FTM Forum

Full Version: Livetoernooien
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
harry_bierdop Wrote:Gister eindelijk weer eens resultaat! Vrijwel geen grote bad beats gehad en 1 soort van suck out gemaakt! Preflop all in, vrij vroeg in het toernooi en redelijk shortstacked, met TT tegen AQ.. stond dus voor maar flop was AKQ... 6 outs nog en de river was een J!

Uiteindelijk 2e geworden goed voor 300 euro... heads up niet tevreden over verder super gespeeld. Zal vanavond ff wat key hands posten...

Die ouwe van vorige keer was zeker voetbal kijken met alle andere goeien :razz:
Haha die ouwe niet gezien idd! Ik had hem van tafel geveegd...tenminste de finale tafel dan want daarvoor was ik 3/4 van het toernooi shortstacked tot very shortstacked!

- Beginstack 6000, 41 spelers!
- Bij de eerste pauze (na 80 min) sta ik na handen als AQ vs AK enzo op nog 4100, gemiddelde 7000.
- Bij de 2e pauze na (3 uur spelen) sta ik op 4200, gemiddelde is bijna 10k. Ik heb al een keer of 4 moeten pushen met handen als T5os (wel in de BB bij 2 limpers ofzo dus vrij standaard move) etc om m'n stack enigzins op pijl te houden (Minimaal een M van 3,5). 20 spelers over nog
- Begin finaletafel (45 min later), stack 40.000 :waf: Hakkuh

Key hands:

1. Vlak na 2e pauze krijg ik 88.. heb 4900 en iemand voor me raised 1x BB naar 2000. Ik ga all in en hij instacallt uiteraard! Hij heeft 77... speler na ons heeft 77 gefold dus zat al iets comfortabeler. Flop is tot mijn schrik echter 568 :lol: , ff zweten maar blijf erin!

2. Paar handen later TT op de BB, 3 limpers á 1000, ik ga all in voor 11k.. 3 x fold!

3. 2 rondes later 66 op de button, hele tafel fold naar mijn buurman toe die raised de BB van 1000 naar 2500. Ik zet hem vrijwel meteen op een steal en push all in voor 16k, hij heeft 11 k totaal maar hj fold!

4. De hand!! Blinds 1000/2000 antes 200 dus al 5000 in de pot preflop. UTG+1 limpt in, ik zit in MP en kijk 2 black rockets aan. Eindelijk eens... ik leg er een chippie op en ga denken hoeveel ik ga raisen of all in zal gaan.... opeens zie ik links naast me de speler raise zeggen en 4000 inzetten.... haha! Ik zeg gezet is gezet en ik ga all in.... hij is van mening dat ie die 14.000 (!!) extra die ie nog moet zetten (die 4000 heeft ie al erin staan en is ie dus zowiezo kwijt) niet kan folden.. hij called dus met A6s :cheers: Hakkuh ! Ik pak een pot van 40k en die hoef je mij echt niet te geven :8:

Daarna hit nog wat mooie handen en begint de finale tafel waarbij ik de eerste 10 handen niks krijg (frustrerend bijblinds van 2,5k/5k en antes van 500!). Daarna call ik een short stack met A8s en was het hek van de dam.. hij heeft KJ en ik win de hand... daarna speel ik nog 3 man eruit en zitten we met 6 man en heb ik 100k (van 245k totaal). Iemand probeert te stelen op mijn SB en ik heb AK, ik gooi hem all in en tot mijn afschuw callt de BB. Toen wist ik al hoelaat het was en de stealer fold...

AK vs AA die verlies ik en terug naar 55k.. call een shortie er na en ook die verlies ik en terug naar 45k..

Daarna ATos UTG.. ik moest gewoon aggressief blijven bij zulke blinden dus raise naar 12,5k... op de BB van de medechipleader. Hij callt, zoals ie zoveel callde en kon hem dus ook niet op een hand zetten. Zijn hand was iig minder als die van mij... flop AT8 :8: ! Hij checked... ik check ook (geen flushdraw on board), turn x en hij checked weer.. ik bet heel voorzichting 7k om de pot te "stelen", hij trapt in dit geintje en gaat all in... ik call direct en hij showed K8... geen 8 op de river dus weer up naar 100k!

Daarna gewoon verder gegaan met de tafel aanstampen en iedereen weggevaagd...

Heads up wel erg slecht gespeeld...

ging met 2:1 erin maar na een coinflip en nog een hand was het vrijwel gelijk. Blinds 4k/8k, hij raised voor de zoveelste keer naar 30k, ik kijk en heb A6s! Ik ga all in (Niet al te beste move) en hij callt met 88! Geen hulp en ik denk dat het over is... tellen tellen tellen...

ik houd 2300 over, met blinds van 4000/8000 en hij hij heeft 244.000 =D> !

Ik moet 3 x blind all in en win 3 x! Ik kan 1x folden en win daarna weer 2 all ins! Allemaal overigens met de beste hand erin! ik zit alweer op 32k, ik zet weer all in met K5 en win weer... 64k (1:3 achter nog maar, 1 x winnnen en we staan gelijk)! Dan krijg ik eindelijk eens een hand, A8s! Zet hem all in en hij callt #-o met 46s, het kan niet altijd feest zijn... hij maakt een FH op de flop Icon_twisted ! Was bizar geweest als ik nog gewonnen had...
harry_bierdop Wrote:[verhaal]
Leuk verslag! :Big Grin
Tering Harrie... zit je met een bloknoot naast je de hele tijd? =D>
Gister ook weer 100 foepies gewonnen op de vaste donderdag kroegpokeravond Hakkuh

Ging eigenlijk tamelijk eenvoudig... omdat ik voor de rebuy ontzettend loose heb gespeeld en hele rare handen liet zien, ging men er tijdens het freeze-out gedeelte van uit dat ik weer de hele tijd zat te bluffen. Erg handig als je tegen 5 man opeens UTG die AA krijgt als de blinds al 300/600 zijn en met je 5000 stack all-in gaat, waarop de twee chipleaders meteen callen met resp. AQ en KJ :waf:
flop: K,J,10
Treesong out! :waf:
Eg nie! Hakkuh

En dan ook nog te horen krijgen van de verliezende chipleader dat ik het slecht gespeeld heb :lol:
Treesong Wrote:Tering Harrie... zit je met een bloknoot naast je de hele tijd? =D>

Haha nee dat niet... ik neem het meeste altijd heel goed in me op denk ik! Thuis bekijk ik de handen dan nog eens terug om te kijken of er meer uit te halen is of dat de schade beperkt te houden was...

Ik kan zo nog een stuk of 10 belangrijke handen noemen maar dan werd het wel erg lang :razz:
Gister weer eens een toernooi gespeeld in het mijnenveld van het HC! Ongelooflijk wat een donks daar zitten... ( En nog weet ik niet te winnen :wink: )!

Het begint al goed als ik in de 3e hand m'n setje 3en hit... ik zit tegen een goede speler die ik ook nog eens goed ken en ik voel gewoon set over set aan =D> ! Ik fold zijn bet op de river en show mijn setje 3en (op een ongevaarlijk board). Hij weet niet wat ie ziet maar showed toch zijn setje 6en...

Daarna krijg ik een berg respect aan tafel en pak pot na pot... win ik een all in met AK vs AJ en verlies ik met AK van 88 (Shortstack, die gast van z'n setje 6en)!

En dan weer zo mongool... hij raised... ik vind QQ en gooi hem all in, heb hem covered maar toch callt ie met QJos! Flop is: JJ3 :roll:

Dat kleine bietje wat ik nog over heb gooi ik erin met 44 en verlies van AQ!
Nou heren, ik heb hier dit jaar flink geklaagd over pech bij showdows... gister ben ik enigzins lucky geweest :8: !

Speelde zoals altijd het woensdagavond toernooi. Beginstack 6000...

Bij blinds van 50/100, 3 level dus komt de volgende hand... miss wel de moeilijkste hand die ik ooit gespeeld hebt! (En ik speel het ook vrij slecht)

Harry op de SB met Ac Kc

UTG raised naar 250, een MP speler reraised naar 800, gast daarnaast callt... rest fold en daar zit ik met AKcc! Ik zet UTG, die ik goed ken, vrijwel meteen op AT+ en géén paartje. De reraiser zet ik op JJ,QQ (KK of AA) en die andere caller op AQ/AK...
Ik call uiteindelijk alleen (WRONG!) en de original raiser callt ook..

Flop: As Tc 6s --> What to do??

ik check, UTG bet 1725, de reraiser fold (QQ bleek uiteindelijk) maar die andere gast callt alleen... callen is mijn inziens geen optie meer, ik ga in de denktank en acht TT uitgesloten.. de caller vond ik niet gevaarlijk maar UTG kan AT/AJ/AQ/AK hebben, ik verlies maar in 1 geval en ga uiteindelijk all in voor 5500... UTG callt, die andere gast fold na lang twijfelen zijn AK...

UTG draait ATos om. Turn is een Jx (geeft mij extra outs voor een straat) en de river is een...... Kx :oops: ! 15.000 chips voor Harry, ship it!

Nou ik krijg de rest van het toernooi niet veel meer en steel heel af en toe wat om op pijl te blijven. Dan zitten we nog met 14 man en ik zit met KT in de BB (1000), hele tafel fold en de aggressieve SB maakt er 2000 van.. ik call.. flop is 357... hij bet 1200 op een pot van 4000 ( :| ??), ik call en er valt een K, hij ckeck en ik ga all in en hij callt meteen met AA... Zeer netjes gespeeld van hem, goed mij getrapt en ik sta al achter de stoel als ik een K op de river zie Icon_twisted ! 24k voor Harry, ship it!

Ik denk mijn verjaardag is me lucky day!

Ik wordt verplaatst en krijg weer een tijd niks... bloed beetje dood. Op een gegeven moment krijg ik 89s op de button -1, ik raise naar 5000 in de veronderstelling dat de blinds 1000/2000 zijn, ze zijn echter net 1500/3000 geworden en ik moet dus 1000 bijleggen voor alleen een miniraise... BB callt en flop is T74, waarop de BB meteen all in gaat...ik moet 9000 callen op een pot van bijna 30.000 dus ik call en hit me 6 voor een straat :lol: !

Ik denk mijn verjaardag is me lucky day!

Maar dan... sjipleader met 35.000 en dan wordt ik zelf het slachtoffer! Ik zit op de BB en UTG die een stack heeft van 30.000 gaat all in... met achter hem dus stacks van 22.000, 20.000 en ik met 35.000. Hij ging de hand ervoor ook al all in en deze hand wou ie eerst zelfs weggooien ( En nee dat was geen toneel )! Tafel fold weer en ik call na heel ff twijfelen toch.. Hij draait ATs om :roll: ! Het board is A2A T T, ironisch genoeg was het 0.03 :eeeek: !

Daarna nog ff uitkunnen zitten en op de FT heel shortstacked een all in kunnen winnen met A3 tegen 78 waardoor ik een rondje kon blijven zitten en er nog 2 man uitgingen... Krijg 66 UTG en ga all in... BB callt (moet nog maar 2900 bijleggen) met TJ... flop is 89Q.. haha!

Bubbleboy :wink: ! (Maar wel weer 6 rankingpunten!)
harry_bierdop Wrote:Maar dan... sjipleader met 35.000 en dan wordt ik zelf het slachtoffer! Ik zit op de BB en UTG die een stack heeft van 30.000 gaat all in... met achter hem dus stacks van 22.000, 20.000 en ik met 35.000. Hij ging de hand ervoor ook al all in en deze hand wou ie eerst zelfs weggooien ( En nee dat was geen toneel )! Tafel fold weer en ik call na heel ff twijfelen toch.. Hij draait ATs om :roll: ! Het board is A2A T T, ironisch genoeg was het 0.03 :eeeek:!

Waarmee call je dit in vredesnaam? :eeeek:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Maar dan... sjipleader met 35.000 en dan wordt ik zelf het slachtoffer! Ik zit op de BB en UTG die een stack heeft van 30.000 gaat all in... met achter hem dus stacks van 22.000, 20.000 en ik met 35.000. Hij ging de hand ervoor ook al all in en deze hand wou ie eerst zelfs weggooien ( En nee dat was geen toneel )! Tafel fold weer en ik call na heel ff twijfelen toch.. Hij draait ATs om :roll: ! Het board is A2A T T, ironisch genoeg was het 0.03 :eeeek:!

Waarmee call je dit in vredesnaam? :eeeek:

Oow haha... QQ!
Ik zou em niet gecalld hebben
En waarom?
Omdat ik liever het toernooi zou willen winnen/top 3 halen dan te gokken op het niet vallen van een of twee overcards, wanneer ik chipleader ben
Tsja... zulke dwaze acties als deze zijn vrijwel altijd goed in te schatten...

Het is een beginner (geen echte donk)! Vrijwel altijd zijn dit acties van mensen die TT of JJ, AJ,AQ (of QQ maar die had ik zelf) krijgen en deze niet durven te spelen maar hem ook niet weg kunnen leggen! Zekerrrrr niet als ze soeted zijn (voor die 3% extra maar dat weet er geen 1. Soeted is een hand ineens 5 x meer waard)!

Het is idd een risicotje maar folden is hier echt geen optie m.i. .. als ik fold is er geen enkele garantie dat ik uberhaupt bij de top 5 kom... de blinds en antes zijn zo killing! Paar minuten later ga je naar 2000/4000 met 400 ante en 20 minuten later naar 2500/5000 met 500 ante .... een rondje aan de FT kost je 12.500! Ik heb minimaal 70-30 en met een beetje geluk 80-20.... 70 tot 80% kans op een stack van 70.000 is niet te folden...
Hoeveel man waren er op dat bewuste moment nog over dan? En met hoeveel waren jullie begonnen?
12 man nog geloof ik en met 40 begonnen. Gem. was dus 20k ongeveer...
dan was het zeker een fold :razz:

Maar hotseknotsbegoniapoker is de standaard tegenwoordig... ben benieuwd of we vanavond weer een paar all-in fetisjisten in de luren kunnen leggen :waf:
Treesong Wrote:dan was het zeker een fold :razz:

Tree, meen je dit nou?

Waarom folden.. ik ben chipleader maar wat is dat waard? Chipleader, maar mijn M nu is niet meer als 5! ( in het begin gingen ze er zeer langzaam uit) 32.000 over als ik fold bij blinds van 1500/3000 met antes van 300! Elke 6 handen ben ik 6300 kwijt en binnen enkele minuten daalt mijn M onder de 4 als de blinden 2k/4k worden met 400 ante!

Je weet gewoon dat het tot de laatste 5 een push - fold/call festijn (bingo) wordt.. als je dan nu 70 tot 80% zeker een pot van 70.000 kan pakken om vervolgens de bingo te kunnen ontlopen en als enige nog normaal kan pokeren (Lees preflop raisen zonder all in te gaan) dan zie ik echt geen enkele reden om te folden...

Dan nog de pot odds... gruwelijk! Ik heb er 3000 inliggen, er licht nog eens 3500 aan antes en blinds in... + zijn all in maakt dat ik 27.000 moet callen om 65.000 op te pakken...

Wat vinden anderen er van? Gitter, Depor?
En dan ook nog graag comments op de 1e hand (Ac Kc)!

Daar zijn tig verschillende meningen over...
QQ op de big blind? Tsja ligt aan de speler maar ik had hem gecalled, QQ met die blinds is een wonder kaart en dat hij dat flopt tsja bad beat ftl op het moment.

Die AK actie vond ik wat vaag, maar je hebt top pair dus vind het geen rare actie (alleen die call dan daar had je moeten raisen om die A-10 weg te krijgen)
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:dan was het zeker een fold :razz:

Tree, meen je dit nou?

Tuurlijk niet :wink:

Gister ook zo'n lache hand... ik zit als tjipleader op de BB (800) met A2 suited en speler A op de sb die gewoon de BB bijpast. Nu moet je weten dat speler A de meest tighte, voorspelbare speler van onze club is. Wordt altijd 3e of 4e omdat ie de ballen niet heeft om met middelmatige handen een steal te doen o.i.d. Uren wachten op een hand etc. Maar ALS ie een move maakt, heeft ie wat... en dan heb ik het niet over AJ of zo :wink:

Dus ik rees hem (2.400) en opeens gaat ie all-in met 9000. Dat kan maar 4 dingen betekenen: AA, KK, QQ of AKs. Ik had meen ik 15.000 chips over dus denk... als ik verlies, steal ik het zo wel weer terug. Ik call en hij heeft KK...

Flop: 3 5 8....
Turn: 4

Nog nooit iemand zo zuur zien kijken :lol:
Haha, das lekker inderdaad =D> !
harry_bierdop Wrote:Maar dan DE hand van de hele avond! (Ik deelde zelf :8: )

Hele tafel fold naar de SB toe, SB called en de BB checked!

Flop = Ks Jc 7c --> SB zet 3000, BB all in, SB called! BB laat Kh Js zien, echter SB laat Qc Tc zien voor een monsterdraw!

Turn: Kc --> BB maakt full house en SB heeft heeft heeeel veel outs minder maar houdt 2 outs over!

River: Ac --> ROYAL FLUSH!! SB wint een monsterpot + 50 euro voor de royal flush! Harry krijgt een drankje voor de moeite :Big Grin !

<!-- m --><a class="postlink" href="http://www.q-pt.nl/images/royal%20flush.bmp">http://www.q-pt.nl/images/royal%20flush.bmp</a><!-- m -->
Gister 10 euro rebuy toernooi...

Deze keer geen verhalen over pech, geluk, grote potten, kleine potten... gewoon helemaal compleet 200% kaartdood! Nog nooit meegemaakt zulke slechte handen....

Eerste 120 minuten (waarvan 80 min in de rebuy periode) beste hand ATos! (keertje paartje 3en)! 3 rebuys gedaan en uiteindelijk flinke pot gepakt met TJ...

Dan krijg ik bij blinds 200/400 eindelijk KK... 1 limper UTG+1 en ik zit op de button... ik raise expres naar 1700 omdat ik wist wat voor donk die limper was... en ja hoor hij callt... flop is 3A7 en meneer heeft natuurlijk ingelimpt en gecallt met A6os :lol: ! Weg moeten leggen dus en daarna shortstacked niet eens een kans gehad om het erin te gooien... nog niet eens een paartje 2en of Ax! Maar ach.. kan ook een keer gebeuren...
Een vraag:

Ik weet nooit wat ik moet doen met paartjes 3en/4en of bijvoorbeeld paar 7....?
Bij 10 spelers gooi ik ze direct weg.

Bij laatste 4, raise ik flink...is dit de juiste tactiek?
buurs Wrote:Een vraag:

Ik weet nooit wat ik moet doen met paartjes 3en/4en of bijvoorbeeld paar 7....?
Bij 10 spelers gooi ik ze direct weg.

Bij laatste 4, raise ik flink...is dit de juiste tactiek?

Volle tafel: Wederom de vraag: wat wil ik met m'n kleine paartjes bereiken? Een set uiteraard, dus dan komt de vraag. Wat voor figuren zitten er aan deze volle tafel? Zijn het limpende lafaards of agressieve mongolen? Als de algemene tendens niet agressief is, kun je best callen met 44 of 55 in EP of MP, zeker in LP. Hopen dat je hit en anders toedeledokie met dat paartje.

4 man over: Wat wil ik nu bereiken met dat paartje? Meer dan voorheen... je paartje is nu veel sterker dan zojuist en flink raisen is nu de juiste tactiek om wat blinds te pikken... :8:
Dank je.
Tsja... je kan ze of veel manieren spelen... goeie spelers zie je ze vaak preflop raisen.. zelf doe ik het niet zo veel maar je kan altijd inlimpen en verder zou ik, afhankelijk van de hoogte van de blinds, niet meer als 3x BB ermee callen en alleen als er genoeg value in zit voor je..

Verder limp ik ze vaak met meerdere mensen in de pot en als er voor me nog niets gebeurd is wil ik er wel mee raisen omdat een setje dan beter afbetaald wordt..