FTM Forum

Full Version: Livetoernooien
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Zaterdag ook weer toernooi in omgeving Harderwijk. Freezeout met 25+10 buy-in.

Als iemand wil weten waar het is en hoe ze zich kunnen opgeven pb mij even.
Zie pb :8:
Mac Wrote:waar is dat? (ja in amsterdam maar welk gebouw/straat?)

Weet ik niet... ik kwam het zo tegen! Moe je ff bellen :wink:
Het was weer zo'n avond gister...

Het zat niet bepaald mee maar tegen al die nieuwe gastjes is gewoon niet te spelen.... die hebben echt geen flauw benul van odds, pot odds of positiespel om in de verste verte maar niet te spreken over value en potbetting! Die zien gewoon 2 schoppen in de hand en 2 op tafel en blijven gewoon door callen... Pot is 1300.. ik bet 1500 met 2 pair, flat call, turn checkt ie weer ik zet hem all in voor 3000 ofzo... hij denkt ff.. ik zeg tegen hem dat ie een flusdraw heeft en dat ie beter maar niet kan callen (en dat meende ik ook). Ik zeg zelfs dat ik 2 paar heb en laat ze zien en toch callt ie haha... river schoppen 9 :roll: ! Dat lui gewoon bij blinds van 150/300 nog een stack van 3000 op het spel gaan zetten met 8 outs...

IK had een redelijke stack opgebouwd maar na deze hand dus nog maar 2400 ofzo, meteen weer uit gaan bouwen.. zit ik op 3600, zet ik 750 met AJs gaat er een short vanuit MP all in voor 1600, hij showed K7os... flop: T77!

Daarna nog 2000 over, Ik ga all in op een A88 bord met AT, ik wordt gecallt door KK --> Turn K #-o
Tja, dat is gewoon het gevolg van de hype. Op pokernews staat ook een mooi stuk over het vele pre-flop raisen van tegenwoordig. Idioten die hun K10 en kleine paartjes gewoon al voor de flop all in gooien, zelfs nadat hun eerste raise al gereraised wordt. Reraises en c-betjes worden nauwelijks meer gerespecteerd.

Overigens is dit een reden waarom ik graag pot limit speel online. De suckers die graag hun lage paartjes en K10, KJ en zelfs JQ grof spelen zie ik dan graag tegemoet. En mochten ze een keer geluk hebben dan ben ik niet gelijk mijn hele stack kwijt.
kuiperinho Wrote:Tja, dat is gewoon het gevolg van de hype. Op pokernews staat ook een mooi stuk over het vele pre-flop raisen van tegenwoordig. Idioten die hun K10 en kleine paartjes gewoon al voor de flop all in gooien, zelfs nadat hun eerste raise al gereraised wordt. Reraises en c-betjes worden nauwelijks meer gerespecteerd.

Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. of heel soms van die idioten die met een kwart buy in komen zitten en die er in 10 handen (als ze geluk hebben :wink: ) er door heen jassen!

Tuurlijk is het een gevolg van de hype maar het is wel irritant. En persoonlijk vind ik het gewoon heel lastig spelen... meeste van die gasten kan ik wel inschatten maar deze had ik eerst het idee dat ie er wel wat van snapte... speelde redelijk tight (wel weak tight maar ok) en dan toch blijft ie gewoon afcallen terwijl ie op de flop echt een vrije sterke hand had en wrs als ie all in geraised had zat er een goede kans in dat ik me 2 paar gewoon had weggelegd...
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Pas bij 5/10 praten we ergens over :8:
Maar goed... gisteravond heeft er bij ons ook weer iemand gewonnen met poepmazzel... in de 3e hand van het toernooi (!) won hij een 4-mans all-in en met 6000 munten en de blinds nog op 10/20 ging-ie ALLES callen... raisde iemand naar 100? call met 10/4 os en 10 4 2 op de flop. Hij callde met A9 os een vette raise van AKs op een flop van A 2 5 .... en trok z'n 9 etc. Het erge is dat ik 3e ben geworden door hem de rest te laten uitschakelen :oops:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Maar pas op jonge... op de cashgames op 2/4 NL op stars zitten hele, hele goeie spelers! Jongens als Lex "Raszi" Veldhuis, Jorryt van Hoof, etc laten zich regelmatig ff afzakken naar die levels om daar ff lekker op 12 tafels tegelijk te gaan grinden!
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Maar pas op jonge... op de cashgames op 2/4 NL op stars zitten hele, hele goeie spelers! Jongens als Lex "Raszi" Veldhuis, Jorryt van Hoof, etc laten zich regelmatig ff afzakken naar die levels om daar ff lekker op 12 tafels tegelijk te gaan grinden!

grinden is nu niet bepaald iets wat Amerikaanse pokeraars 'lekker' zouden noemen :|
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Maar pas op jonge... op de cashgames op 2/4 NL op stars zitten hele, hele goeie spelers! Jongens als Lex "Raszi" Veldhuis, Jorryt van Hoof, etc laten zich regelmatig ff afzakken naar die levels om daar ff lekker op 12 tafels tegelijk te gaan grinden!

grinden is nu niet bepaald iets wat Amerikaanse pokeraars 'lekker' zouden noemen :|

Want? Icon_question
harry_bierdop Wrote:Tuurlijk is het een gevolg van de hype maar het is wel irritant. En persoonlijk vind ik het gewoon heel lastig spelen... meeste van die gasten kan ik wel inschatten maar deze had ik eerst het idee dat ie er wel wat van snapte... speelde redelijk tight (wel weak tight maar ok) en dan toch blijft ie gewoon afcallen terwijl ie op de flop echt een vrije sterke hand had en wrs als ie all in geraised had zat er een goede kans in dat ik me 2 paar gewoon had weggelegd...
Maar uiteindelijk zou jij als de ervaren speler wel boven moeten komen drijven.
En het is aan een kant ook wel leuk, dan wordt het allemaal wat onvoorspelbaarder. Zelf zit ik ook wel eens aan een tafel waar extreem agressief gespeeld wordt en bij een volgende tafel gaat iedereen bij de minste raise al weg. Verschilt dus heel erg en dat vind ik wel leuk.
Ik ben zelf ook maar een amateurtje en ik speel heel erg op gevoel. Als ik dan een keer een belangrijke pot win, waar ik eigenlijk de underdog was, krijg je soms van die commentaren als "read a book". Dat vind ik zo'n gelul! Poker gaat niet puur en alleen om theorie, er zit ook heel veel geluk in. En dan moet je niet zeiken als je een keer verliest met een veel betere hand.
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Maar pas op jonge... op de cashgames op 2/4 NL op stars zitten hele, hele goeie spelers! Jongens als Lex "Raszi" Veldhuis, Jorryt van Hoof, etc laten zich regelmatig ff afzakken naar die levels om daar ff lekker op 12 tafels tegelijk te gaan grinden!

grinden is nu niet bepaald iets wat Amerikaanse pokeraars 'lekker' zouden noemen :|

Want? Icon_question

Een 'grinder' is een lichtelijk neerbuigende term... Grinders schrapen met zo min mogelijk risico genoeg centjes binnen om van te kunnen leven. Ze zullen nooit risico nemen of boven een bepaalde limiet spelen... de ambtenaren van de pokerwereld zeg maar :wink:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Ja maar dat gaat wel over 6-handed max cashgames van 2/4 en hoger! Daar gaat het er wel even anders aan toe als op de lagere limieten... als ik 6-max 0,5/1 speel zie ik dat vrijwel nooit.. .

2/4 is nog steeds lage limiet hoor :wink:

Maar pas op jonge... op de cashgames op 2/4 NL op stars zitten hele, hele goeie spelers! Jongens als Lex "Raszi" Veldhuis, Jorryt van Hoof, etc laten zich regelmatig ff afzakken naar die levels om daar ff lekker op 12 tafels tegelijk te gaan grinden!

grinden is nu niet bepaald iets wat Amerikaanse pokeraars 'lekker' zouden noemen :|

Want? Icon_question

Een 'grinder' is een lichtelijk neerbuigende term... Grinders schrapen met zo min mogelijk risico genoeg centjes binnen om van te kunnen leven. Ze zullen nooit risico nemen of boven een bepaalde limiet spelen... de ambtenaren van de pokerwereld zeg maar :wink:

Volgens mij is dat gewoon een gevolg van het spelen op 12 tot 16 tafels tegelijk! Als ik de artikelen en blogs van bepaalde profspelers lees noemen die zichzelf ook grinders, vooral als ze lange sessies spelen. Raszi heeft laatst een sessie van 48 (!!) uur gespeeld... (46.000 handen!!) en dat noemde ie grinden! Hij kreeg de meest bizarre bad beats om de oren en toch was ie nog $4500 up...
Maar het is toch niet per definitie zo dat die gasten altijd winst halen als ze zo spelen, er zit toch ook een dosis geluk bij? Zeker niet als je op 16 tafels tegelijk speelt, dan ben je alleen maar aan het klikken en niet meer aan het spelen.
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:Tuurlijk is het een gevolg van de hype maar het is wel irritant. En persoonlijk vind ik het gewoon heel lastig spelen... meeste van die gasten kan ik wel inschatten maar deze had ik eerst het idee dat ie er wel wat van snapte... speelde redelijk tight (wel weak tight maar ok) en dan toch blijft ie gewoon afcallen terwijl ie op de flop echt een vrije sterke hand had en wrs als ie all in geraised had zat er een goede kans in dat ik me 2 paar gewoon had weggelegd...

Maar uiteindelijk zou jij als de ervaren speler wel boven moeten komen drijven.

Nou dat is dus niet meer automatisch zo! Toevallig waren de laatste 4 van de FT deze keer idd erevaren en goeie spelers maar er zat ook weer doodgeld aan de FT! Vorig jaar deed er ook wel doodgeld mee aan toernooien maar de FT bestond vrijwel altijd uit goeie spelers, nu er zoveel mindere spelers meedoen zie je gewoon dat er elke week goeie spelers vroeg worden uitgeschakeld... op zich is dat wel jammer! Voor mij is het heel simpel eigelijk... of ik vlieg er bij de 1e 10 uit of ik haal de FT!
Grinders pokeren niet meer voor de lol... tis gewoon een baan. Urenlang ploeteren, centjes verdienen... niks mis mee natuurlijk. Maar 48 uur straight? Dan ben je gewoon verslaafd :razz:
Treesong Wrote:Grinders pokeren niet meer voor de lol... tis gewoon een baan. Urenlang ploeteren, centjes verdienen... niks mis mee natuurlijk. Maar 48 uur straight? Dan ben je gewoon verslaafd :razz:
Nee, dat snap ik. Maar ik speel ook wel eens op 2 tafels tegelijk en dat vind ik lastig om bij te houden. Die gasten hebben natuurlijk veel meer ervaring en automatisme, maar op 16 tafels tegelijk?!
Ad Wim Wrote:Maar het is toch niet per definitie zo dat die gasten altijd winst halen als ze zo spelen, er zit toch ook een dosis geluk bij? Zeker niet als je op 16 tafels tegelijk speelt, dan ben je alleen maar aan het klikken en niet meer aan het spelen.

Tuurlijk komt er WAT (absoluut geen dosis!!) geluk bij kijken, maar dan spreek je miss over een sessie van 4 of 5 uur! Op een sessie van 48 uur is dat geluksniveau al gezakt naar onder de 10%!

Als je keek hoeveel pech hij heeft gehad in die sessie van 48 uur ( Alleen al 14 x een 1 outer om de oren om over de 2,3 en 4 outers maar niet te spreken ) en toch nog 4500 up zijn is echt Notworthy ! Dat zijn gewoon pure skills en dan hebbie het over 48 uur... op een jaar tijd gaat het nog om 5% geluk en 95% skills!
harry_bierdop Wrote:op een jaar tijd gaat het nog om 5% geluk en 95% skills!
Is het echt die verhouding? Dat had ik niet gedacht en vind ik toch wel jammer. En dan moet ik toch maar eens wat gaan leze erover :wink:
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:Grinders pokeren niet meer voor de lol... tis gewoon een baan. Urenlang ploeteren, centjes verdienen... niks mis mee natuurlijk. Maar 48 uur straight? Dan ben je gewoon verslaafd :razz:
Nee, dat snap ik. Maar ik speel ook wel eens op 2 tafels tegelijk en dat vind ik lastig om bij te houden. Die gasten hebben natuurlijk veel meer ervaring en automatisme, maar op 16 tafels tegelijk?!

2 x 21 inch scherm aan de muur aangesloten op 1 computer en gebruik van diverse short- en hot keyprogramma's en uiteraard pokerstars waar je een minuut voor een beslissing hebt!
Aha, die minuut voor de beslissing doet het hem. Bij Unibet is dat maar 20 seconden.
Ja maar ook die hotkeys voor bijvoorbeeld een 3x BB of 4/5 pot bet zijn heel makkelijk en schelen bergen tijd!
Hoe dan ook: als je 48 uur non-stop pokert achter elkaar ben je niet helemaal goed bij je paasei :roll:
Treesong Wrote:Hoe dan ook: als je 48 uur non-stop pokert achter elkaar ben je niet helemaal goed bij je paasei :roll:

Tsja.. als het je beroep is :wink: ! Hoeft ie de rest van de week niet meer te werken :wink: !

In 1 sessie voor bij $10.000 aan FPP points verzameld en de platina vip status!
M'n langste sessie is meen ik 9 uur non-stop geweest... met leuke winst gestopt, maar ik had het gewoon helemaal gehad... vlekken voor d'ogen, pien in de kop en ik ging steeds langer en vaker hardop tegen dat scherm praten :Big Grin
Smile
op een gegeven moment ga je 3-en voor 8-en aanzien en dubbel 6 voor dubbel 9.
Jansoe Wrote:Zie pb :8:

Heb je meegedaan?
Neen. Ik had geen zin om alleen te gaan en de rest had geen zin om te gaan
Gister eindelijk weer eens resultaat! Vrijwel geen grote bad beats gehad en 1 soort van suck out gemaakt! Preflop all in, vrij vroeg in het toernooi en redelijk shortstacked, met TT tegen AQ.. stond dus voor maar flop was AKQ... 6 outs nog en de river was een J!

Uiteindelijk 2e geworden goed voor 300 euro... heads up niet tevreden over verder super gespeeld. Zal vanavond ff wat key hands posten...