FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Ekslem Wrote:PokerStars Game #13339151440: Hold'em No Limit ($0.02/$0.05) - 2007/11/19 - 14:01:09 (ET)
Table 'Alexandra' 9-max Seat #5 is the button
Seat 1: Cagey Canuk ($4.01 in chips)
Seat 2: paris-madrid ($2.35 in chips)
Seat 3: FelkerPoker ($9.30 in chips)
Seat 4: Suyug ($6.02 in chips)
Seat 5: dandradees ($11.84 in chips)
Seat 6: WurSTriwl ($6.26 in chips)
Seat 7: SportGLFR07 ($5.90 in chips)
Seat 8: Ekslem ($9.34 in chips)
Seat 9: NuRelic ($8.10 in chips)
WurSTriwl: posts small blind $0.02
SportGLFR07: posts big blind $0.05
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Kc Kd]
Ekslem: calls $0.05
NuRelic: folds
Cagey Canuk: calls $0.05
paris-madrid: folds
FelkerPoker: folds
Suyug: calls $0.05
dandradees: calls $0.05
WurSTriwl: folds
SportGLFR07: raises $0.15 to $0.20
Ekslem: raises $0.20 to $0.40
Cagey Canuk: folds
Suyug: calls $0.35
dandradees: folds
SportGLFR07: calls $0.20
*** FLOP *** [6s 7s 8s]
SportGLFR07: bets $1

Zeg het maar?

Ja je geeft je hand eigelijk al weg door de limp-reraisen... ik zou hier toch 1 x raisen naar $2.50 (ofzo) en als ie callt in principe de hand opgeven. Met een raise in positie kan je nog bereiken dat je de turn ÉN river kan zien waarna je misschien een betere inschatting kan maken.

Dit is natuurlijk wel de allerslechste flop die je je kan verzinnnen dus als je er nog niet al te veel aan gehecht was is een instaturbomuck ook goed :wink:
geen miniraisjes preflop ekslem!! raisen naar 60/80 cent.

tja das een hele nare flop, ik denk eerlijk gezegd dat hij ook met overpair zit maar dat er een schoppen bij zit. Ik denk dat ik zou callen en kijken naar de turnactie maar misschien is dat wel ietwat passief.
Raise preflop had idd groter gemoeten......

Ik heb deze hand gefold :eeeek:
Ook niet verkeerd hoor..
Is dit stom gespeeld of gewoon weer pech?


Zitplaats arrangement:

nobby255 is op zitplaats 1 met 1330.
BIG-UPP is op zitplaats 2 met 1810.
Pipo_calcio is op zitplaats 4 met 1990.
jahmitchou is op zitplaats 6 met 1210.
Dom7723 is op zitplaats 7 met 2620.
AdWim is op zitplaats 8 met 1040.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 6.
Dom7723 plaatst de small blind van 50.
AdWim plaatst de big blind van 100.

Deel de pocketkaarten uit:

nobby255: -- --
BIG-UPP: -- --
Pipo_calcio: -- --
jahmitchou: -- --
Dom7723: -- --
AdWim: Qd Kh

Pre-flop:
nobby255 folds.
BIG-UPP calls 100.
Pipo_calcio folds.
jahmitchou folds.
Dom7723 folds.
AdWim verhoogt 200.
BIG-UPP calls 200.


Flop (Kc 10h 10s):
AdWim verhoogt 250.
BIG-UPP verhoogt 1400.
AdWim calls 490.


Turn (Kc 10h 10s 2s 9c):

Onthulling:
BIG-UPP vertoont 10c Jc.
BIG-UPP heeft 10c 10h 10s Jc Kc: Three of a Kind
AdWim vertoont Qd Kh.
AdWim heeft 10h 10s Qd Kh Kc: Twee Paar
AdWim is ter zijde gesteld.


Pot Samenvatting:
660 is terug gegeven aan BIG-UPP (uncalled).
Totale pot: 2130
BIG-UPP wint 2130.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Geen minraisjes AD! :wink:
Dat is bijna niet te zeggen, is afhankelijk van zijn table image, maar ik zou ook gecald hebben, al zal je dat niet verbazen... Wink
Enige wat ik anders zou hebben gedaan, is bij een preflop raise, minimaal 3 x verhogen, eigenlijk net wat Ekslem zegt.
Die ik ook nog vaak fout PF, maar het wordt er al aardig in gestamp door Mac en Harry :wink:
het was een 3xBB raise...

BIG-UPP calls 100.
AdWim verhoogt 200.
BIG-UPP calls 200.

eerst callt big upp 100...adwim verhoogt met 200...maar goed KQ blijft gewoon een kutkaart aangezien je bijna nooit een echt een tophand hit. Maar goed verder denk ik niet dat t heel fout gespeeld is nee.
Oh ja, dan had is het idd geen minraise.
Die gozer limpt alleen maar dus ik wilde eigenlijk hier al de pot oppakken. Ik zag hem als enigzins loose, en dit werd wel bevestigd gezien zijn limp met JTos UTG+1. Hij kon dus eigenlijk heel veel hebben en ik vermoedde ook wel een beetje dat hij een T had, maar ik kon sowieso nooit meer weg na mijn c-bet. Ik had misschien moeten checken zodat ik wel had kunnen folden nog, maar dit leek me EV-gezien beter Wink
hoho!! they were soooooooted
O ja, dat is ook zo :roll:

Wel weer typisch een hand van de afgelopen weken... Sad
Niet echt hand voor dit topic maar weet niet waar ik hem anders neer moeten zetten... niet echt een hand voor winnerszone. Ik ben me een bietje die NL100 tafels aan het aanstampen hier... echt ziek. Als ik die 2 outer niet om de oren had gehad dan was ik 7 buy ins up geweest in 50 min!!

Start spel 2400051879.

galmat is zitplaats 0 met $99,35.
Moevius is zitplaats 1 met $118,65.
xSoulx is zitplaats 2 met $92.
vasiliu is zitplaats 3 met $24,50.
HarryBierdop is zitplaats 4 met $105,10.
0penf0ldAA is zitplaats 5 met $98,50.

De dealer is zitplaats 0.

Moevius plaatst een blind van $,50.
xSoulx plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt 10c 10d.)

Pre-flop:
vasiliu folds.
HarryBierdop raises $2,50.
0penf0ldAA folds.
galmat calls voor $3,50.
Moevius folds.
xSoulx folds.

De flop is
Jc 9d 8h.

HarryBierdop zet $5 in.
galmat raises $18,50.
HarryBierdop gaat all-in voor $96,60.
galmat gaat all-in voor $72,35.
$5,75 is terug gegeven aan HarryBierdop.

Onthulling:

HarryBierdop toont: 10c 10d
10c 10d Jc 9d 8h
Eén paar Tienen

galmat toont: 8s Qs
8h 8s Qs Jc 9d
Eén paar Achten

De turn is 2s.
De river is Ks.

HarryBierdop toont: 10c 10d
10c 10d Ks Jc 9d
Eén paar Tienen

galmat toont: 8s Qs
8h 8s Ks Qs Jc
Eén paar Achten

HarryBierdop wint de pot van ($197,20).
Hier nog een keer een voorbeeld voor Gitter... net als met de JJ van ad. Easy fold :wink: (beetje jammer van die river :razz: )

Start spel 2400254546.

damnit is zitplaats 0 met $91,75.
Moevius is zitplaats 1 met $79,40.
xSoulx is zitplaats 2 met $93,50.
andypandy1 is zitplaats 3 met $174,85.
HarryBierdop is zitplaats 4 met $154,05.
groengras is zitplaats 5 met $107,10.

De dealer is zitplaats 2.

andypandy1 plaatst een blind van $,50.
HarryBierdop plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt 10c 10d.)

Pre-flop:
groengras raises $2,50.
damnit folds.
Moevius folds.
xSoulx calls voor $3,50.
andypandy1 folds.
HarryBierdop calls voor $2,50.

De flop is
7h 4d 5d.

HarryBierdop checks.
groengras zet $8 in.
xSoulx raises $12.
HarryBierdop folds.
groengras gaat all-in voor $95,60.
xSoulx gaat all-in voor $70.
$13,60 is terug gegeven aan groengras.

Onthulling:

groengras toont: 5h 5s
5d 5h 5s 7h 4d
Drie Vijven

xSoulx toont: 8d 8h
8d 8h 7h 5d 4d
Eén paar Achten

De turn is Qh.
De river is 10s.

groengras toont: 5h 5s
5d 5h 5s Qh 10s
Drie Vijven

xSoulx toont: 8d 8h
8d 8h Qh 10s 7h
Eén paar Achten

groengras wint de pot van ($188).
Wat te doen bij deze bet?
Tegenstander was zeer agressief

Start spel 2401597804.

Zalcin is zitplaats 0 met $100,10.
mirko0807 is zitplaats 1 met $37,85.
Martin1478 is zitplaats 2 met $96,10.
Buurs is zitplaats 3 met $96,95.
effewCK is zitplaats 4 met $110,25.
Heiko is zitplaats 5 met $128,20.

De dealer is zitplaats 2.

Buurs plaatst een blind van $,50.
effewCK plaatst een blind van $1.

(Buurs krijgt 3s 5s.)

Pre-flop:
Heiko folds.
Zalcin folds.
mirko0807 calls voor $1.
Martin1478 folds.
Buurs calls voor $,50.
effewCK checks.

De flop is
8s 7s 4h.

Buurs zet $1 in.
effewCK raises $2.
mirko0807 raises $10.
Buurs calls voor $12.
effewCK folds.

De turn is 5h.

Buurs checks.
mirko0807 gaat all-in voor $23,85.
Buurs folds.
$23,85 is terug gegeven aan mirko0807.

mirko0807 mucks.
mirko0807 wint de pot van ($30,40).
tja lastig, ik denk wel dat t of een fold op de flop of een call op de turn is en misschien zelfs nog liever een allin over the top op de flop. Nu investeer je 11$ in 1 kaart en dan weet je eigenlijk al dat ie gaat rammen op de turn.
Mac Wrote:tja lastig, ik denk wel dat t of een fold op de flop of een call op de turn is en misschien zelfs nog liever een allin over the top op de flop. Nu investeer je 11$ in 1 kaart en dan weet je eigenlijk al dat ie gaat rammen op de turn.

Aangezien hij alles speelde en alles callde, leek mij all in niet verstandig.
Ik had voldoende mogelijkheden voor de turn card.

Om nu alles in te gaan zetten vind ik overdreven, helemaal nu ik nog steeds in een bad run zit.
als ik iets meer marge had gehad qua bankroll, had ik zeker gecalled, maar waar ik hem in een goede run wel had gecalled, heb ik het hier niet gedurfd :roll:
hehe dan dan zou ik toch nog eens een kijkje gaan nemen naar je bankrollmanagement. Als je je beslissingen laat afhangen van de invloed die een verlies zou hebben op je bankroll dan klopt er iets niet helemaal.

Blijf een call hier de slechtste optie van de 3 vinden...of fold of push imo. Als je zeker weet dat hij gaat callen en je wilt geen coinflip moet je gewoon folden.
Precies wat Mac zegt, als je weet dat hij met een second bullit komt op de turn is callen de slechtste optie. Zeer waarschijnlijk loop je achter maar je hebt wel genoeg outs en moet dan bijna wel callen op zijn all in op de turn gezien de odds. Dan kun je beter meteen pushen zodat je nog wat FE hebt, of folden als je die flip niet aan wilt gaan.

En dat de beslissing aan je run ligt, is natuurlijk onzin. Daar moet je je beslissingen natuurlijk nooit op nemen.
Over dat bankrollmanagement heb je gelijk.
Aangezien ik al een hele tijd op NL100 speel, is het lastig terug te gaan.
Dan zal ik automatisch meer risico gaan nemen en minder winst maken.

Ik speel nu dus tighter om langzaam omhoog te klimmen.
Gisteravond wel een kleine winst gemaakt.

Ik geef je gelijk dat ik na de flop all in had moeten gaan, gezien zijn stack.
maar ik wou nog 1 kaart afwachten, omdat hij dan ook wel all in zou gaan.
Ad Wim Wrote:Precies wat Mac zegt, als je weet dat hij met een second bullit komt op de turn is callen de slechtste optie. Zeer waarschijnlijk loop je achter maar je hebt wel genoeg outs en moet dan bijna wel callen op zijn all in op de turn gezien de odds. Dan kun je beter meteen pushen zodat je nog wat FE hebt, of folden als je die flip niet aan wilt gaan.

En dat de beslissing aan je run ligt, is natuurlijk onzin. Daar moet je je beslissingen natuurlijk nooit op nemen.

Ik moest nog 32 dollar bijleggen voor zijn all in en als ik voor 11 dollar nog een kaart kan zien, doe ik dat liever dan voor 43 dollar.

En al 2 weken vallen al dit soort beslissingen verkeert, wanneer ik all in zou gaan.
Paar handen hiervoor had ik al buy in verloren door te pushen na de flop.
Je moet dus bedenken wat je wilt met zo'n hand. Het is mijns inziens de slechtste optie om te gaan wachten op een kaart. Of op de flop al ervoor gaan met kans dat hij neerlegt. Die agressieve gasten schrikken vaak namelijk als ze zelf heel flink tegen hen bet. Of folden en dan heb je vrijwel niks aan deze hand besteed.
En als de beslissingen verkeerd vallen en je hebt er geen goed gevoel over, moet je folden op de flop. Dan moet je niet zulk soort handen aangaan.
wtf lees ik toch allemaal hier?

Meer risico, minder winst? Tight spel langzaam winst? niet pushen vanwege run? niet pushen vanwege BR?

Heeft weinig met poker te maken, sorry hoor!
harry_bierdop Wrote:wtf lees ik toch allemaal hier?

Meer risico, minder winst? Tight spel langzaam winst? niet pushen vanwege run? niet pushen vanwege BR?

Heeft weinig met poker te maken, sorry hoor!
Ik snapte er ook weinig van, maar ik dacht dat het aan mij lag...
Ad Wim Wrote:
harry_bierdop Wrote:wtf lees ik toch allemaal hier?

Meer risico, minder winst? Tight spel langzaam winst? niet pushen vanwege run? niet pushen vanwege BR?

Heeft weinig met poker te maken, sorry hoor!
Ik snapte er ook weinig van, maar ik dacht dat het aan mij lag...

Jij bent een topper Ad!!!
Richt je nou eerst maar op jezelf cry
Nou ik bracht het misschien ook niet zo tactisch maar ik blijf het toch vreemd vinden wat voor opmerkingen hier vaak voorbij komen. Ook in het online match idee topic van Gitter zie ik opmerkingen staan als dat het misschiet niet helemaal eerlijk is omdat mensen met een grotere bankroll een voordeel hebben omdat ze aggressiever kunnen spelen. En ook hier zie ik weer zulke opmerkingen...

Het gaat er toch gewoon om wat de beste beslissing is. Als je tegen iemand speelt die tight is ga je gewoon aggressiever spelen, zeker met draws aangezien je veeeeel meer FE hebt. Speel je, zoals in dit geval, tegen iemand die alles speelt en niks weggooit dan speel je gewoon alleen de goede made hands en gooi je draws, zeker OOP meteen weg.

Je zegt dat je tight speelt om langzaam omhoog te klimmen. Ik vind bovenstaande hand niet echt tight als ik eerlijk ben. De turn is eigelijk ook al niet in je voordeel want dat scheelt je zeer wrs nog een out. Daarnaast is je flushdraw die je speelt maar 5 hoog en ook nog eens OOP.

Ik zou zeggen als je tight wil spelen en het doet om je BR te laten groeien ga dan full ring spelen en als een nit. Dus gewoon alleen premiums (kan je ook makkelijker 2 of 3 tafels spelen) en gewoon je paartjes alleen spelen voor setvalue. Shorthanded is in principe een moeilijker spel (vind ik) omdat je vaker marginale beslissingen moet nemen.
full ring is een goede tip Harry =D>

Ga ik proberen