FTM Forum

Full Version: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Tis dat ze nog maar 19 is, anders zou ik zeggen: stop ermee!
mijn ideee
ze wilde aan die challenger meedoen om weer eens wat wedstrijdjes te winnen voor 't vertrouwen. :8:
Kimiko Date, wie kent haar nog, heeft het lumineuze idee opgevat om op haar 37ste aan een comeback te beginnen. =D>

http://www.telesport.nl/tennis/3891633/_...ml?cid=rss
die gek die met links en rechts sloeg toch?
Boca, waar is die mooie avatar van je gebleven? :cry:
[Image: f_03rc4m_cccd6bd.jpg]

Undecided
Overdune Wrote:Boca, waar is die mooie avatar van je gebleven? :cry:

Als je dr heel erg mist wil ik dr wel weer terug zetten Wink
Bocaloca Wrote:
Overdune Wrote:Boca, waar is die mooie avatar van je gebleven? :cry:

Als je dr heel erg mist wil ik dr wel weer terug zetten Wink

=P~
Verkerk krijgt wildcard voor Dutch Open in Anersfoort.

Haase present op Siemens open in Scheveningen. Als hij tegen die tijd top 50 staat, dan zal hij middels een wildcard moeten instromen.
Even over de snelheid voor de banen, op MTF hebben ze daar wel een interessante discussie over. Ze stellen het vast aan de hand van het aantal breaks in het hele toernooi. En daaruit valt op te maken dat Hamburg van dit lijstje iig een van de langzaamste is. MC lijkt de langzaamste uit deze cijfers.

Quote:Monte Carlo 2008
Round 1 Breaking Percentage (24 matches) 27.97%
Round 2 Breaking Percentage (16 matches) 26.37%
Round 3 Breaking Percentage (8 matches) 31.95%
Rounds 4-6 Breaking Percentage (7 matches) 36.92%

Hamburg 2007
Round 1 Breaking Percentage (24 matches) 27.61%
Round 2 Breaking Percentage (16 matches) 25.39%
Round 3 Breaking Percentage (8 matches) 27.47%
Rounds 4-6 Breaking Percenatage (7 matches) 26.48%

Rome 2008
Day 1 Breaking Percentage (14 matches) 23.51%
Day 2 Breaking Percentage (12 matches) 24.45%
Day 3 Breaking Percentage (14 matches) 23.1%
Days 4-5 Breaking Percentage (11 matches) 22.22%

Roland Garros 2007
Round 1 Breaking Percentage (64 matches) 23.33%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 24.86%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 24.20%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 28.11%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 23.43%

Wimbledon 2007
Round 1 Breaking Percentage (64 matches) 17.41%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 17.07%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 17.744%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 19.28%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 14.737%

US Open 2007
Round 1 Breaking Percentage (64 matches) 21.49%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 21.59%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 21.908%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 23.23%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 24.995%

Aussie Open 2008
Round 1 Breaking Percentage (64 matches) 23.84%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 23.60%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 20.69%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 24.21%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 19.72%

Miami 2008
Round 1 Breaking Percentage (32 matches) 24.699%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 20.954%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 17.85%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 22.91%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 18.792%
Indian Wells 2008
Round 1 Breaking Percentage (32 matches) 23.49%
Round 2 Breaking Percentage (32 matches) 22.35%
Round 3 Breaking Percentage (16 matches) 23.14%
Round 4 Breaking Percentage (8 matches) 21.83%
Rounds 5-7 Breaking Percentage (7 matches) 24.64%
Hamburg is altijd een van de traagste omdat het daar zo vochtig is, "zware klei".
MOSCOW, Russia - Russian tennis pioneer Anastasia Myskina, who has been out of action on the Sony Ericsson WTA Tour for nearly a year now, became a first-time mother on Monday, April 28, 2008.

After missing most of last season with a left foot injury, Myskina announced she was pregnant, and on Monday afternoon in Moscow she gave birth to a son, Zhenya. She has not made any announcements on whether or not she will return to the Tour.
Verder: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.atptennis.com/1/en/2008news/fire.asp">http://www.atptennis.com/1/en/2008news/fire.asp</a><!-- m -->
Ja, die zag ik ook ja :|

Krajicek trouwens weer verloren Sad
waar ad?
Quote:Schwank's passport, equipment, clothes and laptop computer were destroyed in the fire. In a stroke of good fortune, he had earlier dropped off two racquets to be restrung and had some match clothes being laundered. His first-round match was postponed from Monday to Tuesday and he twice rallied from a break down in the third set to defeat Yuri Schukin.

=D>
In Rome, van Stosur, 3 en 2 :|
Deze dan :eeeek:

Quote:'Henin stopt met tennis'
Uitgegeven: 14 mei 2008 08:29
Laatst gewijzigd: 14 mei 2008 09:03

BRUSSEL - Justine Henin stopt met tennissen. Dat meldden de Belgische media woensdag. De Belgische nummer één van de wereld geeft volgens de pers woensdagmiddag een toelichting op haar besluit.

Henin won viermaal het Grandslamtoernooi van Roland Garros (2003, 2005, 2006 en 2007). Ook was ze twee keer de sterkste op de US Open (2003, 2007) en won ze een keer de Australian Open (2004). Henin won vier jaar geleden goud op het olympisch tennistoernooi in Athene.

De 25-jarige tennisster verloor vorige week in de derde ronde van een WTA-toernooi in Berlijn verrassend van Dinara Safina.

Nooit leuk

Na haar nederlaag tegen de Russin zei Henin: "Verliezen is nooit leuk en zeker niet op deze manier. Er is geen probleem met mijn tennis of met mijn fysiek. Ik durfte het gewoon niet aan om voor mijn kans te gaan en daar moet ik aan werken. Het is ook belangrijk dat ik opnieuw vertrouwen kweek, want dat mis ik voorlopig."

Henin meldde zich vervolgens af voor het graveltoernooi van Rome, deze week. Volgens de media besloot de Belgische daarna om definitief te stoppen met tennis.

De topspeelster meldde zich vorig jaar januari af voor de Australian Open. Kort daarna kwam naar buiten dat Henin gaat scheiden van haar echtgenoot Pierre-Yves Hardenne. Na de breuk met Hardenne verzoende de Belgische zich met haar vader, met wie ze zeven jaar geen contact had.
Ad Wim Wrote:In Rome, van Stosur, 3 en 2 :|
ja was maandag al inderdaad
Ad Wim Wrote:In Rome, van Stosur, 3 en 2 :|

En Stosur kwam net terug van een langdurige blessure, had totaal geen ritme op het hoogste niveau. :|

http://www.foxsports.com.au/story/0,8659...16,00.html
Houdt Belgie weinig over zo! Scheelt dat wij ook al zo goed zitten in het damestennis op dit moment :roll:
Beetje slap ook, om aan stoppen te denken als je 1x van Safina verliest waarin je zelf geen initiatief nam... :roll:
Haggie Wrote:Houdt Belgie weinig over zo! Scheelt dat wij ook al zo goed zitten in het damestennis op dit moment :roll:

Yanina Wickmayer komt eraan, dat is een talentje.
Ad Wim Wrote:Deze dan :eeeek:

Quote:'Henin stopt met tennis'
Uitgegeven: 14 mei 2008 08:29
Laatst gewijzigd: 14 mei 2008 09:03

BRUSSEL - Justine Henin stopt met tennissen. Dat meldden de Belgische media woensdag. De Belgische nummer één van de wereld geeft volgens de pers woensdagmiddag een toelichting op haar besluit.

Henin won viermaal het Grandslamtoernooi van Roland Garros (2003, 2005, 2006 en 2007). Ook was ze twee keer de sterkste op de US Open (2003, 2007) en won ze een keer de Australian Open (2004). Henin won vier jaar geleden goud op het olympisch tennistoernooi in Athene.

De 25-jarige tennisster verloor vorige week in de derde ronde van een WTA-toernooi in Berlijn verrassend van Dinara Safina.

Nooit leuk

Na haar nederlaag tegen de Russin zei Henin: "Verliezen is nooit leuk en zeker niet op deze manier. Er is geen probleem met mijn tennis of met mijn fysiek. Ik durfte het gewoon niet aan om voor mijn kans te gaan en daar moet ik aan werken. Het is ook belangrijk dat ik opnieuw vertrouwen kweek, want dat mis ik voorlopig."

Henin meldde zich vervolgens af voor het graveltoernooi van Rome, deze week. Volgens de media besloot de Belgische daarna om definitief te stoppen met tennis.

De topspeelster meldde zich vorig jaar januari af voor de Australian Open. Kort daarna kwam naar buiten dat Henin gaat scheiden van haar echtgenoot Pierre-Yves Hardenne. Na de breuk met Hardenne verzoende de Belgische zich met haar vader, met wie ze zeven jaar geen contact had.

:eeeek: Dat waren de Belgische gloriedagen dan weer. Haar uiterlijke kwaliteiten zullen we niet missen i.i.g..
Hewitt blessé, mist mss RG en Wimbledon.

http://www.foxsports.com.au/story/0,8659...16,00.html
Aranxta Rus Smile
Elikian Wrote:Aranxta Rus Smile
ga verder....wat is ermee?

zie haar weleens lopen als ze naar trainen gaat
Grootste nederlandse tennistalent op het moment naar ik denk Smile
En ze is dus gestopt. Wel leip, als je nummer 1 staat en pas 25 bent...