FTM Forum

Full Version: Nieuws, feiten & wetenswaardigheden
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Die was al een paar maanden gestopt. Net vader geworden ook.

En dat weekend juich ik natuurlijk toe!
Vandaag op z'n twitter: Hi everybody!about to announce my retirement oficcially in a press conference in 15 min!thanks everybody,you've been great!
Sinds mei geen wedstrijden meer gespeeld, dat noem ik stoppen. Maar goed dat ie het officieel maakt.
Daarom zei ik ook: hij had al veel eerder (officieel) moeten stoppen.
Dat weekend is natuurlijk briljant. Met The Player kijken wat er in Baak rondloopt, kansloos de diverse quizzen verliezen en wat spellen doen, en dan op weg naar een giga kater op zondag.
Ik haak graag aan!
TENNIS CALENDAR

ATP Extends Off-Season To 7 Weeks From 2012
London, England
by Press Release
| 21.11.2010

The ATP has approved the extension of its off-season to seven weeks, starting in 2012, ATP Executive Chairman and President Adam Helfant announced today.

The increased break, designed to allow players more time for rest and training between seasons, was approved for the 2012 and 2013 ATP World Tour calendars by the ATP Board at its London meetings held in conjunction with the Barclays ATP World Tour Finals.

“The length of the off-season is arguably the biggest issue confronting the sport of tennis, and it was the responsibility of the ATP to find a way to address the problem,” Helfant said.

“I’m pleased to say there was broad consensus among our members that the players, and the sport as a whole, needed a longer off-season, and that both the player and the tournament representatives on the ATP Board found a way to come together and make meaningful progress for the sport.”

The changes were achieved by removing the free week between the BNP Paris Masters and the Barclays ATP World Tour Finals and rescheduling four late-season events to dates earlier in the year. The players will benefit from an additional two weeks off without the elimination of any tournaments on the ATP World Tour.

“The health and wellbeing of our players is paramount. Preserving and extending their playing careers is critical for the long-term good of the sport,” Helfant said.

Analysis by the ATP Medical Services Committee indicates that lengthening the off-season will help players fully recover from injuries and improve their strength and fitness, which will have benefits throughout the season and help increase the length of their careers.
De toernooien die nu eerder in het jaar worden gespeeld zijn Montpellier (direct na de aus open) en St Petersburg (na de dc week die direct na de us open wordt gespeeld)
Dit ook:

Quote:Analysis by the ATP Medical Services Committee indicates that lengthening the off-season will help players fully recover from injuries and improve their strength and fitness

Briljante conclusie. =D>
:Big Grin
Dat de Tour Finals een week naar voren gaan, maakt voor 95% van de tennissers ook geen zak uit.
Volgend jaar staat de kalender al vast.

Pas in 2012 gaan er echte veranderingen komen.
Stille Wrote:The changes were achieved by removing the free week between the BNP Paris Masters and the Barclays ATP World Tour Finals

Of dat nou zo verstandig is? Nu weet je zeker dat Parijs door een outsider gewonnen gaat worden.
Haase wint de Comeback Player Award!

Nadal wint trouwens de Sportsmanship Award, wat een grap.
Dat was zaterdag al bekend Undecided Andere prijzen:
Golubev won de Most Improved Player of the Year award. Kamke won de Newcomer of the Year award. De Bryans wonnen de de Doubles Team award en de The Arthur Ashe Humanitarian of the Year award ging naar het duo Bopanna/Qureshi. Buurs won the lucky award en the indek award
Golubev en Kamke? Ben ik toch benieuwd wie daar de overige genomineerden waren.
Nominees:

Stefan Edberg Sportsmanship Award
Marin Cilic
Taylor Dent
Roger Federer
Rafael Nadal

Most Improved Player of the Year
Tomas Berdych (20/7)
Andrey Golubev (133/33)
Ernests Gulbis (90/26)
Jurgen Melzer (28/12)

Newcomer of the Year
Richard Berankis (320/114)
Thiemo de Bakker (96/47)
Alexandr Dolgopolov (131/55)
Tobias Kamke (254/88)

Comeback Player of the Year
Mardy Fish (55/19)
Robin Haase (447/69)
David Nalbandian (64/29)
Kei Nishikori (418/119)
Stille Wrote:Dat was zaterdag al bekend Undecided Andere prijzen:
Golubev won de Most Improved Player of the Year award. Kamke won de Newcomer of the Year award. De Bryans wonnen de de Doubles Team award en de The Arthur Ashe Humanitarian of the Year award ging naar het duo Bopanna/Qureshi. Buurs won the lucky award en the indek award
Waarom plaats je het dan niet gewoon? Je klaagde er toch over dat er zo weinig gepost werd?

En in Kamke kan ik in komen, al had ik daar liever Dolgopolov gehad. Golubev is wel heel erg scorebordjournalistiek. Die heeft een paar pieken gehad, voor de rest was het drama.
Ik had het Melzer wel gegund, niet alleen omdat het een held is, maar ook omdat hij dit jaar heeft laten zien zowaar een constante top-15 speler te kunnen zijn.
Maar dat geldt ook voor een Youzhny, een Ferrer, en in zekere zin ook Soderling.
Youzhny zeker ja. Maar goed, het zal die gasten allemaal een zorg zijn.
Tipsa heeft een behoorlijke stoot als vrouw als ik het mag geloven: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://yfrog.com/f7ysavj">http://yfrog.com/f7ysavj</a><!-- m -->
Die is vrij lekker ja, maar ik kan me niet voorstellen dat dat de vrouw van Schuettler is...
Is die andere gast nou Rainer Schuettler? Die heeft eigenlijk nog een mooiere vriendin.
Vind die dames allebei niets.
Lieg niet Haggie! :8:

Btw, Federer genomineerd voor de sportsmanship award: cry Undecided Zolang hij niet verliest zeker, anders komen die verongelijkte kop en laffe handjes van em weer om de hoek kijken.
Overdune Wrote:Lieg niet Haggie! :8:

Btw, Federer genomineerd voor de sportsmanship award: cry Undecided Zolang hij niet verliest zeker, anders komen die verongelijkte kop en laffe handjes van em weer om de hoek kijken.

Misschien die rechter dan, die linker heeft sowieso te veel operaties ondergaan :roll:
Overdune Wrote:Lieg niet Haggie! :8:

Btw, Federer genomineerd voor de sportsmanship award: cry Undecided Zolang hij niet verliest zeker, anders komen die verongelijkte kop en laffe handjes van em weer om de hoek kijken.
Krijgen we dit weer. Hij bedreigt iig geen scheidsrechters en won wel even de afgelopen 6 jaar...
Soderling en Norman gaan definitief uit elkaar. Ben benieuwd hoe Robin het doet met een andere coach. Het lijkt slecht nieuws voor hem, maar dat hoeft het niet per se te zijn. Ik denk dat ie een hoop coaches voor het uitzoeken heeft.
Thiemo traint met Reyes in Vegas, misschien wordt ie dan eindelijk eens wat forser. Dan kunnen er echt leuke dingen gaan gebeuren...

[Image: 202096383.jpg?AWSAccessKeyId=0ZRYP5X5F6F...B31YWK0%3D]
Agassi is ook niet heel fors geworden natuurlijk, maar ik snap wat je wil zeggen. Heb de biografie van Agassi gelezen en als Reyes met Thiemo ongeveer hetzelfde kan bereiken kunnen er hele mooie dingen gebeuren.