FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Quote:Dat hij daarna de flop slowplayed omdat hij denkt dat je AA hebt vind ik nog niet eens zo'n hele rare gedachte.
Maar dit vind ik wel weer vreemd. Een flop slowplayen doe je volgens mij omdat je je tegenstander niet weg wilt jagen, met alle risico's vandien.
In het geval van AA had ie niets liever gewild.
Daarnaast als hij hem op AA zet, dan is de call op de reraise natuurlijk een hele slechte.
haha Tree, wat blijf je toch lachwekkend, echt waar =D> !

Nee idd, ik heb hem geen seconde op een set gezet. Fantastische conclusie hoor. Ik ga er niet vanuit dat iemand 30% van zijn stack gaat callen in een 4bet pot voor setvalue (en met mij vele andere mensen INCLUSIEF villain zelf die ook PI'er is en zich heeft gemeld in het topic).

Ik ben daar obv aan het valuebetten met AK omdat ik hem op QQ+/AQ+ zet. Toen hij in de chat vroeg of ik AA had wist ik wel genoeg (en zegt ook genoeg over hem). Maar goed.. sorry shark tree. Ik had hem hier obv op een set T moeten zetten idd, Mac kan de hand wel even verplaatsen naar het slecht gespeelde handen topic.

Box Brother Wrote:Wat dit betreft ben ik het wel eens met Tree Harry, je had hem nooit op een set gezet waardoor je dacht dat je A-hoog goed zit. Aangezien hij jouw 1e raise reraised had je kunnen verwachten dat ie een pocket in zijn handen heeft. Daar hij jouw rereraise ook nog eens called zou je hem minstens op 1010 of hoger moeten zetten. Dat hij daarna de flop slowplayed omdat hij denkt dat je AA hebt vind ik nog niet eens zo'n hele rare gedachte.

Je ziet maar... als je denkt op NL200 (of NL100) niveau ipv jouw NL1000 niveau win je een stuk meer :wink:

Sorry maar hier kan ik echt geen touw aan vast knopen. En die laatste zin al helemaaaal niet..
PokerStars Game #18195612839: Tournament #92027525, $10.70+$1.00 Hold'em No Limit - Match Round I, Level II (15/30) - 2008/06/17 - 10:00:51 (ET)
Table '92027525 8' 10-max Seat #5 is the button
Seat 1: Mac_sd (2080 in chips)
Seat 5: rozmacat (1040 in chips)
Seat 7: harawe (4380 in chips)
harawe: posts small blind 15
Mac_sd: posts big blind 30
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Mac_sd [Ah Td]
rozmacat: folds
harawe: raises 90 to 120
Mac_sd: calls 90
*** FLOP *** [As Ad Qd]
harawe: bets 810
Mac_sd:

een hele rare overbet op deze flop. Villain was een normale speler maar hitte vrij aardig en was ook niet bang om het erin te gooien met een pair + FD. Een overbet heb ik m echter nog nooit zien maken.
Tsja lastig. Wat is dit voor soort toernooi? Match Round 1 :|
Liever lachwekkend dan een slecht verliezer :|

Ik zal het onthouden: als Harrie Bierdop call - reraist, ALTIJD folden =D>
Neem aan, Easy call tegen zijn Koningen... Smile
een 11$ double shootout voor de sunday million
wat houdt een double shootout pokertechnisch psies in?
Treesong Wrote:Liever lachwekkend dan een slecht verliezer :|

Ik zal het onthouden: als Harrie Bierdop call - reraist, ALTIJD folden =D>

Haha ik ben een slechte verliezer omdat ik zijn play slecht vind?

Overigens had ik geen woord gezegd als ie gepushed had, dan had ik gewoon nice play gezegd. (als ik uberhaupt gecalled had).

Onthoud dat maar Tree, heb je toch niks aan. De dag dat jij aan een 6max holdem tafel zit zijn we net WO VII voorbij....
Treesong Wrote:
Box Brother Wrote:Wat dit betreft ben ik het wel eens met Tree

Anders niet? :cry: :cry: :cry:

Nope ben het niet altijd met je eens... sorry man Wink
harry_bierdop Wrote:haha Tree, wat blijf je toch lachwekkend, echt waar =D> !

Nee idd, ik heb hem geen seconde op een set gezet. Fantastische conclusie hoor. Ik ga er niet vanuit dat iemand 30% van zijn stack gaat callen in een 4bet pot voor setvalue (en met mij vele andere mensen INCLUSIEF villain zelf die ook PI'er is en zich heeft gemeld in het topic).

Ik ben daar obv aan het valuebetten met AK omdat ik hem op QQ+/AQ+ zet. Toen hij in de chat vroeg of ik AA had wist ik wel genoeg (en zegt ook genoeg over hem). Maar goed.. sorry shark tree. Ik had hem hier obv op een set T moeten zetten idd, Mac kan de hand wel even verplaatsen naar het slecht gespeelde handen topic.

Box Brother Wrote:Wat dit betreft ben ik het wel eens met Tree Harry, je had hem nooit op een set gezet waardoor je dacht dat je A-hoog goed zit. Aangezien hij jouw 1e raise reraised had je kunnen verwachten dat ie een pocket in zijn handen heeft. Daar hij jouw rereraise ook nog eens called zou je hem minstens op 1010 of hoger moeten zetten. Dat hij daarna de flop slowplayed omdat hij denkt dat je AA hebt vind ik nog niet eens zo'n hele rare gedachte.

Je ziet maar... als je denkt op NL200 (of NL100) niveau ipv jouw NL1000 niveau win je een stuk meer :wink:

Sorry maar hier kan ik echt geen touw aan vast knopen. En die laatste zin al helemaaaal niet..

Mijn gedachtegang zal wel niet goed zijn (of niet te volgen :p)

De laatste zin was meer bedoeld om aan te geven dat het zuur is dat je hem verliest maar je misschien teveel nagedacht hebt over wat hij heeft ? Ik weet niet wat die gozer dacht maar toen de flop kwam en jij hem uitchekte zal hij wellicht (terecht ?) gedacht hebben dat zijn set winnend was en zo het meeste geld in de pot te krijgen ?

Maar goed ik ben geen cash-speler en kan duidelijk niet tippen aan jullie gedachtegang. Ik zal mijn mond wel houden en keurig de topics blijven lezen Wink
Treesong Wrote:Liever lachwekkend dan een slecht verliezer :|

Ik zal het onthouden: als Harrie Bierdop call - reraist, ALTIJD folden =D>

harry_bierdop Wrote:Overigens had ik geen woord gezegd als ie gepushed had, dan had ik gewoon nice play gezegd. (als ik uberhaupt gecalled had).

Tuurlijk... angsthaas :-({|=

harry_bierdop Wrote:Onthoud dat maar Tree, heb je toch niks aan. De dag dat jij aan een 6max holdem tafel zit zijn we net WO VII voorbij....

Haha, menneke! Ik zat al aan de 6max holdemtafel toen jij nog op je skeltertje door het Kronenburger Park karde en onder de rokken van de hoeren probeerde te gluren :-" :wink:
nee hoor Box, je mening wordt gewaardeerd, althans door mij, maar ook door de anderen denk ik.
Echter ik begreep ook niet precies wta je bedoelde met slowplay, terwijl hij zou denken dat er azen waren
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Onthoud dat maar Tree, heb je toch niks aan. De dag dat jij aan een 6max holdem tafel zit zijn we net WO VII voorbij....

Haha, menneke! Ik zat al aan de 6max holdemtafel toen jij nog op je skeltertje door het Kronenburger Park karde en onder de rokken van de hoeren probeerde te gluren :-" :wink:

haha klopt als een bus. Toen jij hier een topic opende op het forum had ik nog NOOIT 1 vorm van poker gespeeld, nog nooit!

Nu 2 jaar later ben je nog geen cm vooruit gekomen qua spel ivm toen, je bent nog steeds even goed.. en daar zal ook echt geen verandering meer in komen. Wees er trots op :Big Grin !
gittermaster Wrote:nee hoor Box, je mening wordt gewaardeerd, althans door mij, maar ook door de anderen denk ik.
Echter ik begreep ook niet precies wta je bedoelde met slowplay, terwijl hij zou denken dat er azen waren

Ik bedoelde meer dat hij wellicht het idee had dat Harry AA vanwege zijn preflop spel. Door de check op de flop, zal hij gedacht hebben dat hij misschien zelfs preflop beter was en nu helemaal. Toen is hij gaan slowplayen. Off iig dat is mijn gedachtegang.

Wellicht kwam het wat rot mijn strot uit Wink

Dat hij op het eind de text 'you got AA' eruit floept is volstrekt onlogisch voor mij ....
ach ja, iedereen heeft zijn eigen stijl volgens mij en iedereen boekt denk ik wel progressie, althans als ik naar mijzelf kijk heeft dit forum zeker bijgedragen aan een zekere vooruitgang.
Ik denk dat mac en Tree erg solide spelers zijn, veelal volgens t boekje en op lange termijn heus wel winstgevend.
jij en ik spelen denk ik meer handen, winnen grotere potten en verliezen grotere potten.
Ik heb echt soms in 2 dagen 10 of 12 k gepakt en heb eens in 1 dag 9 k verloren
Box Brother Wrote:
gittermaster Wrote:nee hoor Box, je mening wordt gewaardeerd, althans door mij, maar ook door de anderen denk ik.
Echter ik begreep ook niet precies wta je bedoelde met slowplay, terwijl hij zou denken dat er azen waren

Ik bedoelde meer dat hij wellicht het idee had dat Harry AA vanwege zijn preflop spel. Door de check op de flop, zal hij gedacht hebben dat hij misschien zelfs preflop beter was en nu helemaal. Toen is hij gaan slowplayen. Off iig dat is mijn gedachtegang.

Wellicht kwam het wat rot mijn strot uit Wink

Dat hij op het eind de text 'you got AA' eruit floept is volstrekt onlogisch voor mij ....

Ik dnek dat je bedoelt met slowplayen dat hij zo min mogelijk geld aan de hand wilde verspillen.
Maar in de regel gebruik je de term slowplay meer voor een hand waarin je denk dat je veruit de beste hand hebt en er meer uit wilt halebn door bijvoorbeeld een extra kaart weg te geven in de hoop dat iemand iets hit.
Denk dat de verwarring m slechts in de term "slowplay" zit Smile
gittermaster Wrote:
Box Brother Wrote:
gittermaster Wrote:nee hoor Box, je mening wordt gewaardeerd, althans door mij, maar ook door de anderen denk ik.
Echter ik begreep ook niet precies wta je bedoelde met slowplay, terwijl hij zou denken dat er azen waren

Ik bedoelde meer dat hij wellicht het idee had dat Harry AA vanwege zijn preflop spel. Door de check op de flop, zal hij gedacht hebben dat hij misschien zelfs preflop beter was en nu helemaal. Toen is hij gaan slowplayen. Off iig dat is mijn gedachtegang.

Wellicht kwam het wat rot mijn strot uit Wink

Dat hij op het eind de text 'you got AA' eruit floept is volstrekt onlogisch voor mij ....

Ik dnek dat je bedoelt met slowplayen dat hij zo min mogelijk geld aan de hand wilde verspillen.
Maar in de regel gebruik je de term slowplay meer voor een hand waarin je denk dat je veruit de beste hand hebt en er meer uit wilt halebn door bijvoorbeeld een extra kaart weg te geven in de hoop dat iemand iets hit.
Denk dat de verwarring m slechts in de term "slowplay" zit Smile

ah... en daar zit het hem dus in ... zo leer je elke dag weer iets bij :oops:
harry_bierdop Wrote:Nu 2 jaar later ben je nog geen cm vooruit gekomen qua spel ivm toen, je bent nog steeds even goed.. en daar zal ook echt geen verandering meer in komen. Wees er trots op :Big Grin !

En waar baseer je dat op? Omdat ik het af en toe waag om een hand van de grote Harrie Bierdop te bekritiseren, waarin Hij als de eerste *Oempf* *Heb Aas* *MOET doorbetten* Donk zijn centjes verliest tegen een zelfverklaarde donk die het waagde Zijn reraise te callen met twee tienen? (ja, ik heb net even je draadje op PI gelezen) cry

Nou nou, best straf voor iemand die misschien 3x bij me aan tafel heeft gezeten Xtragaap4de

Leer nou eerst maar eens wat volwassener te reageren op kritiek, maatje... in het poker is geen enkele mening of speelstijl geschreven in steen. En da's nou het mooie ervan Hakkuh
gittermaster Wrote:ach ja, iedereen heeft zijn eigen stijl volgens mij en iedereen boekt denk ik wel progressie, althans als ik naar mijzelf kijk heeft dit forum zeker bijgedragen aan een zekere vooruitgang.
Ik denk dat mac en Tree erg solide spelers zijn, veelal volgens t boekje en op lange termijn heus wel winstgevend.
jij en ik spelen denk ik meer handen, winnen grotere potten en verliezen grotere potten.
Ik heb echt soms in 2 dagen 10 of 12 k gepakt en heb eens in 1 dag 9 k verloren

Jij bent gewoon een ouwe goksjinees voor wie het woord bankroll management absoluut Chinees is :razz:

Bierdop z'n bankroll management is daarentegen weer dermate strikt dat ie pas op 1000NL zit als ik al lang en breed in het bejaardenhuis zit te toepen. Over lange termijn winst gesproken :-k
Ekslem Wrote:wat houdt een double shootout pokertechnisch psies in?

houdt in dat je 2 sng's speelt als het ware. Je begint met 10 tafels in dit geval en de 10 winnaars komen aan de finaletafel waarvan de beste 2 een ticket krijgen voor de sunday million.

triple shootout is hetzelfde alleen dan moet je dus 3 sng's spelen zeg maar.

de shootout vorm betekent gewoon dat je doorspeelt tot er 1 iemand over is en de winnaars van de tafels komen vervolgens weer aan een volgende tafel. een soort afvalschema.

om even in te haken op de rest van de discussie: ik vind zijn postflop play ook niet heel verschrikkelijk. Hij zet jou op JJ+ en AK waarschijnlijk en daaruit gaat ie alleen value halen uit AK en door AA is ie beat. Check op de flop is dus niet zo slecht om zo te hopen dat jij gaat vuren op de turn. Turn is een blank en zal ie geen value halen uit slechtere handen met een raise dus een call en de river is een call lijkt me.

Preflop is natuurlijk verschrikkelijk slecht, je mag hier nooit callen voor setvalue en hij kan onmogelijk gedacht hebben dat ie de beste hand had.
Heeft weinig te maken met niet goed tegen kritiek kunnen. Ik ben gewoon heel kritisch, tov van mezelf maar ook tov van anderen en de kritiek van anderen. 3/4 van de opmerkingen hier raken kant noch wal, dat weet jij ook. Dat neem ik verder niemand kwalijk maar ik ga er wel op in en zeg hoe het moet zijn (als dat vast te stellen is) of hoe ik erover denk (als het gevoelsmatig is). Ik zeg geen ja en amen kritiek nee... Kritiek heb ik het liefst (waarom post ik anders die handen?), maar het moet wel (juist) beargumenteerd zijn. (op PI gaat het net zo in discussies over handen, alleen is het daar wel normaal en is het hier wereldvreemd)

En over dat bankrollmanagement... ik wil niet eens naar NL1000 toe. NL400 is meer en meer dan genoeg voor mij... als je gewoon NL400 als regular kan 6tafelen (zeg 40k handjes in de maand) moet je wel op gem 10k$ per maand uit kunnen komen, meer en meer als genoeg voor mij. Maar als ik komende jaren NL200 blijf spelen ben ik ook niet ontevreden met $5k per maand.

@ Gitter
Tuurlijk bepaald stijl je swings, maar stijl bepaald niet je winstgevendheid. Denk ook niet dat je iemand moet beoordelen op of ie winstgevend is of niet (aangezien ik vind dat in principe iedereen die ook maar een klein beetje meer voor poker doet dan alleen het spelen winstgevend moet spelen online), vraag is meer hoe winstgevend speel je... de ptbb/100 stat is daarin denk ik wel een redelijke graadmeter. Iemand kan wel (gemiddeld) $800 winnen op NL400 maar als je daar (gem 25 uur) voor speelt hebt heb ik toch mijn twijfels..
Onzin push of wel oke na 2 calls van hem? push was 3k in 4 k pot. Of had ik moeten valuebetten 1200 of zo

PokerStars Game #19304213112: Tournament #98771278, $10+$1 Hold'em No Limit - Level VI (40/80) - 2008/08/02 - 16:10:11 (ET)
Table '98771278 119' 9-max Seat #3 is the button
Seat 1: burn3r2003 (8150 in chips)
Seat 2: MephiroX (5110 in chips)
Seat 3: ktmduke11 (4700 in chips)
Seat 4: scombrus (3895 in chips)
Seat 5: legalizemeth (5135 in chips)
Seat 6: Jakellax2 (3225 in chips)
Seat 7: Ekslem (4980 in chips)
Seat 8: airdecerisy (2740 in chips)
Seat 9: wiet1 (6620 in chips)
scombrus: posts small blind 40
legalizemeth: posts big blind 80
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Kc Kd]
Jakellax2: folds
Ekslem: raises 240 to 320
airdecerisy: folds
wiet1: calls 320
burn3r2003: calls 320
MephiroX: folds
ktmduke11: folds
scombrus: folds
legalizemeth: folds
*** FLOP *** [9h 6c Ks]
Ekslem: bets 480
wiet1: folds
burn3r2003: calls 480
*** TURN *** [9h 6c Ks] [Ah]
Ekslem: bets 1050
burn3r2003: calls 1050
*** RIVER *** [9h 6c Ks Ah] [Qd]
Ekslem: bets 3130 and is all-in
burn3r2003: folds
Uncalled bet (3130) returned to Ekslem
Ekslem collected 4140 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot 4140 | Rake 0
Board [9h 6c Ks Ah Qd]
Seat 1: burn3r2003 folded on the River
Seat 2: MephiroX folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: ktmduke11 (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: scombrus (small blind) folded before Flop
Seat 5: legalizemeth (big blind) folded before Flop
Seat 6: Jakellax2 folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: Ekslem collected (4140)
Seat 8: airdecerisy folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: wiet1 folded on the Flop
2 handjes die ik wel lastig vond...

PokerStars Game #19358894376: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/08/04 - 16:28:38 (ET)
Table 'Kobolda' 6-max Seat #4 is the button
Seat 1: LillaSnigel ($31.75 in chips)
Seat 2: Rockafella77 ($57.40 in chips)
Seat 4: PizzaTonno ($125.40 in chips)
Seat 5: mihau ($48.75 in chips)
Seat 6: Ekslem ($106.15 in chips)
mihau: posts small blind $0.25
Ekslem: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [As Qs]
LillaSnigel: folds
Rockafella77: raises $1 to $1.50
PizzaTonno: folds
GuldsetH said, "getting hands when another on is on tilt"
mihau: folds
Ekslem: raises $3.50 to $5
Rockafella77: calls $3.50
*** FLOP *** [6s 8s Kd]
GuldsetH leaves the table
Ekslem: bets $3.50
Rockafella77: raises $5.50 to $9
wakingashlan joins the table at seat #3
Ekslem: calls $5.50
*** TURN *** [6s 8s Kd] [2c]
Ekslem: checks
Rockafella77: bets $11.50
Ekslem: ??

Villain speelt 29/18/1.7 over 78 handen.
Ik krijg net geen odds om te callen.
Callen ivm RIO?? Raisen van zijn kleine turnbet (zwakte??), heb wel wat FE door tight image denk ik. Of gewoon fold?
Of had ik de flop hier al raise of fold moeten spelen? Flopbet is btw blockbet om goedkoop te drawen.

PokerStars Game #19358730535: Hold'em No Limit ($0.25/$0.50) - 2008/08/04 - 16:22:48 (ET)
Table 'Shapleya' 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: Ronin222 ($56.65 in chips)
Seat 2: Fobmyxeer ($51.75 in chips)
Seat 3: hotwheela ($54.35 in chips)
Seat 4: Ekslem ($63.15 in chips)
Seat 5: Bleight23 ($51.80 in chips)
Seat 6: sven160482 ($77.55 in chips)
Ekslem: posts small blind $0.25
Bleight23: posts big blind $0.50
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Js Ah]
sven160482: calls $0.50
Ronin222: folds
Fobmyxeer: folds
hotwheela: folds
Ekslem: raises $2 to $2.50
Bleight23: folds
sven160482: calls $2
*** FLOP *** [Ac Ts 8c]
Ekslem: bets $4
sven160482: raises $4 to $8
Ekslem: raises $12 to $20
sven160482: raises $12 to $32
Ekslem: ??

Villain speelt 46/28/1.7 over 72 handen. Redelijk fishy dus.
Vraag is of een push EV+ is op zijn range.
RIO? je bedoelt gewoon implied odds neem ik aan ? hij heeft echt niet niks hier dus denk dat je best daarom kunt callen ja.

2e hand is easy fold...hij minraist je 2x! zelfs AT beat je niet hier. Ik vind je raise al niet erg slim hier moet ik zeggen, Handen als AJ ga ik bijna altijd voor potcontrol, aangezien je vaak alleen gecallt wordt door betere handen. Dat zijn RIO's Wink
Hehe IO idd, was al laat :wink:
Hand1: Dus jij zegt callen ivm IO. Slechts 18% kans dat ik hit
Hand2: Gast zie ik hier wel mijn c-bet minraisen om pot op te pakken. Vandaar de raise. Achteraf mss niet slim idd, omdat je tegen zulke gasten gewoon moet wachten op betere spot om hem leeg te trekken.
Quote:Hand2: Gast zie ik hier wel mijn c-bet minraisen om pot op te pakken. Vandaar de raise

waarom raise je dan? niet voor value maar om hem te laten folden dus...lijkt me niet de juiste insteek
True. Wrom is dat niet de juiste insteek. Ik wil daar best de pot oppakken en ik verdacht hem van een steal.
omdat je denkt de beste hand te hebben blijkbaar maar op die manier geen extra value haalt uit die beste hand
Ben het met je eens. Met mijn gedachte had ik moeten callen en turn opnieuw moeten bekijken ipv RR.