FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:ach, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ie m covered had, is een duidelijk raisje van "gooi m maar all in" maar je weet t nooit. 10 10 ofzo zou ook kunnen, maar goed, ik zou t doen...

Juist om deze reden is een call hier toch ook niet heel stom? Na de flop ben je als eerste aan de beurt en zet je hem dan all in? Ofwel je hit en gaat hem winnen, ofwel hij hit niet en gooit hem weg.

Heb je volledig gemist kan je hem ook nog zelf weggooien, ben je 'maar' 1600 meer kwijt dan bij de optie folden.

dan zit je met hetzelfde probleem...stel ik hit op de flop mn J is er nog altijd een redelijke kans aanwezig dat hij met QQ/KK/AA zit. Stel ik hit mn A is er nog altijd een redelijke kans aanwezig dat hij met AK/AQ zit. Stel ik hit niks...wat dan? allin gooien kan maar dan word je bijna standaard gecalled door JJ/QQ/KK/AA, checken kan maar dan komt ie zeker met een cbet en moet je eigenlijk wel wegleggen. De enige echt goeie flop zou 2pair/trips/straat zijn en die kans is gewoon te klein
***** Hand History for Game 6417787453 *****
0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Tue Oct 16 13:32:26 EDT 2007
Table Table 125453 (Real Money) -- Seat 3 is the button
Total number of players : 10
Seat 1: StephanN444 ( $3.90)
Seat 2: Clemo222 ( $29.06)
Seat 3: PGSiggi ( $32.88)
Seat 4: SchokoKhoa ( $4.40)
Seat 5: Sergey16 ( $7.84)
Seat 6: edjuh50 ( $5.47)
Seat 7: MrTwoFace ( $19.35)
Seat 8: Arjan_ ( $20.37)
Seat 9: Joeri_5 ( $21.78)
Seat 10: Djeserchau ( $6.52)
SchokoKhoa posts small blind (0.10)
Sergey16 posts big blind (0.25)
** Dealing down cards **
Dealt to Joeri_5 [ Qh, Ks ]
edjuh50 calls (0.25)
MrTwoFace folds
Arjan_ folds
Joeri_5 calls (0.25)
Djeserchau folds
StephanN444 calls (0.25)
Clemo222 folds
PGSiggi calls (0.25)
SchokoKhoa folds
Sergey16 checks
** Dealing Flop ** : [ 8d, Qc, 7d ]
Sergey16 checks
edjuh50 bets (0.50)
Joeri_5 calls (0.50)
StephanN444 folds
PGSiggi raises (2.50) to 2.50
Sergey16 folds
edjuh50 calls (2)
Joeri_5 raises (4) to 4.50
PGSiggi raises (30.13) to 32.63
PGSiggi is all-In.
edjuh50 calls (2.72)
edjuh50 is all-In.
Joeri_5 ???????
fold
Mac Wrote:
_Tampie Wrote:
gittermaster Wrote:ach, eerlijk gezegd denk ik ook wel dat ie m covered had, is een duidelijk raisje van "gooi m maar all in" maar je weet t nooit. 10 10 ofzo zou ook kunnen, maar goed, ik zou t doen...

Juist om deze reden is een call hier toch ook niet heel stom? Na de flop ben je als eerste aan de beurt en zet je hem dan all in? Ofwel je hit en gaat hem winnen, ofwel hij hit niet en gooit hem weg.

Heb je volledig gemist kan je hem ook nog zelf weggooien, ben je 'maar' 1600 meer kwijt dan bij de optie folden.

dan zit je met hetzelfde probleem...stel ik hit op de flop mn J is er nog altijd een redelijke kans aanwezig dat hij met QQ/KK/AA zit. Stel ik hit mn A is er nog altijd een redelijke kans aanwezig dat hij met AK/AQ zit. Stel ik hit niks...wat dan? allin gooien kan maar dan word je bijna standaard gecalled door JJ/QQ/KK/AA, checken kan maar dan komt ie zeker met een cbet en moet je eigenlijk wel wegleggen. De enige echt goeie flop zou 2pair/trips/straat zijn en die kans is gewoon te klein

Amen!
Tree, vind je het goed als ik zulke mensen DONKS (!!!) noem? Zo gaat het aan de lopende band op NL100 everest. Ik had ook weer wat handjes van diezelfde gast kunnen plaatsten waarbij ie weer de meest mooie 3 en 4 outers hit, $1 bet op potten van $50+ of weet ik veel wat meer maar dan is het meestal geen donk want hij wint toch?. En nee ik kan helaas geen HH plaatsen waarbij ik hem leegtrek want geen kans voor gehad. 19 pairs gehad in 1,5 uur, NUL setjes en als die gast gewoon standaard na de flop, turn en river op "bet pot" drukt kan je niet veel anders als wachten. Na deze hand raisde ie trouwens meteen naar $20 preflop, gast achter me gaat er voor $150 over heen en deze vriend callt met 44, hij zat tegen 99 haha.

Saaie sessie, $3 winst in 1,5 uur spelen. Das toch onder het minimunloon?

---------------
Start spel 2224913243.

Buffoni is zitplaats 0 met $99,35.
barrynight is zitplaats 1 met $20.
Petrufacio is zitplaats 2 met $98,50.
kadas1 is zitplaats 3 met $171,55.
HarryBierdop is zitplaats 4 met $100,40.
2_jayggins_1 is zitplaats 5 met $114.

De dealer is zitplaats 5.

Buffoni plaatst een blind van $,50.
barrynight plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt 10h 8d.)

Pre-flop:
Petrufacio raises $2,50.
kadas1 raises $8,50.
HarryBierdop folds.
2_jayggins_1 folds.
Buffoni folds.
barrynight folds.
Petrufacio gaat all-in voor $95.
kadas1 calls voor $86,50.

Onthulling:

Kh Ad

Kd 6d

De flop is
4d 9h Qd.
De turn is Qh.
De river is Jh.

Petrufacio toont: Kh Ad
Qd Qh Ad Kh Jh
Eén paar Vrouwen

kadas1 toont: Kd 6d
Qd Qh Kd Jh 9h
Eén paar Vrouwen

Petrufacio wint de pot van ($195,50).
Lastige hand.. speler onbekend. Aan stats (over niet zo heel veel handen) te zien wel redelijk...

--------------

Start spel 2227049934.

zozi29 is zitplaats 0 met $216,70.
Meister is zitplaats 1 met $55,35.
HarryBierdop is zitplaats 2 met $95,55.
Roelfs is zitplaats 3 met $165,90.
Irrlicht is zitplaats 4 met $49,05.
elseignor is zitplaats 5 met $150,40.

De dealer is zitplaats 3.

Irrlicht plaatst een blind van $,50.
elseignor plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt Kh Kc.)

Pre-flop:
zozi29 raises $2,50.
Meister folds.
HarryBierdop calls voor $3,50.
Roelfs folds.
Irrlicht folds.
elseignor folds.

De flop is
Jh 10h Ks.

zozi29 zet $8,50 in.
HarryBierdop calls voor $8,50.

De turn is 8c.

zozi29 checks.
HarryBierdop zet $15 in.
zozi29 calls voor $15.

De river is 3h.

zozi29 zet $55,50 in.
HarryBierdop folds.
$55,50 is terug gegeven aan zozi29.

zozi29 mucks.
zozi29 wint de pot van ($52,75).
Dan moet je die heren maar niet slowplayen [gay]

En waarom geen reraise na de flop?
Tsja.. op everest slowplay ik heel heel AA/KK (overigens alleen als ik vermoed of zeker weet dat ik HU komt te zitten). Die 1,5 tot 2 op de 10 keer dat je een redelijke pot verliest vind ik niet opwegen tegen de 5 á 6 keer dat je een dikke pot wint. Maar das mijn keuze... op stars reraise ik veel vaker m'n AA/KK.

Tsja flop raise had gekunt.. had op dat moment nog niet echt een read op die gast dus had ook echt geen idee of het een c-bet was of dat ie ook daadwerkelijk iets gehit had. Ik wilde ff de turnactie afwachten om te kijken wat zijn actie daar was (natuurlijk hopende op een board pair) en voor om de pot daar niet meteen op te blazen. Denk overigens wel dat ik beat was op de river... zit zelfs sterk te denken aan [Ah][Qh]. Of anders misschien [Ah][Th]..
Harten AT lijkt me stug, aangezien harten T op het board ligt :wink:
Vond het een lastige hand. Misschien moeten betten op de flop, maar ik vermoedde dat hij op een check-raise uit was. Ik denk dat hij hier een overpair heeft en dan heb ik niet de odds om te callen... Wat jullie?

Start spel 2249891170.

2thomas2 is zitplaats 0 met $32,45.
cafaro2001 is zitplaats 1 met $16,65.
vinzzz94 is zitplaats 2 met $89,28.
AdWim is zitplaats 3 met $55,35.
tom13 is zitplaats 4 met $22,80.

De dealer is zitplaats 0.

cafaro2001 plaatst een blind van $,15.
vinzzz94 plaatst een blind van $,25.

(AdWim krijgt Ac Kh.)

Pre-flop:
AdWim raises $,65.
tom13 calls voor $,90.
2thomas2 folds.
cafaro2001 raises $2,95.
vinzzz94 folds.
AdWim calls voor $2,95.
tom13 folds.

De flop is
10c 6h 8d.

cafaro2001 checks.
AdWim checks.

De turn is 4c.

cafaro2001 zet $2,35 in.
AdWim kiest fold, toont Ac Kh.
$2,35 is terug gegeven aan cafaro2001.

cafaro2001 mucks.
cafaro2001 wint de pot van ($8,45).
C-bet na de flop was goed geweest.
wanneer hij raiset weet je genoeg en anders pik je de pot op.
Het zou geen c-bet zijn, want hij heeft me gereraist preflop. En ik vermoedde dus een check-raise bij hem en kreeg zo wel een gratis kans om een aas of konig te hitten.
AK vind ik een verschrikkelijke kut hand als je niets hit. Ben er ook al een paar keer mee de boor ingegaan. Ik kies bij zo'n flop ook wel voor een (c-)bet (afhankelijk van positie). Gaat ie mee of raist ie dan neig ik er sterk na om die hand gewoon te folden indien nodig. Zo'n hand callen kost alleen maar geld.
Weer zo'n AK hand. Die Norway-gast was idioot loose. Speelde ongeveer met alles, callde all ins met KTos prfelop etc.
Maar hij had in de afgelopen handjes wel opeens goede kaarten en hitte veel.
Misschien niet moeten checken op de turn, maar ik wist dat hij een bet zou callen, hij callde nl alles!
Misschien goede fold, maar wel heel zuur gezien de river. Was een hele flinke pot geweest...


Start spel 2262525550.

jujuh is zitplaats 0 met $15,10.
AdWim is zitplaats 1 met $44,35.
push_em_in is zitplaats 2 met $21,54.
Norway_35 is zitplaats 3 met $32,11.
delong7 is zitplaats 4 met $31,45.
Sadel is zitplaats 5 met $6,05.

De dealer is zitplaats 4.

Sadel plaatst een blind van $,15.
jujuh plaatst een blind van $,25.

(AdWim krijgt Ks Ad.)

Pre-flop:
AdWim raises $,65.
push_em_in folds.
Norway_35 calls voor $,90.
delong7 folds.
Sadel raises $,65.
jujuh folds.
AdWim raises $4,25.
Norway_35 calls voor $4,90.
Sadel gaat all-in voor $4,50.
AdWim calls voor $,25.
Norway_35 calls voor $,25.

De flop is
6s 6d 9s.

AdWim zet $3,30 in.
Norway_35 calls voor $3,30.

De turn is 4s.

AdWim checks.
Norway_35 gaat all-in voor $22,76.
AdWim folds.
$22,76 is terug gegeven aan Norway_35.

Onthulling:

Sadel toont: Qc Qs
Qc Qs 6s 6d 9s
Twee Paar, Vrouwen en Zessen

Norway_35 toont: 8c 10d
6s 6d 10d 9s 8c
Eén paar Zessen

De river is As.

Norway_35 toont: 8c 10d
6s 6d As 10d 9s
Eén paar Zessen

Sadel toont: Qc Qs
As Qs 9s 6s 4s
Flush, Aas hoog

Sadel wint de pot van ($17,45).
Norway_35 wint de pot van ($6,30).
Waarom ga je in godsnaam 3$ zetten op een totaal gemiste flop?
Das bijna 10% van je totale stack
Dat was zijn c-bet :razz:
Omdat je weet dat hij alles called heeft betten weinig zin als je niks gehit hebt.
Wacht op een superflop en kleed hem dan uit.
trouwens wel de leukste tegenstanders Icon_twisted
yep bovendien was de pot 15$ dus je geeft ongeveer alle handen de odds om te callen met je poepbetje. Of alles erin gooien of checken lijkt me. Maar goed goeie fold verder!
Die 3$ was inderdaad mijn c-bet. En ik had op dat moment vermoedelijk ook de beste hand. Plus die bet was er ook een om de pot te laten groeien dat als ik zou hitten, ik flink binnen zou lopen.
Bij een c-bet van 1/5 vd pot is het wel duidelijk dat je niks gehit hebt en dat je ook geen overpair hebt. Ik blijf die AK handen maar klote vinden en vind de afkorting A Koernikova wel toepasselijk, looks nice but nevers wins (of zoiets)
Ad Wim Wrote:Die 3$ was inderdaad mijn c-bet. En ik had op dat moment vermoedelijk ook de beste hand. Plus die bet was er ook een om de pot te laten groeien dat als ik zou hitten, ik flink binnen zou lopen.

Dit is geen c-bet, maar een poepbet.

Je had minimaal 8 dollar moeten betten, dan weet je echt waar je staat.
Bij hem wist je sowieso niet waar je stond. Hij callde alles met alles. Dus dit was ook mede om de pot te builden.
De pot builden met 3 dollar :roll:
je toont hier enorme zwakte.

met cash game moet je wel durven :wink:
anders kun je beter toernooitjes gaan spelen
AK is gewoon een kuthand, maar ik snap niet dat jij de pot wou spekken met deze bet.
Aangezien je weet dat die aap met alles speelt had hij ook een 6 kunnen hebben en had je alleen iets gekund met een runner runner.
Verder is het wel heel erg "wishful thinking" om te hopen op een A of een K terwijl je alles hebt gemist.
Dat ie vervolgens op de river komt is zuur maar dat maakt je bet (veelste laag) er niet beter op.
Imo zijn er 2 manieren om AK te spelen.
Callen en bidden dat je wat hit op de flop, of pushen en iemand headsup zien te krijgen.
Ad Wim Wrote:Die 3$ was inderdaad mijn c-bet. En ik had op dat moment vermoedelijk ook de beste hand. Plus die bet was er ook een om de pot te laten groeien dat als ik zou hitten, ik flink binnen zou lopen.

Je bent je eigen slechte spel op een belachelijke manier aan het goedpraten. :roll:

Je geeft zelf al aan dat die gast uit Noorwegen veel callt. Dat maakt zijn range aan handen groot. Hij kan hier dus prima callen met een lage pocket, een suited connector (met een 6) of een 9/K, 9/A handje.
Met zo'n 15 dollar in de pot en een flop met 2 schoppens en 2 zessen en ook een 6 en een 9 heeft hij je met meerdere handen beat of heeft hij perspectief op beter ( bijvoorbeeld 7/8 suited, 8/10 of 2 schoppens). Met 3 dollar betten bouw je geen pot op, maar zorg je in dit geval voor odds voor hem, zonder dat je weet hoe sterk je staat. Je mist hier de flop compleet, dus mi bet je hier of zwaar uit of check je de flop.
Je bet nu 3 dollar uit( staat in geen verhouding tot de pot) en hij callt en je weet niet waar je staat dus. Op dit board ben je met een schoppen aas niet blij, want dan gaat hoogstwaarschijnlijk je hele stack erin. In dit geval komt er de schoppen 4 en ik zou hier ook gefold hebben.
Op de turn is elke schoppen en elke 7/8/9/10 een scare-card. Zelfs bij de aas of koning weet je niet waar je staat; Hij kan immers prima een 9/K of 9/A handje hebben of misschien wel de 6.
Kortom, een pot bouwen met zoveel onzekerheden lijkt mij in dit geval niet handig.
buurs Wrote:De pot builden met 3 dollar :roll:
je toont hier enorme zwakte.

met cash game moet je wel durven :wink:
anders kun je beter toernooitjes gaan spelen
Zegt meneer supertight die net een paar goede runs heeft gemaakt op cashtafels... :roll:
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:Die 3$ was inderdaad mijn c-bet. En ik had op dat moment vermoedelijk ook de beste hand. Plus die bet was er ook een om de pot te laten groeien dat als ik zou hitten, ik flink binnen zou lopen.
Je bent je eigen slechte spel op een belachelijke manier aan het goedpraten. :roll:
Ik ben niks goed aan het praten (had trouwens geen andere reactie van je verwacht =D>), ik zeg alleen wat ik deed en dat was blijkbaar niet de juiste optie, gezien jullie commentaar.
Ad Wim Wrote:
buurs Wrote:De pot builden met 3 dollar :roll:
je toont hier enorme zwakte.

met cash game moet je wel durven :wink:
anders kun je beter toernooitjes gaan spelen
Zegt meneer supertight die net een paar goede runs heeft gemaakt op cashtafels... :roll:

Zegt iedereen :roll:
Ad krijgt weer kritiek en moet meteen de verdediging in...was gewoon een domme zet.
Ik maak dezelfde fout ook wel eens, slap bluffen en vervolgens outplayed worden.
Ad Wim Wrote:
Tripplexxx Wrote:
Ad Wim Wrote:Die 3$ was inderdaad mijn c-bet. En ik had op dat moment vermoedelijk ook de beste hand. Plus die bet was er ook een om de pot te laten groeien dat als ik zou hitten, ik flink binnen zou lopen.
Je bent je eigen slechte spel op een belachelijke manier aan het goedpraten. :roll:
Ik ben niks goed aan het praten (had trouwens geen andere reactie van je verwacht =D>), ik zeg alleen wat ik deed en dat was blijkbaar niet de juiste optie, gezien jullie commentaar.

Volgens mij geef ik je een inhoudelijke uitleg........niks persoonlijks...