FTM Forum

Full Version: Het grote Ekslem Bad Beat & jammertopic
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:
Ad Wim Wrote:Wederom een aanname die nergens op gestoeld is Hakkuh
Dat ik meerdere verliezende handen plaats en niet elke winnende hand plaats, wil niet zeggen dat ik altijd verlies... :roll:

Als je alleen maar verliezende handen en jankverhalen post, wek je gewoon de indruk dat je een ontzettende loser bent. Sorry. Wanneer komt nou eens een serie netjes uitgespeelde handen van jouw zijde? :-k
Daar hoef je je niet voor te verontschuldigen.
Er zijn natuurlijk zat handen waarin ik een set oid goed uitspeel, maar waarom zou ik die plaatsen? Ik ben geen gloryhunter en heb in dat topic ook weinig te zoeken. Wat heb ik (en jullie) eraan om een hand te plaatsen waarin ik met een full house win van een aas hoog flush? Ik plaats alleen handen waarin ik, naar mijn mening, moeilijk belsissingen had en niet weet of ik het goed gespeeld heb. En dat zijn regelmatig handen die ik achteraf verlies omdat ik waarsch een verkeerde beslissing gemaakt heb. Ik ben benieuwd wat jullie van die handen vinden.
En als ik een keer een goede of slechte hand speel en die post, en vervolgens een soortgelijke hand gespeeld heb, ga ik die natuurlijk niet weer posten.
En ik plaats bad beats en zieke handen in de daarvoor bestemde topics, omdat ik graag de ellende van me af schrijf/post, en dat zijn vrijwel altijd verlieshanden ja...

Heb ik ook, maar om de schijn ook een beetje op te houden, post ik ook weleens iets in het gloryhunt topic :wink:
Ik had hem waar ik hem wilde hebben, maar een 2-outer nekt me weer! Puke

PokerStars Spel #13664125484: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 05/12/2007 - 10:48:02 (ET)
Tafel 'Dejanira IV' 6-max Plaats #3 is de button
Plaats 1: BKAll-in420 ($8.65 in chips)
Plaats 2: berso01 ($37.20 in chips)
Plaats 3: Crazy Bear ($4.65 in chips)
Plaats 4: techill ($13.40 in chips)
Plaats 5: isis226 ($18.40 in chips)
Plaats 6: EnemyKill ($16.95 in chips)
techill: zet small blind $0.10
isis226: zet big blind $0.25
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan EnemyKill [Ac Ad]
EnemyKill: callt $0.25
BKAll-in420: callt $0.25
berso01: raiset $1 naar $1.25
Crazy Bear: foldt
techill: foldt
isis226: foldt
EnemyKill: raiset $1.75 naar $3
BKAll-in420: foldt
berso01: callt $1.75
*** FLOP *** [Kh 5d 9h]
EnemyKill: checkt
berso01: bet $3.50
EnemyKill: raiset $5.50 naar $9
berso01: raiset $25.20 naar $34.20 en is all-in
EnemyKill: callt $4.95 en is all-in
*** TURN *** [Kh 5d 9h] [6c]
*** RIVER *** [Kh 5d 9h 6c] [Kc]
*** SHOWDOWN ***
EnemyKill: toont [Ac Ad] (twee pair, Azen en Koningen)
berso01: toont [As Kd] (three of a kind, Koningen)
berso01 won $32.80 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $34.50 | Rake $1.70
Board [Kh 5d 9h 6c Kc]
Plaats 1: BKAll-in420 foldde voor de Flop
Plaats 2: berso01 toonde [As Kd] en won ($32.80) met three of a kind, Koningen
Plaats 3: Crazy Bear (button) foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 4: techill (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 5: isis226 (big blind) foldde voor de Flop
Plaats 6: EnemyKill toonde [Ac Ad] en verloor met twee pair, Azen en Koningen
Er heerst echt een vloek op mij en de NL50 op stars. Vorige paar keer 5 x met beste hand erin en 5 x verliezen, vorige week 2 x set over set tegen in 4 minuten nu dit weer. Van deze mensen is ook niet te winnen... ik snap niet wat die gast ook denkt. Hoe kan zijn TT nou ooit goed zijn daar.... NL100 gaat gewoon goed op stars, op everest stamp ik de NL100 ook aan en pak ik ook al 1 en ander op de NL200 maar de NL50 stars kan ik niet beaten.... so sick gewoon.

PokerStars Spel #13684250740: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 06/12/2007 - 10:23:01 (ET)
Tafel 'Shedir V' 6-max Plaats #4 is de button
Plaats 1: Mr.Busto ($50 in chips)
Plaats 2: darth_bozo ($73.45 in chips)
Plaats 3: Top$hOttEr ($33.70 in chips)
Plaats 4: ngd1 ($49.75 in chips)
Plaats 5: pad charker ($54.20 in chips)
Plaats 6: HarryBierdop ($95.60 in chips)
pad charker: zet small blind $0.25
HarryBierdop: zet big blind $0.50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan HarryBierdop [Jc Js]
Mr.Busto: foldt
darth_bozo: foldt
Top$hOttEr: raiset $0.50 naar $1
ngd1: foldt
pad charker: foldt
HarryBierdop: raiset $2.50 naar $3.50
Top$hOttEr: callt $2.50
*** FLOP *** [8c 6c 6s]
HarryBierdop: bet $5
Top$hOttEr: raiset $10 naar $15
HarryBierdop: raiset $77.10 naar $92.10 en is all-in
Top$hOttEr: callt $15.20 en is all-in
*** TURN *** [8c 6c 6s] [Th]
*** RIVER *** [8c 6c 6s Th] [4h]
*** SHOWDOWN ***
HarryBierdop: toont [Jc Js] (twee pair, Boeren en Zessen)
Top$hOttEr: toont [Tc Td] (een full house, Tienen over Zessen)
Top$hOttEr won $64.65 van pot
HarryBierdop zei, "so sick"
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $67.65 | Rake $3
Board [8c 6c 6s Th 4h]
Plaats 1: Mr.Busto foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 2: darth_bozo foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 3: Top$hOttEr toonde [Tc Td] en won ($64.65) met een full house, Tienen over Zessen
Plaats 4: ngd1 (button) foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: pad charker (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 6: HarryBierdop (big blind) toonde [Jc Js] en verloor met twee pair, Boeren en Zessen
-----------

PokerStars Spel #13684360401: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 06/12/2007 - 10:32:16 (ET)
Tafel 'Shedir V' 6-max Plaats #4 is de button
Plaats 1: Mr.Busto ($49.70 in chips)
Plaats 2: darth_bozo ($71.20 in chips)
Plaats 3: Top$hOttEr ($59.55 in chips)
Plaats 4: ngd1 ($75.90 in chips)
Plaats 5: pad charker ($58.05 in chips)
Plaats 6: HarryBierdop ($50.75 in chips)
pad charker: zet small blind $0.25
HarryBierdop: zet big blind $0.50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan HarryBierdop [Ah Ac]
Mr.Busto: foldt
Mr.Busto zit uit
darth_bozo: foldt
Top$hOttEr: raiset $0.50 naar $1
ngd1: foldt
pad charker: callt $0.75
HarryBierdop: raiset $2.50 naar $3.50
Top$hOttEr: callt $2.50
pad charker: foldt
*** FLOP *** [6c 7h 4d]
HarryBierdop: bet $6
Top$hOttEr: callt $6
*** TURN *** [6c 7h 4d] [5d]
HarryBierdop: bet $6
Top$hOttEr: callt $6
*** RIVER *** [6c 7h 4d 5d] [8h]
HarryBierdop: checkt
Top$hOttEr: bet $6.50
HarryBierdop: callt $6.50
*** SHOWDOWN ***
Top$hOttEr: toont [9d Jd] (een straight, Vijf tot Negen)
HarryBierdop: gooit hand weg
Top$hOttEr won $43.05 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $45 | Rake $1.95
Board [6c 7h 4d 5d 8h]
Plaats 1: Mr.Busto foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 2: darth_bozo foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 3: Top$hOttEr toonde [9d Jd] en won ($43.05) met een straight, Vijf tot Negen
Plaats 4: ngd1 (button) foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: pad charker (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 6: HarryBierdop (big blind) gooide weg [Ah Ac]
harry_bierdop Wrote:NL100 gaat gewoon goed op stars, op everest stamp ik de NL100 ook aan en pak ik ook al 1 en ander op de NL200 maar de NL50 stars kan ik niet beaten.... so sick gewoon.
De oplossing lijkt me vrij duidelijk, gewoon NL50 op Stars links laten liggen. Geen ergernis en je verdient er toch ook minder :Big Grin

Wel opvallend dat Buurs op NL100 speelt en jij af en toe nog op NL50 :roll:
Waarom ga je idd op 50 zitten als je zoveel succes hebt op 100? Confused
Treesong Wrote:Waarom ga je idd op 50 zitten als je zoveel succes hebt op 100? Confused

Het begon met dat ik wat dingen wou uitproberen met in m'n spel. Daarnaast wilde ik proberen om de winst nog extra te vergroten. M'n ROI als ik 4 tafel op NL100 is ongeveer gelijk aan m'n ROI op NL50 (iets hoger) echter als ik NL100 speel en meer tafels als 4 ga spelen gaat m'n ROI best wel naar beneden. Op de NL50 niet.. ik heb dus een tijd lang ge-8-tafeld of zelfs ge-10-tafeld op stars NL50 bij wijze van experiment. Het is zo'n passieve standaard ABC limiet dat ik een strategie had om echt alleen AQ+ en paartjes te spelen (openen alleen met 66+), het resultaat was wel redelijk maar het plezier was er niet echt.

Toen was ik een tijdje aan het proberen te 6 tafelen en dan de SC'ers erbij te nemen.. en sindsdien kreeg ik al die zieke beats. Sindsdien is het ook eigelijk meer dat ik gewoon die limiet wil beaten en niet eens zo zeer meer om de dingen proberen die ik eerst wou..
PokerStars Spel #13684996559: Toernooi #69412881, $22+$1 Hold'em No Limit - Wedstrijdronde I, Level III (25/50) - 06/12/2007 - 11:23:56 (ET)
Tafel '69412881 1' 2-max Plaats #1 is de button
Plaats 1: HarryBierdop (820 in chips)
Plaats 2: HTownKid23 (2180 in chips)
HarryBierdop: zet small blind 25
HTownKid23: zet big blind 50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan HarryBierdop [9s Ah]
HarryBierdop: callt 25
HTownKid23: raiset 1750 naar 1800
HarryBierdop: callt 770 en is all-in
*** FLOP *** [7c 8s 2c]
*** TURN *** [7c 8s 2c] [3c]
*** RIVER *** [7c 8s 2c 3c] [Kd]
HTownKid23 zei, "gg"
*** SHOWDOWN ***
HTownKid23: toont [8d Ac] (een pair Achten)
HarryBierdop: toont [9s Ah] (high card Aas)
HTownKid23 won 1640 van pot
HarryBierdop zei, "obv"
*** SAMENVATTING ***
Totale pot 1640 | Rake 0
Board [7c 8s 2c 3c Kd]
Plaats 1: HarryBierdop (button) (small blind) toonde [9s Ah] en verloor met high card Aas
Plaats 2: HTownKid23 (big blind) toonde [8d Ac] en won (1640) met een pair Achten
Niet echt bad beat, maar net setje 7 all in verloren van setje 8-en :letitallout:
Dit zijn echt fucking irritante bad beats als je op de bubble van een 100 dollar sit and go zit...
Echt irritant... en ik stond gewoon ruim nummer 2...

***** Hand History for Game 6566994605 *****
0/0 Tourney Texas Hold'em Game Table (NL) (STT Tournament 37072448) - Thu Dec 06 14:53:43 EST 2007
Table Speed 1330027 (Real Money) -- Seat 6 is the button
Total number of players : 4
Seat 3: moneybaggz13 (6940)
Seat 6: UPay4MyCondo (3685)
Seat 8: woodchopVI (3200)
Seat 10: gittermaster (6175)
moneybaggz13 posts ante (25)
UPay4MyCondo posts ante (25)
woodchopVI posts ante (25)
gittermaster posts ante (25)
woodchopVI posts small blind (400)
gittermaster posts big blind (800)
** Dealing down cards **
Dealt to gittermaster [ Kc, Ad ]
moneybaggz13 raises (6915) to 6915
moneybaggz13 is all-In.
UPay4MyCondo folds
woodchopVI folds
gittermaster calls (5350)
gittermaster is all-In.
** Dealing Flop ** : [ Ah, 9h, Jd ]
** Dealing Turn ** : [ 5s ]
** Dealing River ** : [ 4h ]
Creating Main Pot with $12800 with gittermaster
** Summary **
Main Pot: 12800
Board: [ Ah 9h Jd 5s 4h ]
moneybaggz13 balance 13565, bet 6940, collected 13565, net +6625 [ Ac 9c ] [ two pairs, Aces and Nines -- Ac,Ah,Jd,9c,9h ]
UPay4MyCondo balance 3660, lost 25 (folded)
woodchopVI balance 2775, lost 425 (folded)
gittermaster balance 0, lost 6175 [ Kc Ad ] [ a pair of Aces -- Ad,Ah,Kc,Jd,9h ]
Waarom call je dan ook? #-o
tja, was misschine wle verstandig geweest om op safe te spelen. Maar goed, hij gooide m praktisch elke hand all in, wat op zich best slim is met die stack en nog 4 man over.
Nu wilde ik m gewoon pakken...
Call was ook goed, maar de flop niet Smile
gittermaster Wrote:tja, was misschine wle verstandig geweest om op safe te spelen. Maar goed, hij gooide m praktisch elke hand all in, wat op zich best slim is met die stack en nog 4 man over.
Nu wilde ik m gewoon pakken...
Call was ook goed, maar de flop niet Smile

Laat een ander d'r dan maar intrappen. Dit is een textbook fold.
Duidelijke call.... goed gespeeld Gitter
Ekslem Wrote:Duidelijke call.... goed gespeeld Gitter

Waarom dan?
het hangt er denk ik een beetje vanaf wat je wilt bereiken.
Ga je voor de derde plek en in the money, dan moet je natuurlijk folden.
Echter, win ik deze hand, dan ben ik zo god als zeker eerste en pak ik ipv 200 dollar, 500 dollar
Als deze hand op de bubble van een groot toernooi was voorgekomen gaat die stelling op ja. Als je ver wilt komen, moet je dit soort calls maken om stack te bouwen. Dit is echter een SnG en daar telt op de bubble maar een ding: ITM komen. ZEKER als je 2e staat neem je geen risico. Er zitten maar 10 x 2000 chips in het spel, dus je hebt zat kans om iemand te klassen met zo'n stack.
Ik ben dan ook geen goede toernooi speler..... ik houd teveel van zulke gokkies denk ik
ik weet t niet hoor Tree.
Temeer omdat hij gewoon structureel elke aas all in gooit. Natuurlijk slim om zo te spleen als je cl bent en je zit met nog 4 man.
Maar zou jij dan ook in die situatie je KK folden of zelfs je AA, omdat je een bad beat kunt krijgen?
gittermaster Wrote:ik weet t niet hoor Tree.
Temeer omdat hij gewoon structureel elke aas all in gooit. Natuurlijk slim om zo te spleen als je cl bent en je zit met nog 4 man.
Maar zou jij dan ook in die situatie je KK folden of zelfs je AA, omdat je een bad beat kunt krijgen?

AA en KK zijn eigenlijk de enige handen die in aanmerking komen voor een call. Het heeft niks met angst voor een bad beat te maken. Die andere gasten moeten ook snel een move maken, gezien de blinds. Als je eenmaal ITM zit, knal je die AK er natuurlijk gewoon in :wink:
Tsja, is lastig.

In een Cashgame had ik opzeker gecalled, in een SnG op plek 2 met maar 4 man had ik lekker een ander de kastanjes uit het vuur laten halen.
EJR Wrote:een ander de kastanjes uit het vuur laten halen.

Dets de kiewurt :8:
eens, alhoewel ik betwijfel of ik QQ kan wegleggen op zo'n moment maar in theorie denk ik idd dat het het best is dat je gewoon fold tot je itm bent. Daarna heb je waarschijnlijk nog genoeg chipjes om voor de winst te kunnen gaan.

die gast met 3200 heeft een M van 2,5 ofzo he...dat kan nooit echt lang meer duren voor ie een keer called en dan heb je nog die gast met 3600 die t ook niet heel lang meer kan volhouden.
tja het is waar, ik weet t. Maar heb zoveel sit and go's meegemaakt waar al die shortstacked gasten een all in winnen en terug komen en ik op mijn all in er uit vlieg.
En gezien zijn betpatroon wist ik zo goed als zeker dat ik favoriet was. Dan is het de vraag; ga je het risico nemen.
Laat ik t anders stellen.
Je zou weten dat hij A 9 heeft en je hebt AK.
Zou je dan callen of ook folden?
Precies... op zo'n moment moet je je gewoon niet laten leiden door ego-emo's als 'Die gast raist alles, ik ga em effe pakken' etc. :wink:
ALS je z'n hand weet... zo ken ik er nog wel een paar. Enfin, dan heb je een kleine 70% kans op winst lijkt me... dan call ik wel :8:
oke, dus je conclusie is, geen slimme call, wel een goede read, jammer van de bad beat Smile
gittermaster Wrote:oke, dus je conclusie is, geen slimme call, wel een goede read, jammer van de bad beat Smile

Mijn conclusie is dat je te veel van gokken houdt :waf:
Smile de reden dat ik die vraag stelde was nl. omdat ik er redelijk van overtuigd was dat ie A? had.
Heeft ie AA gooit ie m niet direct all in. KK, denk ik ook niet, maar zou kunnen.
PP lager = 50/50 A? = 71% voor mij.
Los daarvan ben ik inderdaad een gokker, maar in deze situatie denk ik op zich dat mijn call goed was, al heb je natuurlijk gelijk dat t onnodig risico nemen is.
Gisteravond met een all-in $120 verloren Sad

kreeg 4k4d en limp in om de flop te zien..

board komt 4h9kAs, ik bet pot van $8 en wordt geraised naar $32. Daar ik mijn tegenstander inzet op een AK besluit ik all-in te pushen. Wordt gecalled en hij laat

JkAk zien....

Turn

2k

river
Qk

verlies hier dus met mijn trips door een runner-runner flush... slecht gespeeld ?
natuurlijk niet. Gewoon veel geluk voor hem.