FTM Forum

Full Version: FTM 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31
Bijna het einde van een slopend jaar voor zowel de tennissers als de managers :8:

Aangezien de activiteiten op het forum met de dag af zullen nemen, maar vast even een inventarisatie wie er volgend jaar weer meedoen.
Ik zal natuurlijk andermaal mijn 2e plek verdedigen. :razz:

Ik hoop dat er volgend jaar een aantal nieuwe deelnemers meespelen.

Ik verwacht sowieso Tampie, Sao Paulo, Kuiper en misschien Mist en The Mailman.
Ben ook van de partij uiteraard ( als opvulling Smile )
Ik wil misschien wel mee gaan doen weer, en ik ken er nog een aantal die mogelijk interesse hebben. Kan wel eens peilen.

Als je een grotere playerbase wil kan ik sowieso wel mijn deelnemerslijst van de MVGame 2007 wel eens mailen en kijken hoeveel er interese hebben om hier mee te gaan doen?
dat zou heel mooi zijn.

ik verwacht eigenlijk ook wel dat jij mee gaat spelen, Eli :wink:
Nogmaals, ik weet niet of het zo'n heel goed idee is om maar iedereen uit te gaan nodigen...
Ik wil mijn behaalde plaats van dit jaar evenaren volgend seizoen, dat lijkt me duidelijk :Big Grin
Elikian Wrote:Ik wil misschien wel mee gaan doen weer, en ik ken er nog een aantal die mogelijk interesse hebben. Kan wel eens peilen.

Als je een grotere playerbase wil kan ik sowieso wel mijn deelnemerslijst van de MVGame 2007 wel eens mailen en kijken hoeveel er interese hebben om hier mee te gaan doen?

:Big Grin =D> TOP Michiel en ik doe als meisje ook graag weer mee \Big Grin/ hoe lang spelen we dit spel al mannen? Volgens mij vanaf 2000 of 2001????
pas vanaf 2008 :wink:
Wat mij betreft ok eli, of ad moet opeens met hele goeie argumenten komen waarom niet?
Mac Wrote:Wat mij betreft ok eli, of ad moet opeens met hele goeie argumenten komen waarom niet?

even op mijn tong bijten nu :8:
Haggie Wrote:Ik wil mijn behaalde plaats van dit jaar evenaren volgend seizoen, dat lijkt me duidelijk :Big Grin

welke plaats is dat?

1 of 3? :8:
Het mooie van de huidige deelnemers is dat ze allemaal tot het eind mee blijven doen. Ik vrees dat als we Jan en Alleman uit gaan nodigen we weer van die MV Game taferelen krijgen, nl. 100 actieve deelnemers aan het begin en minder dan 30 aan het eind. Dat doet echt afbreuk aan het spel vind ik. Wat mij betreft maken we op de een of andere manier een selectie uit die deelnemerslijst van Elikian, want een uitbreiding ben ik voor, maar dan wel met mensen van wie we enigzins het vermoeden hebben dat ze fanatiek tot het eind mee blijven doen.
Ik heb mijn argumenten al eerder gegeven, Mac, maar ik wil het hier nog wel een keer doen.

Wat OD zegt, ten eerste. Maar ook vind ik dit spel redelijk persoonlijk en dat maakt het leuk. We hebben het met z'n allen gemaakt tot wat het is, en op een persoonlijke, informele manier. Ik ben bang dat die sfeer verdwijnt zodra er veel meer mensen mee gaan doen. Bovendien hebben we dit jaar ook organisatorisch alles gezamenlijk, informeel opgelost. Ik weet niet of dat nog zo makkelijk gaat, als er straks 100 mensen mee gaan doen. Dan krijg jij, of andere organisatoren, namelijk ook mailtjes van andere deelnemers die gaan zeuren over een puntje hier of een puntje daar, en ik weet niet of je daar zin in hebt.
Het uitbreiden met mensen van dit forum, en evt ook andere niet-tennis forummers, lijkt me prima, maar echt een open inschrijving zie ik persoonlijk niet zo zitten.
En eigenlijk vind ik het ook gewoon wel prima zo. We hebben nu 19 actieve managers die wekelijks hun team maken, meegedacht hebben over het spel en hier op dit forum over het spel ouwehoeren. Wat wil je nog meer?
Sluit ik me eigenlijk wel bij aan.. Gewoon een leuke selectieve groep die de laatste jaren lekker actief zijn bezig geweest....
Een selectieve uitbreiding lijkt me wel leuk (o.a. met de mensen die Buurs hierboven noemt). Een man of 30 die tot het eind blijven meedoen, vind ik een mooi streven.
Probleem van overdune zie ik niet echt als een probleem. Als jullie onderling met actievelingen willen kijken hoe jullie het doen kan er gewoon een subleague aangemaakt worden aangezien ik van plan ben om die functionaliteit in te bouwen.

Aan de ene kant kan dat een nadeel zijn ja, aan de andere kant is wat nieuwe aanwas op dit forum niet verkeerd. De ellenlange discussies tussen jou en buurs ken ik inmiddels wel aardig en hoef ik vaak maar half te lezen om al te weten wat er gezegd wordt. Wat nieuw bloed zou voor mij persoonlijk het alleen maar leuker maken.

Organisatorisch maak ik me niet heel erg ongerust, het hele systeem zit veel beter in elkaar inmiddels waardoor er steeds minder fouten voorkomen. Met de veranderingen die ik voor volgend jaar in m'n hoofd heb zullen er als t goed is nog minder fouten gemaakt kunnen worden.

Tevens zal er ook minder tijd in de organisatie gaan zitten, zo ben ik op dit moment bezig met een script die het spelerbeheer automatisch uitvoert waardoor er 1: minder fouten gemaakt zullen worden en 2: er nog maar 1 min nodig is voor het spelerbeheer ipv een half uur tot een uur. Als dat voor elkaar is kost het beheer heel weinig tijd.

Zie niet echt in wat we last hebben van wat extra mensen die misschien wat inactiever zijn, alleen misschien de mensen die de verwerking gaan doen maar zelfs voor die denk ik dat t wel meevalt.
Goed, het is jouw forum en ook merendeels jouw spel, dus je moet het lekker zelf weten. Ik zeg alleen wat ik vind en denk dat er kan gaan gebeuren.
Maar ik ben een democraat, dus ook hierin ben ik voor de optie die de goedkeuring van de meeste mensen wegdraagt.
Het is ook niet echt een probleem, ik vind het alleen afbreuk doen aan het spel als 3/4 afhaakt na een bepaalde tijd (of, zoals bij MV, mensen die halverwege binnenvallen met een of andere debiele nickname, 1x een team maken en daarna niets meer van zich laten horen). Wat dat betreft ben ik wel voor een selectieve uitbreiding. Anders is het bv een idee een nieuwe deelnemer te schrappen als hij laten we zeggen 5x geen team maakt, of 1x keer in de eerste 10 weken. Het is ons spel en ik vind het belangrijk dat de kwaliteit een beetje bewaakt wordt, dus dan kunnen we best regels stellen.
Ik zit er inderdaad sterk over na te denken om maar eens weer een poging te wagen. Ik weet nu dat ik die druk op maandag eigenlijk niet echt mis, maar soms kriebelt het toch wel weer.

Het nadeel is wellicht dat ik een jaar ervaring achterloop. Hoe zit dat met punten t.o.v. budget bijvoorbeeld??
Het is bijna a la TM, dus geen zorgen over budget, gewoon iedere week hetzelfde bedrag voor iedereen (alleen bij ons fluctueert dat bedrag, afhankelijk van het aantal en de grootte van de toernooien).
Een selectieve lijst uitnodigen kan natuurlijk ook. Maar er zijn er wel een aantal die me dit jaar nog gevraagd hebben of ik het niet nog eens wil doen, mensen als Duncan Lau (misschien nog bekend van TM), of bij MV als Cornholio. Verder denk ik dat mensen als Witte Gei't, Aap en Dr.Pils ook geinteresseerd zouden zijn.
Hoe meer (onervaren) deelnemers, hoe beter, want dan kom ik misschien uit op een iets minder trieste positie dan nu Wink

Nee maar even serieus, ik sluit me eigenlijk wel aan bij Ad en Overdune, uitbreiding met 'bekenden' is prima, maar kwaliteit gaat wmb voor.
Iets van 30 á 40 man lijkt me mooi en zeer competitief. Die oude oldskool-managers van TM/MV kunnen het deelnemersveld denk ik alleen maar versterken en niet verzwakken. Wel pleit ik dan voor een koperen en een zinken medaille (top 5 medaille), dat maakt de kans op een persoonlijk succesje wat groter :wink:
Ik ben erbij. van mij hoeft de groep niet veel groter te worden dan een flinke groep forummers.
buurs Wrote:Ik hoop dat er volgend jaar een aantal nieuwe deelnemers meespelen.

Ik verwacht sowieso Tampie, Sao Paulo, Kuiper en misschien Mist en The Mailman.

Als aanvulling bijvoorbeeld ook nog Elikian en Juan Zueco
ok, we zullen voor de tussenweg gaan.

Blijft een niet volledig open inschrijving maar iedereen die op het forum zit mag meedoen. Tevens zullen er misschien wat oude mv/tm bekenden uitgenodigd worden waarvan we weten dat die het leuk vinden en misschien in het verleden zelfs al op t forum zijn geweest.

Volgens mij heeft die optie bij de meesten hier ook de voorkeur.
Absoluut... LeuK!
buurs Wrote:
Haggie Wrote:Ik wil mijn behaalde plaats van dit jaar evenaren volgend seizoen, dat lijkt me duidelijk :Big Grin

welke plaats is dat?

1 of 3? :8:

Dat is het mooie van mijn uitspraak... :-"
Ik ben vóór, Mac. Ik denk dat we wel aan 10 nieuwe deelnemers moeten kunnen komen en dan heb je al een mooie, kwalitatief goede uitbreiding. En dan kijken we volgend jaar weer verder.
Mac Wrote:ok, we zullen voor de tussenweg gaan.

Blijft een niet volledig open inschrijving maar iedereen die op het forum zit mag meedoen. Tevens zullen er misschien wat oude mv/tm bekenden uitgenodigd worden waarvan we weten dat die het leuk vinden en misschien in het verleden zelfs al op t forum zijn geweest.

Volgens mij heeft die optie bij de meesten hier ook de voorkeur.

Idd. Het moet wel een FTM blijven, waarmee de deelnemers ook beetje relatie moeten hebben met het forum. Vanuit Baak wss geen nieuwe (extra) deelname :wink:
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31