FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Over mijn KK: Ik heb geraised naar $50 in de hoop dat ie TT/JJ/QQ had, dan zou het er waarschijnlijk wel ingaan. Flatcall zat ik in 1e instantie ook aan te denken maar ik denk dat je die gast hier niet nog een keer gaat betten met AK/AQ, daarnaast als hij TT ofzo heeft en de turn is een Q of K dan remt het ook de actie af.

Over de hand van Ad:

FLOP:
Ik vind de lijn die je in de hand neemt heel vreemd. Ten 1e je donkbet (het tegen de original raiser in betten) op de flop. Wat wil je daarmee bereiken?

Turn:
Dat je zijn turn minraise callt lijkt me logisch.

River:
Ik snap er echt geen hol van dat je daar $8 gaat betten. Dat is gewoon hetzelfde als in de chat roepen of ie asjeblieft all in wil pushen. Wat is dat voor bet? $8 in een $35 pot ofzo? Daarnaast maak je je eigen gewoon commited.

Als je denkt dat ie aan het bluffen is speel je gewoon check-call, als je denkt dat je de beste hand hebt maak je gewoon een valuebet of valueshove.

p.s. Ik denk overigens dat er een goede kans is dat je zit tegen JJ. (Heel misschien AQ of 77 natuurlijk). Handen als Azen of een bluf kan ook maar die zijn op deze manier amper te lezen..
Nou over die donkbet (snap niet waarom het zo heet): ik ging er vanuit, zoals ik al zei, dat hij vrijwel elke bet van mij flat callde. Dus daarom bette ik elke keer uit, anders zou hij wellicht checken.

En die $8 was ook veel te weinig voor een value bet, maar het was meer bedoeld als block bet. Ik hoopte dat hij gewoon zou callen, zoals hij zo vaak deed. Als ik zou checken, zou hij zeker flink betten, want hij had ook al vaker ge(semi)bluft op de river.


En de turn bet en de de river bet zijn ook gewoon te laag eigenlijk als ik zo terug kijk, maar ik moet toegeven dat ik nog wat angstig speel op de NL50... :oops:
Ad Wim Wrote:Nou over die donkbet (snap niet waarom het zo heet): ik ging er vanuit, zoals ik al zei, dat hij vrijwel elke bet van mij flat callde. Dus daarom bette ik elke keer uit, anders zou hij wellicht checken.

Het was dus in feite in valuebet. Je gaat er dus, moet je ook zeker doen, vanuit dat je beste hand hebt daar. Waarom checkraise je dan niet. Ten 1e is vrij sterk en ten 2e pak je nog value van handen als AQ en QQ of misschien wel AJ. Als hij over je checkraise heen pushed zul je een beslissing moeten nemen of je voor je buy in wil spelen of dat je denkt dat hij AA/KK/JJ of misschien KJ heeft en liever fold.

Door de manier waarom je nu de flop en de turn speelt zuig je als het ware jezelf de hand in.

Ad Wim Wrote:En die $8 was ook veel te weinig voor een value bet, maar het was meer bedoeld als block bet. Ik hoopte dat hij gewoon zou callen, zoals hij zo vaak deed. Als ik zou checken, zou hij zeker flink betten, want hij had ook al vaker ge(semi)bluft op de river.

Een blockbet dient vaak ter protectie als je niet zeker bent van je hand. Normaal gesproken fold je als je blockbet wordt geovershoved MAAAAR hier kan je nooit meer folden omdat je gewoon commited bent.
Wel benieuwd naar de uitkomst..

Als ik 1 hand moet zeggen is het JJ
AdWim gaat all-in voor $30.
$18,45 is terug gegeven aan bibiche10.

Onthulling:

bibiche10 toont: 8c 8d
8c 8d 7h 7c Kh
Twee Paar, Achten en Zevens

AdWim toont: Ah Kc
Kh Kc 7h 7c Ah
Twee Paar, Heren en Zevens

AdWim wint de pot van ($112,25).
harry_bierdop Wrote:
Ad Wim Wrote:Nou over die donkbet (snap niet waarom het zo heet): ik ging er vanuit, zoals ik al zei, dat hij vrijwel elke bet van mij flat callde. Dus daarom bette ik elke keer uit, anders zou hij wellicht checken.

Het was dus in feite in valuebet. Je gaat er dus, moet je ook zeker doen, vanuit dat je beste hand hebt daar. Waarom checkraise je dan niet. Ten 1e is vrij sterk en ten 2e pak je nog value van handen als AQ en QQ of misschien wel AJ. Als hij over je checkraise heen pushed zul je een beslissing moeten nemen of je voor je buy in wil spelen of dat je denkt dat hij AA/KK/JJ of misschien KJ heeft en liever fold.

Door de manier waarom je nu de flop en de turn speelt zuig je als het ware jezelf de hand in.
Je hebt ook helemaal gelijk. Maar zoals ik al eerder zei, ik speelde het nogal angstig, dat geef ik ook meteen toe. Het enige dat ik nog kan inbrengen is dat ik zo de controle kan houden, want ik wist vrij zeker dat hij zou callen of licht raisen. Als ik check, met als intentie check-raise, kan het zijn dat hij heel dik gaat betten. En dan moet ik dus check-raisen voor mijn hele buy-in. En dat wilde ik eigenlijk vermijden, omdat ik ook weer niet zo zeker was van mijn AK.
Dat ie uiteindelijk vol ging op de river gaf me een zekerder gevoel aangezien ik hem dat vaker had zien doen als (semi)bluf en daarom uiteindelijk ook gecalled.
Ben blij dat hij geen AQ had, anders had ik me echt voor de kop geslagen.

Ik moet gewoon nog even wennen aan de NL50. Nu drie keer gezeten en drie keer flinke winst, dus het gaat wel lekker. Maar om mijn hele buy-in spelen ($50), zeker in tijden waarin het nog steeds niet echt lekker gaat, vind ik nog erg lastig. Ik probeer handen dan ook vaak eerder te beslissen en gelukkig lukt dat ook vaker omdat hier minder knakkers zitten die constant vol gaan. Er zitten wel genoeg shorties gelukkig =P~
Speel je niet boven je BR als je te angstig speelt? Als je met angstig poepbets bedoeld dan is dat echt een teken van zwakte en zullen ze je afmaken, denk ik.... Heb er ook geen ervaring mee op hogere stakes, mar het lijkt me van wel....
Lekker toch Ad... je hebt genoeg hoor die zo helemaal niks hebben. En ik vind het nog niet eens zo heel slecht gespeeld van hem..

Ik denk dat het in het geval van Ad ook idd BR technisch gezien wat angstig is in het begin op de NL50 echter dat went wel. Ik ben op de NL200 ook iets tighter als op de NL100, terwijl ik daar misschien wel iets losser moet zijn. Het gaat tot nu echter lekker dus dat losser komen komt vanzelf. Als je preflop 3 of 4 bet op NL200 zit er na de flop al gauw $80 in de pot ofzo.. das wel ff wennen.

Je hebt ook een andere manier van angstig spelen en dat is als je bijvoorbeeld een hand niet een hele buy in waard vind en dan niet om de reden dat het veel geld is maar om de handwaarde. Dat heb ik ook wel eens op de NL100 hoor..
Ekslem Wrote:Speel je niet boven je BR als je te angstig speelt? Als je met angstig poepbets bedoeld dan is dat echt een teken van zwakte en zullen ze je afmaken, denk ik.... Heb er ook geen ervaring mee op hogere stakes, mar het lijkt me van wel....
Keek net even naar mijn stats in cash games de laatste weken en het ging best lekker.
20x gaan zitten aan NL25, 1x mijn buyin verloren, voor de rest elke keer winst met een enkele keer zelfs een buyin of meer winst.
Mede op basis van die stats ben ik omhoog gegaan naar NL50, ook omdat het bij de toernooien echt ongelofelijk slecht gaat en de cash game de laatste tijd dienen om dat verlies goed te maken. Maar zoals ik zei, is het daar nog wel even wennen, maar tot nu toe nog wel elke keer winst.
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:Speel je niet boven je BR als je te angstig speelt? Als je met angstig poepbets bedoeld dan is dat echt een teken van zwakte en zullen ze je afmaken, denk ik.... Heb er ook geen ervaring mee op hogere stakes, mar het lijkt me van wel....
Keek net even naar mijn stats in cash games de laatste weken en het ging best lekker.
20x gaan zitten aan NL25, 1x mijn buyin verloren, voor de rest elke keer winst met een enkele keer zelfs een buyin of meer winst.
Mede op basis van die stats ben ik omhoog gegaan naar NL50, ook omdat het bij de toernooien echt ongelofelijk slecht gaat en de cash game de laatste tijd dienen om dat verlies goed te maken. Maar zoals ik zei, is het daar nog wel even wennen, maar tot nu toe nog wel elke keer winst.

wow :lol:
Ik heb in de afgelopen 3 dagen met ongeveer 4 uur pokeren 600 dollar verdient :8:

En dat met short spelen :razz:
buurs Wrote:En dat met short spelen :razz:

Zul je wel veel goede handen hebben gehad tegen andere shorties + die KK suckout :wink: .

haha hier the same hoor. Wat er afgelopen 2 weken allemaal gebeurt weet ik ook niet maar de buy ins vliegen echt met hoge snelheid naar binnen. Ik speel ook echt lekker en maak echt zieke calls af en toe maar daarnaast krijg ik ook wel iets betere kaarten als normaal. Het lijkt wel of de meeste handen gewoon eens een keer blijven staan, net zoals het vrijwel de hele zomer ging tot begin oktober. ff echt een maand een downswing gehad maar nu gaat het echt weer ziek hard omhoog. In dit tempo gaat me record er zelfs wel aan.

Alleen al zat-zo-ma 14 buy ins up, en dan verloor ik nog 2 potten van samen $500 waarbij ik beide met veruit de beste hand erin ging en nog een keer KK vs AA voor iets meer als een buy in.
buurs Wrote:Ik heb in de afgelopen 3 dagen met ongeveer 4 uur pokeren 600 dollar verdient :8:

En dat met short spelen :razz:
](*,)
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:
Ekslem Wrote:Speel je niet boven je BR als je te angstig speelt? Als je met angstig poepbets bedoeld dan is dat echt een teken van zwakte en zullen ze je afmaken, denk ik.... Heb er ook geen ervaring mee op hogere stakes, mar het lijkt me van wel....
Keek net even naar mijn stats in cash games de laatste weken en het ging best lekker.
20x gaan zitten aan NL25, 1x mijn buyin verloren, voor de rest elke keer winst met een enkele keer zelfs een buyin of meer winst.
Mede op basis van die stats ben ik omhoog gegaan naar NL50, ook omdat het bij de toernooien echt ongelofelijk slecht gaat en de cash game de laatste tijd dienen om dat verlies goed te maken. Maar zoals ik zei, is het daar nog wel even wennen, maar tot nu toe nog wel elke keer winst.

wow :lol:
Met jou poep-buyins heb je al snel een aantal buyins winst ja Undecided
Maar ik heb het niet over buy ins, maar over winst :wink:

Dat vind ik toch iets belangrijker
O ja, dat is ook zo. Jij vindt het belangrijker om winst te halen dan om beter te leren pokeren #-o
Ad Wim Wrote:O ja, dat is ook zo. Ik vind het belangrijker om bad beats te posten dan om beter te leren pokeren #-o
Treesong Wrote:O ja, dat is ook zo. Ik zeg over vrijwel elke bad beathand dat hij slecht gespeeld is en plaats zelf nooit een hand om zo mijn eigen niveau niet te hoeven etaleren #-o
Ad Wim Wrote:
Treesong Wrote:O ja, dat is ook zo. Ik zeg over vrijwel elke hand van ad dat hij slecht gespeeld is omdat ad gewoon een ONTZETTENDE PRUTSER is en plaats zelf nooit een hand omdat ik dat niet hoef vanwege mijn grenzeloze vertrouwen in mijn kunnen Hakkuh
Sneu figuur, ik kan me goed voorstellen dat ze in je omgeving gek van je worden.
(hehe) :eten:
Ad Wim Wrote:O ja, dat is ook zo. Ik vind het belangrijker om donk te zijn dan om beter te leren pokeren #-o
En daarmee doel je dus op jezelf?
Jongens.. doe nou eens allemaal aardig tegen elkaar :razz:

back on topic:

Start spel 2498118493.

Monkeysan is zitplaats 0 met $100,70.
MLenzo is zitplaats 1 met $282,18.
j1s9d8a5f is zitplaats 2 met $50,50.
HarryBierdop is zitplaats 3 met $98,50.
Meloparotodo is zitplaats 4 met $205,25.
oyaasen is zitplaats 5 met $23,70.

De dealer is zitplaats 5.

Monkeysan plaatst een blind van $,50.
MLenzo plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt Qd Qh.)

Pre-flop:
j1s9d8a5f folds.
HarryBierdop raises $2,50.
Meloparotodo folds.
oyaasen calls voor $3,50.
Monkeysan folds.
MLenzo calls voor $2,50.

De flop is
10h 7d 4d.

MLenzo checks.
HarryBierdop zet $7 in.
oyaasen calls voor $7.
MLenzo calls voor $7.

De turn is 2h.

MLenzo checks.
HarryBierdop zet $14 in.
oyaasen gaat all-in voor $13,20.
MLenzo calls voor $14.

De river is 10c.

MLenzo zet $73,20 in.
HarryBierdop ???????????????
Tja, waarom zou-ie een sidepot creëren? Het ruikt nu wel heel erg naar wegjagen... Ik zou denken aan een busted straight of flush, evt. een lager pocket pair maar waarom zou je 73$ op het spel zetten met een lousy QQ Confused
Ad Wim Wrote:En daarmee doel je dus op jezelf?

Ik quote jou toch :eten:
buurs Wrote:
Ad Wim Wrote:En daarmee doel je dus op jezelf?

Ik quote jou toch Dead
Dan slaat het helemaal nergens op ](*,)
@harry: zit die aap niet gewoon zijn A10 (d) te flatcallen
Binnen een miliseconde zei ik busted flushdraw. Echt meteen.. maar ja die andere gast was al all in, het was de 5e hand van mij aan tafel dus geen enkele read. Gast ook nog nooit gezien en hij zat met bijna 3 buy ins dus ik denk hij zal het wel een klein beetje snappen.. ik fold dus QQ en hij laat idd 98 zien voor 9-hoog en een gemiste straightdraw. Andere gast lach zich natuurlijk kapot en pakt met 88 de pot op.
Aan de andere kant is het met een tien natuurlijk de beste play om een enorme emmer vol munten in de pot te tieften, vooral als je het gevoel hebt dat de ander het snapt én gezien z'n acties op een goeie hand zit.