FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Voyou Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand nog tips voor een goed hotelletje in Parijs?
Niet te luxe / duur... aangezien ik er alleen hoef te overnachten.

Hotel Britannia <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hotelbritannia.com/">http://www.hotelbritannia.com/</a><!-- m -->
Niet te luxe / duur, prima locatie (vlakbij station St Lazare) en zit heel toepasselijk in de Rue d'Amsterdam :razz:

Thx Voyou! Volgens booking.com zit het echter al vol op de dagen dat ik wil gaan.
Nog andere tips? Maakt het bv veel uit in welk arrondissement ik zit?
Jij bent toch wat bekender met Parijs... Nog andere leuke tips die niet standaard toeristisch zijn.
ik heb ooit een weekend hier <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.booking.com/hotel/fr/suite-home-paris-porte-de-pantin-pantin.nl.html">http://www.booking.com/hotel/fr/suite-h ... in.nl.html</a><!-- m --> gezeten. Is goed te doen, het bed was wel een beetje hard maar verder wel gewoon schoon enzo. Ook parkeren in de garage onder het hotel is geen overbodige luxe. Het is wel een half uurtje met de metro naar het centrum maar de metro zit op loopafstand.
Thx Max. Parkeren is niet nodig. Ga met de Thalys.
Ekslem Wrote:
Voyou Wrote:
Ekslem Wrote:Iemand nog tips voor een goed hotelletje in Parijs?
Niet te luxe / duur... aangezien ik er alleen hoef te overnachten.

Hotel Britannia <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.hotelbritannia.com/">http://www.hotelbritannia.com/</a><!-- m -->
Niet te luxe / duur, prima locatie (vlakbij station St Lazare) en zit heel toepasselijk in de Rue d'Amsterdam :razz:

Thx Voyou! Volgens booking.com zit het echter al vol op de dagen dat ik wil gaan.
Nog andere tips? Maakt het bv veel uit in welk arrondissement ik zit?
Jij bent toch wat bekender met Parijs... Nog andere leuke tips die niet standaard toeristisch zijn.

Nee arrondissement vind ik niet zo heel veel uitmaken eerlijk gezegd; natuurlijk is het leuker om in het 'oude' Parijs te zitten (de lagere nummers) maar elk arrondissement heeft wel 'iets'; zo heb je in het 16e (in het zuidwesten tegen het Bois de Boulogne) echt hele rijke buurten (het Oud-Zuid van Parijs :razz: ) en heb je in het 19e (in het noordoosten) het Parc des Buttes-Chaumont, wat een niet-standaard toeristische aanrader is.

Verder heb je uiteraard de studentenwijk Quartier Latin (in het 4e en 5e arrondissement, wel redelijk standaard maar goed) met o.a. Eglise Saint-Sulpice (Da Vinci Code), Jardin du Luxembourg (groot stadspark) en uiteraard de Sorbonne. Absolute aanrader in de Quartier Latin is de Rue Mouffetard, een zeer oud middeleeuws straatje met ook zeer veel restaurantjes en barretjes (vooral Place de la Contrescarpe is erg leuk).

De oude Joodse wijk Le Marais (3e en 4e) is ook een aanrader, met daarin het oudste park van Parijs, Place des Vosges.
Verder nog leuk om te doen/zien:

- Place du Tertre (Montmartre)
- Een wandeling boven de grond op het Promenade plantée (12e arrondissement)
- En wil je niet standaard naar het Louvre is Musee d'Orsay een mooi alternatief.
Nice Smile

Datum staat nu toch weer niet vast ivm werk.
Is het leuk om O&N te vieren in Parijs of is dat een afrader??
De Fransen zelf gaan vooral uitgebreid dineren op oudejaarsavond en zuipen vin chaud. De grote 'toeristenhappening' is op de Champs-Elysées en vuurwerk bij de Eiffeltoren.

Maar of het leuk is weet ik niet, ben er zelf nooit geweest met O&N Smile
Ekslem Wrote:Thx Max. Parkeren is niet nodig. Ga met de Thalys.

Ik zat laatst hier: <!-- m --><a class="postlink" href="http://www.booking.com/hotel/fr/comforthotelsaintmartin.html">http://www.booking.com/hotel/fr/comfort ... artin.html</a><!-- m -->. Heel comfortabel en pas gerenoveerd hotel voor volgens mij niet al teveel geld. Ik was er ook alleen om te overnachten en dan is het bed wel belangrijk, en dat was echt top. Gratis wifi (werkt goed), ontbijt ook prima (12 euro of zo, niet goedkoop, maar het is geen rommel en ergens anders is het minstens net zo duur). Kamers zijn redelijk klein, maar is redelijk standaard in Parijs denk ik. Verder was ik ook met de Thalys en dit hotel is 2 stops (en een paar minuten lopen) van Gare du Nord, dus je hoeft niet nog een uur met de metro te reizen na aankomst. Hotel ligt in een wijk met veelal Afrikaanse immigranten met veel leuke straatjes en restaurantjes in de directe omgeving. Echt een aanrader wat mij betreft.

Wat betreft andere tips; ik ben ipv naar de Eiffeltoren naar de Tour Montparnasse gegaan. Kost 11,50 euro, is ook hoog met een superuitzicht (tenzij je echt voor de Eiffeltoren wilt gaan) en geen ellenlange wachtrijen (sterker nog, je loopt zo door).
Overdune Wrote:
Ekslem Wrote:Thx Max. Parkeren is niet nodig. Ga met de Thalys.
Verder was ik ook met de Thalys en dit hotel is 2 stops (en een paar minuten lopen) van Gare du Nord, dus je hoeft niet nog een uur met de metro te reizen na aankomst. Hotel ligt in een wijk met veelal Afrikaanse immigranten met veel leuke straatjes en restaurantjes in de directe omgeving. Echt een aanrader wat mij betreft.

Klopt, is wel leuke wijk maar ik heb daar (10e arrondissement, omgeving Gare du Nord/Gare de l'Est) 's avonds al meerdere keren meegemaakt dat vrouwen werden aangesproken/lastiggevallen, zelfs als we met een grote groep waren. Die metrolijn die daar loopt (lijn 4) vind ik persoonlijk 's avonds ook niet een van de meest prettige lijnen om mee te reizen. Maar goed, niet iedereen heeft deze ervaringen natuurlijk.
Ik was met mn vriendin en heb er geen last van gehad. Klopt wel dat vrouwen werden aangesproken. Verder heb ik totaal geen onveilig gevoel gehad, ook 's avonds en in de metro niet. Maar goed, dit is gebaseerd op drie dagen, ervaringen kunnen verschillen idd.
Voyou Wrote:- En wil je niet standaard naar het Louvre is Musee d'Orsay een mooi alternatief.

een mooi alternatief? een van de mooiste musea waar ik geweest ben man! echt 10x gaver dan dat hele kutlouvre, waar ik eigenlijk alleen de venus van milo leuk vond. Musee dorsay is echt een must see, alleen het gebouw al.

wij hebben ook een guided fietstocht gehad. en wijn geproefd van de druiven die groeiten op montmartre.

quartier latin is meer dan prima om uit te gaan. maar parijs is veel te duur en er wonen fransen, ook niet echt een voordeel.
Klopt, ik ben ook veel enthousiaster over Musee d'Orsay dan over het Louvre! Gebouw is idd prachtig en ziet er van binnen ook niet uit als een standaard museum. Kaartje kostte ook maar 8 (!) euro, wat in een dure stad als Parijs echt een verademing is.

Fietsen in een druk Parijs is ook een mooie belevenis, probeer het Place de la Bastille maar eens over te steken op de fiets :Big Grin

En er is niks mis met Fransen, als je de taal maar spreekt waf :wink:
geboekt...
het is januari geworden; 2 weken Cuba.
iemand ervaringen daar?
Leuke uitstapjes?
Ja, ene Fidel schijnt er een leuke wijn, whiskey en sigaren collectie te hebben.
waf Wrote:
Voyou Wrote:- En wil je niet standaard naar het Louvre is Musee d'Orsay een mooi alternatief.

een mooi alternatief? een van de mooiste musea waar ik geweest ben man! echt 10x gaver dan dat hele kutlouvre, waar ik eigenlijk alleen de venus van milo leuk vond. Musee dorsay is echt een must see, alleen het gebouw al.

wij hebben ook een guided fietstocht gehad. en wijn geproefd van de druiven die groeiten op montmartre.

quartier latin is meer dan prima om uit te gaan. maar parijs is veel te duur en er wonen fransen, ook niet echt een voordeel.


Pffff, echt weer zo'n Rotterdamse kut sloeber Flower
Het oriënteren op de zomervakantie kan zo langzamerhand weer een beetje beginnen. Ditmaal gaat de reis waarschijnlijk naar de Adriatische kust ipv de Middellandse zee. De kustlijn in het noorden is volgens mij niet zo bijzonder, zat te denken aan Sirolo of Numana, vlakbij Ancona. Iemand ervaringen?
Ik ben weer op zoek naar een toffe stad voor een 'mannen' weekend weg. Weer eens stad die niet te standaard is (b.v. Parijs), waar overdag eea te beleven is en waar er een goed nachtleven is. Jaren hiervoor zijn we in Porto, Budapest en Riga geweest. Moet een beetje in die richting denken... Iemand leuke tips?
Ik wilde je Riga aanbevelen, maar daar ben je al geweest dus.

Praag is wellicht ook wel een optie, zijn we 2 seizoenen terug met voetbalelftal geweest.
Ik ben afgelopen zomer naar Praag geweest, dat was inderdaad wel leuk. Beetje standaard en de meesten zullen daar al geweest zijn, maar we hebben daar wel leipe dingen gedaan.
Barcelona is ook geweldig, maar ook niet heel origineel. Milaan zijn we ook heen geweest. Dat is niet zo heel standaard, maar wel goedkoop vliegen en een vet nachtleven.

Manchester is ook heel leuk als je de goede plekjes kent. Londen, Rome en Berlijn zijn weliswaar standaard, maar wel geweldige steden om met gasten heen te gaan.
Tallinn lijkt het te gaan worden... als we eruit komen met vlucht etc. Anders mss krakow / Praag. Barcelona is iedereen al te vaak geweest.
Is Talinn niet vrijwel hetzelfde als Riga?
Ad Wim Wrote:Is Talinn niet vrijwel hetzelfde als Riga?

Ook gehoord, maar dan beter Wink
Riga was echt goed en ook bestemming waar je (ik) anders niet snel heengaat (itt bv Praag, Rome, London, etc)
Ekslem Wrote:Tallinn lijkt het te gaan worden... als we eruit komen met vlucht etc. Anders mss krakow / Praag. Barcelona is iedereen al te vaak geweest.

Krakow is wel mooi maar qua nachtleven vrij beperkt.
Ik ben ongeveer 15 jaar geleden naar Budapest geweest, vond ik een leuke stad waar eten en drinken geen drol kost en je veel meer kan/mag dan in west-europa zolang je er maar voor betaald.
Box Brother Wrote:Ik ben ongeveer 15 jaar geleden naar Budapest geweest, vond ik een leuke stad waar eten en drinken geen drol kost en je veel meer kan/mag dan in west-europa zolang je er maar voor betaald.

Been there, done that Wink
Ekslem Wrote:Ik ben weer op zoek naar een toffe stad voor een 'mannen' weekend weg. Weer eens stad die niet te standaard is (b.v. Parijs), waar overdag eea te beleven is en waar er een goed nachtleven is. Jaren hiervoor zijn we in Porto, Budapest en Riga geweest. Moet een beetje in die richting denken... Iemand leuke tips?

Ben je al eens in Boekarest geweest? Zeker niet standaard en genoeg te beleven qua uitgaan (lees: een hoop lekkere wijven, ideaal voor een mannenweekend). Is niet overdreven duur om erheen te vliegen (ik vloog al eens voor 180 euro) en eten/drinken/hotel/etc is ook heel goed te doen.
Nope, op het lijstje voor volgend jaar!
Iemand toevallig nog een goede tip voor een (budget) hotel in Rome (2 persoonskamer)?
Liefst redelijk centraal.
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.booking.com">www.booking.com</a><!-- w -->
Heb al iets geboekt via wimdu.. Iemand ervaring hiermee?

Overige tips rome zijn natuurlijk ook van harte welkom!
Reserveer via Internet een tijdstip voor toegang tot het Colloseum en probeer niet ter plekke een kaartje aan de kassa te halen. Scheelt je een tot twee uur wachten...............
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14