FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
nope, gewoon heel vervelend.
Niets aan te doen lijkt mij, Ad Wim.
Wat ik niet echt snap, is dat je met A9 niet raised preflop op een zes man tafel. A9 is een raise hand geen call hand (tenminste wat ik begrepen heb)
Verder gewoon kut dat hij zijn FH hit.
Op zich wel ja, maar ik zit in de small blind hè, dus flink OOP.
Depor Wrote:Wat ik niet echt snap, is dat je met A9 niet raised preflop op een zes man tafel. A9 is een raise hand geen call hand (tenminste wat ik begrepen heb)
Verder gewoon kut dat hij zijn FH hit.

A9s raisen vanuit de SB? Voor value?

Je kan het heel sporadisch doen als je tegenstanders heel veel limpen met shit om zo de pot op te pakken en dan moet je ook nog eens flink raisen hoor waardoor je meteen een dikke pot gaat bouwen.

Klote dat ie die FH hit, zo'n raiseje kun je idd bijna niet folden. Beetje pech..
Ad Wim Wrote:Op zich wel ja, maar ik zit in de small blind hè, dus flink OOP.

Maar dan had die q3 wel gefold :8:
Toegegeven, ik had achteraf op de flop moeten betten, maar die jasper naast me was rete-agressief dus ik wilde hem check-raisen.

Die andere gast was moeilijk te peilen. Af en toe onwijs loose en agressief en daarna foldde ie opeens weer een hele tijd. Ik gokte op een flush. Wat hadden jullie gedaan?


Start spel 2708119193.

DonTom409 is zitplaats 0 met $50.
sgilmion is zitplaats 1 met $33.
AdWim is zitplaats 2 met $54,85.
jasperdgg is zitplaats 3 met $176,18.
JanMaarten is zitplaats 4 met $48,95.
Markus.M is zitplaats 5 met $22,65.

De dealer is zitplaats 4.

Markus.M plaatst een blind van $,25.
DonTom409 plaatst een blind van $,50.

(AdWim krijgt Kc Ah.)

Pre-flop:
AdWim raises $1.
jasperdgg calls voor $1,50.
JanMaarten folds.
Markus.M calls voor $1,25.
DonTom409 folds.

De flop is
Kd 6h 3c.

Markus.M checks.
AdWim checks.
jasperdgg checks.

De turn is 3d.

Markus.M checks.
AdWim zet $2,35 in.
jasperdgg calls voor $2,35.
Markus.M calls voor $2,35.

De river is 2d.

Markus.M gaat all-in voor $18,80.
AdWim folds.
jasperdgg folds.
$18,80 is terug gegeven aan Markus.M.

Markus.M mucks.
Markus.M wint de pot van ($11,45).
je beat hier heel weinig idd behalve KQ maar denk niet dat ie daarmee allin gaat.
Ik had allereerst niet zo'n [gay] raise gedaan preflop. Daar ga je al de mist in, want zo gaat elke halve zool weer mee. Dus moet je betten op de flop, zeker omdat jij de initial raiser bent en een flopbet ook kan worden gezien als een standaard C-bet.

Maar dat is logies.
Je hebt het constant over kleine raises, maar ik raise gewoon 3x BB. Dat lijkt me niet gay en klein met AK...

En ik leg uit waarom ik check op de flop en dat dat achteraf stom was, maar ik vraag of ik had moeten callen.
waarom gebruikt je de bet pot knop niet? die vind ik perfect voor preflop first raise. 3BB is een cashgames niet (meer) de standaard. In toernooien en sng's vaak wel ja.
Ad Wim Wrote:Je hebt het constant over kleine raises, maar ik raise gewoon 3x BB. Dat lijkt me niet gay en klein met AK....

Vraag het dan ook niet, eigenwijze sloeber dat je d'r bent ](*,)

met je 3x BB... alsof dat een wet van meden en perzen is. Voor de ALLERLAATSTE keer... AK is een hand waar je HU mee wilt komen. Op 50 ct tafels met Loose Agressive gasten achter je bereik je dat niet met 3x BB en dat zou je zo langzamerhand wel moeten weten. Dus voor de volgende x: met een hogere raise maak je ook een dikkere pot en dan kan je flink zetten met je K op de flop.
Ik ga op 6-mans tafel toch niet naar $2 of meer raisen UTG? Ik wil verdomme toch ook mensen mee hebben?!
Nou, dan doe je het niet... mij een zorg.
naar 2$ raisen is meer standaard dan 1,50...
Ad Wim Wrote:Ik ga op 6-mans tafel toch niet naar $2 of meer raisen UTG? Ik wil verdomme toch ook mensen mee hebben?!

Gewoon nooit je bets aanpassen aan je kaarten, positie etc... gewoon ALTIJD hetzelfde doen. De standaard bet op de 50 cent tafels is naar 1,75 (bet pot ofwel 3,5bb). Dit doe je dus gewoon altijd.. verder neem je gewoon voor elke limper 1bb extra. Ofwel... zijn er 2 limpers raise je naar 2,75 (ongeacht of je AA/AK of 67s hebt). Als je preflop gewoon de betpot knop gebruikt raise je gewoon precies goed, die knop neemt gewoon bij 2 limpers, 2,75. Bij 1 limper 2,25 etc etc.

En dan je opmerking over UTG.. JUIST UTG is 1 van de weinige plaatsen waar ik zou zeggen je kan een keer niet de bet pot knop gebruiken maar doe er een (halve big blind) bovenop.

Verder moet je echt eens ophouden met het steeds zeggen van "hij was aggressief dus wilde hem checkraisen". JIJ bent de IR dus waarom denk je in hemelsnaam dat er iemand gaat betten???? check-raisen doe je wanneer je NIET het initiatief hebt. met AK op deze knaldroge flop wil je gewoon voor stacks spelen.. iemand een setje zessen is gewoon jammer dan maar AK gewoon never meer wegleggen op deze flop op NL50. 3/4 pot uitbetten en hopen dat die gast aggressief is en juist daarom raist. Jij kan dan flatcallen of all in 4betten. Callt ie, bet je de turn door OF check-raise je all in (vind ik wel leuk maar link met draws als diegene behind checkt)
Ik zal het nog iets duidelijker maken..

Wat gebeurt er met de denkwijze van je tegenstanders?

Preflop:
Ad raist UTG, meeste spelers op NL50 zullen hier wel kracht vermoeden en zullen niet zo snel 3betten met air. Veruit de meeste handen zullen hier dus gecallt worden achter je. Jouw range? 88+ en AQ+ (misschien AJs nog maar dat is ook echt wel de onderkant)

Postflop: K63 rainbow
Jij checkt nu ineens deze knaldroge flop (de perfecte c-bet flop). Zeer verdacht natuurlijk..
Gevolgen voor denkwijze tegenstander: UTG raise en check deze flop? Obvious monster (KK/AK/AA/66 in deze volgorde van waarschijnlijkheid) of AQ gemist/bang voor K met 88+.
Gevolg: Je zal hier zelden actie krijgen van een halve hand. Iedere slimme speler gaat bij zo'n verdachte check niet betten met een draw. 45/57/47 zal dus 90% van de keren behind checken. Zelfde geldt voor halve handen als 67/56 etc. Je gaat alleen actie krijgen van mensen die denken: Hé, misschien heeft ie AQ of is ie bang met TT laat ik eens proberen te pot op te pakken met m'n J-hoog. Nou, hun betten, jij raist en hun instafolden.

Jij komt dus heel sterk over met AK terwijl je ook heel sterk bent, dat wil je dus eigelijk niet. Mensen met halve handen zullen wachten tot de turn om te kijken of je echt gemist hebt zodat ze pot op de turn kunnen oppakken als je gemist hebt. Dan is het voor hun ook makkelijker (omdat de pot niet zo groot wordt) om de river een 2nd barrel te vuren aangezien jij misschien 1 bet op de turn nog wel callt met JJ maar als de river nog een keer gevuurd wordt je wrs wel fold.

Daarnaast speel je je hand natuurlijk vrij redelijk face up... kijk hij kan daar op de river, als ie jou op AK zet, makkelijk any 2 cards overpushen met die 3 ruiten op tafel.
harry_bierdop Wrote:Gewoon nooit je bets aanpassen aan je kaarten, positie etc... gewoon ALTIJD hetzelfde doen. De standaard bet op de 50 cent tafels is naar 1,75 (bet pot ofwel 3,5bb). Dit doe je dus gewoon altijd.. verder neem je gewoon voor elke limper 1bb extra. Ofwel... zijn er 2 limpers raise je naar 2,75 (ongeacht of je AA/AK of 67s hebt). Als je preflop gewoon de betpot knop gebruikt raise je gewoon precies goed, die knop neemt gewoon bij 2 limpers, 2,75. Bij 1 limper 2,25 etc etc.
Het zal wel komen doordat ik begonnen ben met toernooien en daar ook veel over heb gelezen, maar ik dacht dat die bet pot een move was van gasten die er weinig van snapten en er niet over nadachten wat ze deden. Maar dat is bij cash dus blijkbaar anders...

harry_bierdop Wrote:Verder moet je echt eens ophouden met het steeds zeggen van "hij was aggressief dus wilde hem checkraisen". JIJ bent de IR dus waarom denk je in hemelsnaam dat er iemand gaat betten???? check-raisen doe je wanneer je NIET het initiatief hebt. met AK op deze knaldroge flop wil je gewoon voor stacks spelen.. iemand een setje zessen is gewoon jammer dan maar AK gewoon never meer wegleggen op deze flop op NL50. 3/4 pot uitbetten en hopen dat die gast aggressief is en juist daarom raist. Jij kan dan flatcallen of all in 4betten. Callt ie, bet je de turn door OF check-raise je all in (vind ik wel leuk maar link met draws als diegene behind checkt)
Ten eerste: je speelt toch op de tegenstander? Die gast bette constant flink met zijn big stack als iedereen naar hem toe checkte, dat had ik specifiek nog genoteerd. Dus het was echt de bedoeling om een extra bet eruit te halen. Als ik hier c-bet en niemand heeft een koning, ben ik waarsch iedereen kwijt. Dat is niet zo'n gekke gedachte toch?
Ten tweede: ik denk toch dat je een te hoge pet op hebt van de spelers op NL50. Ik denk dat het gros van de spelers niet eens weet wie de IR was en dus ook niet zullen afwachten wat hij doet. Ik maak veel aantekeningen en echt maar bij 10% zet ik neer dat het een goede speler is, die een beetje wat gelezen heeft over het spelletje. Het gros kijkt gewoon naar hun kaarten en als ze gehit hebben, zullen ze betten of callen. Datzelfde geldt voot als ik check als IR op een dergelijke flop. Bij goede, ervaren spelers zou ik dat minder snel doen want dan geef ik idd mijn hand weg. Maar volgens mij heeft het gros van de gasten op NL50 op Everest echt niet door. Maar dat kan ik verkeerd hebben...

Maar bedankt voor je nuttige advies, en ja, ook jij bedankt Boomlied.
Ad Wim Wrote:Ten tweede: ik denk toch dat je een te hoge pet op hebt van de spelers op NL50. Ik denk dat het gros van de spelers niet eens weet wie de IR was en dus ook niet zullen afwachten wat hij doet. Ik maak veel aantekeningen en echt maar bij 10% zet ik neer dat het een goede speler is, die een beetje wat gelezen heeft over het spelletje. Het gros kijkt gewoon naar hun kaarten en als ze gehit hebben, zullen ze betten of callen. Datzelfde geldt voot als ik check als IR op een dergelijke flop. Bij goede, ervaren spelers zou ik dat minder snel doen want dan geef ik idd mijn hand weg. Maar volgens mij heeft het gros van de gasten op NL50 op Everest echt niet door. Maar dat kan ik verkeerd hebben...

Deze heerlijk arrogante instelling nekt je dus... Als slechts 1 van de 10 spelers 'goed' is in jouw professionele opinie ( cry ), dan zou je dus slapende rijk moeten worden. Gebeurt niet hè? Wat raar... Onderschat NOOIT een tegenstander, oudste regel in de oorlogsfilosofie.
Goed gespeeld van Harry????, ondanks de vele outs vind ik het te agressief.
wel lekker resultaat natuurlijk =D>

Start spel 2716446238.

HarryBierdop is zitplaats 0 met $116,85.
Xariam is zitplaats 1 met $71.
kingmichl is zitplaats 2 met $58,60.
fynrd1 is zitplaats 3 met $182,02.
Buurs is zitplaats 4 met $48,95.
hoipipiloi is zitplaats 5 met $111,85.

De dealer is zitplaats 2.

fynrd1 plaatst een blind van $,50.
Buurs plaatst een blind van $1.

(Buurs krijgt Qc 8c.)

Pre-flop:
hoipipiloi folds.
HarryBierdop raises $2,50.
Xariam calls voor $3,50.
kingmichl folds.
fynrd1 folds.
Buurs calls voor $2,50.

De flop is
6d 4d 4c.

Buurs checks.
HarryBierdop zet $7 in.
Xariam raises $7.
Buurs folds.
HarryBierdop raises $38.
Xariam gaat all-in voor $53,50.
HarryBierdop calls voor $15,50.

Onthulling:

HarryBierdop toont: 8d 7d
4d 4c 8d 7d 6d
Eén paar Vieren

Xariam toont: 10d Jd
4d 4c Jd 10d 6d
Eén paar Vieren

De turn is 5s.
De river is 7h.

HarryBierdop toont: 8d 7d
8d 7h 6d 5s 4d
Straight, Acht hoog

Xariam toont: 10d Jd
4d 4c Jd 10d 7h
Eén paar Vieren

HarryBierdop wint de pot van ($143).
1. Waarom call jij 2.50 met Q8?
2. Harry zette hem blijkbaar op een flushdraw en hoopte het te duur te maken (althans dat zou ik doen) Dat die aap vervolgens allin gaat op een draw en het maar 15 meer is kan Harry niet meer wegleggen.
harry heeft toch zelf een flushdraw....
Buurs asjebliefffffff ga iets anders doen.

Je vind het te aggressief??? Dus jij gaat lekker in de check-call modus? Dan win je natuurlijk nooit wat.. ja dat kleine % dat je wint als je precies volgens de odds speelt.

Wat denk je nou dat die minraise betekent op zo'n board? Wat voor handen denk je dat hij hier heeft dan? 66 ofzo? 44? In geen 100 jaar..

Die minraises op deze manier zijn zoooooooooooooooooooooooooooooooooo vaak handen als A6/77/55 of een FD (met overcards) die gewoon willen checken of hun hand goed is. Ik had misschien kunnen pushen voor nog wat extra fold equity (want daar gaat het natuurlijk om in deze hand) maar deze dikke raise was ook zeker voldoende of hem handen af te laten leggen die hij in zijn range had. Dat ie de FD had was eigelijk nog het slechtste gedeelte van zijn range want daartegen loop ik 35-65 achter echter tegen A6/55 loop ik gewoon 60-40 voor en ook tegen 77 loop ik nog (een paar %) voor.

Maar nogmaals het belangrijkste is juist de agressie in deze hand, die gast legt hier zo vaak ( minimaal 30 tot 40%) van de handen binnen zijn range af dat ik redelijk vaak hier de pot van $31 gewoon op zal pakken zonder showdown. Qua odds zal ik ongeveer quite draaien in deze hand dus elke keer van de 100 keer dat ie de pot opgeeft win ik $31.
harry_bierdop Wrote:Buurs asjebliefffffff ga iets anders doen.
:lol:
buurs Wrote:harry heeft toch zelf een flushdraw....

Waarom call jij 2.50$ met Q8?
Ik zit vanmiddag op Pokerstars...als iemand zijn geld kwijt wil meld het ff (DIKKE :wink: )
Depor Wrote:Ik zit vanmiddag op Pokerstars...als iemand zijn geld kwijt wil meld het ff (DIKKE :wink: )

Waar zit je? (DIKKE :wink: terug)
BIERTEAM.NET Wrote:
Depor Wrote:Ik zit vanmiddag op Pokerstars...als iemand zijn geld kwijt wil meld het ff (DIKKE :wink: )

Waar zit je? (DIKKE :wink: terug)

Cash tafeltje NL100
Wat vinden jullie van de line die ik hier aanneem? Had er meer ingezeten door hem anders te spelen?

PokerStars Game #14886590810: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2008/01/28 - 12:50:04 (ET)
Table 'Linzia II' 9-max Seat #8 is the button
Seat 1: eduAS ($11.90 in chips)
Seat 2: Spanische ($7.20 in chips)
Seat 3: Mr.Wunderbar ($9.55 in chips)
Seat 4: Nakah64 ($9.80 in chips)
Seat 5: clopitre ($10.60 in chips)
Seat 6: antalar125 ($9.55 in chips)
Seat 7: Mumpi ($4.05 in chips)
Seat 8: VolleLotte ($13.35 in chips)
Seat 9: Ekslem ($10.05 in chips)
Ekslem: posts small blind $0.05
eduAS: posts big blind $0.10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [8d 9c]
Spanische: folds
Mr.Wunderbar: folds
Nakah64: folds
clopitre: folds
antalar125: folds
Mumpi: calls $0.10
VolleLotte: calls $0.10
Ekslem: calls $0.05
eduAS: checks
*** FLOP *** [7d 6h Tc]
Ekslem: checks
eduAS: bets $0.40
Mumpi: folds
VolleLotte: folds
Ekslem: calls $0.40
*** TURN *** [7d 6h Tc] [Ac]
Ekslem: checks
eduAS: bets $1.20
Ekslem: raises $1.80 to $3
eduAS: calls $1.80
*** RIVER *** [7d 6h Tc Ac] [5c]
Ekslem: bets $4
eduAS said, "??"
Ekslem said, "just fold"
eduAS has timed out
eduAS: folds
eduAS is sitting out
eduAS has returned
Ekslem collected $6.85 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $7.20 | Rake $0.35
Board [7d 6h Tc Ac 5c]
Seat 1: eduAS (big blind) folded on the River
Seat 2: Spanische folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: Mr.Wunderbar folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: Nakah64 folded before Flop (didn't bet)
Seat 5: clopitre folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: antalar125 folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: Mumpi folded on the Flop
Seat 8: VolleLotte (button) folded on the Flop
Seat 9: Ekslem (small blind) collected ($6.85)
Ik had iig niet just fold gezegd...

Verder lijkt me weinig mis met je 4$ misschien dat je wat lager had kunnen inzetten 2$ ofzo, zodat hij of called of raised. En dan pushen.