FTM Forum

Full Version: FOOTSTAR
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37
Idd een mooi betoog Mukk.

Als ik naar mijn speler kijk, dan zit ik aardig op schema:

Tackling 9 <-- 6x per week, moet snel richting de 20 komen
Game Vision 5 <-- 3x per week, lijkt me nog steeds een belangrijke skil
Positioning 4 <-- 2x per week, vanwege een wisseling in fitness is deze naar 2x per week gegaan, blijft voorlopig ook getraind worden
Long Passes 3 <-- voorlopig gestopt met dit te trainen
Short Passes 2 <-- moet binnenkort weer getraind worden
Heading 2 <-- 3x per week, net weer in het trainingsschema opgenomen, als de skill op 4 staat, dan stop ik er weer mee.
Finishing 0 <-- NVT
Technique 0 <-- misschien wel handig, maar voorlopig laat ik dit links liggen
Crosses 0 <-- zal nog geen meerwaarde brengen aan Cas
Long Shots 0 <-- Cas is nog geen Koeman, blijft ook achterwege
Dribbling 0 <-- dribbelen is te gevaarlijk voor een verdediger

Speed 5 <-- 4x per week, snelheid is gewoon belangrijk
Strength 3 <-- wordt op dit moment niet getraind, zie het nut er nog niet echt van in

Fitness wordt 3x per week getraind en dat is voldoende om tijdens een competitiewedstrijd op 98+ te zitten.
Al deze discussies en betogen hebben me wel aan het denken gezet om mijn prioriteiten op andere punten te leggen. Thanks Mukkus voor de logica duidelijk neer te zetten. Ben nog niet helemaal uit wat ik ga doen, maar een wat solide speler zijn lijkt me voor mijn eigen ontwikkeling en de team wel van belang.
Antidote Wrote:Al deze discussies en betogen hebben me wel aan het denken gezet om mijn prioriteiten op andere punten te leggen. Thanks Mukkus voor de logica duidelijk neer te zetten. Ben nog niet helemaal uit wat ik ga doen, maar een wat solide speler zijn lijkt me voor mijn eigen ontwikkeling en de team wel van belang.

Wist je dat nog niet dan? Dat solide zijn belangrijk is? Wink
Mukkus Wrote:
Nr. 12 Wrote:Koppen, zodra het is een keer gebeurd, dan gebeurd dat niet in de verdediging. Er zijn nog geen corners en vrije trappen. Zodra deze worden ingevoerd dan ga ik deze gelijk op trainen. Maar nu nog niet. Ik kan beter mijn spelinzicht/positiespel/snelheid/kracht trainen. .
En dan ben je te laat, denk ik. Ik anticipeer daar liever op, om binnenkort 'koppen' in mijn trainingsschema op te nemen. bijvoorbeeld 'tackling' te laten vallen zodra die popt naar 8. Dan 'koppen' even eentje omhoog te brengen. Op lange termijn is 1 stats naar 20 trainen misschien nuttig, maar mijn mening is dat je ook de andere stats moet bijhouden in je trainingsschema. Voorbeeld: Eddy, die nu met een (overigens geslaagde) inhaalslag bezig is om snelheid en tackling op peil te brengen.

Zoals eerder vermeld neem ik Koppen wel mee in mijn trainingsschema, maar nu nog niet. Eerst vier andere stats. Daarna zijn Koppen, Lange en korte pass weer aan de beurt. Daarom ben ik zeker niet te laat. Ik constanteer alleen dat koppen niet zo vaak wordt gebeurd en er vallen daardoor nog geen doelpunten. Daarom zet ik het nu op een laag pitje. Ik ga het wel trainen, maar eerst de belangrijkere stats. Want die zijn nu (nog) belangrijker. Op korte termijn. Maar het is ook belangrijk dat je een langer termijn plan hebt. Ik maak daarom nu de scheiding, dat Tackling, Positie, inzicht, korte en lange pass het belangrijkst zijn. Koppen en techniek zijn de wat mindere.

Daarnaast heb je de buitencat. snelheid en kracht. Waarbij ik van mening ben dat je ook Kracht moet trainen, want die staat daar ook niet voor jan l*l bij. Met kracht kun je een 1-1 duel winnen als verdediger en en met snelheid een sprint duel. Ik wil ze beide winnen. Daarom train ik deze beide gelijk op. Waarbij ik vind dat iedereen ook wat aan zijn kracht moet doen. Want als aanvallende partij heb je ook veel 1-1 situaties, die worden niet alleen beslist op dribbel/techniek of wat dan ook. Kracht telt daar ook in mee.

De verdediger moet op tijd bij de bal/aanvaller zijn, maar ik moet dus ook de kracht hebben om de bal van hem af te pakken. Want anders zet hij de verdediger makkelijk aan de kant. Gelukkig hebben weinig aanvallers dit nog ontdekt bij de tegenstanders. Maar ik zie het als een verborgen skill. Ik wil als verdediger de aanvaller aan de kant zetten.

Nr. 12 Wrote:Dat mijn passes niet aan komen, komt volgens mij door mijn spelinzicht. Als dit geen positief effect heeft dan ga ik gelijk op passes trainen. Een pass kan ook niet aan komen omdat andere medespeler de bal niet kan aannemen. Techniek, tegenstander in de nek of wat dan ook. Er zijn bij passes altijd twee/drie partijen in het spel betrokken.

Mukkus Wrote:Mijn passes komen over het algemeen wel aan. Vaak zelfs 100%, ondanks dat ik een 'straf' heb op spelinzicht, korte en lange pass door die herpositionering en terwijl ik technique (balgevoel) op 0 heb staan.

Maar uit de 2D-beelden blijkt ook dat ik weleens een pass van 40 meter achteruit keurig in de voeten van Giel speel. Een geweldig mooie pass, maar je hebt er geen reet aan. Spelinzicht bepaalt mijn inziens waar je heen passt. Ik moet die bal dan aan een vrijstaande Joep of Onno spelen en niet 40 meter terug naar Giel. Vandaar dat ik nu korte en lange pass train, naast spelinzicht om goede passes ook echt goed te maken.

Ik bedoel eigenlijk tegen: Je kunt korte pass op 10 hebben, maar zonder spelinzicht speel je alle ballen terug naar de centrale verdedigers. Je kunt Tackling op 12 hebben, maar zonder snelheid zul je nooit aan een tackle toekomen. Je kunt 12 op voorzetten hebben, maar als je niet kunnen dribbelen of snel bent, heb je daar niks.

Zoals je ook kon zien, staat er dan ook niemand in mijn buurt zodra ik Giel de bal aanneemt. Zodra ik een bal speel dan staat er vaak wel een speler bij de ontvanger. Daarom moet een middenvelder of aanvaller meer zijn best doen om een bal aan te nemen. De verdediger heeft de tijd om de bal in 2x aan te nemen een middenvelder of aanvaller niet. Daarvoor is volgens mij o.a. het kopje techniek.

Maar nogmaals je zegt hetzelfde. Positiespel en inzicht zijn het belangrijkst naast tackeling. Daarom ga ik deze ook trainen.
Depor Wrote:Wist je dat nog niet dan? Dat solide zijn belangrijk is? Wink

En die vraag komt van jou? Natuurlijk wist ik dat niet! Je kent me toch langer dan vandaag. In ieder geval niet stil bij gestaan dat de één zo samen zou gaan met de ander. Maar ik heb wel zin in een biertje met wat lekkers te eten erbij. Kan jij me daarbij helpen? Wink
Antidote Wrote:
Depor Wrote:Wist je dat nog niet dan? Dat solide zijn belangrijk is? Wink

En die vraag komt van jou? Natuurlijk wist ik dat niet! Je kent me toch langer dan vandaag. In ieder geval niet stil bij gestaan dat de één zo samen zou gaan met de ander. Maar ik heb wel zin in een biertje met wat lekkers te eten erbij. Kan jij me daarbij helpen? Wink

Zal het Leger des Heils ff bellen en wat Euroshopper blikjes voor je fixen Wink
Ik dacht dat je bedoelde: "Zodra ik de eerste corner zie, ga ik meteen koppen trainen.....", maar da's dus niet het geval.

Je zult het met me eens zijn, dat je ook de mnider belangrijke stats aandacht aan moet besteden. Technique vind ik op dit moment een minder belangrijke stat, maar toch belangrijk genoeg om hem niet op 0 te laten staan. Misschien heeft technique (=balgevoel) ook wel te maken met het indirect scoren van goals. Joep scoort vaak in friendlies, maar niet uit een pass van Acda. Gisteren 2x een bal van Acda op Joep. Beide keren scoort Joep niet, maar dat kan ook komen doordat Acda zonder technique die bal verschrikkelijk beroerd bij hem neerlegd.

Dat technique-gedeelte zit zeker wat in, maar uit de 2D haal ik niet de informatie dat ik een bal verlies, omdat ik de bal verkeerd aanneem. Met kracht ben ik het ook met je eens. Die wissel ik om en om af met Snelheid. 1 dag, 3 trainingen per week.
Dat dacht ik al. Ik heb nu vier cat.

1. Hoofd: Tackling, deze train ik 3x zoveel
2. Belangrijk: Positie, inzicht, passes, train ik voor de helft van cat. 1.
3. Minder belangrijk: O.a. techniek en koppen, train ik voor de helft van cat. 2

Buitencat. Snelheid en kracht gelijkwaardig aan cat. 2. Het moment van trainen zal wisselvallig zijn.

Als voorbeeld:
Cat. 1 op 12, vervolgens ga ik;
Cat. 2 naar 6/7 brengen, daarna;
Cat. 3 naar 3/4.

Buitencat. training ik tussendoor.

Mijn vraag was of ik koppen zo kon zien. Ik vind nu van wel. Maar zodra er cornes/vrije trappen komen, (dit lees ik dan in spelveranderingen, de veranderingen worden niet gelijk ingevoerd) dan plaats ik koppen gelijk in cat. 2 en die train ik vanaf de spelveranderingmeldingsdag gelijk.

Het was iig een leerzame disscussie. :Big Grin

Trouwens, dat Joep hem er niet in trapt ligt gewoon aan Joep. Want Joep is een l*l. :Big Grin :wink:
ik denk idd ook dat er combinaties zijn die een speler sterk maken.
Zo heb ik gelezen dat techniek redelijk belangrijk is icm scoren en zo zou ik het idd niet raar vinden als positioning belangrijk is icm tackling oid. Aan ons de taak om uit te zoeken wat nou precies de combinaties zijn.

Eigenlijk zouden we voor elke wedstrijd een soort momentopname van de skills van alle spelers moeten maken. Deze skills dan tegenover de stats leggen en na enkele weken kijken wie er in wat vooruit is gegaan en wat dat voor invloed had op de statistieken
De beste footstar speler te wereld heeft 9 op technique. Toch best opvallend dacht ik zo
dat is de 'beste' speler door z'n aantal doelpunten, motm awards en gemiddelde beoordeling enzo, niet zo zeer door z'n skills
Die beste spelers moet je niet echt serieus nemen, vooral als je bekijkt dat de eerste 10 allemaal spitsen zijn :roll:
@Nr12: Die corners en vrije trappen zouden wel eens heel snel kunnen verschijnen Wink
hier een stukje over de match engine, erg interessant moet ik zeggen..

Quote:Devs Blog: Match Engine I
As most of you should know, we've been working hard for some time now on upgrading our current match engine (I will refer to it as ME from now on). This has proved to be a real test to our programming abilities, as the ME is quite complex (one would expect that from trying to simulate reality). Nevertheless, we've managed to make some incredible steps forward, technically speaking, and, in our opinion, managed to add a lot of realism to the development version (v2) of the match engine.
This blog entry serves to give you some insight on what point we're standing right now in terms of the new ME development evolution and to talk about the upgrades we've made so far. Next I will try to list a few of the new enhancements and features we've worked on till now.

- Code simplification
The most important thing we've made concerns little to the common FS user, but since it was the most time-consuming one, I have to list it. The original ME version was pretty primitive in terms of programming "design". We have quite a lot of experience working on game simulators but this was something way over our then-current capacities, so the code was pretty scattered and sometimes even redundant and slow. We've managed to simplifyit a lot, permitting all the needed enhancements and even gaining some performance speed (although the v2 ME is slower than the working one (v1) at the moment, due to the higher number of actions taking place; this is a major concern but it's simple to work-around and we'll eventually find a cool solution to it).

- Size matters,
and so does speed. No silly connotations here; this serves to say that the players were far too big in the field, in comparision to reality, and the speed at which the ball and the players travelled was also way off. Although it is not perfect yet, the players move a lot faster and the ball speed is also much more realistic. This was an important forward step that had to be taken before any other major improvements could take place.

- Player positioning
The far-most important enhancement is, clearly, the enhancements made to the players' positioning on the field. It's easy to see how the current v1 is rather simple in positioning terms: players follow the ball if they're the ones nearest to it (one player from each team) and then all others follow the pre-selected formation scheme, only going up or down the field if their team is attacking or defending.
The new v2 will be much more advanced (and most of the processing time it consumes is dedicated to the players' positioning). Here's a small list of new important stuff:
- A team will take on more or less attacking positions depending on where the ball is located (defensive-wise, it will be the same, although it's still work in progress).
- Defenders have a notion of "marking", trying to cover the player nearest to them if that particular player is free. Midfielders will also sometimes try to help depending on the situation.
- Attackers and sometimes midfielders, depending on the situation, will also try to stay clear of their marking-men.
- Goalkeepers are a little more smart in what concerns balls lost in the area.
- Defenders will now try to help each others, by not going up the field like mad if one of their partners is still with the ball and trying to get rid of an opponent.
- Players from the defending team will not run after the player with the ball across the field like sometimes they used to; they will sense if they're out of position and give up on such pursuits if they feel it's the right action to take.
This is a small list, cause a lot of other small improvements have been made. Some other improvements are still work in progress, and some new individual orders will be added in the future when v2 is launched to cover all the marking/pressing stuff.

- Set pieces
Throw-ins are a now common thing in the new v2 ME and, although not perfectly coded still (close to it though), are a cool thing to watch happen. The speeding-up of the ME allowed us to add them as a full feature; before they were too time-consuming and we had to cut them down, or match realism would be severely affected.
Corners are work in progress; they exist for a long time but never really worked well. Guess it won't be hard to code them and you can expect them working fully in the v2 version.
Free kicks (and fouls, and consequently injuries and such) are still pending and, although we'd very much like them to be part of v2, it's still unsure if they will; maybe a v2.1 will include them instead. Anyway it will all depend on the time the current enhancements take us to be completed, and whether or not we decide, at that time, that we want to release a stable version or not. All I can say for now is that they're not done, although their implementation should be not that complex.

- Passes, dribbles
Enchancements to passes are work in progress; players will eventually "see" better how their fellows are positioned and therefore be a little more smart. Anyway, passes in v1 are not that off.
Dribbles still happen a lot, but passing has become far more important by now. Since players in v2 have a better positioning notion and are challenged a lot more by opposing players, they tend not to run across the field as much as they do in v1. Defenders also tend to dribble less in dangerous situations, as one would expect them in reality. This, plus the also existing IOs, will eventually lead to more balanced, well-disputed games, and to a greater importance of midfielders in the game, in terms of playmaking.

These were the most important enhancements made so far. We have loads of ideas and still lots of stuff in our to-do list (new IOs to give more freedom to the players, a heck of a load of positioning enhancements - still!- , a lot of technical stuff to allow the MEs to be more dynamic, enjoyable to work on, and less processing and time-consuming, etc.); we hope this blog entry will serve both as a giving of idea of how much has been done so far and of how much is still to be done, and obviously as a warning of where the development of the match engine has gone/will go.

You're probably thinking now, "well, I'd like to see how it looks like though..."; yea, we've thought of that. And as such, we're giving out to you a free "preview" of how the ME v2 looks at the moment. Be aware that most of the stuff is work in progress and will obviously greatly tend to be changed. Despite this, you will be able to see in first hand some of the new features working, and I'm sure it will be pleasant to everyone who's interested in the new ME development to have a chance to see how it goes.

To watch the free v2 match follow this link:

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.footstar.org/blogs/21-3/viewmatch.swf">http://www.footstar.org/blogs/21-3/viewmatch.swf</a><!-- m -->

(note: all players' skills in this match have been more or less randomly increased by a certain amount based on their skills some months ago; do not take the real FS players used in the match in consideration for comparision terms.)

Do not report bugs or inconsistencies that take place during that match to us, we're very aware they are there and might happen; I cannot stress enough that it is a development version and yet not stable to release. And, nevertheless, it may appear stable enough to you, but I assure you there are a number of oddities still needing to be fixed before it's stable enough.
We're open to listen out your suggestions in the Suggestion forum; but please bear in mind all the above before suggesting anything. No point in suggesting adding free kicks if they're in development, right?
Well, that's all I guess. We'll probably be keeping you up-to-date on the future developments; be sure to check the forums and this blog periodically if you want to keep informed.

And bear with us in the upcoming months, we're working hard on this and all your support and patience is appreciated.

Enjoy, see/chat with you around.

/nino
Dan neem ik hem vanaf nu mee. Nu is alleen mijn vraag wanneer gaan zij V2 introduceren? Weet jij dat Tool? Want hier staat work in progress.
Mooi zo! In de eerstvolgende versie werken de corners dus ook! Komt mijn heading al goed van pas Smile
Ik heb echt geen idee Nr12.. Liep hier ook maar toevallig tegenaan
T00L Wrote:dat is de 'beste' speler door z'n aantal doelpunten, motm awards en gemiddelde beoordeling enzo, niet zo zeer door z'n skills

Hij is natuurlijk MOTM geworden omdat ie zo kut in technique is :|
hij is veel MOTM geworden omdat ie vorig seizoen nagenoeg geen tegenstand had in z'n div en daardoor een berg goals kon scoren. nu heeft ie wel tegenstand en scoort ie maar 2 doelpunten in 4 wedstrijden...
zelfde geldt voor de huidige nummer 1, die scoort alleen zoveel doordat ie in een league zit met 6 bot teams
volgens mij wil iemand graag bij FC CT Wink
Quote:B. v. Leeuwen prijst E. v. M. Janse

Brian van Leeuwen zegt dat hij erg onder de indruk was van de goeie prestatie van Ed van Meerte Janse.
Smile
T00L Wrote:volgens mij wil iemand graag bij FC CT Wink
Quote:B. v. Leeuwen prijst E. v. M. Janse

Bart van Leeuwen, is dat niet die presentator van de EO? Van 'That's the question'?
Dat is Bert van Leeuwen
Jij moet eerst betalen, voordat je wat mag zeggen.
dat mag ie dan aan jou doen, want ik hoef die €2 niet meer.
Mukkus Wrote:
T00L Wrote:volgens mij wil iemand graag bij FC CT Wink
Quote:B. v. Leeuwen prijst E. v. M. Janse

Bart van Leeuwen, is dat niet die presentator van de EO? Van 'That's the question'?

Bart van Leeuwen is DJ bij Veronica.
Bram van Leeuwen is een docent op de Avans Hogeschool Breda/Tilburg.
quote van Mukkus in zijn hele, lange post:

"Voorbeelden afgelopen zaterdag: Kloppenberg die (mede) door het trainen van speed en tackling (opeens) 3 interventies had. Onno die 8 dribbels had, waarvan 4 geslaagd (lopen met de bal aanstaan, terwijl hij niet kan dribbelen of juist gaan trainen op dribbelen?)".


Het enige wat bij Onno aanstaat is doelgericht spelen.
Nu we koplopers zijn in de eredivisie, zullen zeer waarschijnlijk meer mensen naar onze team kijken. Als ik het goed heb staat de link naar competitieteam.nl op onze team pagina. Is het misschien niet verstandig om footstar een verborgen forum te maken. Nu zouden onze tegenstanders vrijblijvend hier kunnen kijken. Met tacktiek besprekingen e.d. lijkt me dit niet echt handig.
Antidote Wrote:Nu we koplopers zijn in de eredivisie, zullen zeer waarschijnlijk meer mensen naar onze team kijken. Als ik het goed heb staat de link naar competitieteam.nl op onze team pagina. Is het misschien niet verstandig om footstar een verborgen forum te maken. Nu zouden onze tegenstanders vrijblijvend hier kunnen kijken. Met tacktiek besprekingen e.d. lijkt me dit niet echt handig.

Oh oh, Travian deja vu, Anti ook al boven de 30??
Depor Wrote:
Antidote Wrote:Nu we koplopers zijn in de eredivisie, zullen zeer waarschijnlijk meer mensen naar onze team kijken. Als ik het goed heb staat de link naar competitieteam.nl op onze team pagina. Is het misschien niet verstandig om footstar een verborgen forum te maken. Nu zouden onze tegenstanders vrijblijvend hier kunnen kijken. Met tacktiek besprekingen e.d. lijkt me dit niet echt handig.

Oh oh, Travian deja vu, Anti ook al boven de 30??
Iets meer dan 3 jaar te gaan, maar ik ben me mentaal al aan het voorbereiden. Dit moest je weten Depor!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37