FTM Forum

Full Version: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ad Wim Wrote:Djoko maand rust.
Federer ook al niet naar Shanghai, Nadal nog onzeker. Soderling ook pas half oktober weer in actie. Gaat lekker zo...
Federer voor het eerst sinds 8 jaar buiten de top 3.

Thiemo zakt nu zelfs buiten de top 200...
Ik bedenk me ineens: WAAR is Paul-Henri Mathieu?! Hij is toch niet gekapt met tennis? Blessé dan zeker?
Ad Wim Wrote:Federer voor het eerst sinds 8 jaar buiten de top 3.

Thiemo zakt nu zelfs buiten de top 200...

Het gat is nu ook wel gelijk groot hoor, als je de race ranking neemt:

1 Novak Djokovic SRB 13295 - - - - -

2 Rafael Nadal ESP 9545 - - - - -

3 Andy Murray GBR 7200 - - - - -

4 Roger Federer SUI 5185 - - - - -

5 David Ferrer ESP 4300
Niet goed voor de verscheidenheid in de teams, alle Grand Slams met Federer.
Het is weer tijd voor Rusland en dus reuring rondom fixing. Een Zweedse krant heeft twee lijsten gepubliceerd van spelers die echt op een blacklist staan (1e) en spelers die gevolgd worden door rare uitslagen (2e).
Eerste rijtje is redelijk duidelijk. De meesten hebben wel iets met fixen te maken gehad in het verleden.
Tweede is iets dubieuzer. Troicki en Cili kan ik me namelijk niet voorstellen. Volgens mij zijn die vooral mentaal heel zwak en verliezen daardoor dus af en toe een gewonnen wedstrijd, of verliezen van een knakker.

Philipp Kohlschreiber
Potito Starace
Andreas Seppi
Fabio Fognini
Janko Tipsarevic
Michael Llodra
Nikolaj Davydenko
Teymuraz Gabashvili
Victor Crivoi
Christophe Rochus
Oscar Hernandez
Jevgenij Korolev
Filippo Volandri


Wayne Odesnik
Brian Dabul
Eduardo Scwhank
Jeremy Chardy
Simone Bolelli
Lukasz Kubot
Carlos Berlocq
Igor Kunitsyn
Andrej Golubev
Alex Bogomolov
Somdev Devvar-man
Steve Darcis
Marin Cilic
Flavio Cipolla
Ivo Karlovic
Viktor Troicki
Oscar hernandez en cristophe rochus... Lekker actueel overzicht. Ik vind dat hele fix gedoe een opgeblazen zaak
Ik niet, ik vind het dieptriest, sommige gevallen waren overduidelijk en dit ruïneert de sport. Ik had er bij Kohlschreiber en Tipsarevic nooit aan gedacht (mentaal gewoon enorm zwak dacht ik), en uit de onderste rij snap ik nog meer namen niet (maar anderzijds snap ik weer niet waarom Dabul en Schwank niet naar rij 1 zijn opgeschoven).
Het is onmiskenbaar dat dit gebeurt, alleen de betpatronen zijn voor mij al voldoende bewijs. Van een aantal mannen snap ik echt niet dat ze hieraan mee doen, vooral omdat ze het helemaal niet nodig hebben. In de marge van het proftennis kan ik nog begrijpen dat je 50K (? geen idee hoeveel die gasten vangen voor een fix) goed kunt gebruiken. Ik zeg niet dat ik daarmee hun gedrag goedkeur uiteraard.
[Image: oliug.jpg]
:lol:
Undecided Notworthy
Nadal niet naar Parijs.
Ik zit eens een zwikkie van die Toughest Opponents op atpworldtour.com te kijken. Best leuk. Davy wordt echt heel vaak genoemd. Treurig dat die jongen 't nu zo matig doet.
Djokovic staat voor duur dilemma

PARIJS - Novak Djokovic moet deze week kiezen tussen zijn fysieke gesteldheid en zijn bankrekening.
De Servische aanvoerder van de wereldranglijst heeft last van een schouderblessure, maar loopt bijna 1,2 miljoen euro mis als hij besluit om het toernooi van Parijs te laten schieten.

Djokovic speelt woensdag tegen de Kroaat Ivan Dodig. Afzeggen betekent dat hij zijn eindejaarspremie verspeelt. Als de beste speler van 2011 kan hij rekenen op een bonus van iets minder dan 1,5 miljoen euro.

Het missen van het toernooi in Shanghai, net als Parijs één van de acht verplichte Masters-evenementen, kostte hem al bijna 300.000 euro. Als Djokovic er niet bij is in de Franse hoofdstad, gaat het hele bedrag aan zijn neus voorbij.

Roger Federer denkt dat zijn collega kiest voor zijn lichaam. ''Hij heeft dit jaar al zoveel verdiend.'' Djokovic speelde in 2011 al bijna acht miljoen euro bij elkaar.
Hij is net geland en het is nog hoogst onzeker of ie speelt.
Goed van twitter gehaald :-) handig toch zo'n medium
<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.rapidtvnews.com/index.php/2011060512620/eurosport-loses-roland-garros-euro-tv-rights.html">http://www.rapidtvnews.com/index.php/20 ... ights.html</a><!-- m -->

Hmm, dit is wel kut. Ik vond ES altijd wel goed met switchen naar banen. En het was gratis.
Had Sport1 de rechten afgelopen jaar al? Wellicht dat deze maatschappij ook via Sport1 uitzendt, aangezien het ook de Premier League doet.
Ja Sport 1 had de rechten dit jaar ook al dus ik ga ervan uit ook de komende jaren.
Ad kan gewoon op zijn mini schermpjes blijven kijken.
Maar Sport 1 heeft de afgelopen jaren alleen een soort sublicentie gehad met alleen het het Center Court. Voegt weinig toe. Het is geen Wimbledon
Misschien nu dus meer.
centre court Wrote:Ik zit eens een zwikkie van die Toughest Opponents op atpworldtour.com te kijken. Best leuk. Davy wordt echt heel vaak genoemd. Treurig dat die jongen 't nu zo matig doet.

Stond laatst een filmpje met Haase op de ATP site. Hij noemde Nalbandian als toughest opponent terwijl hij nog nooit tegen hem gespeeld heeft. :lol:
Ex-tennisser Rios krijgt drieling

Een ware 'love game' voor ex-tennisser Marcelo Rios. De voormalige nummer één van de wereld verwacht met zijn vrouw Paula Pavic aan het einde van dit jaar een drieling. De twee hebben al twee dochters en daarnaast heeft Rios al een meisje uit een eerder huwelijk.

"Ik heb altijd al een grote familie willen hebben", zegt Rios, die zich geen moment druk maakt over de komst van zijn drie spruiten. "Hoe meer zielen in huis, hoe meer vreugde." De oudste dochter van Rios, Constanza, treedt mogelijk in de voetsporen van haar vader. Het 10-jarige meisje schittert momenteel op de juniorentoernooien.
Geweldig nieuws Dannis. Is dit een hint dat jezelf ook een drieling krijgt?
Voor zover ik weet, krijgen wij er eentje.
Stel je voor 3 kinderen voor Buurs. Zielig voor die kinderen :Big Grin
FTM Boulevard:

Nou Albert heb jij nog nieuws:

Na Jurgen Melzer heeft na Vaidisova en Cibulkova weer een oostblokdame aan de haak geslagen : Iveta Benesova. Het stel is afgelopen weken naar een tropisch eiland geweest. Niet de ideale voorbereiding voor de Masters waar Jurgen aan meedoet

En Bridget heb jij nog nieuws? Ja ik ben blond
Krajicek in race voor topfunctie

Richard Krajicek is één van de nog drie resterende kandidaten om de nieuwe baas van de machtige tennisorganisatie ATP te worden. De Association of Tennis Professionals, in 1972 opgericht als vakbond voor proftennissers, is de afgelopen decennia uitgegroeid tot het misschien wel machtigste orgaan binnen de tenniswereld. Adam Helfant, de huidige executive chairman and president, neemt aan het eind van dit jaar afscheid van de organisatie en Krajicek is een serieuze kandidaat in de strijd om de erfenis van de Amerikaan.

De voormalig Wimbledon-winnaar (1996) bevindt zich op dit moment in Londen, waar zondag de ATP World Tour Finals van start gaat, het eindejaarstoernooi waarbij de top-8 van het mannencircuit om de officieuze wereldtitel strijdt. ,,Ik kan wel bevestigen dat ik inderdaad in de race ben om opvolger van Adam Helfant te worden”, aldus Krajicek. ,,Verder wil ik er echter niet op ingaan, we hebben afgesproken gedurende het traject van de opvolging niet over de gevolgde procedures te spreken.”

Wel bevestigt Krajicek dat er naast hem nog twee kandidaten voor de topfunctie zijn: de Amerikaan Mark Young en de Australiër Brad Drewett. Beiden hebben op dit moment al zitting in de zogenoemde ‘Executive Staff’ van de ATP. Volgens ingewijden wordt de kandidatuur van Krajicek gesteund door de internationale toernooidirecteuren. Krajicek is zelf sinds 2004 directeur van het ABN AMRO World Tennis Tournament in Rotterdam.

,,Uit hoofde van die functie ben ik op dit moment in Londen, we hebben hier een aantal bijeenkomsten met de directeuren van de ATP-toernooien”, aldus Krajicek. ,,Ook de ATP Board komt tijdens de ATP World Tour Finals een aantal keren bijeen en zal het dan ongetwijfeld over de opvolging van Helfant hebben. Er is een gerede kans dat ze voor het einde van het toernooi een beslissing nemen, maar het is afwachten of dat ook daadwerkelijk gebeurt. Waarom ik mijn kandidatuur heb stilgehouden? Ach, ik wilde het nieuws liever niet pro-actief naar buiten brengen. Het komt vanzelf altijd wel een keer bovendrijven…”
Awards 2011:
atp nr 1 singles : djokovic
atp nr 1 doubles : bryan/bryan
sportmanship : federer
comeback : del potro
newcomer : raonic
most improved : bogomolov
humanatarian : nadal
fans favorite singles : federer
fans favorites doubles : bryan/bryan
dutch:
ftm zeikerd vh jaar : buurs :Big Grin