FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Nee hoor... vond het gewoon een leuk handje die AK vs AT en ook die van Buurs is een leuke hand. Ik had mijn hand ook geplaatst als het tegen Shark X was geweest..
Erg leuk hoe jullie er allebei intuinen ja :razz:
Waar intuinen? Volgens mij wordt hier nergens ingetuind maar wordt juist de schade, doordat de donk weer eens een gelukkig hit maakt, goed beperkt!
Nu ja, je zegt zelf dat je al sterk het idee had dat deze 'donk' je gruwelijk beat had en toch call je 26$. En die hand van buurs, tja, vinnik nie eg goed gespeeld vannem. Maar enfin, ik word gewoon een beetje moe van dat woord 'donk' zoals je begrijpt. Het is zooooo'n zwaktebod om daarmee verlies te rechtvaardigen... 'Ik ben een betere speler dan hij, maar ja, hij had WEER mazzel op de flop en een goeie speler speelt het zo en...bla bla bla." Da's het mooie van dit spel, er IS geen 'goeie' manier van spelen. Als janlul333 op pokerstars je AK raise callt met 28 offsuit en hij speelt je lek met rare moves is het een donk. Als Gus Hansen het doet tijdens een live toernooi zeg je niks, want, tja, tis immers de geniale gek Gus Hansen. De ene keer bet ie uit, de andere keer callt ie flat...die donk van jullie was totaal niet te lezen en dat is -volgens mijn zeer bescheiden mening- het belangrijkste doel wat je kunt bereiken in dit spel. Als je nu een paar vervolghanden had gepost waarin je die knakker helemaal leeg speelt met goeie moves had ik dit verhaal overigens niet gepost, maar dit terzijde.
Tree!!!!!!!!!!!!!
Ik ben het weliswaar gewoon eens helemaal met je eens Smile
Nee idd.. er is geen slechte manier van spelen en ik veroordeel het zeker niet wanneer mensen met 79 spelen en dat soort handen. Maar je ziet aan de handselectie vaak snel genoeg of iemand LAG is (suited connectors t/m 3 gappers) of dat iemand maniac is en handen speel als Q2/J4 etc etc.

Gus speelt trouwens gewoon LAG en speelt heel veel 2 en 3 gappers ja, vaak niet eens suited. Maar hij speelt ze echter wel heel vaak in positie en vaak opent ie de pot ermee of neemt het initiatief door een reraise (the gap-concept). Laatste tijd speelt ie trouwens best tight..

Als je hier een RERAISE OOP gaat callen met ATo en vervolgens ATA flopt tegen AK zeg ik dat je idd geluk hebt. Niet alleen dat ie een FH flopt maar ook nog eens dat ik die laatste A in handen heb. Dat ik zijn riverbet call is logisch, je moet daar haast wel voor handen als AQ/AJ/A9.

Maar goed ik post idd vaak handen tegen donks (vaak al te zien aan de stats die ze hebben in pokertracker/winrates van -10BB/100), er zijn ook genoeg sharks hoor, zoals ik ook al zei tegen Buurs toen ie aan een andere tafel kwam waar 2 echte sharks zaten (1 van wie ik zeker weet dat ie zowiezo een betere speler als mij is en waarvan ik ook echt niet snap dat ie NL100 speelt).
Maar handen tegen hun komen gewoon tig keer minder tot showdown omdat het vaak alleen maar fold of raise is. Zijn ook vaak minder interessante handen...
Treesong Wrote:Nu ja, je zegt zelf dat je al sterk het idee had dat deze 'donk' je gruwelijk beat had en toch call je 26$. En die hand van buurs, tja, vinnik nie eg goed gespeeld vannem. Maar enfin, ik word gewoon een beetje moe van dat woord 'donk' zoals je begrijpt. Het is zooooo'n zwaktebod om daarmee verlies te rechtvaardigen... 'Ik ben een betere speler dan hij, maar ja, hij had WEER mazzel op de flop en een goeie speler speelt het zo en...bla bla bla." Da's het mooie van dit spel, er IS geen 'goeie' manier van spelen. Als janlul333 op pokerstars je AK raise callt met 28 offsuit en hij speelt je lek met rare moves is het een donk. Als Gus Hansen het doet tijdens een live toernooi zeg je niks, want, tja, tis immers de geniale gek Gus Hansen. De ene keer bet ie uit, de andere keer callt ie flat...die donk van jullie was totaal niet te lezen en dat is -volgens mijn zeer bescheiden mening- het belangrijkste doel wat je kunt bereiken in dit spel. Als je nu een paar vervolghanden had gepost waarin je die knakker helemaal leeg speelt met goeie moves had ik dit verhaal overigens niet gepost, maar dit terzijde.

Ben benieuwd hoe had jij em gespeeld?
Mijn manier lijkt me de beste om te weten hoe ik er werkelijk voor sta.

Zoals ik al eerder zei folde hij bij iedere reraise.
Allereerst is KQ gewoon een ontzettend rukhand, maar ze waren natuurlijk sooooted. =P~

Die potbet is a) teveel b) verraadt dat je de Aas niet hebt, zodat de donk kon bluffen =D>
harry_bierdop Wrote:Als je hier een RERAISE OOP gaat callen met ATo

Oh? Dus jij fold zo'n hand na een mickey mouse raise? Even opnoteren in het grote geheime pokerboek :waf:

Ik zou zoiets hebben van: hij kan met alles reraisen want het is Harrie Bierdop en die is goed en weet dattie positioneel goed zit en tja, ik heb al best veel winst gemaakt dus laat ik die poepraise maar callen en we zie wel waar het schip strandt.

Maar ik ben dan ook een ontzettende donk [gay]
Treesong Wrote:Allereerst is KQ gewoon een ontzettend rukhand, maar ze waren natuurlijk sooooted. =P~

Die potbet is a) teveel b) verraadt dat je de Aas niet hebt, zodat de donk kon bluffen =D>

oneens en eens!

KQ MOET je gewoon spelen in een shorthanded cashgame waar je toch redelijk deep zit over het algemeen.

2e zit wel wat in.. zeker met die A. (Daarom zeg ik ook altijd dat je uit moet betten als je een monster flop als je tenminste een grote pot wil spelen.) Die potbet was idd wel erg veel..
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:Allereerst is KQ gewoon een ontzettend rukhand, maar ze waren natuurlijk sooooted. =P~

Die potbet is a) teveel b) verraadt dat je de Aas niet hebt, zodat de donk kon bluffen =D>

oneens en eens!

KQ MOET je gewoon spelen in een shorthanded cashgame waar je toch redelijk deep zit over het algemeen.

2e zit wel wat in.. zeker met die A. (Daarom zeg ik ook altijd dat je uit moet betten als je een monster flop als je tenminste een grote pot wil spelen.) Die potbet was idd wel erg veel..

KQ is zeker geen slechte hand.
Na mij kwamen ook nog eens 2 gasten die alles folden.
Ik wist dus bijna al zeker dat ik HU zou komen, zoals zo vaak.

Ik ben het met jullie eens dat de bet te hoog was.
5 dollar was genoeg geweest.
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Als je hier een RERAISE OOP gaat callen met ATo

Oh? Dus jij fold zo'n hand na een mickey mouse raise? Even opnoteren in het grote geheime pokerboek :waf:

Ik zou zoiets hebben van: hij kan met alles reraisen want het is Harrie Bierdop en die is goed en weet dattie positioneel goed zit en tja, ik heb al best veel winst gemaakt dus laat ik die poepraise maar callen en we zie wel waar het schip strandt.

Maar ik ben dan ook een ontzettende donk [gay]

Ik bet hem gewoon 3 x, heel standaard en niks bijzonders. Zijn gewoon 6 big blinds. Raise naar $14 dan ofzo na een minraise? Daarnaast was ik trouwens ook nog eens vrij tot erg right aan het spelen die sessie..
Enne Tree, jij speelt op een 6-mans tafel dus alleen maar hoge paartjes en A/K, A/Q????
Tree speelt alleen PLO h/l en dan wacht ie tot ie de nuts heeft op de river en dan schuift ie alles erin...
buurs Wrote:Enne Tree, jij speelt op een 6-mans tafel dus alleen maar hoge paartjes en A/K, A/Q????

Tuurlijk niet. Uiteraard had ik die KQ ook geraised in deze situatie. :wink:

Aan een 6 mans tafel liggen de raising standards zoals harry al zegt veel lager dan aan bij full ring. Maar het is en blijft een klote hand waar je vaker stuk op gaat dan niet. Maar je raise wordt in a heartbeat gecallt door 2 gasten... dan zou je die aas al ergens moeten ruiken. Als ze die aas niet hebben, heeft een kleiner betje ook al tot gevolg dat ze folden.
harry_bierdop Wrote:Tree speelt alleen PLO h/l en dan wacht ie tot ie de nuts heeft op de river en dan schuift ie alles erin...

:lol:
Wat ik het voordeel vind van KQ, zeker in shorthanded cashgame. Als je raised en iemand heeft AK/AQ wordt je heel vaak gereraised. Alleen in de blinds wordt er vaker geflatcallt..
harry_bierdop Wrote:Ik bet hem gewoon 3 x, heel standaard en niks bijzonders. Zijn gewoon 6 big blinds. Raise naar $14 dan ofzo na een minraise? Daarnaast was ik trouwens ook nog eens vrij tot erg right aan het spelen die sessie..

Hij denkt gewoon: ik heb nog zat winst, kijken of ik die aas hit, dan hoef ik alleen maar bang te zijn voor AJ/Q/K of A, maar dat merken we zo wel. Tja.
harry_bierdop Wrote:Tree speelt alleen PLO h/l en dan wacht ie tot ie de nuts heeft op de river en dan schuift ie alles erin...

Haha, was het maar zo eenvoudig Hakkuh

PLO h/l is het spel waar de meeste discussie over is tussen topspelers, aangezien er zó veel kan. Gelukkig is men in PL 100 en 200 cashgames vrij eenvoudig te lezen, maar je kan nat gaan in een oogwenk als je een enorme all-in MOET callen met 30 outs en achter het net vist :|
PokerStars Game #12644486305: Tournament #64159688, $4.00+$0.40 Hold'em No Limit - Level X (400/800) - 2007/10/15 - 15:26:25 (ET)
Table '64159688 20' 9-max Seat #8 is the button
Seat 1: bidou1948 (6821 in chips)
Seat 2: go rick (1066 in chips) is sitting out
Seat 3: MUTAFCI (10551 in chips)
Seat 4: Mac_sd (9300 in chips)
Seat 5: RipMurdock (27991 in chips)
Seat 6: girlie222 (30261 in chips)
Seat 7: crazy j 316 (9577 in chips)
Seat 8: EgilsJ (23333 in chips)
Seat 9: Nelisschuif7 (15083 in chips)
bidou1948: posts the ante 75
go rick: posts the ante 75
MUTAFCI: posts the ante 75
Mac_sd: posts the ante 75
RipMurdock: posts the ante 75
girlie222: posts the ante 75
crazy j 316: posts the ante 75
EgilsJ: posts the ante 75
Nelisschuif7: posts the ante 75
Nelisschuif7: posts small blind 400
bidou1948: posts big blind 800
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Mac_sd [Jc Ah]
go rick: folds
MUTAFCI: folds
Mac_sd: raises 1600 to 2400
RipMurdock: folds
girlie222: folds
crazy j 316: folds
EgilsJ: raises 1600 to 4000
Nelisschuif7: folds
bidou1948: folds
Mac_sd: ????

$4 180 man sng...vlak na de bubble ik was redelijk short maar nog niet om me zorgen te gaan maken, als ik fold moet ik echter wel op gaan passen
Tja fold of all in.
Ik zou denk ik voor all in gaan, daar de kans aanwezig is dat je er niet veel later toch uitvliegt als je short stacked bent, maar goed, weet niet precies hoe short stacked je was.
Kans op AK of QQ, KK, AA is natuurlijk aanwezig. Maar die gok zou ik nemen
Fold.. zelfs in die $4 mijnenvelden. Denk dat je hier max een coinflip hebt.. weet niet of die gast tight of loose was maar je raist in EP (voor wat het waard is in een $4 toernooi) en wordt gereraised. Je beat eigelijk weinig behalve een bluf.. maar ja met die minraises weet je het nooit.
Tja blinds waren 400/800 ante 75 met een stack van 9600 dus zat nog niet heel erg in de problemen maar echt relaxed was t niet.

gast was TAG, heb m nog weinig reraises zien maken en als ie er een maakte was het een allin.

Uiteindelijk ook gefold met zelfde gedachtegang als harry, met geluk heb ik een coinflip maar waarschijnlijk ben ik gewoon underdog tegen JJ+/AK

Uiteindelijk vloog ik er een paar handen later uit toen ik wel allin moest eigenlijk als 12e.
In hetlzefde toernooi als MAC kreeg ik de allereerste hand van het toernooi KK UTG. IK raise 4xBB 1 gast callt en button psuhed all in. Ik dacht dus aan AA, maar na even twijfelen gecallt (toch zuur na 1 hand uit toernooi). Callt die gast na mij ook all in :razz: . Showdown, gast na mij toont A rag of zoiets :eeeek: en button AJs :lol: . Flop meteen een K dus was een aardig begin vh toernooi :razz: . Helaas daarna weinig meer gekregen en een gokje dat verkeerd uitpakt, zorgt ervoor dat ik toch roemloos het toernooi uitvlieg :|
Quote:Uiteindelijk vloog ik er een paar handen later uit toen ik wel allin moest eigenlijk als 12e.
Dat is de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk wel de call had gemaakt.
gittermaster Wrote:
Quote:Uiteindelijk vloog ik er een paar handen later uit toen ik wel allin moest eigenlijk als 12e.
Dat is de voornaamste reden dat ik waarschijnlijk wel de call had gemaakt.

Ik (on learning mode :wink: ) zei ook dat ie hem daarom moest callen. Had het idee dat die gast hem er uit wilde werken met niet een top hand en dat ie dacht dat Mac ook geen super hand had aangezien ie een move zou kunnen (moeten) maken.
ach, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ie m covered had, is een duidelijk raisje van "gooi m maar all in" maar je weet t nooit. 10 10 ofzo zou ook kunnen, maar goed, ik zou t doen...
gittermaster Wrote:ach, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ie m covered had, is een duidelijk raisje van "gooi m maar all in" maar je weet t nooit. 10 10 ofzo zou ook kunnen, maar goed, ik zou t doen...

Ik denk een goede fold van Mac.
Hij had nog voldoende fold equity (ik hoop dat ik het goed zeg) :wink:

A/J is natuurlijk geen monster.
En die gast was TAG, dus hij had K/K, A/A of A/K denk ik
gittermaster Wrote:ach, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ie m covered had, is een duidelijk raisje van "gooi m maar all in" maar je weet t nooit. 10 10 ofzo zou ook kunnen, maar goed, ik zou t doen...

Juist om deze reden is een call hier toch ook niet heel stom? Na de flop ben je als eerste aan de beurt en zet je hem dan all in? Ofwel je hit en gaat hem winnen, ofwel hij hit niet en gooit hem weg.

Heb je volledig gemist kan je hem ook nog zelf weggooien, ben je 'maar' 1600 meer kwijt dan bij de optie folden.
Ik zet hier in mijn een na laatste post call, maar bedoelde uiteaard all in, zoals in de post daarvoor Smile