FTM Forum

Full Version: Livetoernooien
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47
harry_bierdop Wrote:Verder denk ik gewoon dat Joris hem hier op een T zet. 14 outs + een backdoor is wel minstens 50% denk ik (die calculators doen het allemaal niet hier). Daarnaast, en dat is absoluut het belangrijkste in deze hand, heeft ie natuurlijk een berg fold equity. Het feit dat Trond pas na heel lang denken callt (stond op pn.com en niet op pn.nl) zegt daar al genoeg over. Denk dat Trond hier in minimaal 40 tot 50% van de gevallen z'n hand opgeeft, wat dus in de helft van de gevallen al een pot oplevert van zo'n 80k zonder showdown. Als ie de andere keren dan 50/50 heeft is het natuurlijk een zeer mooie spot. Verder was het voor in totaal 140k van zijn stack, hij stond toen al op 375k dus zo'n groot deel is het niet (bij een avg van 130k) en ik denk dat zeker heeft meegespeeld dat ie hier in een vrij goede spot zit om toch een supergevaarlijke speler als Eidsvig uit te schakelen.
Het is de FE die het hem doet denk ik. Want als hij vrij zeker weet dat Trond gaat callen, dan weet ik niet of het wel zo slim is om een max 50-50 aan te gaan voor meer dan een derde van je chips. Maar misschien moet je dat juist wel doen in deze fase van het toernooi als je CL bent...
Nou heel precies gezien moet je, zelfs als je weet dat Trond zeker callt, het ook doen, qua chip EV gezien. Ook qua $ EV is het opzich wel gunstig omdat vanaf nu de prijzen, tot de laatste 14 ofzo, niet heel hard meer omhoog gaan en pas de FT, zeker voor Joris, de prijzen pas interessant worden.

Maar idd dat de FE hier de doorslag geeft lijkt me vrij obvious, dat is trouwens zo in heel heel heel erg veel handen. Ik denk dat je dat erg onderschat. Dat is ook de reden dat de aggression factor van de gemiddelde NL50 speler op misschien 1,5 ligt ofzo en op de NL600 schommelt tussen de 5 en de 7.

Maar nogmaals, als ie hier verliest staat ie nog steeds 100k boven avg alleen heeft ie dan wel big stack Eidsvig voor hem zitten wat natuurlijk niet heel erg fijn is. Hij heeft echter dan wel positie en kan, met redelijk gelijke stacks, die Eidsvig natuurlijk helemaal gek 3betten preflop. (want Eidsvig speelt hetzelfde als Joris, gewoon 3/4 van je handjes raisen :Big Grin )
Ik denk ook dat ik FE onderschat, maar wellicht komt dat omdat op mijn niveau de meeste gasten gewoon geen 'goede' hand neer kunnen leggen, ondanks dat ik, of iemand anders, heel duidelijk laat zien dat ik een betere hand heb. Of omdat ze het spel gewoon niet snappen en na een raise een all-in callen met QJ omdat 'dat zo'n goede hand is' :|
Misschien snap je het zelf nog niet helemaal :wink: . Als je een betere hand hebt, wil je geen FE. Je wil alleen FE met een mindere hand of met een draw.
Dit is natuurlijk doodziek:

De redraw zorgt voor lastige tafel!!!
Tafel 4
Seat 1-4 allemaal short of max 150k en dan;
seat 5: Rasmus Hede Nielsen (agressieve Deen) in seat 5 met 400k chips.
seat 6: Joris Jaspers in seat 6 met 405k chips.
seat 7: Ed de Haas in seat 7 met 280k chips.
seat 8: Danny Ryan in seat 8 met 274k chips. (The DRY online, monsterlijk goed... dortmund was ie 11e)
Rasmus Nielsen Doubles Through Joris Jaspers
In an all in pre-flop confrontation, Rasmus Nielsen took his A7 up against Joris Jaspers' QQ. The flop was 985, the turn was the 3, but the A spiked on the river to save Nielsen and double him up to 200,000. Jaspers was left with 210,000.

Tommy Pavlicek Doubles Through Ed de Haas
With the action folded to him in the small blind, Tommy Pavlicek moved all in and Ed de Haas made the call from the big blind.

Pavlicek QJ
de Haas A5

The flop was KK6, de Haas' ace high in the lead, but the J fell on the turn, pairing up Pavlicek. The river was the 7 and Pavlicek doubled up to 196,000. de Haas was left with 225,000.

:roll:
so sick
TV Tafel! 16 man left!!!!
doodziek... Ed 16e, joris 15e!

Die teringzieke pot met QQ vs A7 killt um... dan was ie op 630k gekomen terwijl de nummer 2 400k had ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,) ](*,)
op pokernews is de live stream te zien van de EPT in kopenhagen...heads up nu. Mooie strijd 2 gasten die elkaar helemaal gek maken met gelul en toneelspel enzo. Af en toe op het randje denk ik maar mooi om te zien.
Ik hou wel van ouwehoeren, dat maakt live poker zo leuk.

Ook mooi dat commentaar van Noah.
Noah heeft nog nooit cash gespeeld met $1000/$2000 blinds, mietje Wink

Dat dat bestaat zeg :eeeek:
wat een clowns :lol:
Niveau is ook wel matig.
wilde net zeggen ja, misschien dat t tactiek is ofzo maar jezus wat wordt er passief gespeeld.
Noah wordt er ook moe van :lol:

Ze folden ook regelmatig preflop...
dat is toch niet zo raar? raarder is het om 90% van je buttons te callen
Volgens mij is de regel dat je eigenlijk nooit moet folden HU op de button, behalve als je weet dat je tegenstander constant raist.
Wat een onzin
Dan Harrington zegt het sowieso, dus of het onzin is... :roll:
Wow, Thierry speelt 'maar' 3/6 en 5/10 cash...
Ja jij zegt dat het de regel is...

Doyle Brunson fold ook wel de button, Ivey weer nooit. Tod Brunson (official HU champion) limpt weer heel veel...

Altijd die oppervlakkige opmerkingen.. ligt helemaal aan je stijl. Je kan limpen erin verweven of niet, als je dat vaak doet hoef je idd weinig buttons te folden. Als je beslist heel veel handen raisend binnen te komen zul je handen als 26o, 39o enzo gewoon moeten folden op de button. Is ook helemaal niet erg
tegen deze gasten zou ik ook 100% mn button raisen ja maar als je dat tegen een normale speler doet ga je gewoon regelmatig ge3bet worden dus dan is het gewoon niet slim om al je buttons te raisen.

en thierry is ook een pure toernooishark.
harry_bierdop Wrote:Ja jij zegt dat het de regel is...

Doyle Brunson fold ook wel de button, Ivey weer nooit. Tod Brunson (official HU champion) limpt weer heel veel...

Altijd die oppervlakkige opmerkingen.. ligt helemaal aan je stijl. Je kan limpen erin verweven of niet, als je dat vaak doet hoef je idd weinig buttons te folden. Als je beslist heel veel handen raisend binnen te komen zul je handen als 26o, 39o enzo gewoon moeten folden op de button. Is ook helemaal niet erg
Tja, altijd die overdreven opmerkingen van jou... Maar ik ken je stijl inmiddels, dus ik let er maar niet al te veel op. Maar het is dus geen onzin. 'Regel' is misschien niet goed gekozen en het ligt ook aan je stijl, maar mathematisch gezien is het gewoon niet goed om preflop te folden, behalve als je raist dat je regelmatig geraist wordt, en dat zei ik er ook bij.
Ok, sorry Ad..
Het is goed Harry. Misschien zit ik er wel weer helemaal naast, zoals zovaak.

Ik ga zuipen, van die HU word ik ook niet vrolijker.
Dat zeg ik niet maar ik word gewoon een beetje moe van altijd die oppervlakkige stellingen, je kan het gewoon niet zo bekijken en zo iets stellen. Is gewoon onmogelijk.. er zijn zoveel facetten die meespelen.
wtf...nu foldt ie zelfs een hand waarmee ie gratis een flop kon zien :eeeek:
ja idd haha... so sick.. bijgeloof denk ik ofzo.
ooooooow my goddddddddddddddd wat een idioot met die QT Undecided Undecided Undecided . WTF zeg....
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47