FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
oke, als er 3 van een kleur lagen, a la....
gittermaster Wrote:Lijkt mij een typisch voorbeeld van in eerste instantie slowgeplayde pocket rockets

De koelkast gaat naar gitter :razz:

Ongelofelijke fold dus :crazy:
Pfff, fold?! Alleen als het 3 of 4 van dezeflde suit zijn kan ik het enigszins begrijpen. Zeker na zijn raise naar 22K kun je hier toch eigenlijk niet meer neerleggen?
tja inderdaad... De op een na nuts folden. Verwachtte hij nou dat hij met 5 8 3 x raisde in ep. gitter zit toch niet aan die tafel... :razz:
Tja, ik kan het me alleen voorstellen als die gozer al eerder met trash had geopend Confused
Box Brother Wrote:Hold'em No Limit - Level III (25/50) - 24/04/2008 - 05:10:33 (ET)
Tafel '85907162 2' 9-max Plaats #6 is de button
Plaats 3: Box_SD (1585 in chips)
Plaats 4: WaffleDough (1645 in chips)
Plaats 5: augdawg (685 in chips)
Plaats 6: Gamblow (1565 in chips)
Plaats 7: MrFrush24 (1120 in chips)
Plaats 8: walli0501 (2750 in chips)
Plaats 9: chbalato (4150 in chips)
MrFrush24: zet small blind 25
walli0501: zet big blind 50
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan Box_SD [Ac 4c]
chbalato: callt 50
Box_SD: callt 50
WaffleDough: foldt
augdawg: foldt
Gamblow: foldt
MrFrush24: foldt
walli0501: checkt
*** FLOP *** [4s 4h 9h]
walli0501: checkt
chbalato: bet 50
Box_SD: raiset 150 naar 200
walli0501: foldt
chbalato: callt 150
*** TURN *** [4s 4h 9h] [9s]
chbalato: checkt
Box_SD: bet 150
pwups_19 heeft verbinding
chbalato: callt 150
*** RIVER *** [4s 4h 9h 9s] [6h]
chbalato: checkt
Box_SD: ???

Ik snap niet dat de meeste hier check zeggen. 95% van de gevallen lekker valuebetten hier... halve pot ofzo en hij callt met 77/88 of AT/AJ. Alleen als je echt historie hebt en weet dat je tegenstander vaker op de river checkraised met nuts dan behind checken.
maar als ie niks heeft, waaom dan mijn raise flatcallen en daaran de bet op de turn nog eens ? Was bang dat hij hier wel eens de 9 zou kunnen hebben...
harry_bierdop Wrote:Ik snap niet dat de meeste hier check zeggen. 95% van de gevallen lekker valuebetten hier... halve pot ofzo en hij callt met 77/88 of AT/AJ. Alleen als je echt historie hebt en weet dat je tegenstander vaker op de river checkraised met nuts dan behind checken.

Het is een SnG tourney en geen cashgame. Dus check.
Box Brother Wrote:maar als ie niks heeft, waaom dan mijn raise flatcallen en daaran de bet op de turn nog eens ? Was bang dat hij hier wel eens de 9 zou kunnen hebben...

Omdat hij je niet gelooft? Wat gaat hij dan voor 9x combinaties limpen UTG?? 99/A9s/89s/T9s dat zijn echt max alle combo's die je beaten, dan nog niet eens gesproken over dat ie 3 x naar je toe checkt. Ik weet 100% zeker dat er nog meer dan genoeg handen zijn die jij beat die in zijn callingrange zitten op de river. Dat het een toernooi of cash is doet m.i. daar niks aan af. Of van mij part een 1/3 pot bet... A hoog callt een 1/3 pot bet wel, handje als 88/77 ook nog wel.
harry_bierdop Wrote:Dat het een toernooi of cash is doet m.i. daar niks aan af

Dus wel. Zeker in een SnG, waar je minder snel zo'n river bet met aas hoog callt omdat je dan met een verzwakte stack achter de feiten aanloopt als je de sjaak bent.
Lage valuebet zit idd wel iets in denk ik. Bij dikke raise fold je en verlies je slecht iets meer chipies. Bij fold van hem laat je hem ook nog in het ongewisse wat jij nu had. Bij call heb je extra value. 1/3 potbet sounds good
Ekslem Wrote:Bij dikke raise fold je
Tja... :-k
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Dat het een toernooi of cash is doet m.i. daar niks aan af

Dus wel. Zeker in een SnG, waar je minder snel zo'n river bet met aas hoog callt omdat je dan met een verzwakte stack achter de feiten aanloopt als je de sjaak bent.

Ja zeker tree.. ook stacksizes bekeken???

Pot = 800 oid, gast callt met zijn 4k echt nog wel een betje van 250/300 op de river, als ie turn ook callt, met A hoog of 88/77. Zoals gezegd zijn er amper UTG limp combo's met een 9 die hier 3 x naar je toe checken waarvan 2 x met de nuts. Zeker niet als jij, afgezien van dat kleine flopraisje, nog amper sterkte hebt getoond en slowplayen voor hem dus niet heel logisch is. Ik denk dat hij hier in max 5% van de gevallen een 9 heeft.

Ik vind overigens dat je als je 1/3 pot bet en hij shoved je ook bijna zeker moet callen aangezien je zoveel zwakte toont dat je een bluff induced. Zeker met jou stack ben je dan ook committed, ook een reden trouwens waarom zijn kans op een check/raise met een 9 vrij klein is aangezien jij niet echt heel veel meer behind hebt wat hij er per se in zou willen hebben.
harry_bierdop Wrote:
Treesong Wrote:
harry_bierdop Wrote:Dat het een toernooi of cash is doet m.i. daar niks aan af

Dus wel. Zeker in een SnG, waar je minder snel zo'n river bet met aas hoog callt omdat je dan met een verzwakte stack achter de feiten aanloopt als je de sjaak bent.

Ja zeker tree.. ook stacksizes bekeken???

Pot = 800 oid, gast callt met zijn 4k echt nog wel een betje van 250/300 op de river, als ie turn ook callt, met A hoog of 88/77. Zoals gezegd zijn er amper UTG limp combo's met een 9 die hier 3 x naar je toe checken waarvan 2 x met de nuts. Zeker niet als jij, afgezien van dat kleine flopraisje, nog amper sterkte hebt getoond en slowplayen voor hem dus niet heel logisch is. Ik denk dat hij hier in max 5% van de gevallen een 9 heeft.

Ik vind overigens dat je als je 1/3 pot bet en hij shoved je ook bijna zeker moet callen aangezien je zoveel zwakte toont dat je een bluff induced. Zeker met jou stack ben je dan ook committed, ook een reden trouwens waarom zijn kans op een check/raise met een 9 vrij klein is aangezien jij niet echt heel veel meer behind hebt wat hij er per se in zou willen hebben.

Tsja.. als je het zo bekijkt heb je wellicht gelijk. Overigens heb ik dus gechecked en niet gebet. Hij liet idd pocket 8 zien... Duidelijk dat Harry meer snapt van dit spelletje dan ik Wink
De gemiddelde aap die in een vroeg stadium al 4000+ chips heeft in een SnG limpt met ALLE combo's vanaf 69 t/m A9... tuurlijk callt ie af met een aasje, maar voor hetzelfde geld heeft ie die 9. Is allemaal heel plausibel. SnG's win je met smallball in the early stage en plays die je in een deepstack maakt of in een $ game, laat je achterwege...
Box Brother Wrote:Duidelijk dat Harry meer snapt van dit spelletje dan ik Wink

Van SnG's snapt ie anders niet veel :razz:
Treesong Wrote:
Box Brother Wrote:Duidelijk dat Harry meer snapt van dit spelletje dan ik Wink

Van SnG's snapt ie anders niet veel :razz:

haha ok Tree... ik vind je opmeriking over dat je dit soort plays maar moet bewaren voor als je deepstacked zit of cashgame speelt echt BIZAR. Juist dan check je behind aangezien zijn bluffrange veel en veel groter wordt en ook zijn check-raise range 100x groter wordt omdat het JUIST als je deepstack (en met cash) zit het dus 10 x interessanter wordt aangezien er nog een groot bedrag/cash behind staat.

Maar goed 88 was ook de meest logische hand, zoals ik al aangaf. AJ was ook goed mogelijk geweest. 88 limpt uiteraard UTG, flop is er maar 1 overcard dus callt ie nog maar een straat, de 2e 9 op de river is voor hem alleen maar een mooie kaart omdat kans op een andere 9 kleiner is geworden...
Je moet in SnG's geen plays maken, da's alles. Wat mij betreft mag je lekker zo blijven spelen, maar als je deze kleine tip gewoon in je oren knoopt, dan komt je ROI op sharkscope vanzelf wel weer eens uit de rode cijfers :-"
dit vindt Ad geluk:

Start spel 3152915356.

Buurs is zitplaats 0 met $16.
AdWim is zitplaats 1 met $31,15.

De dealer is zitplaats 1.

AdWim plaatst een blind van $,15.
Buurs plaatst een blind van $,25.

(Buurs krijgt 6s 4s.)

Pre-flop:
AdWim raises $,50.
Buurs calls voor $,50.

De flop is
8s Ks 8h.

Buurs checks.
AdWim zet $1,25 in.
Buurs calls voor $1,25.

De turn is 5s.

Buurs checks.
AdWim zet $1,95 in.
Buurs raises $2,85.
AdWim calls voor $2,85.

De river is 7h.

Buurs gaat all-in voor $9,20.
AdWim calls voor $9,20.

Onthulling:

Buurs toont: 6s 4s
Ks 8s 6s 5s 4s
Flush, Heer hoog

AdWim toont: Ad Kd
Ks Kd 8s 8h Ad
Twee Paar, Heren en Achten

Buurs wint de pot van ($31).
Hahahahaha, triest ventje, ik heb dit helemaal geen geluk genoemd... cry

Dit was inderdaad fantastisch gespeeld van je =D>
Ad Wim Wrote:Hahahahaha, triest ventje, ik heb dit helemaal geen geluk genoemd... cry

Dit was inderdaad fantastisch gespeeld van je =D>

waar maak jij je toch druk om?

paar handen hiervoor had jij AA en ik JJ....

Jij pakte toen een pot van 9 dollar ofzo.

Jij zei dat dat geen geluk was, maar goed gespeeld cry

jij zei na deze hand dat dit wel geluk was, terwijl dit naar mijn mening beter is gespeeld en ik heb het maximale eruit gehaald.
maar je kan toch normaal reageren?
Normaal reageren als jij onzin verkondigt? :roll:

Jij zat te klagen over het feit dat je JJ had tegen mijn AA, met een Q op het board waarin ik bleef doorbetten en jij bleef callen...

Toen zei ik dat je niet moest klagen met het feit dat ik AK heb ik bovenstaande hand en logischerwijs alles erin gooi, en jij je FD hit, waarvoor je niet de odds had om te callen op de flop. Maar ach, daar kijk jij toch niet naar, jij vond 1,25 waarschijnlijk wel een mooi klein bedrag cry
HU moet je natuurlijk niet alleen naar pot odds kijken.

Maar erg lekker jullie twee. Stel jankerds :lol:
Waarom zou je HU niet naar pot odds kijken? Je kijkt toch ook naar pot odds als je op een 6-mans tafel een hand tegen een enkele gast speelt?

En ik jank niet, ik lach alleen maar.
HU kijk je meer naar RIO... je kunt wa meer risico nemen als je beide deep zit
Ik zit er klaar voor Harry. HU 200NL. Ik hoor het wel...
HU is een heel ander spel dan met meerdere mensen aan tafel natuurlijk.

kaarten doen er nu veel minder toe.
ad zat steeds te zuren dat hij slechte kaarten kreeg :8:

ik blufte mezelf naar 31 dollar. Ad stond dus op 19.

Toen kwam die hand met AA tegen JJ, daarna een slechte hand gespeeld.
het board was iets van 5-10-10-K....
helaas had Ad toen echt wat, waardoor ik moest folden, maar had wel al geïnvesteerd.

Toen kwam die flush dus...
iemand HU op everest spelen?
PokerStars Game #16963655752: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 2008/04/24 - 15:19:20 (ET)
Table 'Hyperenor V' 9-max Seat #8 is the button
Seat 1: alxg1 ($44.65 in chips)
Seat 4: ecumonedas ($14.85 in chips)
Seat 5: JO3 WHIT3 ($25 in chips)
Seat 6: Ekslem ($31.10 in chips)
Seat 7: RagingBull20 ($25.15 in chips)
Seat 8: FIFA.de AA ($15.75 in chips)
Seat 9: Belizean888 ($4.75 in chips)
Belizean888: posts small blind $0.10
alxg1: posts big blind $0.25
Axelent: sits out
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [Js Ts]
ecumonedas: calls $0.25
JO3 WHIT3: folds
Ekslem: calls $0.25
RagingBull20: folds
FIFA.de AA: raises $1 to $1.25
Belizean888: folds
alxg1: calls $1
ecumonedas: folds
Ekslem: calls $1
*** FLOP *** [8s 7d 2s]
alxg1: checks
Ekslem: checks
FIFA.de AA: checks
*** TURN *** [8s 7d 2s] [3c]
alxg1: checks
Ekslem: ???

Dit is toch de perfect spot voor een semibluff met nog 12 outs op de river en een IR die de flop checkt (A10+ zet ik hem hier op). Wat is de juiste hoogte van de bet hier.

Geen stats
Tuuuuurlijk Buurs, jij blufte jezelf naar 31 dollar. wat een grap Undecided