FTM Forum

Full Version: Travian Deelnemers
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15
Moet toch wel bekennen dat ik het weer leuk vind.
Alleen het zijn een paar debielen in die alliantie.......
boetes,x-jes uitdelen......

oh ja:


Aankondiging start nl4

--------------------------------------------------------------------------------

Beste spelers,

De start en zeker het verloop van nl4 zal de geschiedenis in gaan als een bijzondere server.
De server zal, net zoals gewoonlijk, starten met versie T3.1.
Echter is de kans zeer groot dat deze server in Maart T3.5 zal gaan krijgen. Deze versie wordt namelijk uitsluitend geladen op servers die pas in 2009 zijn gestart.

We hopen daarom op een onvergetelijke server waarin gezelligheid, plezier en eerlijkheid het tot een enorm succes zullen brengen.


Servertype:
Normale snelheid.

Welke versie?
T3(.1) -> Vanaf maart T3.5

Wanneer begint de pre-registratie ook al weer?
De pre-registratie begint woensdag 21 januari in de loop van de dag.

Wanneer begint de server?
23-01-09 06:00] (lokale tijd)

Hoe lang duurt de server ongeveer?
Naar verwachting ongeveer 12 maanden.
06:00 uur.... mooie tijd!!
\Big Grin/
Ik speel nu alleen nog speedservers.
Ook actief op de huidige overigens
Saartje Wrote:06:00 uur.... mooie tijd!!
\Big Grin/


Ik ben vanaf Vrijdagochtend hele weekend pleite, dus de kick off mag jij dan doen. Of je wacht met aanmaken tot Maandag, kan ook.
Iig, Romein lijkt me wel wat, want die drinkbak komt in Maart.

Oh ja, hierbij beloof ik plechtig dat ik niet zo als een debiel tekeer ga, als bij vorige edities........
Zou het dan leuk zijn als je niet tekeer gaat als een debiel? :roll:
@adder..... ff rustig he.... denk eerst nog maar ff goed na.... Daarbij is het prettiger om minimaal even 1 week te wachten, anders kom je zo in die drukte terecht...

@ lib... die belofte van hem...... lamenielagguh..... ;-)
Saartje Wrote:@adder..... ff rustig he.... denk eerst nog maar ff goed na.... Daarbij is het prettiger om minimaal even 1 week te wachten, anders kom je zo in die drukte terecht...

@ lib... die belofte van hem...... lamenielagguh..... ;-)


prima dat we een week wachten.
Was ik vergeten om een smiley er bij te zetten? :^o :wink:
Heren, ik kon het niet laten, ik heb me geregistreerd gisteren.... Onder de naam L.Plank heb ik als Germaan het dorp Aap gesticht op -23/26. Het is hier inderdaad al behoorlijk vol. Ik verwacht echter wel afvallers, want sommige buren groeien niet of nauwelijks. Mijn tactiek zal zijn als vanouds: ik wil zo snel mogelijk elders een eind weg rustig een cluster bouwen. Dit keer zal ik echter weinig moeite doen mijn eerste dorp te verdedigen. Ik weet nog niet hoe lang ik doorga, maar ik ben wel vooral benieuwd naar de veranderingen in maart. Ik vraag me af hoe ze dat met die gewijzigde grondstoffenverdeling gaan doen, want ik ben nog geen 7-graandorpen tegengekomen. Als jullie ook gaan spelen moeten we maar eens over een alliantie gaan denken als jullie daar voor voelen.
Berend Botje Wrote:Heren, ik kon het niet laten, ik heb me geregistreerd gisteren.... Onder de naam L.Plank heb ik als Germaan het dorp Aap gesticht op -23/26. Het is hier inderdaad al behoorlijk vol. Ik verwacht echter wel afvallers, want sommige buren groeien niet of nauwelijks. Mijn tactiek zal zijn als vanouds: ik wil zo snel mogelijk elders een eind weg rustig een cluster bouwen. Dit keer zal ik echter weinig moeite doen mijn eerste dorp te verdedigen. Ik weet nog niet hoe lang ik doorga, maar ik ben wel vooral benieuwd naar de veranderingen in maart. Ik vraag me af hoe ze dat met die gewijzigde grondstoffenverdeling gaan doen, want ik ben nog geen 7-graandorpen tegengekomen. Als jullie ook gaan spelen moeten we maar eens over een alliantie gaan denken als jullie daar voor voelen.

Saddertje is ook net gesticht( zag jou bericht iets te laat) en wij zitten op 29/65 als romein.
Zal zeker niet zo in het spel op gaan als wat ik vroeger deed.......
Weet jij toevallig hoe lang de termijn is dat je niet aangevallen kan worden?
Berend Botje Wrote:Weet jij toevallig hoe lang de termijn is dat je niet aangevallen kan worden?

3-5 dagen, weet het niet meer precies.
op nl8 zijn we weer ouderwets bezig. Tegelijk inloggen, troepen voor elkaar wegsturen, verkeerde dorp in puin rammen.....
Alleen nog niet 2 berichten naar 1 persoon gehad( gaat ongetwijfeld nog komen). 1e tegenaanval ook al onderweg...

God, wat heb ik dit gemist. :wink:
s4: 11/16 Carterman :wink:
Ook op s5 speel ik nog een beetje :8:
Jansoe Wrote:s4: 11/16 Carterman :wink:
Ook op s5 speel ik nog een beetje :8:


kolere...11/16.
Geen geduld?
Hebben jullie al mannetjes rondlopen? Ik neem aan van niet. Ik heb nog niet eens een verzamelplaats. Wel hoofdgebouw op 3. Tijd voor persoonlijke ally's (op s4)?
Berend Botje Wrote:Hebben jullie al mannetjes rondlopen? Ik neem aan van niet. Ik heb nog niet eens een verzamelplaats. Wel hoofdgebouw op 3. Tijd voor persoonlijke ally's (op s4)?

Nee, zeker geen mannen nog. Ik volg de raad op van dat ventje aan de trechterkant, want dan krijg je extra goodies af en toe.
En ik heb vele buren om mij heen,maar zal weinig persoonlijke allies af sluiten, denk ik.
Ik ben zo vrij om ook namens mijn wederhelft te spreken.
Adder Wrote:Ik volg de raad op van dat ventje aan de trechterkant, want dan krijg je extra goodies af en toe.

Hoe bedoel je?

Adder Wrote:En ik heb vele buren om mij heen,maar zal weinig persoonlijke allies af sluiten, denk ik.
Ik ben zo vrij om ook namens mijn wederhelft te spreken.

Ik bedoelde persoonlijke ally's tussen jullie, Jansoe en mij.
Berend Botje Wrote:
Adder Wrote:Ik volg de raad op van dat ventje aan de trechterkant, want dan krijg je extra goodies af en toe.

Hoe bedoel je?

Adder Wrote:En ik heb vele buren om mij heen,maar zal weinig persoonlijke allies af sluiten, denk ik.
Ik ben zo vrij om ook namens mijn wederhelft te spreken.

Ik bedoelde persoonlijke ally's tussen jullie, Jansoe en mij.



Er staat rechts een grote Romein bij mij waar je opdrachten kan doen.(bv. upgrade nu een houtveld)Als je dat dan doet kan je af entoe wat goodies krijgen.

Ally tussen de SD/CT-ers is een vanzelfsprekendheid, ongeacht bij welke alliantie we allemaal terecht komen.
Bij mij staat een grote Germaan. Ik wist niet dat je daarmee grondstoffen kon verdienen, goed dat je het zegt!
bij nl8 een NAV aangevallen.....
en een goodies dat er lagen! :wink:
Saar heeft inmiddels de boel al weer recht geluld( misschien zelfs een potentiële farm van gemaakt...).
Was wel lekker thuis komen zeg om te pauzeren..... :lol:
Ik heb ook mijn eerste aanval tegen gekregen vandaag, van mijn naaste buur, met 6 knuppels. Gelukkig niet heel veel gejat, omdat ik al een schuilplaatsje had. Toen maar even versneld (goud) mijn grondstoffen benut, en toen hij later weer kwam viel er niets meer te halen. Ik heb zelf 2 knuppels die ik heen en weer laat lopen naar een inactieve. Bij een andere, een Galliër, stond een rat als versterking (hetgeen mij 1 knuppel kostte), is dat weer iets nieuws? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Weten jullie daar iets van?
Berend Botje Wrote:Ik heb ook mijn eerste aanval tegen gekregen vandaag, van mijn naaste buur, met 6 knuppels. Gelukkig niet heel veel gejat, omdat ik al een schuilplaatsje had. Toen maar even versneld (goud) mijn grondstoffen benut, en toen hij later weer kwam viel er niets meer te halen. Ik heb zelf 2 knuppels die ik heen en weer laat lopen naar een inactieve. Bij een andere, een Galliër, stond een rat als versterking (hetgeen mij 1 knuppel kostte), is dat weer iets nieuws? Daar heb ik nog nooit van gehoord. Weten jullie daar iets van?

ALs je die opdrachten uit voert, krijg je een rat.
Ik heb er ook 1.
1 tip van mijn kant: Op moment dat je kan kiezne tussen economisch en militair, ga dan voor economisch. Levert je veeeeeeeeeeeeeeeeeel meer goodies op :Big Grin

Enne Adder, 11/16. Nee idd geen geduld. :8: leuk als Gallier, ga eens een tactiek van het algemene forum volgen nu. Niet of nauwelijks mannetjes voorlopig, alleen maar Pakhuis, Silo en veldjes.

Tot nu toe nog niet aangevallen. Valt me hard mee. Bijna alle veldjes staan al op 3 atm... :Big Grin
Dat is ook mijn tactiek, ik heb wel een paar knuppeltjes, die ik regelamtig op pad stuur, maar verder is het ophogen van alles. Alleen mijn buurman is vervelend, hij blijft aanvallen. Nu heb ik mijn schuilplaats verhoogd, zodat hij niets rooft, maar het blijft irritant. Hij bouwt wel meer knuppels, dus hij kan minder uitbreiden. Een nav wil hij niet. Moet hij weten, als ik de kans krijg pak ik hem dubbel terug.
Hoe staat het ervoor?
Hier gaat Saddertje traag maar gestaag op 4.
Paar Germanen die regelmatig langskomen, maar vaak niets mee krijgen( af en toe wel 's nachts).Zelf roven is ook niet echt een vetpot, maar we hebben wel 20 legio's nu.

Bij 8 groeien we wel aardig, maar is er weinig actie. Dat kan veranderen als we onze buurman gaan plagen ......( wij hebben 6 dorpen, hij 16....)
Mijn buurman is gestopt dus daar heb ik al lang geen last meer van. Wel zijn er diverse anderen die hardnekkig blijven aanvallen, zonder ooit iets te roven. Nu heb ik een residentie op 5, en als ze met niet al te veel knuppels komen zijn ze er altijd 1 kwijt. Ook die ene die met paladijnen komt kan ik met 1 speer een verlies laten lijden. Ben benieuwd wanneer ze ophouden. Met het vermelden van de aanvallen en scoutingsrapporten in mijn profiel ben ik gestopt, ik begon het flauw te vinden. En het is ook tegen de regels volgens een MH die mij een bvriefje schreef. Verder groei ik gewoon door, ik roof wat hier en daar met 2 knuppels. Als ze blijven aanvallen ga ik wel een echt verdedigingslegertje bouwen, zo niet probeer ik zo snel mogelijk een tweede dorp te bouwen ver weg.
Productie hier gaat erg voorspoedig. Alles op 6 of 7. Elke dag een aantal veldjes. Niets aan de hand. Wordt lekker met rust gelaten. Binnenkort zal daar wel verandering in komen als ik de germaantjes hier echt lastig ga vallen...
Speed gaat goed
Eerste bladzijde spelen we nu :p 22 dorpen Smile

leger schiet op
inmiddels een veeg van 110ken van 50k en counting Smile
Ik gebruik m'n beginnersbescherming vooral om de opdrachten van die grote Germaan te doen, langzaam ook maar eens wat knuppeltjes gaan maken.

:oops: :oops: :oops: :oops:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15