FTM Forum

Full Version: FTM 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Same here Ad, hoewel we dat denk ik niet gedurende het seizoen moeten gaan doen. Maar toen ik vorige week de update deed, viel mij het ook op, vrijwel iedereen omlaag.
centre court Wrote:Dit is volgens mij de eerste week dat het budget niet ideaal is. Nadal plus de q's(die vrij rendabel zijn) en 1 of 2 jongens die al hebben gewonnen is gewoon het standaard team. Ik ben met Andre eens dat in dit specifieke geval wel groter had mogen zijn. Probleem is dat je dat nooit kunt communiceren in een vroegtijdig stadium.
Tja, dat was het alle TMSs de afgelopen weken. Nadal plus quali's en een of twee halve jongens en je was klaar. Monte Carlo, Rome en nu, allemaal hetzelfde.
Ad Wim Wrote:Ik merkte juist bij het updaten van de spelerswaardes dat vrijwel iedereen gezakt is. Dat klopt ook wel aangezien alle te verdedigen punten verdubbeld zijn en alleen de toppers ook daadwerkelijk die verdubbeling halen. Dus ik ben eerder voor een verlaging van het budget op den duur...
Indeed, maar dat had ik begin dit jaar al elders voorgerekend Wink
Komt vooral ook door Nadal. Nadal op gravel kom je gewoon niet omheen met de huidige puntentelling waarbij de RU nog maar 60% krijgt van de winnaar, en de SF's nog 30%. Vorig jaar was dit nog 45 en 70%.
Ik zit nu de teams eens nauwkeuriger te bekijken, maar Lazio heeft weer een briljant team gemaakt :lol:

En CC, jij wilde graag de 14 quali punten van Cipolla? :roll:
mindlight Wrote:Ik zit nu de teams eens nauwkeuriger te bekijken, maar Lazio heeft weer een briljant team gemaakt :lol:

En CC, jij wilde graag de 14 quali punten van Cipolla? :roll:

het was Cipo + een andere q of Tipsa. :wink:
Ahh vandaar, ja logisch dan.
mindlight Wrote:Ik zit nu de teams eens nauwkeuriger te bekijken, maar Lazio heeft weer een briljant team gemaakt :lol:

En CC, jij wilde graag de 14 quali punten van Cipolla? :roll:
Die krijgt hij uiteraard niet, gewoon 0 punten voor Cipolla en hopen dat ie als LL in het schema komt...
Natuurlijk krijgt hij die wel. Hij heeft toch 14 punten behaald in Madrid?
ML =D>
Laat ik het anders zeggen: hebben we dit eerder gedaan dan?
Yep, volgens mij heb ik op de AO ook op zo'n manier punten behaald (zoek ik even op). Daarbij is het niet echt relevant natuurlijk of het eerder gebeurd is, de mogelijkheid tot het kiezen van Cipolla was er, en Cipolla heeft 14 punten behaald in de kwalificatie. Ik zie niet in waarom in dit geval CC die punten niet zou moeten krijgen.
Dit heb ik al eens verteld: voorgaande jaren deden we het niet, maar toen deelden we CR punten uit, die waren er niet in qualies. Nu zijn het ENTRY punten die worden uitgedeeld, en die heeft hij gewoon gehaald.

Hebben we dit jaar inderdaad al eerder gehad en die zijn toen ook uitgekeerd, dus ook nu weer Smile
En als ie toch nog wordt ingeloot als LL en hij verliest daar dan krijg ik maar 10 punten? Niet dat 't echt boeiend is want er zullen nog andere zijn die eerder in aanmerking komen als LL.
Nee, dan krijg je 14 punten vanuit de quali's, volgens mij (maar Eli/Mist zullen dat beter weten dan ik), krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
Misschien ligt het aan mij, maar ik kan me niet herinneren dat we dit eerder hebben gedaan. Volgens mij hebben we nooit punten toegekend aan mensen die nooit in een hoofdtoernooi terecht kwamen. Halen jullie niet twee spellen door elkaar? En waarsch wist CC niet eens dat ie 14 punten kreeg voor R2 Q...


Maar goed, ik vind het prima hoor.
nee, die krijgen 0 punten
mindlight Wrote:Nee, dan krijg je 14 punten vanuit de quali's, volgens mij (maar Eli/Mist zullen dat beter weten dan ik), krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
WC's niet iig, zo uit mijn hoofd denk ik LL's wel.
mindlight Wrote:volgens mij krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
Dat is correct.
Elikian Wrote:
mindlight Wrote:Nee, dan krijg je 14 punten vanuit de quali's, volgens mij (maar Eli/Mist zullen dat beter weten dan ik), krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
WC's niet iig, zo uit mijn hoofd denk ik LL's wel.
Nee, ll's ook niet. Het gaat er volgens mij om dat je die 10 punten moet verdienen. Enerzijds door je ranking, anderzijs door de quali's door te komen.
Ad Wim Wrote:Misschien ligt het aan mij, maar ik kan me niet herinneren dat we dit eerder hebben gedaan. Volgens mij hebben we nooit punten toegekend aan mensen die nooit in een hoofdtoernooi terecht kwamen. Halen jullie niet twee spellen door elkaar? En waarsch wist CC niet eens dat ie 14 punten kreeg voor R2 Q...


Maar goed, ik vind het prima hoor.

Ik neem natuurlijk geen speler met 0 punten. Hij had er al 14, kan evt nog instromen en paste exact in 't team met spelers die ik sowieso wilde.
<!-- l --><a class="postlink-local" target="_blank" href="http://www.competitieteam.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=608562#p608562">viewtopic.php?p=608562#p608562</a><!-- l -->

Vanaf hier kan je de eerdere discussie teruglezen hierover Smile
Ad Wim Wrote:
Elikian Wrote:
mindlight Wrote:Nee, dan krijg je 14 punten vanuit de quali's, volgens mij (maar Eli/Mist zullen dat beter weten dan ik), krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
WC's niet iig, zo uit mijn hoofd denk ik LL's wel.
Nee, ll's ook niet. Het gaat er volgens mij om dat je die 10 punten moet verdienen. Enerzijds door je ranking, anderzijs door de quali's door te komen.

ll's krijgen wel 10 punten als ze de eerste ronde verliezen. Kijk maar naar de ranking van Sela, die heeft de 10 punten gehad voor de 1R loss in Miami als ll.
Punten worden gewoon toegekend lijkt me, ze zijn inderdaad gewoon behaald. Lijkt me niet echt een handige tactiek overigens.
Opgezocht: ATP rulebook 2009, pagina 167

Points are assigned to the losers of the round indicated. Any player who reaches
the second round by drawing a bye and then loses shall be considered to have lost
in the first round and shall receive first round loser's points. Wild cards at Grand
Slams and ATP World Tour Masters 1000 events receive points only from the 2nd
round.


Staat niks over LL, dus die krijgen gewoon hun punten.

Edit: zoals Tampie al aangeeft.
mindlight Wrote:http://www.competitieteam.nl/phpBB2/view...62#p608562

Vanaf hier kan je de eerdere discussie teruglezen hierover Smile
Oke, ik ben overtuigd, ik was het even vergeten.
Prima, maar voordat Cipolla instroomt als ll hebben we heel wat afmeldingen nodig.
_Tampie Wrote:
Ad Wim Wrote:
Elikian Wrote:
mindlight Wrote:Nee, dan krijg je 14 punten vanuit de quali's, volgens mij (maar Eli/Mist zullen dat beter weten dan ik), krijgen LL's en WC's niet de 10 punten.
WC's niet iig, zo uit mijn hoofd denk ik LL's wel.
Nee, ll's ook niet. Het gaat er volgens mij om dat je die 10 punten moet verdienen. Enerzijds door je ranking, anderzijs door de quali's door te komen.

ll's krijgen wel 10 punten als ze de eerste ronde verliezen. Kijk maar naar de ranking van Sela, die heeft de 10 punten gehad voor de 1R loss in Miami als ll.
Punten worden gewoon toegekend lijkt me, ze zijn inderdaad gewoon behaald. Lijkt me niet echt een handige tactiek overigens.
Oke, ik dacht dat er naast WCs altijd nog een categorie was die 0 punten kreeg bij 1e rondeverlies in grote toernooien...
Naast WC's en ll's blijven nog PR's en SE's over.
En ook die krijgen gewoon kun punten. Maja, dat SE kan op dit niveau alleen voorkomen bij back-to-back TMS (ATP Gold) events, dat komt echt bijna nooit voor.
Nee precies, dan zou Oleksandr Dolgopolov zich met een WC in de quali's moeten plaatsen voor het hoofdtoernooi van IW, daar finalist worden en vervolgens een SE krijgen voor Miami, waar hij de eerste ronde verliest. Nee ik zie het idd niet als een waarschijnlijk scenario.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31