FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Treesong Wrote:Tja, categoriseren, categoriseren... Ik vind het maar lastig. Hoe categoriseer je iemand die een heel matig handje te zwak reraist op de flop, vervolgens de board misread, z'n outs overtelt en dan gaat zeiken als iemand met een aardige shot at the prize een doodnormale move maakt en wint?

:-k
:lol:
Treesong Wrote:Tja, categoriseren, categoriseren... Ik vind het maar lastig. Hoe categoriseer je iemand die een heel matig handje te zwak reraist op de flop, vervolgens de board misread, z'n outs overtelt en dan gaat zeiken als iemand met een aardige shot at the prize een doodnormale move maakt en wint?

:-k

Echt weer een Tree reactie. Lekker bijdehand maar inhoudelijk nul komma nul. Ik ga niet zeggen dat je niet inhoudelijk KAN reageren want dat is niet zo. Ik vraag me alleen wel af waarom je, net als een groot deel van de rest van dit forum (ook op het voetbal gedeelte), de laatste tijd alleen maar iedereen loopt af te kraken, op iedereen loopt te zeiken en dat de meeste van het forum allemaal op elkaar lopen te kankeren (en nee ik gebruik geen ander woord want zo is het gewoon). Je kan geen normale discussie meer voeren of het wordt een welles-nietes spelletje, een pest-spelletje of er worden koeien van 2 jaar geleden uit de sloot gehaald.

Om nog maar weer eens te happen om je reactie.

1. Outs overtellen? Zoals ik al zei alleen van toepassing op de handen in zijn range die een overpair waren. Volgens mij heb je outs nodig om te winnen, ik had geen outs nodig.. ik had gewoon een blank nodig op de river.

2. Ik zeg zelf dat ik vind dat ik de hand te soft speel. In jouw 1e reactie zei je: flop fold of spelen zoals jij hem speelde. En nu ineens ga je zeggen dat ik hem ook niet hard genoeg speelde?

3. Ik zeik niet over zijn call, ik vroeg me in 1e instantie af waarom ie z'n flushdraw niet weglegt. Later zeg ik daar zelf over dat ik hem de odds geef (wat helemaal niet erg is aangezien mijn odds daar beter zijn). Ik zet de hand ook in het topic DISCUSSIE omdat ik het een interessante hand vind waar ik (en misschien ook anderen) best van kan leren.

En dan over dat je dat categoriseren lastig vind... als iemand hier bij mij bijv. in de stats een verlies van $1k heeft over 1600 handen dan vind ik dat ik hem kan categoriseren als donk, want dat heeft amper meer iets te maken met een downswing ofzo. Zo kijk ik meestal..

Net als met die 3 handen die ik speelde tegen die gast die compleet aan het steamen was en die ik nog ff opnaaide in de chat. Dat was in mijn stats gewoon een winnende speler en dat wist ik. Je ziet mij hem daar, ondanks zijn belachelijke moves, ook nergens een donk noemen.

Maar goed... wrs zal er nu wel een reactie komen als: [gay] Undecided cry Xtragaap4de :hap: ofzo iets.. :razz:
harry_bierdop Wrote:Maar goed... wrs zal er nu wel een reactie komen als: [gay] Undecided cry Xtragaap4de :hap: ofzo iets.. :razz:

:nanana:

:wink:
harry_bierdop Wrote:3. Ik zeik niet over zijn call, ik vroeg me in 1e instantie af waarom ie z'n flushdraw niet weglegt. Later zeg ik daar zelf over dat ik hem de odds geef (wat helemaal niet erg is aangezien mijn odds daar beter zijn). Ik zet de hand ook in het topic DISCUSSIE omdat ik het een interessante hand vind waar ik (en misschien ook anderen) best van kan leren.
Maar als er dan iemand reageert op hoe je de hand speelt, ga je helemaal los en reageer je agressief over dat je geen andere keus had dan alles erin te gooien. Vraag het ons dan niet!

Quote:de laatste tijd alleen maar iedereen loopt af te kraken, op iedereen loopt te zeiken en dat de meeste van het forum allemaal op elkaar lopen te kankeren (en nee ik gebruik geen ander woord want zo is het gewoon)
Icon_question
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:3. Ik zeik niet over zijn call, ik vroeg me in 1e instantie af waarom ie z'n flushdraw niet weglegt. Later zeg ik daar zelf over dat ik hem de odds geef (wat helemaal niet erg is aangezien mijn odds daar beter zijn).
Ik zet de hand ook in het topic DISCUSSIE omdat ik het een interessante hand vind waar ik (en misschien ook anderen) best van kan leren.
Maar als er dan iemand reageert op hoe je de hand speelt, ga je helemaal los en reageer je agressief over dat je geen andere keus had dan alles erin te gooien. Vraag het ons dan niet!

Ja oke maar soms komen er mensen hier, toevallig jij bij deze hand, met antwoorden waar ik totaal niet op reken. Ik heb deze hand ook op 2 pokerfora geplaatst en daar heeft nog niemand gezegd de hand op de flop te folden, sommige zeg wel na een turncheck en een push van de tegenstander te folden. Ik ben dan dus niet agressief, maar ik zeg dan bijvoorbeeld gewoon heel duidelijk: Folden is geen optie hier! Dat is niet aggressief maar gewoon duidelijk. Als ik zo'n hand plaatst zoals deze bedoel ik meer welke line je aanneemt in de hand, bijv:

1. Call flop, checkraise turn
2. Afcallen
3. Checkraise flop, lead (push of bet) turn
4. Checkraiseflop, check turn

Dat zijn m.i. de mogelijkheden in deze hand.

Daarnaast kan het idd zijn dat er wel eens wat aggressiefe post staat van mij maar dat is vaak nadat iemand weer een opmerking maakt als: het zal wel weer een donk zijn geweest of jij bent de pro hier.

Over dat laatste tijd... heb ik het over de laatste 3 a 4 maanden. Er wordt, ook op het voetgedeelte, constant op elkaar gezeken, opmerkingen gemaakt etc etc. Ik kan me nog een tijd herinerren dat het forum een stuk gezelliger was. Het tennisgedeelte bijvoorbeeld, waar ik nog wel vaak lees maar zelden nog iets post aangezien ik nergens meer aan mee doe, vind ik een stuk gezelliger en leuker lezen. Eens Ad?
Ik heb nooit gezegd dat jij de hand op de flop moet folden, lees nog maar eens goed.
En die agressieve opmerking was op mijn behoorlijk timide opmerking dat je hem te loose speelde, nergens nog iets gezegd over pro of donk.

En ik vind de tendens op dit forum ook niet echt leuk, maar ik ga er maar in mee. Ik heb het gevoel dat iedereen anders is op dit forum als dat hij in werkelijkheid is, en daar is ook niks mis mee. Ik kan me ook nog tijden herinneren dat het nog leuk posten was, zeker op tennisforum, maar zelfs daar is het passé.
Ad Wim Wrote:Ik kan me ook nog tijden herinneren dat het nog leuk posten was, zeker op tennisforum, maar zelfs daar is het passé.

Ben ik het toch nog eens met je eens :wink:
Volgens mij denk jij af en toe een beetje teveel voor de limieten waar je op speelt Harrie.

Ik zie niet in wat er mis is met de manier waarop jij je hand speelt. Hij overspeelt echter zijn hand compleet en mazzelt daarna gigantisch. Ik bedoel wat moet je er nog meer over zeggen. Geluk is nu éénmaal een belangrijk onderdeel van poker. Je kunt nog zo goed spelen, de geluksfactor kan doorslaggevend zijn, en dat was zo in deze hand.

En wat betreft het forum, das op elk forum zo. Teken des tijds. Mensen die het hardst roepen... Kijk dat Tree te pas en te onpas zijn gay-smiley op iedereen afvuurt zegt mij meer iets over zijn heimelijke verlangens naar de herenliefde :wink:
hehe tuurlijk is iedereen irl anders dan op t forum, dat zie je elke keer weer met de meetings. Maar dit is ook altijd een forum geweest maar de mensen een beetje op elkaar zeken. Dat is misschien wel wat erger geworden in de loop der tijd maar dat komt denk ik gewoon omdat men al zo lang bij elkaar op een forum zit. misschien is het toch tijd voor wat nieuw bloed zo langzamerhand want ik merk ook dat er wat diehards weg zijn gegaan. Maar goed eigenlijk is dat een heel andere discussie natuurlijk Wink

Ik heb trouwens wel het idee dat veel mensen dit topic verwarren met het bad beat topic op het moment dat een geplaatste hand verloren wordt. Daarom probeer ik de hand ook af te kappen op het moment dat ik een moeilijke beslissing heb, misschien een idee voor anderen om ook te doen een volgende keer en dan gewoon na 24 uur ofzo de uitslag te plaatsen. Volgens mij krijg je dan veel leukere discussies.
Jullie hebben gelijk... Ik bijvoorbeeld ben irl een verschrikkelijke klootzak terwijl ik hier de gemoedelijkheid zelve ben.

Ben het overigens eens met MAC zijn punt. Ik vind het leerzaam om een gedeelte van de hand te posten / gepost te zien om daar vervolgens over te discussieren en wat later te (laten) zien hoe die hand uiteindelijk gegaan en wat daar dan weer goed / fout aan was.
kuiperinho Wrote:over zijn heimelijke verlangens naar de herenliefde :wink:

Hoezo heimelijk? Ik dacht dat het zo onderhand wel algemeen bekend was dat ik homo was Flower
Ik dee laatst mee aan een Live toernooi met 45 man en zit aan de FT met een stack van 16.000 op blindlevel 500/1000. De chipleader was een ontzettende loose banaan, maar had door pure mazzel een enorme stack opgebouwd. Bijv: Op flops van T 2 7 callde-ie fikse all-ins met QJos en trok z'n Q of J, hij callde eigenlijk alles met plaatjes.

Dan hier het moment.

Ik krijg KK UTG en raise naar 3500... iedereen fold behalve chipleader die callt in LP. Blinds folden ook. Er valt AQ2ragged. Ik check en hij zet de pot. What to do?
Ik gok dat ie dit keer de plaatjes AQ in zijn hand had. Lijkt me zeker een A bijzitten. Maar zou me ook niet verbazen als ie niets heeft of b.v. 34 :razz:

Ik had hem gecallt denk ik
Gebeurt zo vaak dat wanneer je QQ of KK krijgt er een A op de flop valt :|

En heb je bijv. A/Q, dan valt er een K op de flop
why een check en geen c-bet?

nit als ik ben had ik m ook gefold denk ik.
kuiperinho Wrote:Volgens mij denk jij af en toe een beetje teveel voor de limieten waar je op speelt Harrie.

Daar kan je wel eens gelijk in hebben. Maar je kan het ook zien als: er spelen veel te veel mensen veel te veel mensen op limieten als NL100 en Nl200 die daar niks te zoeken hebben. Mensen met een BR van $700 ofzo die dan NL100 gaan spelen.

Ik weet van mezelf dat ik het meeste moeite heb met multiple level thinking. Niet van mezelf uit maar wel op welk denklevel m'n tegenstanders zitten. Als ik op NL100 speel tegen een regular als Meadhros, Japmaster, Injewoge of weet ik veel wie krijg je vaak hele vette handen met echte moves erin. Echter vaak zat komen er (KOMT IEEEEE WEER TREEEEEEEE) DONKS aan tafel zitten die gewoon met een volle buy in gaan zitten. In 1e instantie denk je dan vaak dat het wrs toch iig een gem. speler is. Daarom zijn die stats van PT ook zo fijn aangezien je daaraan vrij snel wat kan zien en als je al eerder met ze aan tafel heb gezeten kan je ook nog eens opzoeken hoeveel winst of verlies hij heeft gemaakt.
EN dat doe je met pokertracker?
Tsja Tree, is idd klote. Je moet daar iig besluiten of je voor je stack wil spelen of je hand wil opgeven.

Met loose banaan bedoel je ook dat ie geen goede speler was (of een donk zoals ik zeg)? Als het een loose speler (die wel goed is) is die daar A6 heeft ofzo kan ie een check-push van jou ook nog zien als extreme sterkte (AQ/QQ) en zijn A6 weggooien. Echter als het gewoon een loose donk is die elk plaatje speelt gooit ie zijn A6 nooit meer weg denk ik.

Vind de situatie een beetje lijken op de hand van Mac laatste met TT vs AA. De range handen van je tegenstander is hier zo groot dat een goede beslissing gewoon heel moeilijk is. Denk dat ook wel belangrijk is hoe groot jou stack is tov de andere stacks aan de FT indien je fold én of je een flinke edge hebt op de rest. Als dat OK is zou ik toch gewoon folden en hopen snel een keer te dubbelen..
Ik denk niet dat hij hem nog weglegt. 8.5K in de pot, hij bet de pot en Tree heeft nog 12.5K achter de hand. Stel dat Tree pusht, hoeft die knakker nog maar 4K bij te leggen voor een pot van iets van 33K. Dat moet hij zelfs met Qx doen. Dus fold equity is vrijwel 0, zeker gezien het feit dat hij vrijwel alles callde.

Ik denk dat ik wel had gepusht. Als je nog iets wil dit toernooi, moet je ervoor gaan en dit lijkt me wel de kans. Je hebt het alleen maar over zijn calls, je zegt niet wat zelf zijn betting patroon was. Maar ik denk dat hij hier jouw check als zwakte ziet (lees: geen aas) en dus op een Q de pot zet.
harry_bierdop Wrote:Met loose banaan bedoel je ook dat ie geen goede speler was (of een donk zoals ik zeg)? Als het een loose speler (die wel goed is) is die daar A6 heeft ofzo kan ie een check-push van jou ook nog zien als extreme sterkte (AQ/QQ) en zijn A6 weggooien. Echter als het gewoon een loose donk is die elk plaatje speelt gooit ie zijn A6 nooit meer weg denk ik.

Vind de situatie een beetje lijken op de hand van Mac laatste met TT vs AA. De range handen van je tegenstander is hier zo groot dat een goede beslissing gewoon heel moeilijk is. Denk dat ook wel belangrijk is hoe groot jou stack is tov de andere stacks aan de FT indien je fold én of je een flinke edge hebt op de rest. Als dat OK is zou ik toch gewoon folden en hopen snel een keer te dubbelen..

Het was een donk, Harry :wink:

Ik pushte en hij had inderdaad A6os, waarmee-ie uiteraard edoch trillend callde :cry:

Er was maar één gast met iets minder chips dan ik, de blinds stonden op het punt omhoog te gaan, en ik schatte de kans op een q of een 2 of een lower pp op 70% gezien z'n eerdere spel. Met een c-bet in de 2500/4000 range was ik pot committed geweest en had ik nog geen ruk geweten, omdat ie toch wel gecalled zou hebben. Het woord raisen kende-ie namelijk niet :|
Tenslotte vond ik die 5.000 teveel, maar was even vergeten dattie totaal niet nadacht over pot odds en dat soort zaken. Hij schoof steeds lukraak een stapeltje chips naar voren die andere dan voor em moesten uittellen
:roll:
Treesong Wrote:Tenslotte vond ik die 5.000 teveel
Waar haal je 5000 vandaan?
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:Tenslotte vond ik die 5.000 teveel
Waar haal je 5000 vandaan?

8500 dan
Aha. Wel grappig dat we allebei vrijwel precies hetzelfde denken. Zouden we dezelfde boeken gelezen hebben? :-k

En ik merk vaak in live toernooitjes dat die donks geen moeite hebben om chips erin te rammen, maar zodra iemand all in roept of ze zelf all in moetn, gaan ze opeens trillen ondanks dat ze perfecte odds hebben #-o
Quote:Hij schoof steeds lukraak een stapeltje chips naar voren die andere dan voor em moesten uittellen

#-o #-o
Is dit teveel geslowplayd en word ik hier terecht afgestraft? Ik had die river bet overigens niet moeten callen, denk ik, want toen wist ik dat ie A 10 had.

Mss had ik zijn flop bet, moeten raisen? Met hoeveel? ik was bang dat ie dan zou folden.

POKERSTARS GAME #13238123382: HOLD'EM NO LIMIT ($0.02/$0.05) - 2007/11/14 - 14:23:57 (ET)
Table 'Rana' 9-max Seat #6 is the button
Seat 1: RemcoB ($11.68 in chips)
Seat 2: Shishio13 ($16.23 in chips)
Seat 3: TheOne2006 ($12.40 in chips)
Seat 5: Aarsvark ($9.63 in chips)
Seat 6: ivanwinWSOP ($10.06 in chips)
Seat 7: jap86 ($11.27 in chips)
Seat 8: Ekslem ($10.55 in chips)
Seat 9: Feixah ($10.09 in chips)
jap86: posts small blind $0.02
Ekslem: posts big blind $0.05
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Tc 9c]
Feixah: folds
RemcoB: folds
Shishio13: folds
TheOne2006: calls $0.05
Aarsvark: folds
ivanwinWSOP: folds
jap86: folds
Ekslem: checks
*** FLOP *** [Td 9s Th]
Ekslem: checks
TheOne2006: bets $0.15
Ekslem: calls $0.15
*** TURN *** [Td 9s Th] [5c]
Ekslem: checks
TheOne2006: bets $0.15
Ekslem: raises $0.15 to $0.30
TheOne2006: calls $0.15
*** RIVER *** [Td 9s Th 5c] [Ad]
Ekslem: bets $0.75
TheOne2006: raises $3 to $3.75
Ekslem: calls $3
*** SHOW DOWN ***
TheOne2006: shows [Ah Ts] (a full house, Tens full of Aces)
Ekslem: mucks hand
TheOne2006 collected $8.12 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $8.52 | Rake $0.40
Board [Td 9s Th 5c Ad]
Seat 1: RemcoB folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: Shishio13 folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: TheOne2006 showed [Ah Ts] and won ($8.12) with a full house, Tens full of Aces
Seat 5: Aarsvark folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: ivanwinWSOP (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: jap86 (small blind) folded before Flop
Seat 8: Ekslem (big blind) mucked [Tc 9c]
Seat 9: Feixah folded before Flop (didn't bet)
Hmm tsja... je kan zo'n hand best slowplayen vind ik. Wat ik trouwens niet zou doen, en dat zag ik je ook al eerder doen met AA, die min-raise. Die zal op dit niveau nog niet zo veel verraden maar als je dalijk op de middenniveau's komt zul je vrijwel altijd zien dat dit een hele sterke hand is...

Deze hand is opzich ook wel geschikt om uit te betten aangezien je OOP zit. Uitbetten en dan bijvoorbeelde de turn naar hem toe checken in de hoop dat ie bet en je hem kan checkraise...
Ik C/R hem op de turn, maar daar had ik dus meer moeten raisen? of evt. moeten flatcallen?
ik hou meestal 3x de bet aan als standaard raise. dus bet hij 0.15 raise ik naar 0.45. bet hij 50 raise ik naar 1.50 etc. Natuurlijk afhankelijk van de tegenstander maar meestal is tussen 3-4x de bet van de tegenstander wel de standaard. Maar goed het blijft gewoon een nare beat hoor en hij had m sowieso wel gecalled ook al had je allin gegaan.
Mac Wrote:ik hou meestal 3x de bet aan als standaard raise. dus bet hij 0.15 raise ik naar 0.45. bet hij 50 raise ik naar 1.50 etc. Natuurlijk afhankelijk van de tegenstander maar meestal is tussen 3-4x de bet van de tegenstander wel de standaard. Maar goed het blijft gewoon een nare beat hoor en hij had m sowieso wel gecalled ook al had je allin gegaan.

Ik zal hem nog eens naspelen in Pokertracker :wink:
Weinig over te zeggen denk ik, weinig stats van hem, die stats die ik had waren niet al te best en het was een italiaan Wink.
Start spel 2370658799.

Burendi is zitplaats 0 met $102.
autoexec is zitplaats 1 met $86,50.
ludakriss is zitplaats 2 met $96,15.
giacomo..... is zitplaats 4 met $100,34.
HarryBierdop is zitplaats 5 met $153,10.

De dealer is zitplaats 1.

ludakriss plaatst een blind van $,50.
giacomo..... plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt As Ac.)

Pre-flop:
HarryBierdop raises $2,50.
Burendi calls voor $3,50.
autoexec folds.
ludakriss folds.
giacomo..... calls voor $2,50.

De flop is
4s 6h 10s.

giacomo..... checks.
HarryBierdop zet $7,50 in.
Burendi folds.
giacomo..... calls voor $7,50.

De turn is 10d.

giacomo..... zet $26 in.
HarryBierdop ????????