FTM Forum

Full Version: Tennispoll 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Het grote punt is hier het weten van de loting. Daar stemmen teveel jongens hun voorspellingen op af ipv dat ze gaan kijken naar hun eigen voorspellingen. Elke ronde opnieuw loten lijkt mij een goede oplossing, al krijg je dan misschien in de kwartfinale al een clash tussen de twee top seeds.
Elikian Wrote:Naja, vroeger maakte ik de draws op zondag, maar dan was het vaak zo dat de halve draws bestonden uit mensen die niet hadden gepolled. Dus had je van die poules met 5 mensen en poules met maar 2. Toen heb ik bedacht de eerste wedstrijddag af te wachten (dus inclusief eventueel een paar laatkomers) en te kijken wie er op dat moment gepolled had, en die in de lotingen op te nemen. Leek me beter.

Maar het plan was wel zoveel mogelijk vast te houden aan de toernooivorm, en daar weet je ook van te voren wie je volgende tegenstander is. Bovendien vergt het meer werk om tussen de week door ook nog stukken draw uit te werken Smile

Op zich kan dat natuurlijk wel, maar hoe je dat dan met seeds? In het echt is het natuurlijk zo dat de nummers 1 en 2 (Ad en Buurs - nog steeds in die volgorde, de nieuwe ranking is pas maandag Wink) pas in de finale tegen elkaar staan. Nu kan het zijn dat het de semi is doordat als ze in de poules niet beiden 1e worden.
Wil je dan ook de seeds iedere ronden her-seeden, of na de 1e ronde 'vrij' loten? (Mensen die bij aanvang unseeded waren blijven dat natuurlijk ook, tis niet zo dat als je nummer 9 was en de nummer 7 wordt uitgeschakeld je nu opeens de nummer 8 seed bent.

Na de poulefase blijven er 8 over. Dat is toch maar 1minuutje werk om daar een loting van te maken. Ondertussen kan iedereen al pollen en kun je later een keer de wedstrijden bekend maken
na poulefase voorspellingen via pm sturen.

het maakt niet zo heel veel uit voor mitch of hij het uit zijn inbox kopieert of vanaf het forum.

zo kan er nooit gepollt worden met voorkennis.
Haggie Wrote:Het grote punt is hier het weten van de loting. Daar stemmen teveel jongens hun voorspellingen op af ipv dat ze gaan kijken naar hun eigen voorspellingen. Elke ronde opnieuw loten lijkt mij een goede oplossing, al krijg je dan misschien in de kwartfinale al een clash tussen de twee top seeds.
Ben je daar wel vanaf, da's waar. Nadeel daarvan is dat Mitch ook pas op het einde van de dag de scores bekend maakt, en dat verliest wat spanning.

Wat ik wel kan doen is dat ik de vervolg-polls naar Mitch PM, ipv op het forum erbij zet. Dan kan Mitch de resultaten posten zodra de wedstrijden beginnen en iedereen heeft gepolled. Mitch pollt zelf bijna altijd als eerste en ik kom toch nooit zover Wink
mitch is iemand die af en toe op het forum komt, wie vaak ook, in dit geval, bij het begin van alle wedstrijden of wanneer iedereen gepollt heeft alles gaat berekenen. Mitch zou bijvoorbeeld de verschillen kunnen uitrekenen en dit tegelijkertijd met de loting op het forum kunnen zetten.
Vijf seconde extra werk en totaal geen voorkennis
er vanuitgaand dat eli dan zo loot dat het onvoorspelbaar is tegen wie je komt. Het wordt hierdoor misschien wel iets moeilijker voor de top seeds, dit moet overwogen worden. Ik zie het niet als probleem (als no-seed)
Haggie Wrote:mitch is iemand die af en toe op het forum komt, wie vaak ook, in dit geval, bij het begin van alle wedstrijden of wanneer iedereen gepollt heeft alles gaat berekenen. Mitch zou bijvoorbeeld de verschillen kunnen uitrekenen en dit tegelijkertijd met de loting op het forum kunnen zetten.
Vijf seconde extra werk en totaal geen voorkennis
Ik kom meer dan af en toe op het forum, ik lees alle onzinnige discussies :wink: , maar reageer alleen als ik dat echt nodig vind.

Zal ik jullie dan maar uit de brand helpen...
De 1e ronde pollen we gewoon op het forum, omdat je dan toch nog niet weet bij wie je in de poule zit.
Vanaf de kwartfinales voortaan per PM naar mij sturen. Dat is zo verwerkt en de tegenstander weet niet wat de ander pollt.
Ik laat de loting graag nog steeds over aan Elikian. Daar ga ik me niet mee bemoeien, tenzij Elikian een vervanger nodig heeft...
Ik vind het prima Mitch =D>

Overigens startte dit als discussie over de deadline, wat is hier nu uiteindelijk over besloten dan?
Idd, goede zaak Mitch! Dan kan de loting gewoon blijven zoals ie is, omdat je toch de voorspelling van de ander niet weet.
Mitch Wrote:
Haggie Wrote:mitch is iemand die af en toe op het forum komt, wie vaak ook, in dit geval, bij het begin van alle wedstrijden of wanneer iedereen gepollt heeft alles gaat berekenen. Mitch zou bijvoorbeeld de verschillen kunnen uitrekenen en dit tegelijkertijd met de loting op het forum kunnen zetten.
Vijf seconde extra werk en totaal geen voorkennis
Ik kom meer dan af en toe op het forum, ik lees alle onzinnige discussies :wink: , maar reageer alleen als ik dat echt nodig vind.

Zal ik jullie dan maar uit de brand helpen...
De 1e ronde pollen we gewoon op het forum, omdat je dan toch nog niet weet bij wie je in de poule zit.
Vanaf de kwartfinales voortaan per PM naar mij sturen. Dat is zo verwerkt en de tegenstander weet niet wat de ander pollt.
Ik laat de loting graag nog steeds over aan Elikian. Daar ga ik me niet mee bemoeien, tenzij Elikian een vervanger nodig heeft...

Dat is mijn voorstel :8:

Ik wist dat ik een keer iets zou toevoegen :Big Grin
niets nog.. Ik kwam er doorheen met ander onderwerp. Sorry Smile
Als iemand 4 minuten later pollt dan de OOP dan zal hij dat echt niet expres doen.
Aangezien we nu toch besloten hebben vanaf de kwartfinale per PM te doen, is pollen met voorkennis niet meer mogelijk.
Zo lang er niet is begonnen vind ik dat het in dat geval niet uitmaakt of iemand 4 minuten later is dan de OOP.
Ik zal het iig accepteren.
Wat is de toegevoegde waarde ervan tov de onduidelijkheid?
Dat als je een keer te laat bent, dat je gewoon nog kaan meepollen.
Prima voorstel Mitch.
Buurs (2) - Kraai: 4-2
3e ronde:
Geen verschillen meer.
Kwartfinales:
2in3 - 1in3 Murray/Fognini - Nalbandian/Davydenko
2in2 - 1in3 Beck - Wawrinka
BV: 6-7

Chiel-Montagne - Centre Court (7): 4-2
3e ronde:
Ljubicic - Bolelli
Kwartfinales:
2in2 - 1in2 Murray/Fognini - Nalbandian/Davydenko
1in3 - 1in2 Verdasco - Djokovic
1in3 - 2in2 Beck - Wawrinka
BV1: 8-8, BV2: 6-6
Mocht het gelijk worden dan gaat Chiel-Montagne naar de finale.
by Chiel-Montagne on Wed Apr 15, 2009 23:00
by centre court on Wed Apr 15, 2009 23:24
[quote="Mitch"]Buurs (2) - Kraai: 4-2
3e ronde:
Geen verschillen meer.
Kwartfinales:
2in3 - 1in3 Murray/Fognini - Nalbandian/Davydenko
2in2 - 1in3 Beck - Wawrinka
BV: 6-7

Buurs - Kraai 4-2...Was er niet maar 1 verschil tussen Buurs en mij in de 3e ronde? Icon_question
Mitch Wrote:
buurs Wrote:Van mij mag je de verschillen posten.
Dan krijg je morgen pollen met voorkennis. Dat doen we dus niet.

Wat ik wel kan vermelden is dat Buurs en Kraai 1 verschil hebben. Bij Chiel en CC zijn dat er 2.
Mitch Wrote:Wat ik wel kan vermelden is dat Buurs en Kraai 1 verschil hebben.

Dat bedoelde ik ja... :8:
die andere verschillen zijn van de kwartfinale toch?
Kraai Wrote:Buurs - Kraai 4-2...Was er niet maar 1 verschil tussen Buurs en mij in de 3e ronde? Icon_question

Mitch Wrote:Puntentelling:
3e ronde: 2 pnt.
Kwartfinales: 2+1 pnt.

Snappie?
niet echt.. :wink:
Ik snappie...1 verschil = 2 punten
Buurs (2) - Kraai: 14-9
2in3 - 1in3 Murray - Davydenko
Buurs (2) door naar de finale.

Chiel-Montagne - Centre Court (7): 10-9
2in2 - 1in2 Muray - Davydenko
BV1: 8-8, BV2: 6-6
Dat gaat nog goed komen voel ik! Kom op Andy!
En dooooooooor! GG Chiel.
centre court Wrote:En dooooooooor! GG Chiel.

Bedankt, CC. Proficiat, en succes in de finale!
Omdat misschien niet iedereen de voorspel-draad leest:
Ik neem aan dat dee week Q-Q meetelt, omdat de spelers bekend waren voordat de eerste gepolld had.
In mijn voorspelling zijn de namen ingevuld.
Hetzelfde geldt hier als voor de deadline, de afspraak is dat ze niet meetellen.

Het maakt mij niet heel veel uit, maar laten we niet van de afspraak afwijken.
Volgens mij was de afspraak dat deze niet meetellen, tenzij ze vroegtijdig bekend zijn. Staat niet in de regels trouwens, maar deze zijn ook al een beetje verouderd.
Maar laten we ze inderdaad voor de duidelijkheid maar niet meetellen.
Het wordt anders als degene die de poll plaatst, de spelers al invult. In dat geval telt zo'n Q-Q gewoon mee.
Krijgen we nog een loting Elikian?

En de Q - Q tellen niet mee.