FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hele lastige hand vond ik dit. Ik zit hier weer met die absolute dwaas, maar nu ook met die Nederlander, die pas een paar handjes aan tafel zat en nog vrijwel niks gespeeld had.

Wat te doen hier?


Start spel 2828064974.

Syllie13 is zitplaats 0 met $51,65.
dr-gonzo is zitplaats 1 met $48.
waldo91130 is zitplaats 2 met $122,33.
mnopqr is zitplaats 3 met $60,15.
MJ_83 is zitplaats 4 met $50.
AdWim is zitplaats 5 met $47,10.

De dealer is zitplaats 0.

dr-gonzo plaatst een blind van $,25.
waldo91130 plaatst een blind van $,50.

(AdWim krijgt Ah Ac.)

Pre-flop:
mnopqr folds.
AdWim raises $1.
Syllie13 folds.
dr-gonzo folds.
waldo91130 calls voor $1.

De flop is
3d 10d 5h.

waldo91130 zet $,50 in.
AdWim raises $2.
waldo91130 raises $2.
AdWim raises $12,25.
waldo91130 calls voor $12,25.

De turn is Qs.

waldo91130 checks.
AdWim gaat all-in voor $28,85.
waldo91130 calls voor $28,85.

Onthulling:

waldo91130 toont: 6s 3s
3d 3s Qs 10d 6s
Eén paar Drieën

AdWim toont: Ah Ac
Ah Ac Qs 10d 5h
Eén paar Azen

De river is As.

AdWim toont: Ah Ac
As Ah Ac Qs 10d
Drie Azen

waldo91130 toont: 6s 3s
3d 3s As Qs 10d
Eén paar Drieën

AdWim wint de pot van ($92,45).
Zo te zien doe je het zelf prima
O shit, verkeerde hand :oops:



Zitplaats arrangement:

Syllie13 is op zitplaats 1 met $50.00.
dr-gonzo is op zitplaats 2 met $50.00.
waldo91130 is op zitplaats 3 met $64.03.
xTomDJx is op zitplaats 4 met $49.25.
MJ_83 is op zitplaats 5 met $52.35.
AdWim is op zitplaats 6 met $110.85.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 5.
AdWim plaatst de small blind van $0.25.
Syllie13 plaatst de big blind van $0.50.

Deel de pocketkaarten uit:

Syllie13: -- --
dr-gonzo: -- --
waldo91130: -- --
xTomDJx: -- --
MJ_83: -- --
AdWim: 4s 4h

Pre-flop:
AdWim zegt "ongelofelijk"
dr-gonzo folds.
waldo91130 verhoogt $1.00.
xTomDJx calls $1.00.
MJ_83 folds.
AdWim calls $0.75.
Syllie13 folds.


Flop (9c Ks 4c):
AdWim checks.
waldo91130 verhoogt $0.50.
xTomDJx calls $0.50.
AdWim verhoogt $4.00.
waldo91130 calls $3.50.
xTomDJx calls $3.50.


Turn (9c Ks 4c 7d):
AdWim verhoogt $7.00.
waldo91130 calls $7.00.
xTomDJx verhoogt $44.25.
AdWim zegt "wat?!"
AdWim folds.
waldo91130 folds.


Onthulling:
xTomDJx mucks .


Pot Samenvatting:
$37.25 is terug gegeven aan xTomDJx (uncalled).
Totale pot: $36.50
xTomDJx wint $34.70.
Huisaandeel: $1.80
Wow.... no way dat ik die hand fold! Set over set --> so be it. Ik had na de flop ook meteen tegen de IR in gebet, maar dat is een keuze.
xTomDJx is een goeie TAG speler die 16/13 speelt ongeveer. Als hij flatcalled preflop doet hij dat echt niet met AK (die reraised ie wel) of met KQ oid. Er blijft verder niks in zijn range over wat jij hier beat. Heel misschien een soort van combodraw die hij zo speelt. TJcc of JQcc (heel misschien KQcc). Ik denk dat dit idd best wel eens een moment kan zijn waarop je je bottomset weglegt.
PokerStars Game #15346068150: Hold'em No Limit ($0.05/$0.10) - 2008/02/17 - 09:33:40 (ET)
Table 'Anahita' 9-max Seat #9 is the button
Seat 1: Sjamaan G ($9.30 in chips)
Seat 2: Ekslem ($9.90 in chips)
Seat 3: mr.pekoni ($17.70 in chips)
Seat 4: yunior11 ($9.80 in chips)
Seat 5: Chief Gam ($8.10 in chips)
Seat 6: wwquant ($11.40 in chips)
Seat 7: Hanuman31 ($6.40 in chips)
Seat 8: snodreliss ($1.85 in chips)
Seat 9: PiS.DemiGoD ($11.30 in chips)
Sjamaan G: posts small blind $0.05
Ekslem: posts big blind $0.10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [As Ad]
mr.pekoni: folds
yunior11: folds
Chief Gam: folds
wwquant: folds
Hanuman31: folds
snodreliss: folds
PiS.DemiGoD: folds
Sjamaan G: raises $0.20 to $0.30
Ekslem:

Is dit een call of een raise (naar hoeveel?)?
Mss wel gewoon een steal vd de SB!
Ik zou zeggen call en laat hem maar c-betten en hem dan goed raisen.
Ik zou hem reraisen naar 1$. Als ie wat heeft called ie wel, loopt ie nu te bluffen om de pot te stelen krijg je er toch niet meer uit als je called.
Depor Wrote:Ik zou hem reraisen naar 1$. Als ie wat heeft called ie wel, loopt ie nu te bluffen om de pot te stelen krijg je er toch niet meer uit als je called.
Wel dus als hij c-bet, wat hij zal doen als het een beetje speler is.
Heb idd geraist naar idd een dollar

stel dat ie de pot wil stelen met laten we zeggen 10 4 en dan valt de flop 10 4 x dan zit ik daar te koekeloeren met mijn geslowplayde azen. Maar goed gast foldde dus
Ekslem Wrote:Heb idd geraist naar idd een dollar

stel dat ie de pot wil stelen met laten we zeggen 10 4 en dan valt de flop 10 4 x dan zit ik daar te koekeloeren met mijn geslowplayde azen. Maar goed gast foldde dus


Dat is de reden dat ik azen en koningen niet slowplay, ik haat het als er dan iemand bluft met sooted kaarten (want sooted is zooooo goed #-o) en ja hoor 2 van zijn suited en vervolgens pakt ie zijn flush wel. Of zijn straat of zijn set oid. En dan zit je daar met je aasjes die hard op de broek krijgen.
Om eerlijk te zijn haat ik AA, ik verlies er zo vaak mee dat ik het bad beat topic 5 pagina's met voorbeelden kan geven. Speel je ze hard gaat er weer iemand mee met QQ die hit natuurlijk, slowplay krijg je 2 pair of wat anders om je oren.
Tja, je moet ze soms wel kunnen weggooien en dat kunnen heel weinig mensen. Maar veel mensen 'haten' ze omdat het meer en langer blijft hangen als je verliest met azen, maar als ze goed kijken zien ze dat ze veel vaker winnen met azen. En je moet ze natuurlijk nooit slowplayen (op een uitzondering na).
Is dit een goed moment om te donkbetten? Als ik hier check, c-bet hij en weet ik niet of ik moet callen. Het is eigenlijk ook een block-bet. Nu heb ik de kans om de pot meteen op te pakken omdat ik niet denk dat hij de flop gehit heeft en als hij callt pak ik vrij goedkoop en kans op mijn flush.
Maar hij kan me ook raisen en dan kost het me een extra bet en is het stom...



Zitplaats arrangement:

lemaitre211 is op zitplaats 1 met $28.87.
bjit is op zitplaats 2 met $28.62.
phanst is op zitplaats 3 met $46.32.
g00mba is op zitplaats 4 met $49.25.
dennonn is op zitplaats 5 met $106.11.
AdWim is op zitplaats 6 met $86.30.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 4.
dennonn plaatst de small blind van $0.25.
AdWim plaatst de big blind van $0.50.

Deel de pocketkaarten uit:

lemaitre211: -- --
bjit: -- --
phanst: -- --
g00mba: -- --
dennonn: -- --
AdWim: 8c 10c

Pre-flop:
lemaitre211 folds.
bjit folds.
phanst folds.
g00mba verhoogt $1.75.
dennonn folds.
AdWim calls $1.25.


Flop (2s 4c 5c):
AdWim verhoogt $1.75.
g00mba folds.


Onthulling:
AdWim mucks .


Pot Samenvatting:
$1.75 is terug gegeven aan AdWim (uncalled).
Totale pot: $3.75
AdWim wint $3.60.
Huisaandeel: $0.15
Ik denk dat je hier op de hogere limieten heel vaak geraised gaat worden aangezien de kans dat jij gehit hebt ook heel klein is. Maar heb idd gemerkt dat op de 50NL het wel vaak werkt.
Waar hoop je nou op als met 8Tc OOP callt? Dan wil je toch juist klavers zien? Op zo'n flopje had hij idd ge-c-bet en dan had jij fijn kunnen raisen. Als-ie gefold had, had je extra cash gehad en als-ie had gecalled waren wrs alle klavers goed en wrs ook alle 8-en en 10-en. Genoeg reden om dan te knallen op de turn of desnoods de river.

Door deze nerveuze bet pak je veel te weinig value m.i.
Ik was ook voor CR gegaan denk ik
Bovendien geef je dan een signaal af dat je je door dikke buttonraises niet van de BB laat drukken Icon_evil
Maar dat doe ik toch ook met de call op de BB en vervolgens een bet op de flop?

Maar ik had het wat agressiever kunnen/moeten spelen inderdaad, maar ik was op dat moment wel tevreden dat hij foldde.
Je doel is zoveel mogelijk muntjes te verdienen... elke twee kwartjes extra die je kunt pakken zijn welkom
Mac Wrote:Ik denk dat je hier op de hogere limieten heel vaak geraised gaat worden

:waf:

obvious instaraise any 2 cards!

Dit is nou multiple level thinking. Jij denkt (afgezien van de FD die jij hier nog hebt gebeurt dit heel veel met complete air), hij heeft de flop niet gehit dus bet ik uit dan pak ik de pot op echter ik denk "wat wil hij (jij dus in dit geval) hier nou reppen??? Hij wil me gewoon uit de pot hebben." Als jij hier een monster hebt gehit zoals een straat of misschien een setje zul je ook zelden uitbetten. Dus ik denk, hij is zwak en raise any 2 hier. Overigens gebeurt zoiets ook veel met een draw en dan raise je eigelijk met air voor value want vaak gaat de turn dan c/c en vervolgens checkt ie de river naar je toe (zijn vaak obvious draws als FD's en OESD's). Dan bet je 3/5 pot en pak je de pot op. Het gebeurt trouwens nog wel eens dat gasten handen als JJ+ zo spelen maar das gewoon een kwestie van spelen en dan voel je dat vaak wel.

Zoals gezegd heeft donkbetten op de niveau's t/m NL200 gewoon heel weinig voeten in de aarde. Het is zooooo vaak zwakte, hier ook weer. Het enige wanneer ik donkbetten aanraad op de lagere limieten is als je gewoon een hele sterke hand hebt (meestal een setje) en jij én de IR zitten heel deep (200bb effectief ofzo) dan wil je alles erin hebben en zul je moeten donkbetten een pot te bouwen.
harry_bierdop Wrote:Dit is nou multiple level thinking. Jij denkt (afgezien van de FD die jij hier nog hebt gebeurt dit heel veel met complete air), hij heeft de flop niet gehit dus bet ik uit dan pak ik de pot op echter ik denk "wat wil hij (jij dus in dit geval) hier nou reppen??? Hij wil me gewoon uit de pot hebben."
Ik kijk naar m'n eigen kaarten en naar jouw kaarten en denk dat jij niet gehit hebt maar wel gaat c-betten als ik check, dus ik donkbet hier. Jij denkt dat ik je uit de pot wil hebben, omdat ik waarsch ook (vrijwel) niks heb en raist met any 2 cards. Dat is toch thinking op hetzelfde level (2)?
klopt maar in jouw geval is het gewoon een level te weinig aangezien jij had kunnen bedenken dat hij zou kunnen denken dat jij dacht dat je hem uit de pot wilde hebben Wink
Hmmm, dat is natuurlijk wel zo :|
Ad Wim Wrote:Ik kijk naar m'n eigen kaarten en naar jouw kaarten en denk dat jij niet gehit hebt maar wel gaat c-betten als ik check, dus ik donkbet hier. Jij denkt dat ik je uit de pot wil hebben, omdat ik waarsch ook (vrijwel) niks heb en raist met any 2 cards. Dat is toch thinking op hetzelfde level (2)?

Ja en het gevolg is dat jij vaak, hier minder vaak omdat je FD hebt, de hand op zal moeten geven. En als je callt en de turn blanked en ik bet door heb je ineens veel minder equity waarna je dus geinvesteerd hebt en alsnog op moet geven zonder dat, als je hit, krijgt afbetaald omdat ten 1e je hand vrij vaak wel redelijk face up is en ten 2e omdat ik gewoon met air zit :8:
Is dit stom en moet ik vermoeden dat hij twee paar of een set heeft of is het gewoon een cooler?


Zitplaats arrangement:

yoanntout is op zitplaats 1 met $29.50.
ukaszek11 is op zitplaats 2 met $40.30.
LootLoot is op zitplaats 3 met $49.95.
leontave is op zitplaats 4 met $51.05.
AdWim is op zitplaats 5 met $67.95.
goekan is op zitplaats 6 met $36.30.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 6.
yoanntout plaatst de small blind van $0.25.
ukaszek11 plaatst de big blind van $0.50.

Deel de pocketkaarten uit:

yoanntout: -- --
ukaszek11: -- --
LootLoot: -- --
leontave: -- --
AdWim: Ks Ac
goekan: -- --

Pre-flop:
LootLoot folds.
leontave verhoogt $1.75.
AdWim calls $1.75.
goekan folds.
yoanntout folds.
ukaszek11 folds.


Flop (9d 2s As):
leontave verhoogt $2.50.
AdWim verhoogt $6.50.
leontave calls $4.00.


Turn (9d 2s As 10h):
leontave checks.
AdWim verhoogt $9.00.
leontave verhoogt $26.00.
AdWim verhoogt $50.70.
leontave calls $16.80.


River (9d 2s As 10h 7h):

Onthulling:
AdWim vertoont Ks Ac.
AdWim heeft 9d 10h Ks Ac As: Paar
leontave vertoont 9s 9h.
leontave heeft 9s 9h 9d 10h As: Three of a Kind


Pot Samenvatting:
$16.90 is terug gegeven aan AdWim (uncalled).
Totale pot: $102.85
leontave wint $99.85.
Huisaandeel: $3.00
Ik zou het denk ik niet vermoeden, de bet op de flop is een C-bet in mijn ogen en zijn check op de turn toont misschien aan dat hij geen heil meer ziet in het raisen omdat hij niks gehit heeft... Maar van de andere kant weet hij na jou raise op de flop dat jij de A hebt gehit en check-raist hij je op de turn... Daar had je misschien nattigheid kunnen gaan voelen...
Nice value check OOP op de turn
En deze dan? Had ik moeten callen? Het was een redelijk degelijke speler, dus ik vermoedde een flush, zeker ook als je kijkt hoe de hand verloopt. Maar ja, hij had ook AQ of KQ kunnen hebben...


Start spel 2895858085.

M4URICE is zitplaats 0 met $50.
AdWim is zitplaats 1 met $109,55.
bender12 is zitplaats 2 met $63,95.
WILLIAM73 is zitplaats 3 met $54,15.
bloch59 is zitplaats 4 met $76,35.
ayking001 is zitplaats 5 met $19,70.

De dealer is zitplaats 3.

bloch59 plaatst een blind van $,25.
ayking001 plaatst een blind van $,50.

(AdWim krijgt Qd Qc.)

Pre-flop:
AdWim raises $1,25.
bender12 folds.
WILLIAM73 calls voor $1,75.
bloch59 folds.
ayking001 folds.

De flop is
3s Qs 5s.

AdWim zet $2,50 in.
WILLIAM73 raises $2,50.
AdWim calls voor $2,50.

De turn is 6d.

AdWim zet $4,80 in.
WILLIAM73 calls voor $4,80.

De river is 7d.

AdWim zet $9 in.
WILLIAM73 gaat all-in voor $42,60.
AdWim kiest fold, toont Qd Qc.
$33,60 is terug gegeven aan WILLIAM73.

Onthulling:

WILLIAM73 toont: 8h 8s
8h 8s Qs 7d 6d
Eén paar Achten

WILLIAM73 wint de pot van ($39,85).
Ik had na zijn reraise niet gecalled maar gepushed na de flop
Depor Wrote:Ik had na zijn reraise niet gecalled maar gepushed na de flop

Zeker geen call idd. Had ook dik geraist. Ik zie je nu weer een set wegleggen. Had ik wederom niet gedaan!