FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ad Wim Wrote:
Depor Wrote:Mijn advies, speel eens heel geduldig en alleen met hele dikke kaarten en hou dat vast, en vooral consequent. De kans dat je dan van de 4 SnG's 2 a 3x top 1-3 word is groot omdat de helft met alles speelt en daardoor alleen maar betaald.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. In een 10 mans toernooitje speel ik aanvankelijk alleen maar de mooie handen en zo kom ik vaak op voorsprong. Maar als er nog 3 a 4 mensen over zijn, ga ik toch wel vaak over op stelen als ik in late positie zit en speel ik ook minder mooie handen als K9s, dat lijkt me niet zo gek. Ik lees en hoor overal dat je met weinig spelers over agressiever moet gaan spelen en dat uiteindelijk alleen agressieve spelers toernooien winnen. En dat betaalt zich bij mij ook vaak uit, al was deze call natuurlijk stom. Maar elke keer 3e worden is ook niks, en dat wordt je denk ik als je zo tight speelt met weinig mensen aan tafel.

Dat je alleen wint als je agressief speelt is onzin, en je moet ook agressiever spelen naarmate het einde nadert (ivm hogere blinds dus interessanter om te stelen) maar wel verantwoord dus K9 spelen is niet slecht en zelfs de preflop call kan je verdedigen, maar met zo een flop heb je een matige kicker en je kans op een straat was er alleen met een 10 dus als hij een A had was je alsnog het sjakie geweest. Soms moet je ondanks dat je in de pot investeerd een kaart kunnen dumpen als het gevaarlijk word. 2k is meer dan de nr3, beetje ongeschreven regel maar kijk uit als je het tegen de chipleader opneemt, je had beter die ander kunnen pushen en de chipleader ontwijken waar mogelijk.
Maar hoe je het ook went of keert je hebt ook een stukje geluk nodig.
Ad Wim Wrote:
Depor Wrote:Mijn advies, speel eens heel geduldig en alleen met hele dikke kaarten en hou dat vast, en vooral consequent. De kans dat je dan van de 4 SnG's 2 a 3x top 1-3 word is groot omdat de helft met alles speelt en daardoor alleen maar betaald.
Hier ben ik het gedeeltelijk mee eens. In een 10 mans toernooitje speel ik aanvankelijk alleen maar de mooie handen en zo kom ik vaak op voorsprong. Maar als er nog 3 a 4 mensen over zijn, ga ik toch wel vaak over op stelen als ik in late positie zit en speel ik ook minder mooie handen als K9s, dat lijkt me niet zo gek. Ik lees en hoor overal dat je met weinig spelers over agressiever moet gaan spelen en dat uiteindelijk alleen agressieve spelers toernooien winnen. En dat betaalt zich bij mij ook vaak uit, al was deze call natuurlijk stom. Maar elke keer 3e worden is ook niks, en dat wordt je denk ik als je zo tight speelt met weinig mensen aan tafel.
Klopt wat je zegt, als je met zo'n 4 man en de blinds omhog schieten moet je ook gaan stelen. Dan neem je zelf het initiatief. Nu heeft hij het initiatief en betaal je af.
Stelen doe je door te raisen, niet door raises (en all-ins) te callen met marginale handen.
Ik doelde met dit agressieve spel niet op de eerdergenoemde all in-call, die was gewoon stom, ik had het over het algemeen.
Ik zie jou wel vaker zeggen dat je een bepaalde hand gewoon moet dumpen, maar bij weinig spelers over op een relaxte positie gooi ik maar weinig weg. Callen kan altijd, zeker als je goed veel chips hebt, en dan kom je in de pot en kun je echt gaan spelen en stelen. Natuurlijk weet ik ook wel dat je bij een klote-flop moet weggooien en dat doe ik ook wel. Maar ik vind het belangrijk om in veel potjes te zitten, zeker in gunstige positie.
Maar stelen lukt op het niveau waar ik op speel ook heel regelmatig. Dat is lekker als je chip leader bent, dan durven ze vaak ook niet te callen. Je wordt een keer flink gereraiset, maar dan leg je gewoon weg.
Wat zijn dan echt dikke kaarten en wanneer is een kaart die dik lijkt juist niet dik?

Ik heb gisteren een single-table toernooi gewonnen door bijna alles weg te gooien en alleen met plaatjes paren te spelen. Was wel vermoeiend en saai maar wilde eens testen of ik dat geduld kon opbrengen. Toen we nog maar met 4 man zaten ben ik iets losser gaan spelen.
Bumme Wrote:Wat zijn dan echt dikke kaarten en wanneer is een kaart die dik lijkt juist niet dik?

Ik heb gisteren een single-table toernooi gewonnen door bijna alles weg te gooien en alleen met plaatjes paren te spelen. Was wel vermoeiend en saai maar wilde eens testen of ik dat geduld kon opbrengen. Toen we nog maar met 4 man zaten ben ik iets losser gaan spelen.
Dat is pokeren, saai en vermoeiend maar daardoor is de kick van het winnen groter, als je 20 min niets krijgt en je krijgt AK ben je wel ff blij, alleen zorgen dat je dan word betaald voor die kaart.
Euh ligt eraan hoeveel man er nog aan tafel zit maar bij 10 man speel ik AA AK AQ AJ KK KQ QQ JJ en ik wil nog wel eens limpen (bb callen) in late positie op suited connectors. Positie bepaald in 80% van de gevallen of ik een kaart speel of niet. Ook wat voor mensen er aan tafel zitten, als iemand low stacked is en toch all-in gaat ga ik de pot niet spekken uiteraard.
Naarmate er minder mensen aan tafel zitten worden meer kaarten interessant zoals A10 KJ QJ Q10 etc. Dan ga ik ook non suited connectors spelen en bij 2-3 man speel ik practisch elke K of A die ik te pakken kan krijgen alleen moet je dan verdomd oppassen dat je niet tegen een hogere kicker aanloopt zoals bij Adje.
Depor Wrote:Dat is pokeren, saai en vermoeiend maar daardoor is de kick van het winnen groter, als je 20 min niets krijgt en je krijgt AK ben je wel ff blij, alleen zorgen dat je dan word betaald voor die kaart.
Ik vind het juist een grotere kick als je iemand heel mooi wegbluft. Waar jij het over hebt, is toch meer limit poker. De kick in no limit zit het toch in het handen lezen en bluffen voor mij.
Maar dat is natuurlijk ook voor iedereen anders.
Depor Wrote:
Ad Wim Wrote:Jajajaja, ik weet inmiddels dat het een foute call was, sjonge jonge...

Probeer het je gewoon uit te leggen...als je geen kritiek wil (opbouwend in mijn geval ook nog) en wat tips over wat je beter had kunnen doen zeg dat dan. Steek ik ook geen tijd in het schrijven van een stuk waar je misschien wat aan kan hebben...

Dankjewel lijkt me hier ook meer op zijn plaats, als iemand de moeite neemt om tijd te steken in zo'n lang verhaal.
Over de hand van Ad:

Ten eerste vind ik hem zeer zeker niet slecht gespeeld... je call preflop is te begrijpen (weet niet of je reads had of hij veel steelde?), het uibetten had idd wat lager gekunt maar toont wel kracht,alleen toen ie all in ging had je moeten folden maar dat heb je nou al 4 x gehoord van mensen hier dus laat ik daar niks over zeggen...

Wat ik wel wil zeggen (in het algemeen) is dat je op zo'n moment, en dat geldt ook in mindere mate op de $5 SNG nivo, dat je je niet te veel rond laat pushen door de chipleader. Je zit al in the money, je bent ben 3 man over, dit is echt wel de time om de chipleader aan te pakken. Nu had hij toevallig KQ maar met K5 had ie wrs hetzelfde gedaan...

Zelf doe ik het ook veel als chipleader ga je met 3 man over juist de nummer 2 bullyen omdat hij weet dat er nog iemand inzit met (veel) minder chips als hem en hij dus heel weinig kan callen..
Was gister uitgenodigd door een vriend van me voor een avondje pokeren. Hele avond heel goed gespeeld en stond ongeveer 8 euro in de plus ofzo (10 euro beginstack 0.10/0.20 blinds). Toen kwam een dramatische hand voor mij dan. Ik weet dat ik hem heel slecht gespeeld heb maar ben wel benieuwd wat jullie anders hadden gedaan.

Ik zit op de BB en krijg KK. Gast naast me raised naar 60 cent en krijgt 3 callers, dat vond ik beetje teveel dus ik raise naar 3.20. Initiele raiser callt en een gast in mp callt ook. (dit was trouwens een speler die behoorlijk loose was)

Flop 889 rainbow. Op zich geen slechte flop voor mij dus. Ik bet 2 euro (dit was mijns inziens mn grootste fout, veel te weinig gebet) gast naast me callt redelijk makkelijk. Gast in mp callt na lang nadenken ook.

Ik zet die gast naast me op een pair, gast in mp vond ik moeilijk om op een hand te zetten, dacht misschien 2 overcards.

turn valt er een blank (een 3 geloof ik). Ik wil weten wat die gasten nou doen en check. Ze checken allebei achter me en op de river valt een 7.

Ik kon me haast niet voorstellen dat iemand met 10J eerst 3 euro en dan 2 euro gecalled zou hebben dus ik bet 5 euro. Gast naast me fold en gast in mp callt en laat toch 10J zien.

Gast aan tafel zei dat ik had moeten betten na de turn maar persoonlijk vond ik mn check geen hele slechte move, alhoewel die wel slecht uitpakte.
Ad Wim Wrote:Nog 3 van de 10 man over, ik 4000 chips, de chipleader net iets meer en een gast met 2000. Ik zit op de BB, blinds op 150-300, en krijg K9 suited. Gast (chipleader)on the button raiset naar 600, SB fold en ik call.

Je kunt drie dingen doen, afhankelijk van de persoon die raised. Heeft ie al eerder gestolen? Hoeveel raisde hij in het verleden? De meesten snappen het concept van de blind steal wel en als je wilt stealen van iemand die je chip stack pijn kan doen, maak je er geen 600 van. Hij vindt het dus niet erg dat je callt.

a) Fold? Niks mis mee. Hij heeft je 85% zeker beat op dit moment, jij hebt geen positie en hij heeft meer munten dan jij. Bovendien heb je nog genoeg over als je fold.

b) Call? Je hebt genoeg odds, stack maar wel de wetenschap dat je de flop hard moet hitten.

c) Raise? Mijn favoriete optie, hop, naar 2000 knallen en hopen dattie fold. Maar alleen als je een goede read op je tegenstander hebt. Zeker op Internet callt/all-int 70% van de mongolen een flinke raise met connected high cards.

Alles is ok in feite, maar we gaan dus nu voor b)

Ad Wim Wrote:Op de flop valt KQJ rainbow.

Nu wordt het dus lastiger. Zoals Depor al zei, is de range gevaarlijke handen die hij kan hebben nu te groot. Je mag nu echter niet checken, want dan ben je de pot zeker kwijt. Er zit $1350 in de pot, dus zou ik een probe betje doen van $500 om te kijken waar het land ligt. Krijg je tegengas of callt-ie dan weet je dattie wat heeft, als ie raised ben je pleite.

Ad Wim Wrote:Ik bet ongeveer 1100 omdat ik denk dat ik goed zit met mijn top pair on the board en ook nog een kleine kans op een straat.

Da's gewoon te veel. Met een bijna pot-sized bet maak je een grote pot met top pair, poepkicker tegen de chipleader die geraised heeft pre-flop, op een gevaarlijke flop. Maar da's allemaal al gezegd.


Ad Wim Wrote:Hij gaat all in...

Hij heeft meer dan jij. Dus fold je. Met een probe betje van 500 was hetzelfde gebeurd (of hij had geraised). Was een simpeler fold geweest en je had nog meer stack over gehouden dan de nr 3 :wink:
Tja, die gast met 10J had ik goede kans om te winnen natuurlijk.

2 kansen voor straat...7 en Q
En als er een 10 of J zou vallen had hij het hoogste paar op tafel.
Door jouw te lage bets durfde hij het risico aan.
Wat een feest, zomaar gratis les van de pro's hier op het forum Hakkuh

p.s. Ik bette juist zoveel na de flop om hem weg te krijgen in het geval hij bijvoorbeeld AQ of AJ zou hebben. Maar dat was dus niet zo slim...
Ad Wim Wrote:p.s. Ik bette juist zoveel na de flop om hem weg te krijgen in het geval hij bijvoorbeeld AQ of AJ zou hebben. Maar dat was dus niet zo slim...

De flop is gewoon te gevaarlijk voor een potsized bet. Als er K 2 7 had gelegen, vooruit.
buurs Wrote:Tja, die gast met 10J had ik goede kans om te winnen natuurlijk.

2 kansen voor straat...7 en Q
En als er een 10 of J zou vallen had hij het hoogste paar op tafel.
Door jouw te lage bets durfde hij het risico aan.

Die bet van 3,2 euro was voor de flop, vreemde actie om meet te gaan met 10J
Mwoah, die vent met JT had positie en had aardige odds om te callen: 2,60 bijleggen in een pot van bijna 9 euro. Er van uitgaande dat je tegen een hoog paar/high cards speelt heb je mazzel als er 899 valt: 4 zevens waar je mee wint en de q tellen we voor 2 outs. Ook met een J of een T heb je nog wel wat, ook ± 2 outs dus. Dan moet je 2 euro bijleggen in een pot van 15... no brainer call dus. Dan mag je gratis de river zien! Wow!

Je had gewoon een joet of 15 piek moeten zetten op de turn... was er niks aan de hand geweest :wink:
Treesong Wrote:Mwoah, die vent met JT had positie en had aardige odds om te callen: 2,60 bijleggen in een pot van bijna 9 euro. Er van uitgaande dat je tegen een hoog paar/high cards speelt heb je mazzel als er 899 valt: 4 zevens waar je mee wint en de q tellen we voor 2 outs. Ook met een J of een T heb je nog wel wat, ook ± 2 outs dus. Dan moet je 2 euro bijleggen in een pot van 15... no brainer call dus. Dan mag je gratis de river zien! Wow!

Tree, ik heb een vaag vermoeden dat degene met TJ niet op deze wijze tot zijn beslissing is gekomen :waf:
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:Mwoah, die vent met JT had positie en had aardige odds om te callen: 2,60 bijleggen in een pot van bijna 9 euro. Er van uitgaande dat je tegen een hoog paar/high cards speelt heb je mazzel als er 899 valt: 4 zevens waar je mee wint en de q tellen we voor 2 outs. Ook met een J of een T heb je nog wel wat, ook ± 2 outs dus. Dan moet je 2 euro bijleggen in een pot van 15... no brainer call dus. Dan mag je gratis de river zien! Wow!

Tree, ik heb een vaag vermoeden dat degene met TJ niet op deze wijze tot zijn beslissing is gekomen :waf:

Denk je? :razz:

Losse sloebers krijgen altijd een strakke plasser als ze JT zien, en volgens mij had dit menneke zelfs die 15 euro turn bet nog gecalled want hij KAN vallen hè? :Big Grin
zoveel had ik niet tree Wink M'n bet van 2 euro na de flop was idd te weinig. Ik vraag me meer af wat jullie hadden gedaan na de turn ervanuitgaande dat jullie ook de fout hadden gemaakt van een 2euro bet.

Gast zei later idd dat hij vanwege de potodds mee was gegaan...zelf had ik t nooit gedaan trouwens. 3 euro was best wel veel aangezien de gemiddelde stack zo rond de 12 a 13 euro lag en je hebt een raiser en een reraiser tegenover je waarbji de kans dus groot is dat er een heel goede hand bij zit, dan is voor mij TJ niet genoeg.
Pot odds zijn heilger dan handsterkte, Mac :wink:

Je zegt net dat je 10 beginstack had en 8 foepies in de plus stond... dan heb je volgens mij nog wel een tientje over :-k
net aan idd..had all-in kunnen gaan maar ik vertrouwde die gast naast me niet helemaal. Kreeg hele avond al goeie handen en callde mij te makkelijk.

Maar ja ik blijf die pot odds ook altijd lastig vinden, zeker in dit soort situaties heb ik (te) vaak het gevoel dat het geld weggooien is omdat je waarschijnlijk vaak betere handen tegenover je hebt. Had jij m gespeeld met TJo?
Ik zou volgens mij die eerste raise van 60 ct al niet gecalled hebben met JT tegen een vent die de hele avond al goeie handen krijgt... :wink:

maar stel dat ik het had gedaan was er over een knakie bijleggen geen seconde van twijfel geweest, gezien de pot odds en m'n positie
Ik zou als ik KK had met een 889 board grof zeer grof ingezet hebben, niemand heeft wat, hoogstens trips 2 pair of een flush/straight draw wegjagen die handel en dan de pot oppikken.
8 van de 10 keer zie je dat zoals nu ze dan wat hitten als je ze gratis kaarten geeft.
ok nog een hand:
begin vd avond zaten we nog met maar 6 man aan tafel. Inzetten waren ook nog iets voorzichtiger op dat moment. Ik krijg 66 en raise naar 60 cent. Gozer naast me (andere trouwens dan in bovenstaande hand) re-raised naar 1.20. Iedereen fold verder.
Na wat denken call ik en hit trips op de flop. raise blablabla uiteindelijk all-in en hij laat KK zien en ik pak dus een grote pot. Hij vond het raar ik dat z'n re-raise callde met 66.

Ik had nog niet echte reads op dat moment. Wel had ik zelf op dat moment een vrij agressief imago omdat ik de eerste paar handen steeds leuke kaarten oppakte. Rare call of niet?
Mac Wrote:Rare call of niet?

Tuurlijk niet, je had odds. Had-ie maar meer moeten raisen, die jankerd :razz:
Treesong Wrote:
Mac Wrote:Rare call of niet?

Tuurlijk niet, je had odds. Had-ie maar meer moeten raisen, die jankerd :razz:
hehe ok dat vond ik ook ja. rest vd avond ging ie ook behoorlijk tilt op mij en heb nog aardig wat aan m verdiend. :waf:
Tis ook helemaal geen schande om van een set te verliezen...
Treesong Wrote:Tis ook helemaal geen schande om van een set te verliezen...
Dat niet, maar hij leidde met die minraise dat grote verlies wel in.
Dat was idd gewoon gruwelijk dom, vooral omdat Mac al geraised had... en dan nog zeuren ook. Maar ja, zo eentje hebben wij ook in de peukerclub. Altijd blèren dat je slecht gespeeld hebt als je z'n azen of koningen kraakt met een mindere hand. En als hij een keer mazzelt met een kaashand, was het natuurlijk een briljante set-up :roll:
Zit aan een cashgame met blinds van 2 en 4 dollar met een stack van op dat moment 300 dollar. Wordt vreselijk tight gespeeld aan deze tafel en op een gegeven moment vind ik koningen in mijn hand. Ineens was er veel actie voor me. Gozer zet 16, er komt een raise en een all-in voor 450 dollar. :eeeek:

Zit ik daar met m'n koningen. Zet hem meteen op azen en fold m'n hand. kan me niet herrinneren dat ik ooit een dergelijke hand preflop heb afgegooid. :|