FTM Forum

Full Version: FTM teams 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ad Wim Wrote:Klopt, maar hij zal nog steeds nooit winnen, zeker niet gezien zijn vrij drukke week vorige week.

En snel gravel dus Federer? Was Federer zo goed dan de afgelopen maanden op snelle banen?
Een Federer die zo hard traint komt er wel bovenop...Ik denk deze week.
Ik gun het Fed van harte, maar wel een beetje wishful thinking imo. En als je wist dat het gravel snel was snap ik je keuze voor Ferrer ipv Verdasco niet.
mindlight Wrote:Ik gun het Fed van harte, maar wel een beetje wishful thinking imo. En als je wist dat het gravel snel was snap ik je keuze voor Ferrer ipv Verdasco niet.
Klopt helemaal =D>
Budget:
1365 extra voor Verdasco. - 248 die ik nog over heb. is 1117.
Wilde Querrey, Schwank en Hernandez behouden omdat ik denk dat Djoko er snel uit gaat na een aantal goede prestaties oprij wat rust naar RG toe...
Enigste wat eigenlijk kon was Chardy laten vallen. Deze vond ik vorige week echter zo goed spelen in de tweede set tegen Berdych dat ik hem wilde deze week.
Komt nog bij dat Nadal favoriet blijt. Dan is 3870 teveel voor 180 punten.
Dan zul jij zeggen dat 2505 helemaal veel is voor 90 punten maar dit is weer een Ferrer week denk ik. Dus in ieder geval 180 punten voor hem, al geef ik direct toe dat het een onlogische keuze is met Monaco, Verdasco, Nadal voor de kiezen.
Hmm ja, een Ferrer week zal hij wel nodig hebben ja. En hij mag best van Verdasco winnen, als hij dan ook Nadal maar pakt. Toch geef ik Verdasco een grotere kans op een snelle baan.

Chardy kan ik trouwens goed begrijpen, die wilde ik ook perse hebben deze week.
mindlight Wrote:Hmm ja, een Ferrer week zal hij wel nodig hebben ja. En hij mag best van Verdasco winnen, als hij dan ook Nadal maar pakt. Toch geef ik Verdasco een grotere kans op een snelle baan.

Chardy kan ik trouwens goed begrijpen, die wilde ik ook perse hebben deze week.
Al lijkt Wawrinka ook weer scherp voor dit toernooi...

Tja Ferrer niet uit te leggen...De rest van mijn team zeker wel. Of denken jullie wel dat Djoko "gewoon" weer halve finale haalt?

Halve finale Djoko - Nadal zou niet best zijn voor mij. Zacht uitgedrukt.
Nee voor mij ook niet Kooltje, tenzij Djoko wint, dan kan ik ermee leven.

Ik heb Wawrinka & Chardy, dat kan niet fout, en ze zijn allebei in staat van Potro te winnen.
kooltje Wrote:
mindlight Wrote:Hmm ja, een Ferrer week zal hij wel nodig hebben ja. En hij mag best van Verdasco winnen, als hij dan ook Nadal maar pakt. Toch geef ik Verdasco een grotere kans op een snelle baan.

Chardy kan ik trouwens goed begrijpen, die wilde ik ook perse hebben deze week.
Al lijkt Wawrinka ook weer scherp voor dit toernooi...

Tja Ferrer niet uit te leggen...De rest van mijn team zeker wel. Of denken jullie wel dat Djoko "gewoon" weer halve finale haalt?

Halve finale Djoko - Nadal zou niet best zijn voor mij. Zacht uitgedrukt.

Ik had vooraf goed gevoel bij Wawrinka. Weekje rust en hij kan toch wel wat op gravel, waarbij de loting van 'm t/m de 180 punten te doen is. Daarbij geef ik hem ook een goede kans tegen Robredo/Murray. Tegen Fedex heeft hij paar weken terug zijn klasse al laten zien.

Djoko - Nadal gaat de halve finale worden. Dit wordt de beste kans die Djoko krijgt om Nadal te verslaan op gravel, ben benieuwd! [-o<
mindlight Wrote:Nee voor mij ook niet Kooltje, tenzij Djoko wint, dan kan ik ermee leven.

Ik heb Wawrinka & Chardy, dat kan niet fout, en ze zijn allebei in staat van Potro te winnen.

Ok...Das ook behoorlijk prijzig...Zeker met ook nog GGL...Een goede week van Potro en het is drama.

Snap nu ook waarom Ferrer niet mag presteren Wink....Verdasco, Ferrero en Monaco!!

Kun jij mij uitleggen waarom je voor zowel Ljubo als Gabas kiest?
Jazeker, vorige week ging ik namelijk uit van het presteren van Ljubicic en faalde hij hopeloos. Deze week wilde ik dat niet nogmaals laten gebeuren, en daarbij had Gabash al zeker 35 punten. Toch kon ik niet alleen Gabash nemen, want ik wil Ljubo eigenlijk nooit missen op een TMS, die man laat mooie dingen zien dit jaar.

Een goede week van Potro en Ferrer zou voor mij dramatisch zijn idd, maar ik vind dat onwaarschijnlijk.
mindlight Wrote:Jazeker, vorige week ging ik namelijk uit van het presteren van Ljubicic en faalde hij hopeloos. Deze week wilde ik dat niet nogmaals laten gebeuren, en daarbij had Gabash al zeker 35 punten. Toch kon ik niet alleen Gabash nemen, want ik wil Ljubo eigenlijk nooit missen op een TMS, die man laat mooie dingen zien dit jaar.

Een goede week van Potro en Ferrer zou voor mij dramatisch zijn idd, maar ik vind dat onwaarschijnlijk.

Dat was de weekwinst van Berdych vorige week ook :wink:
Klopt, maar zolang er geen TB's gespeeld worden in de derde set heb ik het volste vertrouwen dat het deze week wel goed komt. :8:
mindlight Wrote:Jazeker, vorige week ging ik namelijk uit van het presteren van Ljubicic en faalde hij hopeloos. Deze week wilde ik dat niet nogmaals laten gebeuren, en daarbij had Gabash al zeker 35 punten. Toch kon ik niet alleen Gabash nemen, want ik wil Ljubo eigenlijk nooit missen op een TMS, die man laat mooie dingen zien dit jaar.

Een goede week van Potro en Ferrer zou voor mij dramatisch zijn idd, maar ik vind dat onwaarschijnlijk.
Stiekem ben je dus gewoon voor een uiterst zeker team gegaan. Tja, zo haal je dus, zelfs bij falen van Nadal niet eens een weekwinst...
Dit concludeer je op basis van het feit dat ik zowel Gabashvili als Ljubicic heb? :lol:

In het geval Nadal wordt uitgeschakeld is het puur afhankelijk wie hem uitschakeld en die SF spot vult. Nu uitspraken gaan doen over weekwinst is erg prematuur.
Nee, niet alleen op basis daarop. Je hebt ook nog Canas, Monaco, Verdasco en Ferrero in 1 stukje.
En ook nog GGL, Chardy en Wawrinka in 1 stukje.
Ja precies, dat is dus een combi van mensen waarvan ik denk dat ze ver gaan komen, en mustpicks. Dat lijkt me toch de basis waarop je FTM speelt. Ferrero had al gewonnen, Monaco wint normaal gesproken van Lopez, Canas had quali punten, en van Verdasco denk ik dat hij ver komt.

Enige zekerheid die ik inbouwde was Chardy en Wawrinka idd, dat is duur, maar wel noodzaak, zie een paar posts hierboven.
Ik vind het allemaal prima, en het is ook geen directe aanval op je keuzes. Maar ik dacht dat wij een eerdere discussie hadden over het wel en niet nemen van Nadal. En dat je met het niet nemen van Nadal een risico neemt, maar als hij een keer verliest, je wel een grote kans hebt op de weekwinst. Maar dat is niet echt de tactiek als je nu naar je team kijkt. Dit lijkt meer een team van de zekere punt, een team om mee te consolideren.
En een dergelijk team ben ik ook niet van je gewend, vandaar.
Nee ik ook niet van mezelf, dat geef ik grif toe. Maar van de grote jongens wist ik echt niet wie ik nou moest pakken. Djoko verwacht ik niet bijzonder veel van deze week, en haalt max SF. Federer is al weken dramatisch, Murray is op gravel ook niet echt een held.

Dan blijven de mindere goden over.
Cilic zit bij Nadal en is derhalve te duur
Ferrer/Verdasco geef ik Verdasco de grootste kans en heb ik dus genomen
Step/Tsonga/Simon zijn alle drie geen helden op deze ondergrond, Step had al verloren, ben dus voor kleine rukkers daartussenin gegaan.
Potro/Waw ga ik duidelijk voor Waw
Robredo/Murray was lastig, maar Murray is veel te duur om met hem te gaan gokken.
Roddick/Davy leek mij duidelijk, maar gezien de snelheid van de baan is dit waarschijnlijk een misser.
Dan was daar enkel nog Blake maar dat is een drol.

Kortom, van de geplaatste spelers wilde ik alleen Verdasco, Wawrinka, Robredo en Davydenko. Als je dan Nadal niet neemt, en zoals ik hierboven uitlegde de top-4 te riskant vindt, wordt je gedwongen veel kleine rukkers te nemen. Daar ben ik dus idd wel op safe gaan zitten, om daar maar zoveel mogelijk mee binnen te harken en te hopen op een stunt van deze of gene.
Omdat ik een eerlijke speler ben wil ik graag opmerken dat mijn grote rivaal(nu ook weer in de stand) Ad Wim vorige week veel te weinig punten heeft gehad. :razz:
Ik begrijp dat, wanneer dit wordt aangepast, hij mij zal passeren en dat respecteer ik dan ook. :8:
Dat is natuurlijk allang aangegeven, maar toch bedankt.
Oh nergens tegengekomen. Maar dan zal 't wel goed komen.
Volgens mij ben ik totaal uit vorm de laatste tijd.
Het wordt tijd voor een Buurs-team volgende week, voor alle zekerheid.
andre Wrote:Volgens mij ben ik totaal uit vorm de laatste tijd.
Het wordt tijd voor een Buurs-team volgende week, voor alle zekerheid.

Jij bent normaal toch ook wel van de degelijkheid.

Ik kan me een week van 3 toernooien herinneren, dat je alles in 1 toernooi geïnvesteerd hebt :eeeek:
Door de stellige zekerheid van Musse dat Del Potro ver zou komen en mijn slechte presteren van de laatste weken heb ik mijn team een uur voor de deadline dus toch maar aangepast.
Del Potro erin en een drietal spelers eruit (Monaco, Robredo en Gabashvili)
Het was een gok, maar die is nu al goed uitgepakt. De 360 punten van Del Potro tegen de 215 punten van die andere 3.
Ik zal maar eens vaker luisteren naar mijn zoon. #-o

Hij heeft trouwens met ATP-draw ook alle 4 halve finalisten goed en daar laat hij Del Potro ook nog eens winnen van Federer. Ik hoop dat hij gelijk krijgt. :lol:
Netjes! =D>
Weekwinst:

Haggie: Bij toernooiwinst Djokovic.
Kooltje: Bij toernooiwinst Federer.
Aadje: Bij toernooiwinst Potro in finale tegen Djokovic.
Kuiper: Bij Toernooiwinst Nadal, of bij winst Potro in finale tegen Nadal.

Kuiper duidelijk de meeste kans. Haggie en Kooltje blijven hopen op verlies van Nadal. Aadje lijkt mij kansloos maar je weet nooit!
Als Nadal een pot zou gaan verliezen is het tegen Djoko vandaag. Federer en Potro acht ik kansloos.
buurs Wrote:
andre Wrote:Volgens mij ben ik totaal uit vorm de laatste tijd.
Het wordt tijd voor een Buurs-team volgende week, voor alle zekerheid.

Jij bent normaal toch ook wel van de degelijkheid.

Ik kan me een week van 3 toernooien herinneren, dat je alles in 1 toernooi geïnvesteerd hebt :eeeek:
Volgens mij was dat mijn laatste goede week.
Weekwinst! Geheel dankzij Roger! De overige 8 keuzes waren niet goed!
Roger haalt 1000 de overige 395 punten...
Feli Buurs.

Mooie keuze, Federer, ook al was dit niet gebeurd als de partij gisteren geen 4 uur had geduurd...
:oops: