FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Haggie Wrote:In cashgames speelt iedereen toch minder graag met minder goede handen! Ik wil graag mensen erin hebben met KQs of A9s (iets in die geest). De kans dat zij 2pair of trips hitten op de flop is zo gering. Maarja.. je kunt ook een keer gepakt worden.

maak er gebruik van zou ik zeggen Wink
Haggie Wrote:1. Klopt cash game! Maarja, wie raist er nu meteen naar 1,50 met blinds van 0.10/0.25 .. grote kans dat iedereen foldt, en dan zit je met je AA. Moet je er dan op gokken dat ik iemand meegaat en zoals hem nu een grote pot pakt? Ik heb zovaak gehad dat ik zelfs met een verhoging van 0.50 met KK of QQ niemand meekreeg. Het was een cash game.
Misschien is Frits niet de aangewezen persoon om het hierover te hebben. Zie eerder dit topic.
Ad Wim Wrote:
Haggie Wrote:1. Klopt cash game! Maarja, wie raist er nu meteen naar 1,50 met blinds van 0.10/0.25 .. grote kans dat iedereen foldt, en dan zit je met je AA. Moet je er dan op gokken dat ik iemand meegaat en zoals hem nu een grote pot pakt? Ik heb zovaak gehad dat ik zelfs met een verhoging van 0.50 met KK of QQ niemand meekreeg. Het was een cash game.
Misschien is Frits niet de aangewezen persoon om het hierover te hebben. Zie eerder dit topic.

Big Grin is misschien zo, speel inderdaad geen cash games meer
heb je die video trouwens al gezien AdWim? ik had hem net weer eens gekeken voordat ik bij jou aan tafel zat....

Denk dat het wel werkt als je 10 tafels tegelijk speelt, dat ze er dat mee bedoelen. Zou graag nog meer tegen je spelen en discussieren erover. Leren we alleen maar van toch?
Weer zo'n hand die de rest van je toernooi bepaalt. Daarna ging het ook keihard berg afwaarts.
Had ik hier all in moeten gaan preflop? Of all in na zijn waarschijnlijke c-bet? Toch wel een gevaarlijke flop voor mij. Zijn raise UTG laat toch wel strength zien (AQ, SCs?).


Zitplaats arrangement:

tauki is op zitplaats 1 met 810.
AceCapone is op zitplaats 4 met 2765.
Bono1975 is op zitplaats 5 met 1265.
gauli is op zitplaats 6 met 1995.
Gerardvander is op zitplaats 7 met 1195.
Fischisco is op zitplaats 8 met 420.
AdWim is op zitplaats 10 met 1550.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 1.
AceCapone plaatst de small blind van 75.
Bono1975 plaatst de big blind van 150.

Deel de pocketkaarten uit:

tauki: -- --
AceCapone: -- --
Bono1975: -- --
gauli: -- --
Gerardvander: -- --
Fischisco: -- --
AdWim: 10s 10d

Pre-flop:
gauli verhoogt 300.
Gerardvander folds.
Fischisco folds.
AdWim calls 300.
tauki folds.
AceCapone folds.
Bono1975 folds.


Flop (8c Qc 9h):
gauli verhoogt 525.
AdWim folds.


Onthulling:
gauli mucks .


Pot Samenvatting:
525 is terug gegeven aan gauli (uncalled).
Totale pot: 825
gauli wint 825.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Was dit een toernooi of een SnG??

Jullie zitten iig vrij shortstacked allemaal, op die AceCapone na dan...

Miss was een push hier wel goed geweest... ik denk dat je hier nog wel wat FE hebt tegen AQ/AJ! AK callt zeker maar dan heb je nog een flipje.. verder vind ik zijn min-raise UTG niet echt sterkte tonen maar meer een ik-heb-geen-idee-waar-ik-mee-bezig-ben-raise..

Ik schat hem hier op KQ ofzo..
Haggie Wrote:Cash Game: 0.10 / 0.25 blinds:

(...)

Ik krijg gedeeld: A hearts Q spades .

(...)

Mijn vraag: Hadden jullie deze all in ook gecallt?
Was het 6-max op full ring?

Reraise preflop, nu heb je geen idee hoe goed je AQo nou eigenlijk is.
Ad Wim Wrote:Had ik hier all in moeten gaan preflop?

of all in, of wegleggen....

is moeilijk te zeggen 10 10, 9 9 en JJ zijn vaak kut als er iets hogers komt. 300 is dan vrij veel en aangezien je bij de 1e drie moet komen kun je ze in dit stadium beter wegleggen. je stond echter op 1500... dan is het moeilijk om preflop je 10-10 weg te leggen.

Ik denk dat je het goed gespeeld hebt. valt er niks hogers dan een 10 of valt er een 10 dan ben je naar mijn mening vrij sterk, ook al zijn er dan nog 4 paartjes die hoger zijn natuurlijk.

en dan nog je tegenstander. ik weet niet hoe loose hij tot dan toe heeft gespeeld, hij staat wel dik boven aan namelijk. in dit geval weet hij dat je tight speelt (neem ik aan) en daar maakt hij dankbaar gebruik van. Hij gokt er op dat je geen KK AA of QQ hebt en als er dan een Q valt dan kan je met nog meer dan 2000 wel 500 inzetten. ben je weg dan pakt ie weer 300.... tis allemaal koffiedik kijken zo vroeg in een sit en go
Frits Wrote:Maarja.. je kunt ook een keer gepakt worden.

[Image: gay.gif]
Wel leuke hand:

Start spel 1660561402.

paperventa is zitplaats 0 met $13,29.
ThommFR is zitplaats 1 met $5,08.
ING-MAF is zitplaats 3 met $2,20.
sixblack is zitplaats 4 met $,85.
Bumme is zitplaats 5 met $11,30.

De dealer is zitplaats 0.

ThommFR plaatst een blind van $,05.
ING-MAF plaatst een blind van $,10.

(Bumme krijgt 7d Kd.)

Pre-flop:
sixblack calls voor $,10.
Bumme calls voor $,10.
paperventa folds.
ThommFR calls voor $,05.
ING-MAF checks.

De flop is
Jh 10d Ad.

ThommFR zet $,25 in.
ING-MAF calls voor $,25.
sixblack gaat all-in voor $,75.
Bumme calls voor $,75.
ThommFR calls voor $,50.
ING-MAF calls voor $,50.

De turn is 4d.

ThommFR checks.
ING-MAF gaat all-in voor $1,35.
Bumme raises $1,35.
ThommFR folds.
$1,35 is terug gegeven aan Bumme.

Onthulling:

ING-MAF toont
9d 5d
Ad 10d 9d 5d 4d
Flush, Aas hoog

sixblack toont
3d Jd
Ad Jd 10d 4d 3d
Flush, Aas hoog

Bumme toont
7d Kd
Ad Kd 10d 7d 4d
Flush, Aas hoog

De river is 6c.

Bumme:
7d Kd
Ad Kd 10d 7d 4d
Flush, Aas hoog

ING-MAF:
9d 5d
Ad 10d 9d 5d 4d
Flush, Aas hoog

sixblack:
3d Jd
Ad Jd 10d 4d 3d
Flush, Aas hoog

Bumme wint de pot van ($3,23).
Bumme wint de pot van ($2,57).
Komt inderdaad weinig voor, 3 x een flush in 1 hand...
Gisteren nog even toernooitje gespeeld.

Volgende hand zou ik graag jullie mening over willen horen...

Tight spelende tafel!!! Blinds 100/200. Ik krijg qq en raise naar 600. 2 mensen callen.

Flop AKK. Wordt geraisd (idioot veel) en na lang wikken en wegen gooi ik mijn QQ toch maar weg omdat ik de kans groot acht dat 1 vd 2 spelers een A of een K of zelfs 2 van zulke heeft.

Hadden jullie hem ook gefold of gecalld c.q. geraisd?
Fold Wink
Jansoe Wrote:Gisteren nog even toernooitje gespeeld.

Volgende hand zou ik graag jullie mening over willen horen...

Tight spelende tafel!!! Blinds 100/200. Ik krijg qq en raise naar 600. 2 mensen callen.

Flop AKK. Wordt geraisd (idioot veel) en na lang wikken en wegen gooi ik mijn QQ toch maar weg omdat ik de kans groot acht dat 1 vd 2 spelers een A of een K of zelfs 2 van zulke heeft.

Hadden jullie hem ook gefold of gecalld c.q. geraisd?

All-in natuurlijk!
Jansoe Wrote:Gisteren nog even toernooitje gespeeld.

Volgende hand zou ik graag jullie mening over willen horen...

Tight spelende tafel!!! Blinds 100/200. Ik krijg qq en raise naar 600. 2 mensen callen.

Flop AKK. Wordt geraisd (idioot veel) en na lang wikken en wegen gooi ik mijn QQ toch maar weg omdat ik de kans groot acht dat 1 vd 2 spelers een A of een K of zelfs 2 van zulke heeft.

Hadden jullie hem ook gefold of gecalld c.q. geraisd?

Direct wegflikkeren.
Volgens mij ga je ons nu vertellen dat je gruwelijk bent weggebluft door iemand met helemaal niks in ze klâhwe... :lol:
Treesong Wrote:Volgens mij ga je ons nu vertellen dat je gruwelijk bent weggebluft door iemand met helemaal niks in ze klâhwe... :lol:
Waarschijnlijk wel ja, anders zou ie t niet posten :lol:
Als Jansoe (speler 1) als eerste iets moest doen en uit angst voor A of K gecheckt heeft, zou speler nummer 2 best wel eens met QJ of een lager paar een stealpoging kunnen proberen. Als speler 3 ballen heeft en dit doorheeft, kan hij best met een poephand vet reraisen uit het oogpunt: Angsthaas 1 fold sowieso, en als ik 2 goed gelezen heb, doet hij het ook, want ik zou zomaar die K kunnen hebben. :razz:

Maar goed, de enige info die ik heb is dat de tafel erg tight is... goeie kans dat ik ook gefold had, maar die all-in was ook geen bullshit opmerking :|
Nee, nee. Ik weet dus niet wat die gasten hadden, maar wilde gewoon weten wat jullie gedaan hadden als je dit zo leest... :wink:
Fold.
Zat net een paar handen met deze gast HU. Tijdens het toernooi zelf stond hij bekend als behoorlijk agressief, zeker op de river als hij positie had.
Is het stom om te callen hier? De pot odds zijn verleidelijk, maar uiteindelijk sta je wel weer gelijk. Hij raist niet op de flop, daar baseerde ik mijn beslissing voornamelijk op.


Zitplaats arrangement:

AdWim is op zitplaats 2 met 7461.
DicCid is op zitplaats 8 met 2539.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 8.
DicCid plaatst de small blind van 150.
AdWim plaatst de big blind van 300.

Deel de pocketkaarten uit:

AdWim: Jh 10d
DicCid: -- --

Pre-flop:
DicCid calls 150.
AdWim checks.


Flop (Jc 5s Ks):
AdWim verhoogt 300.
DicCid calls 300.


Turn (Jc 5s Ks Kc):
AdWim checks.
DicCid checks.


River (Jc 5s Ks Kc 8d):
AdWim verhoogt 450.
DicCid verhoogt 1939.
AdWim calls 1489.


Onthulling:
DicCid vertoont 9c Kd.
DicCid heeft 9c Jc Kd Ks Kc: Three of a Kind
AdWim vertoont Jh 10d.
AdWim heeft 10d Jh Jc Ks Kc: Twee Paar


Pot Samenvatting:
Totale pot: 5078
DicCid wint 5078.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Zeg het maar, weet wrs al wat jullie reacties ongeveer zullen zijn maar ik zal straks wel wat toelichting geven..

Enig read die ik geef is dat die chipleader die limpt in EP dat doet in ELKE hand. Of hij limpt (meestal met 9 hoog of minder), hij min-raised met any face card en 3-betten doet ie met any pair of een Aas! Absoluut niet bang voor zijn dus..

PokerStars Game #10619499541: Tournament #53511486, $8.00+$0.80 Hold'em No Limit
- Level XIII (800/1600) - 2007/06/25 - 19:23:22 (ET)
Table '53511486 32' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: kalfa (26751 in chips)
Seat 2: 4capnrd5 (8729 in chips)
Seat 3: khud55 (35911 in chips)
Seat 5: HarryBierdop (13558 in chips)
Seat 6: DeadThuGz (27270 in chips)
Seat 7: OrionT9 (11206 in chips)
Seat 8: bzoch (99904 in chips)
Seat 9: annemieke (48164 in chips)
kalfa: posts the ante 75
4capnrd5: posts the ante 75
khud55: posts the ante 75
HarryBierdop: posts the ante 75
DeadThuGz: posts the ante 75
OrionT9: posts the ante 75
bzoch: posts the ante 75
annemieke: posts the ante 75
HarryBierdop: posts small blind 800
DeadThuGz: posts big blind 1600
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HarryBierdop [Ah 7s]
DeadThuGz said, "on the flop"
OrionT9: folds
DeadThuGz said, "damm"
bzoch: calls 1600
annemieke: folds
kalfa: folds
4capnrd5: folds
khud55: calls 1600
HarryBierdop: raises 11883 to 13483 and is all-in
DeadThuGz: folds
bzoch: folds
khud55: calls 11883
*** FLOP *** [Ks 8c 3c]
*** TURN *** [Ks 8c 3c] [5d]
*** RIVER *** [Ks 8c 3c 5d] [3h]
*** SHOW DOWN ***
HarryBierdop: shows [Ah 7s] (a pair of Threes)
khud55: shows [Th Kd] (two pair, Kings and Threes)
khud55 collected 30766 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 30766 | Rake 0
Board [Ks 8c 3c 5d 3h]
Seat 1: kalfa folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: 4capnrd5 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: khud55 (button) showed [Th Kd] and won (30766) with two pair, Kings and
Threes
Seat 5: HarryBierdop (small blind) showed [Ah 7s] and lost with a pair of Threes
Seat 6: DeadThuGz (big blind) folded before Flop
Seat 7: OrionT9 folded before Flop (didn't bet)
Seat 8: bzoch folded before Flop
Seat 9: annemieke folded before Flop (didn't bet)
beetje dom
Wat een onzin all-in met A7..totaal onnodig
Volgens mij ben je aardig shortstacked, dus je kunt hier best pushen met alleen maar limpers.

Als ze folden, pak je aardige pot. Callt er iemand, dan grote kans dat je nog steeds de beste hand hebt.

De vraag is alleen of je het risico nu wil nemen? Op zich had je misschien nog wel 1 rondje kunnen wachten (alhoewel je M maar iets van 5 is ofzo)
Hij de BB nog 9x lappen, uit positie met zo een kaart all-in gaan ik had liever de flop gezien. A7 betekend in het grootste deel van de gevallen maar 1 overcard.
Treesong Wrote:beetje dom

Depor Wrote:Wat een onzin all-in met A7..totaal onnodig

Argumentatie??

Depor Wrote:A7 betekend in het grootste deel van de gevallen maar 1 overcard.

Waarop? Op de pocket JJ die hier gelimpt gaan worden ofzo??

Ik zal zelf maar de argumentatie geven waarom dit een instant-push is...

Kuiperinho heeft het een heel eind goed..

1) Ik zit hier met een M van net aan 4 (Inclusief antes en inclusief mijn small blind)

2) Er zijn 2 limpers die geen enkele strenght tonen: Een chipleader die ELKE hand dat ie niks heeft limpt, 1 plaatje is genoeg voor een min-raise. Een limper op de button die kan op die positie zelfs 23 nog inlimpen. 1 ding is zeker.. als ie een hand zou hebben zou ie 100% raisen. Dan hebben we nog de big blind.. kans dat ie iets heeft is natuurlijk klein maar daarnaast had hij ook net de hand ervoor een dikke pot gewonnen meestal wil je dan niet meteen weer een beslissing nemen als je een halve hand hebt.

3) Mijn A-high is vrijwel zeker de beste hand, als ik push pak 3000+1600+1600 = 6200 punten op, bijna m'n halve stack. De limpers moeten echter 11.000 callen voor die pot. Voor de chipleader was ik helemaal niet bang en voor de gast op de button zou het een flinke deuk in zijn stack zijn, die met 35.000 al iets onder gemiddeld was.

4) Verder heeft langer wachten toch geen zin, je moet zorgen in een toernooi als deze waar de stacksizes zo verschillen dat je genoeg fold equity houdt... als ik hier fold hou ik 11k over en er zit een flinke bigstack na mij... stelen wordt dan dus een heel eind onmogelijk.

5) Wat uiteraard ook enigzins meespeelt is, is dat we hier nog maar met 50 man in het toernooi zitten en het top 180 paid was. We zaten dus allang ITM.
Je hebt gelijk, harrie

Ik mis echter je fold equity versus de chipleader
Treesong Wrote:Ik mis echter je fold equity versus de chipleader

Zoals ik al zei, gast limpte elke hand in en met elke bedoel ik ook echt 100% van de handen (behalve als er voor hem 2 raises en een all in waren ofzo). Als iemand echter all in pushte was ie meestal meteen weg.

Maar in zijn range mag ie best callen. Ik ben ook niet ontevreden over die call van die button, ik sta gewoon bijna 18% voor. Die CL mocht van mij met alle plezier callen, 300% zeker dat ik dik voor stond. Ik moet gewoon dubbelen, ik sta op 13,5k terwijl avg 36k is...

Het gaat mij er bij het posten van deze hand niet om dat ik hem verlies, ik wil hier een situatie laten zien die zo vaak voorkomt in toernooien met 1000+ man en die ook noodzakelijk zijn om, als je eenmaal short bent, dit soort toernooien te overleven.
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:Ik mis echter je fold equity versus de chipleader

Als iemand echter all in pushte was ie meestal meteen weg.

Dat zei je dus eerst niet. In dat geval was je fold equity hoog genoeg om je donkenmove een klein beetje recht te lullen :razz: