FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Knallûh! Als ie 2pair heeft of een set, so be it... maar tegen 2 gasten met een FD op tafel mot je gewoon hakke...
Achteraf denk ik idd moeten doen. Vond die minraise van Vossi4n echter te verdacht en in combinatie met zn flatcall preflop dacht ik tegen 77/33 aan te zitten. Hij had echter KK en de aap had idd een flushdraw.
Heeft er iemand goede tips voor me voor het spelen van heads-up? Ik heb namelijk in de afgelopen 1,5 maand 4x heads-up gezeten in een $12 turbo toernooi (180 deelnemers), en alle 4x werd ik 2de... Ik zat alle keren niet eens slechter in de punten, meestal ongeveer gelijk... De 1ste prijs is $594, 2de plaats $396, dus dat is toch nog wel een aardig verschil om voor te spelen en baal toch elke x wel dat ik die laatste $198 elke keer net 'mis' loop...
meestal zijn de blinds dan al zo hoog dat je volgens het SAGE system kan spelen. Hier staat een uitleg hoe je dat doet: <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://nl.pokernews.com/poker-strategy/heads-up/sage-sytem.htm">http://nl.pokernews.com/poker-strategy/ ... -sytem.htm</a><!-- m -->
Thnx!
Ad Wim Wrote:Ik denk dat hij met die bet info van jou probeert te krijgen om te kijken waar hij staat met zijn KQ of AQ, dus ik zou zeggen push zodat Vossi4n waarschijnlijk foldt

Ad lees dit nog eens, denk er eens over na en kom er dan nog eens op terug :wink: !
Treesong Wrote:Knallûh! Als ie 2pair heeft of een set, so be it... maar tegen 2 gasten met een FD op tafel mot je gewoon hakke...
Inderdaad. Zet hem op overpair of two pair. Wat Tree zegt. Tegen 2 pair is jammer, maar heb je zeker nog kansen.
De aap zit natuurlijk op een flushdraw
edit:
zie dat je t antwoord al gepost hebt.
@ Bierteam:
Gewoon veel agressiever spelen.
Uit mijn hoofd geloof ik dat vanaf Q7 speelbaar is.
Ik speel zelf best veel hu met goede resultaten.
rereraisen werkt vaak bij mij, maar zorg er wel voor dat je niet committed bent en dat je nog kunt folden indien noodzakelijk.
in die turbo toernooien is dat vaak onmogelijk gitter. Je mag vaak al blij zijn vaak dat je iemand allin kunt reraisen waarbij je wat fold equity hebt.
Mac Wrote:***** Hand History for Game 3327149863 *****
$50.00 NL Texas Hold'em - Thursday, June 05, 01:17:53 2008
Table Doha5 (Real Money)
Seat 1 is the button
Seat 1: mac_ct ( $55.25 )
Seat 2: Vossi4n ( $65.25 )
Seat 3: goku-one ( $16.82 )
Seat 4: MvdB ( $29.45 )
Seat 5: ManDraGon ( $42.95 )
Seat 6: Looko1 ( $54.90 )
Vossi4n posts the small blind [$0.25].
goku-one posts the big blind [$0.50].
Dealt to mac_ct [ Ac Ad ]
** Dealing down cards **
MvdB folds
ManDraGon folds
Looko1 folds
mac_ct raises [$1.75]
Vossi4n calls [$1.50]
goku-one calls [$1.25]
** Dealing Flop ** [ Qh, 7h, 3s ]
Vossi4n checks
goku-one checks
mac_ct bets [$4.00]
Vossi4n raises [$8.00]
goku-one calls [$8.00]
mac_ct ????????

Vossi4n is een nederlandse 50NL regular. Hij speelt iets te passief preflop (20/5 ofzo) maar doet nooit gekke dingen. Ik heb m nog nooit een minraise zien maken dus heb geen idee wat dat betekent bij hem. goku-one is een aap die met allerlei rare handen speelt.

harry_bierdop Wrote:
Ad Wim Wrote:Ik denk dat hij met die bet info van jou probeert te krijgen om te kijken waar hij staat met zijn KQ of AQ, dus ik zou zeggen push zodat Vossi4n waarschijnlijk foldt

Ad lees dit nog eens, denk er eens over na en kom er dan nog eens op terug :wink: !

Nogmaals over deze hand! Ik zou hier zelden pushen... je moet hier op de flop bepalen of je beat bent door Vossi4n. Als je denkt dat ie een set heeft fold je, als je denkt dat ie AQ/KQ(/KK) heeft call je alleen. Anders verlies je veel te veel EV. Ik snap daarom ook echt de opmerking van Ad niet. Je zet hem op AQ/KQ dus daarom push je, om vervolgens zelf aan te geven dat ie dan waarschijnlijk super veel handen gaat folden. Je loopt mijlen ver voor of mijlenver achter.

Je speelt ook maar tegen 1 persoon en niet tegen 2 zoals iedereen aangeeft. De shortstacker is geheel irrelevant in je beslissing om te pushen aangezien ie NOOIT meer gaat folden. Daarnaast kan je er zeer wrs vanuit gaan dat ie idd een flushdraw heeft! Erg belangrijk aangezien dat de kans dat Vossi4n een FD heeft (wat wél een reden zou zijn om te pushen) een stuk kleiner maakt of ALS ze beide een FD hebben dit natuurlijk hun equity zwaar verlaagd.
ik vond het ook een hele rare lijn voor zn KK en ik snap nog steeds eigenlijk niet wat hij ermee wil bereiken. Misschien is het wel zo iemand die met zn grote paartjes constant bang is om mensen weg te jagen door te grote bets, dat is het enige wat ik me kan bedenken.
Nu ik erover nadenk is een push niet altijd even goed inderdaad (al vind ik het ook geen slechte move met deze flop, grote kans dat hij callt met AQ), maar goed, je wilt hem de verkeerde beslissing laten maken en dan ga je toch niet flatcallen hier op de flop? Moet je niet altijd raisen hier met deze flop?
Eigelijk is alleen KQ enigzins gevaarlijk voor je hand...dan heeft ie nog 5 outs om te beaten. Echter als er een K valt heb je nog kans op een betere 2 pair als het board paired. Daarnaast zijn er ook amper scarecards voor hem die zijn actie kunnen killen op de turn.

Ik zou hier heel vaak flatcallen en echt zelden pushen (misschien maar in 2% van de gevallen ofzo).

Die gast heeft pas 20% van z'n stack (effectief) erin zitten, als jij hier pushed fold ie KQ vrijwel altijd en AQ ook nog wel meer dan 60% van de keren denk ik. Zeker gezien de passieve stats die Mac er neer zet. KK had ie wel gecallt (maar daar zetten we hem niet op in deze hand, kunnen we wel voor een klein % meenemen in zijn range).

Als je hier pushed zul je waarschijnlijk heel vaak zijn $8 oppakken maar zelden gecallt worden door een mindere hand. Ik denk wel dat je kan hier kan zeggen dat ALS je hier pushed en gecallt wordt je in minimaal 80% van de gevallen tegen 33/77/QQ aankijkt, in 15% van de gevallen Qx of KK en in 5% tegen een FD.

Om max EV te halen zul je dus veel meer uit die AA moeten halen in de gevallen dat je tegen AQ/KQ(/KK) of bluffs zit. Ik zou zeggen call en dan op de turn all in raisen (of als ze niet betten zelf betten). Zo krijg je heel veel extra value uit KQ/AQ waarmee je veel verlies kan compensen voor de keren dat je tegen een set zit.
Goed verhaal, ik kan me er wel in vinden. Zeker ook omdat die gast zelden gekke dingen doet, daar las ik even overheen, dan zal ie idd niet altijd met AQ callen en dat je dus bij een call op een push in heel veel gevallen beat bent.

Maar die flatcall blijft me wel een beetje tegenstaan, zo geef je ook het initiatief uit handen namelijk. Zou je hier niet gewoon raisen om langzaam aan alles erin te krijgen en tegelijkertijd ook wat meer info over zijn hand te krijgen?
AQ is zowiezo véél onwaarschijnlijker omdat je blockers hebt, 2 zelfs. Halveert natuurlijk het aantal combinaties dat hij AQ kan hebben.

Tsja langzaam raisen is wel heel erg sterk hier (gezien de shortstack in de hand die altijd gaat callen en jij dus bijna nooit zal bluffen hier), probleem daarmee is ook dat hij toch een x aantal keer minder gaat callen omdat hij weet dat ie jouw hand te zien krijgt aangeziend die gast achter hem altijd gaat callen.

En je geeft eigelijk niet echt initiatief uit handen, je wil hem graag de turn uit laten betten. Je zit op de turn gewoon weer in positie. In principe wil je gewoon dat ie vrijwel elke turn bet zodat jij kan pushen. Alleen een Q is echt lelijk op de turn, maar die kans is 4%. Als ie turn laten we zeggen $17 bet ofzo gaat ie ook veel sneller een push callen en zul je dus heel vaak afstacken tegen KQ/AQ/KK
Fictief: Villain is 25/21/4.6

Wat doen we als hij de turn raised?

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 3343109943
Tafel ID: -110332086
Spelgebruik: Echt Geld
Tafelnaam: Suva-3
Speltype: Hold'em
Blinds: $1.00/$2.00
Stakes: $2.00/$2.00
Valuta: USD
Begindatum: 2008-06-09 GMT
Begintijd: 13:23:21 GMT



Zitplaats arrangement:

tollefomholt is op zitplaats 1 met $92.05.
davido1986 is op zitplaats 2 met $269.05.
HarryBierdop is op zitplaats 3 met $329.05.
Sir_TiltALOT is op zitplaats 4 met $258.35.
pokerlee00 is op zitplaats 5 met $199.00.
mad13110 is op zitplaats 6 met $20.00.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 6.
tollefomholt plaatst de small blind van $1.00.
davido1986 plaatst de big blind van $2.00.

Deel de pocketkaarten uit:

tollefomholt: -- --
davido1986: -- --
HarryBierdop: 8d 7d
Sir_TiltALOT: -- --
pokerlee00: -- --
mad13110: -- --

Pre-flop:
HarryBierdop verhoogt $7.00.
Sir_TiltALOT folds.
pokerlee00 folds.
mad13110 folds.
tollefomholt folds.
davido1986 calls $5.00.


Flop (9d 8s 10d):
davido1986 checks.
HarryBierdop verhoogt $11.00.
davido1986 calls $11.00.


Turn (9d 8s 10d 5h):
davido1986 checks.
HarryBierdop verhoogt $30.00.
davido1986 folds.


Onthulling:
HarryBierdop mucks .


Pot Samenvatting:
$30.00 is terug gegeven aan HarryBierdop (uncalled).
Totale pot: $37.00
HarryBierdop wint $35.15.
Huisaandeel: $1.85
call (even afhankelijk van grootte van raise). Ik denk dat je weinig tot geen fold equity meer hebt bij een raise daar en je zal eigenlijk nooit voorliggen.

Misschien wel interessantere spot: stel je voor je callt er valt een blank en hij checkt...bluf je dan?
Ligt aan de hoogte van zijn raise. Is ie al commited of heb je nog FE als je pushed? Als ie al commited is zou ik slechts callen. bij een hit gaat het het er toch wel in. Als ie niet commited is zou ik allin allin pushen op turn als semibluff. Fold is niet erg, maar nog genoeg outs mocht ie callen
Is idd interresante spot.. tsja dunno. Waarmee zou ie daar de turn raisen... met een kale draw? Dan heeft mijn 8 showdownvalue en zou je niet vaak hoeven bluffen. Echter hij kan ook raisen met TJ ofzo, heb je daar FE tegen op de river?

Overigens denk ik dat hij wel redelijk groot zal raisen op de turn ALS ie raised dus call is wel klote dan... want dan kan je je ook nog afvragen of een J bijvoorbeeld een out is. Hij kan in dat geval makkelijk QJ hebben, set zou ie denk ik al de flop raisen.
PokerStars Game #18085998171: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/06/12 - 10:01:56 (ET)
Table 'Kassandra V' 9-max Seat #4 is the button
Seat 1: kakaap1 ($48.70 in chips)
Seat 2: HoozaK ($49.75 in chips)
Seat 3: hoer25 ($58.40 in chips)
Seat 4: tellerto ($58.75 in chips)
Seat 6: L0LDonkam3nt ($48 in chips)
Seat 7: DuKé ($66 in chips)
Seat 8: Ekslem ($50 in chips)
Seat 9: Davidos ($85.55 in chips)
L0LDonkam3nt: posts small blind $0.25
DuKé: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Ah As]
Ekslem: raises $1.50 to $2
Davidos: folds
kakaap1: folds
HoozaK: calls $2
hoer25: folds
tellerto: folds
L0LDonkam3nt: folds
DuKé: calls $1.50
*** FLOP *** [5d 3c 4s]
DuKé: checks
Ekslem: bets $5
HoozaK: raises $10 to $15
DuKé: folds
Ekslem: ???

Zeg het maar. Hij kan hier imo met redelijk wat handen raisen. Fold / call / of push??
geen stats en nog niet lang aan tafel.
Lijkt mij een raise en zeker geen call. Maar een flinke raise is al snel een push.
Denk niet dat hij met 33/44/55 jouw raise PF zou callen, en daar moet je alleen bang voor zijn. Zelfs zonder stats zou ik hier wel voor een BI spelen en dus pushen, ik zet hem op een lager overpair...
Quote:Denk niet dat hij met 33/44/55 jouw raise PF zou callen

que????????????? waarom niet? zelfs fullring is dat standaard toch?

maar ik denk dat ie met 33/44/55 je niet zou raisen op deze flop. Heel misschien wil ie je niet laten drawen maar er zitten maar weinig draws in jouw range op dit board.

Ik denk eerder dat hij zelf een overpair heeft in de range 77-JJ of zelf een draw...56s, 66, 22 iets in die trant. De vraag is dan wat is slimmer, een call om hem te laten bluffen op de turn of een push. Ik neig naar een push omdat je uit positie zit. Stel je callt hier en je checkt vervolgens naar hem toe, als hij een draw heeft zal hij bijna altijd behind checken om zo gratis te drawen en vervolgens te folden op jouw riverbet.

Ik zit net even te denken...je komt best kut uit qua stacks. Je kan nooit meer een raise doen zonder committed te zijn. Is het in dit soort gevallen misschien niet slimmer om een vrij kleine flopbet te maken? 3.5 ofzo, als hij dan raised zal hij waarschijnlijk naar 11/12 raisen. Dan kun jij een relatieve kleine reraise doen en dan denkt hij misschien nog fold equity te hebben. Maar goed je geeft hem wel weer betere odds om zo te flatcallen met zn draw...weet niet of dat tegen elkaar opweegt dus.
De bijna potbet op de flop was juist om ze niet te laten chasen.

Als hij hier PF callt in MP kan hij dat met 33/44/55 imo alleen doen voor setvalue. PF heeft hij dus niet de goede odds denk ik om die handen te callen. Zeker niet gezien LP en blinds nog kunnen raisen.
Mac Wrote:
Quote:Denk niet dat hij met 33/44/55 jouw raise PF zou callen

que????????????? waarom niet? zelfs fullring is dat standaard toch?
Standaard is dat toch niet? Ik doe het zelf iig niet altijd. Dan speel je toch eigenlijk alleen maar voor die set en heb je dus 12,5% kans op je set te hitten op de flop. Met nog geen andere callers voor je, is dat volgens mij EV-...

Maar die zin sloeg eigenlijk ook meer op het feit dat die drie handen zo'n klein deel is van zijn mogelijk range dat ik er niet vanuit zou gaan dat hij dat hier heeft...
hmmm daarvoor is dan ook de 10% regel. Zolang je niet meer dan 10% van de effectieve stacks hoeft bij te leggen kun je bijna altijd callen voor setvalue. Ik weet dat je het in fullring idd niet altijd doet als je in early position zit maar in deze positie lijkt het me vrij standaard hoor.

Ik heb geen ervaring met fullring hoor maar 6 max call ik 99% van de tijd in deze spot, 1 raiser voor me ik met een pair.
Met welke handen kan hij hier PF callen en op deze flop raisen in jullie ogen?
Zoals ik al zei, zet ik hem hier toch echt op een overpair van 77-TT/JJ. Ik zie weinig anders waarmee hij jou raist, behalve een bluf of semi-bluf met A-hoog als ie denkt dat jij niet veel hebt.

En dat je geen stats hebt, maakt het ook lastig. Als hij loose PF zou zijn, zou zijn range wat groter zijn (SD, twee paar), maar dat weet je dus niet...
Mac Wrote:
Quote:Denk niet dat hij met 33/44/55 jouw raise PF zou callen

que????????????? waarom niet? zelfs fullring is dat standaard toch?

maar ik denk dat ie met 33/44/55 je niet zou raisen op deze flop. Heel misschien wil ie je niet laten drawen maar er zitten maar weinig draws in jouw range op dit board.

Ik denk eerder dat hij zelf een overpair heeft in de range 77-JJ of zelf een draw...56s, 66, 22 iets in die trant. De vraag is dan wat is slimmer, een call om hem te laten bluffen op de turn of een push. Ik neig naar een push omdat je uit positie zit. Stel je callt hier en je checkt vervolgens naar hem toe, als hij een draw heeft zal hij bijna altijd behind checken om zo gratis te drawen en vervolgens te folden op jouw riverbet.

Ik zit net even te denken...je komt best kut uit qua stacks. Je kan nooit meer een raise doen zonder committed te zijn. Is het in dit soort gevallen misschien niet slimmer om een vrij kleine flopbet te maken? 3.5 ofzo, als hij dan raised zal hij waarschijnlijk naar 11/12 raisen. Dan kun jij een relatieve kleine reraise doen en dan denkt hij misschien nog fold equity te hebben. Maar goed je geeft hem wel weer betere odds om zo te flatcallen met zn draw...weet niet of dat tegen elkaar opweegt dus.

+1

Spijker op z'n kop!
Zal de uitslag maar posten. Ik besluit te pushen, omdat er veel handen in zijn range zitten waar tegen ik voorsta. Twijfelde wel, want het engeltje op mijn schouder fluisterde fold, fold. De duivel schreeuwde echter push die azen, want jouw overpair is beter dan het zijne.

PokerStars Game #18085998171: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/06/12 - 10:01:56 (ET)
Table 'Kassandra V' 9-max Seat #4 is the button
Seat 1: kakaap1 ($48.70 in chips)
Seat 2: HoozaK ($49.75 in chips)
Seat 3: hoer25 ($58.40 in chips)
Seat 4: tellerto ($58.75 in chips)
Seat 6: L0LDonkam3nt ($48 in chips)
Seat 7: DuKé ($66 in chips)
Seat 8: Ekslem ($50 in chips)
Seat 9: Davidos ($85.55 in chips)
L0LDonkam3nt: posts small blind $0.25
DuKé: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Ah As]
Ekslem: raises $1.50 to $2
Davidos: folds
kakaap1: folds
HoozaK: calls $2
hoer25: folds
tellerto: folds
L0LDonkam3nt: folds
DuKé: calls $1.50
*** FLOP *** [5d 3c 4s]
DuKé: checks
Ekslem: bets $5
HoozaK: raises $10 to $15
DuKé: folds
Ekslem: raises $33 to $48 and is all-in
HoozaK: calls $32.75 and is all-in
Uncalled bet ($0.25) returned to Ekslem
*** TURN *** [5d 3c 4s] [4d]
*** RIVER *** [5d 3c 4s 4d] [9s]
*** SHOW DOWN ***
Ekslem: shows [Ah As] (two pair, Aces and Fours)
HoozaK: shows [3s 3h] (a full house, Threes full of Fours)
HoozaK collected $98.75 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $101.75 | Rake $3
Board [5d 3c 4s 4d 9s]
Seat 1: kakaap1 folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: HoozaK showed [3s 3h] and won ($98.75) with a full house, Threes full of Fours
Seat 3: hoer25 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: tellerto (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: L0LDonkam3nt (small blind) folded before Flop
Seat 7: DuKé (big blind) folded on the Flop
Seat 8: Ekslem showed [Ah As] and lost with two pair, Aces and Fours
Seat 9: Davidos folded before Flop (didn't bet)
Goed gespeeld van hem, je doet weinig fout.

Je hebt ook nog een gutshot erbij dus tsja..