FTM Forum

Full Version: Vakanties 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14
Dugarry Wrote:Maandag vertrek ik en precies de week dat ik in Zuid-Limburg zit is er 40-60% KANS op neerslag.

Dat zie je verkeerd, je hebt 40-60% kans op GEEN neerslag, dus kop op.
Berend Botje Wrote:
Dugarry Wrote:Maandag vertrek ik en precies de week dat ik in Zuid-Limburg zit is er 40-60% KANS op neerslag.

Dat zie je verkeerd, je hebt 40-60% kans op GEEN neerslag, dus kop op.

het is 50% berend, of je krijgt neerslag, of je krijgt het niet.

en als ik regen was zou ik op sukkels zoals duknorrie vallen, dus strikt genomen is zijn kans op regen meer dan 50%.
waf Wrote:het is 50% berend, of je krijgt neerslag, of je krijgt het niet.

Dat is ook precies wat ik zeg...
waf Wrote:
Berend Botje Wrote:
Dugarry Wrote:Maandag vertrek ik en precies de week dat ik in Zuid-Limburg zit is er 40-60% KANS op neerslag.

Dat zie je verkeerd, je hebt 40-60% kans op GEEN neerslag, dus kop op.

het is 50% berend, of je krijgt neerslag, of je krijgt het niet.

en als ik regen was zou ik op sukkels zoals duknorrie vallen, dus strikt genomen is zijn kans op regen meer dan 50%.



Je eerste verstandige opmerking van 2010 dunkt me.

=D>
Pfew, gelukkig was ik niet in Zuid-Limburg. Alleen 1 drupje regen gehad op de Etna en een nachtelijke bui in Trapani. Confusedig:
Iemand toevallig nog wat tips voor Budapest? Vlieg ik (althans dat hoop ik) vrijdag heem voor een lang pinksterweekend :razz:
Ja, ken een goede striptent daar, La Dolce Vita.
[gay]
na mijn 3 weekjes Bali, besloten om in september maar weer naar Toscane te gaan. Kon t niet laten om nog 2 weekjes die kant op te gaan. Ben volgens mij niet de enige forummer die er dit jaar heen gaat Smile
Ekslem Wrote:Iemand toevallig nog wat tips voor Budapest? Vlieg ik (althans dat hoop ik) vrijdag heem voor een lang pinksterweekend :razz:
Het is een prachtige stad, maar ik kan weinig concrete tips geven omdat ik er alleen maar lukraak twee dagen doorheen gelopen heb om maar even van het Sziget-terrein af te zijn.
Gerben Zonderland Wrote:Pfew, gelukkig was ik niet in Zuid-Limburg. Alleen 1 drupje regen gehad op de Etna en een nachtelijke bui in Trapani. Confusedig:

Je had gewoon de eerste week van mei moeten gaan, heb geen reden gezien (ook niet op de Etna).
Ik zat vlak bij Giarre, maar heb toevallig een hapje gegeten in Aci Castello (daar zat jij toch?)
Verder omringende dorpjes gezien (o.a. Taormina), Etna op geweest (met de auto), dagje Catania gedaan en met een scooter de bergen in getrokken.
gittermaster Wrote:na mijn 3 weekjes Bali, besloten om in september maar weer naar Toscane te gaan. Kon t niet laten om nog 2 weekjes die kant op te gaan. Ben volgens mij niet de enige forummer die er dit jaar heen gaat Smile

Ja hoor, zijn de salarissen voor de studenten weer naar beneden geschroefd zodat jullie meer overhouden? Wink
Lamme Lennie Wrote:
Gerben Zonderland Wrote:Pfew, gelukkig was ik niet in Zuid-Limburg. Alleen 1 drupje regen gehad op de Etna en een nachtelijke bui in Trapani. Confusedig:

Je had gewoon de eerste week van mei moeten gaan, heb geen reden gezien (ook niet op de Etna).
Ik zat vlak bij Giarre, maar heb toevallig een hapje gegeten in Aci Castello (daar zat jij toch?)
Verder omringende dorpjes gezien (o.a. Taormina), Etna op geweest (met de auto), dagje Catania gedaan en met een scooter de bergen in getrokken.

Il tempo era perfetto! Boven de 2000m valt er elke dag wel wat neerslag vertelde onze gids, dus dat was niet iets raars. De bui in Trapani komt door de straffe zeewind die daar eigenlijk altijd staat.
Wij zaten inderdaad een weekje in Aci Castello, vlak onder het 'Castello' met uitzicht op de Tre Ciclopi.
Ook Etna gedaan, Syracuse, Segesta, Piazza Amerina (Villa Casale), Taormina en vanuit Trapani nog de zoutpannen en Mozia aangedaan. Erice was gesloten i.v.m. autoraces... :angry:
Dat gaan we de volgende keer wel bekijken, samen met Palermo en Stromboli. :cheers:
Marshall Wrote:
gittermaster Wrote:na mijn 3 weekjes Bali, besloten om in september maar weer naar Toscane te gaan. Kon t niet laten om nog 2 weekjes die kant op te gaan. Ben volgens mij niet de enige forummer die er dit jaar heen gaat Smile

Ja hoor, zijn de salarissen voor de studenten weer naar beneden geschroefd zodat jullie meer overhouden? Wink

Wink nee, maar vorig jaar geen vakantie gehad, dus dit jaar maar 2x...
Ekslem Wrote:Iemand toevallig nog wat tips voor Budapest? Vlieg ik (althans dat hoop ik) vrijdag heem voor een lang pinksterweekend :razz:

Mocht iemand nog gaan dan heb ik inmiddels zelf wel wat tips :razz:
Morgen voor een lang weekend naar Dublin.

Ik heb het donkerbruine vermoeden (dat donkerbuine ga ik trouwens niet drinken daar) dat het vooral 'vanaf 16u voetbal kijken, dronken worden en daarna een club in om zatte Engelse wijven te dollen' gaat worden :eten:
Aaaaarghh !! Hoe kun je nou naar Ierland gaan en geen Guinness drinken. Confused
Neem een pintje voor me mee...
En de voorpret is begonnen! Gisteravond alvast een weekendje Verona begin Juli ingepland... Laat de rode risotto maar komen! :eten:
Marshall Wrote:En de voorpret is begonnen! Gisteravond alvast een weekendje Verona begin Juli ingepland... Laat de rode risotto maar komen! :eten:

Nagenoeg elke risotto doet mij deugd. Eet smakelijk! :eten:
Misschien heb ik het hier al eens gemeld, maar als je eens in Milaan komt:
<!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.23risotti.it/">http://www.23risotti.it/</a><!-- m -->
We vliegen op Milaan maar nadat we de Fiat Panda (jaja, ik weet het...) hebben opgehaald rijden we linea recta naar Lazise. Dus geen Milaan deze keer (Milaan schijnt ook helemaal niet zo'n leuke stad te zijn?)
Marshall Wrote:We vliegen op Milaan maar nadat we de Fiat Panda (jaja, ik weet het...) hebben opgehaald rijden we linea recta naar Lazise. Dus geen Milaan deze keer (Milaan schijnt ook helemaal niet zo'n leuke stad te zijn?)

Neuh, het heeft een aantal bezienswaardige zaken, maar als geheel is het vooral groot en druk.
Je kunt er overigens wel goed eten en drinken.
Milaan is mij te netjes en kitsch denk ik. Wat ik van vrienden hoor is dat je er vooral heen moet om te winkelen en te zien/gezien te worden. Verder is het 'steriel', weinig te beleven en vrijwel geen cultureel erfgoed. Niks voor mij als ik dat hoor..
Marshall Wrote:Milaan is mij te netjes en kitsch denk ik. Wat ik van vrienden hoor is dat je er vooral heen moet om te winkelen en te zien/gezien te worden. Verder is het 'steriel', weinig te beleven en vrijwel geen cultureel erfgoed. Niks voor mij als ik dat hoor..

Das ook niet helemaal waar, maar het is geen Rome, Florence, Venezia of Verona.
Dat het netjes is klopt en dat is voor een Italiaanse stad ook wel eens prettig gezien de smerige bende in de rest van het land. Zaken doen, winkelen en gokken op voetbal, paarden en andere zaken zijn de belangrijkste bezigheden in Milaan. Verder heeft het wel degelijk goede restaurants, clubs en veel mooie grote architectuur, maar het mist inderdaad de charme van andere steden.
Je kunt het Laatste Avondmaal gaan bekijken in Maria della Grazie, de Duomo, Castello Sforzesco, La Scala en een mooi wijkje met grachten.
Dublin is echt geweldig voor een lang mannen weekend. Met het vrouwtje zou ik een andere stad uitkiezen.
Geweldige pubs gezien, geweldige sfeer, super leuke live bandjes en de ballen uit mijn broek gelachen om al die Engelse sletten op high heels Undecided
Ekslem Wrote:Dublin is echt geweldig voor een lang mannen weekend. Met het vrouwtje zou ik een andere stad uitkiezen.
Geweldige pubs gezien, geweldige sfeer, super leuke live bandjes en de ballen uit mijn broek gelachen om al die Engelse sletten op high heels Undecided

temple bar geweest?

mooi is dat he, als de clubs uitgaan moet je buiten gaan staan met een frietje en kijken wat er allemaal naar buiten komt. inteelt biggen op hoge hakken en op zijn tijd wat bud spencer achtige gevechten van onthutsend trage britten. een live c film, heerlijk.
"Met het vrouwTJE zou IK een andere stad uitkiezen".
Hiervan rijzen mijn feministische haren ten berge !
Ivanna Wrote:Hiervan rijzen mijn feministische haren ten berge !

Hiervan rijzen mijn taalkundige haren TE berge.... :8:
mea culpa #-o
waf Wrote:
Ekslem Wrote:Dublin is echt geweldig voor een lang mannen weekend. Met het vrouwtje zou ik een andere stad uitkiezen.
Geweldige pubs gezien, geweldige sfeer, super leuke live bandjes en de ballen uit mijn broek gelachen om al die Engelse sletten op high heels Undecided

temple bar geweest?

mooi is dat he, als de clubs uitgaan moet je buiten gaan staan met een frietje en kijken wat er allemaal naar buiten komt. inteelt biggen op hoge hakken en op zijn tijd wat bud spencer achtige gevechten van onthutsend trage britten. een live c film, heerlijk.

Temple bar idd geweest. Geweldig wat daar allemaal rondloopt idd. Klein opstootje gezien, maar verder geen matten.
Zo weer terug van een reisje naar Maleisie

In 1 smiley: Notworthy

Briljant hotel waar de aapjes werkelijk langs het zwembad lopen en slingeren. En ook op het balkon dikwijls een makaki aangetroffen Smile

Verder gewoon een schitterend land, maar wel ontzettend warm ( naja vochtig warm, met 75 a 80 luchtvochtigheid)
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14