Jij mag dat natuurlijk best vinden, maar in de pokerwereld staan zulk soort handen gewoon niet bekend als bad beathanden. Dat je de handen preflop moet bekijken is ook niet helemaal waar. Eigenlijk moet je kijken naar het moment waarop het geld erin gaat; toen lag je in beide handen flink achter en kun je dus in mijn ogen, en in de ogen van de meeste mensen binnen pokerland, niet spreken van een bad beat.
Maar ach, het doet er ook niet zo heel veel toe, maar ik zou dit eerder in het zieke handentopic zetten aangezien de kansen zo klein is dat je beiden een set hit.

idd een zieke hand
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:
Mac Wrote:hehe yep de kunst is om er geen stack mee te verspelen als je beat bent, vaak kun je er wel middelgrote potten mee winnen. Mijn meest winstgevende hand in pokertracker is dan ook gewoon AA, het komt gewoon harder aan wanneer je AA verliest Wink.

De enige kaarten die echte stackpakkers blijven zijn eigenlijk setjes helaas hit je die niet zo vaak.
Op de lage limieten win je er wel vaak flinke potten mee hoor, maar je moet eigenlijk zorgen dat je voor de flop al het geld erin hebt en zeker niet gaan slowplayen.
De knakkers op de lage limieten gooien sowieso preflop hun hele stack erin met AK, KK, QQ, JJ en vaak ook nog wel met lagere paren. Dan moet je alleen het geluk hebben dat zij die kaarten hebben als jij je azen hebt.
En je moet er niet vanuit gaan dat je met azen meteen maar een hele buyin pakt.

Kun jij niet artikelen gaan schrijven over het poker Ad? Jij als uitvinder van het spel kan ons zoveel leren!!
Ga jij nou maar vast sparen voor het MCOP main event van volgend jaar cry
I love setjes

Ik zal deze week eens aan het hoofdstuk (supersystems) beginnen waarom AK precies meer winstgevend is / kan zijn dan AA of KK.........
buurs Wrote:Percentueel gezien geen bad beat, wel emotionele rollercoasters!

maar geen bad beat. :wink:

[/quote]

Dan zeg ik het zo.. emotioneel gezien een bad beat..
harry_bierdop Wrote:
buurs Wrote:Percentueel gezien geen bad beat, wel emotionele rollercoasters!

maar geen bad beat. :wink:


exactly :8:
Ad Wim Wrote:
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:
Mac Wrote:hehe yep de kunst is om er geen stack mee te verspelen als je beat bent, vaak kun je er wel middelgrote potten mee winnen. Mijn meest winstgevende hand in pokertracker is dan ook gewoon AA, het komt gewoon harder aan wanneer je AA verliest Wink.

De enige kaarten die echte stackpakkers blijven zijn eigenlijk setjes helaas hit je die niet zo vaak.
Op de lage limieten win je er wel vaak flinke potten mee hoor, maar je moet eigenlijk zorgen dat je voor de flop al het geld erin hebt en zeker niet gaan slowplayen.
De knakkers op de lage limieten gooien sowieso preflop hun hele stack erin met AK, KK, QQ, JJ en vaak ook nog wel met lagere paren. Dan moet je alleen het geluk hebben dat zij die kaarten hebben als jij je azen hebt.
En je moet er niet vanuit gaan dat je met azen meteen maar een hele buyin pakt.

Kun jij niet artikelen gaan schrijven over het poker Ad? Jij als uitvinder van het spel kan ons zoveel leren!!
Ga jij nou maar vast sparen voor het MCOP main event van volgend jaar cry

Ik had dit jaar al een ticket, maar had hem verkocht. Ik ga nu elke dag eurootje apart leggen en anders moet het maar gebeuren in twee weekjes Vegas volgend jaar.

Wanneer komt je eerste artikel online?
haha ok.. hou het maar zo. Strikt genomen moet je dan ook zeggen dat als je met TT van AJ verliest het een bad beat is.. je staat immers 57-43 voor!
Binnenkort, maar die gaat over Johan Cruijff, is dat ook goed?
Ad Wim Wrote:Binnenkort, maar die gaat over Johan Cruijff, is dat ook goed?

Ik zie liever Ad Wim's " Mijn leven in een ivorentoren" uitkomen....
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:Binnenkort, maar die gaat over Johan Cruijff, is dat ook goed?

Ik zie liever Ad Wim's " Mijn leven in een ivorentoren" uitkomen....
Die komt na de biografie over jouw leven, getitel, geheel in stijl van Midas Dekkers, "De Zuurpruim".
harry_bierdop Wrote:haha ok.. hou het maar zo. Strikt genomen moet je dan ook zeggen dat als je met TT van AJ verliest het een bad beat is.. je staat immers 57-43 voor!
Ik weet niet precies of er een bepaald percentage gangbaar is, maar het gaat erom dat je heel ver voor staat en de ander een van zijn paar outs hit. Nogmaals, de definities van een bad beat lopen ver uiteen, maar de gemene deler is toch wel dat je ver voor moet staan als het geld erin gaat en pech moet hebben op een van de volgende straten.

Een paar definities:

Quote:When a very strong hand that is a statistical favorite to win loses to a much weaker hand that hits a lucky draw, it’s called a “bad beat.”

Quote:Een hand verliezen waarbij je mijlen ver voor lag, maar dat de andere speler bijvoorbeeld met 2% winkans, toch wint

Quote:A losing wager owing more to misfortune, unfortunate circumstances or sheer terrible luck than poor handicapping or analysis.

Quote:When a better hand is beaten by a lucky draw.

Quote:Generally used in Hold’em, a bad beat is when a player with an inferior hand comes back and catches an unlikely card on the river to beat the hand that was ahead.


Dit is misschien nog wel de beste:

Quote:Different people seem to feel differently about what counts as a bad beat. One thing is certain: you have to lose the hand. What makes the beat bad? Maybe one or all of the following: you lose in a situation where you're a very big favorite; you lose with a hand you couldn't possibly have been expected to fold; you lose so improbably you feel compelled to tell the story multiple times; you lose to a player who couldn't have beat you without misplaying the hand (but who was astoundingly lucky); you lose in a way that seemed inconceivable until you saw it happen; or more than two experienced players at your table say, "ouch."
Ad Wim Wrote:Different people seem to feel differently about what counts as a bad beat. One thing is certain: you have to lose the hand. What makes the beat bad? Maybe one or all of the following: you lose in a situation where you're a very big favorite; you lose with a hand you couldn't possibly have been expected to fold; you lose so improbably you feel compelled to tell the story multiple times; you lose to a player who couldn't have beat you without misplaying the hand (but who was astoundingly lucky); you lose in a way that seemed inconceivable until you saw it happen; or more than two experienced players at your table say, "ouch."
Die zette ik er ook speciaal voor jou bij, Harry Wink
Het is iig de breedste definitie, maar toch zie ik persoonlijk in die handen van jou geen bad beat...
Haha vind ik ook niet erg.. ik vind van wel. het is iig geval een cold deck en als je dan ook nog eens 2 x set over set in 4 minuten tegen krijgt (terwijl ik maar 2 tafels speelde :eeeek: ) vind ik dat helemaaaaaaaal een bad beat :wink: . Denk dat die kans kleiner is als 1 op 10.000..
Quote:Eigenlijk moet je kijken naar het moment waarop het geld erin gaat; toen lag je in beide handen flink achter en kun je dus in mijn ogen, en in de ogen van de meeste mensen binnen pokerland volgens mij, niet echt spreken van een bad beat.

Ik weet niet meer zo gauw wanneer dat was, maar dat was dus die beroemde AA vs 72os.

AA limpt, 72 (BB) raised. AA callt.

Flop was 77x, Bet, raise call. (Kan ook zo bet, call zijn)
Turn was een blank. 72 gaat all in en AA callt.
River was een A.

Als ik jouw woorden dus letterlijk zou nemen, zou dit een bad beat voor die 72 os zijn....