FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Zoals ik al zei is het daar echt belangrijk dat je als een nit gaat spelen. Laat die SC'ers maar lekker links liggen. Als je er op de button of CO voor $1 in kan zitten kan je het wel doen maar probeer gewoon lekker op setjes enzo te spelen.. die zijn het best.

Let daarnaast goed op, probleempje van mezelf ( :razz: ), dat je als je als nit gaat spelen niet de handen die je dan daadwerkelijk speelt gaat overspelen omdat je zo weinig handen speelt. En pas pas op met het opblazen van potten met handen als AA en KK enzo.. full ring zitten er veel meer kaarten in het spel dus kans op een 2 pair ofzo van een tegenstander is ook iets groter.
je SC-ers kun je full ring ook redelijk spelen hoor, maar dan speel ik ze idd ook vaak als ik in kan limpen en MP of LP ben.
Op NL100 wordt er veel vaker preflop geraised waardoor je relatief vaker als op NL10 alsnog $3 ofzo bij zal moeten leggen om de flop te zien (vaak ook nog OOP aangezien die raises vaak van de button of CO komen)
harry_bierdop Wrote:Nou ik bracht het misschien ook niet zo tactisch maar ik blijf het toch vreemd vinden wat voor opmerkingen hier vaak voorbij komen. Ook in het online match idee topic van Gitter zie ik opmerkingen staan als dat het misschiet niet helemaal eerlijk is omdat mensen met een grotere bankroll een voordeel hebben omdat ze aggressiever kunnen spelen. En ook hier zie ik weer zulke opmerkingen...
Die opmerking was van mij en het ging er mij om dat de mensen met flinke bankrolls in een dergelijke opzet op de lage limieten wellicht een voordeel hebben aangezien het voor hen minder uitmaakt als ze een buyin verliezen dus wat agressiever gaan spelen en dat in mijn ogen een voordeel is omdat je dan grotere swings kunt maken.
Een SnG lijkt me dan eerlijker. Of zit ik er naast?
ja
Dat uit jouw mond en dan ook nog zo beargumenteerd Undecided
swings kunnen de hoogte en de laagte in. Als je dit over langere tijd doet zal zo iemand dus misschien een paar overwinningen boeken maar waarschijnlijk ook een paar keer laatste worden. Zolang je het verschil in punten dus niet groter maakt naarmate je hoger komt is er geen probleem lijkt me.
Mac Wrote:swings kunnen de hoogte en de laagte in. Als je dit over langere tijd doet zal zo iemand dus misschien een paar overwinningen boeken maar waarschijnlijk ook een paar keer laatste worden. Zolang je het verschil in punten dus niet groter maakt naarmate je hoger komt is er geen probleem lijkt me.
Daar keek ik even overheen; het gaat niet over 1 sessie, maar over meerdere. Dat trekt het inderdaad wel gelijker.
Ad Wim Wrote:Die opmerking was van mij en het ging er mij om dat de mensen met flinke bankrolls in een dergelijke opzet op de lage limieten wellicht een voordeel hebben aangezien het voor hen minder uitmaakt als ze een buyin verliezen dus wat agressiever gaan spelen en dat in mijn ogen een voordeel is omdat je dan grotere swings kunt maken.

Hier vind ik het verkeerd gaan. Het zou nooit, al was het maar voor 5%, van invloed mogen zijn op een beslissing of je een hele buy in verliest of niet. Als dat het geval is speel je in feite boven je bankroll. Daarnaast wil nog maar een keer aangeven dat het zelfs als de denkt "het is maar $10" het lang geen voordeel hoeft te zijn.

Het kan idd zo zijn dat ik dan een keer met AK een KT3 flop hit, de kans is erg groot dat ik hem dan niet meer weg ga leggen aangezien ik de kans zeer goed aanwezig acht dat die gast ook K9 ofzo kan hebben (wrs heeft die dan net KT en verlies ik een buy in). Op de NL100 zou ik daar veel minder vaak voor een buy in spelen.. het kan dus zomaar zijn dat ik vrij snel 3 buy ins wegdonk op de NL10 :razz:
Oke, duidelijke uitleg in de eerste alinea, maar ik bedoelde dus eigenlijk hetgeen je in de tweede alinea zegt. Maar die swings worden dus op zich wel gelijk getrokken op de lange termijn, zoals Mac ook al zei.
Is dit stom?

Die gast verloor net zijn halve stack met onwijs veel pech, dus dacht dat ie an het tilten was en ik stond ook nog als redelijk tight te boek volgens mij.




Zitplaats arrangement:

AdWim is op zitplaats 1 met 2140.
camleouf88 is op zitplaats 2 met 2340.
Bonsairothli is op zitplaats 4 met 780.
El-Vengador is op zitplaats 8 met 2840.
TheGIGITE is op zitplaats 9 met 1900.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 2.
Bonsairothli plaatst de small blind van 100.
El-Vengador plaatst de big blind van 200.

Deel de pocketkaarten uit:

AdWim: Qs As
camleouf88: -- --
Bonsairothli: -- --
El-Vengador: -- --
TheGIGITE: -- --

Pre-flop:
AdWim zegt "lol, lucky againg"
AdWim zegt "what a luckbox"
TheGIGITE verhoogt 600.
AdWim verhoogt 2140.
camleouf88 folds.
Bonsairothli folds.
El-Vengador folds.
TheGIGITE calls 1300.


Flop (7c 5s 10d 3h Ks):

Onthulling:
AdWim vertoont Qs As.
AdWim heeft 7c 10d Qs Ks As: Hoge Kaart
TheGIGITE vertoont Kc Ad.
TheGIGITE heeft 7c 10d Kc Ks Ad: Paar


Pot Samenvatting:
240 is terug gegeven aan AdWim (uncalled).
Totale pot: 4100
TheGIGITE wint 4100.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Ja lastig.. het is hier idd fold of reraise/push. Callen is hier mi geen optie meer.

Gewoon lastig en verder weinig zinnigs over te zeggen eigelijk... ik neem aan dat je hier niet pushed om gecallt te worden maar gewoon om de pot op te pakken dus in feite maakt het niet veel uit of je met AQ of 89o pushed..
Over spelen voor set value gesproken

PokerStars Game #13401734109: Hold'em No Limit ($0.02/$0.05) - 2007/11/22 - 15:30:01 (ET)
Table 'Orion' 9-max Seat #2 is the button
Seat 1: Dallas4Real ($5.67 in chips)
Seat 2: casiostyle ($1.89 in chips)
Seat 3: Fireman1704 ($5.02 in chips)
Seat 4: dollarsnsens ($10.52 in chips)
Seat 5: Pompey-ian ($6.21 in chips)
Seat 6: Ekslem ($10.89 in chips)
Seat 8: 0NONI0 ($9.74 in chips)
Seat 9: reyalp321 ($13.65 in chips)
Fireman1704: posts small blind $0.02
dollarsnsens: posts big blind $0.05
timosx: sits out
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Ekslem [7d 7h]
Pompey-ian: folds
Ekslem: calls $0.05
0NONI0: folds
reyalp321: folds
Dallas4Real: folds
casiostyle: folds
Fireman1704: folds
dollarsnsens: checks
*** FLOP *** [2h 7c 6c]
dollarsnsens: bets $0.10
Ekslem: raises $0.30 to $0.40
dollarsnsens: raises $0.90 to $1.30
Ekslem: raises $9.54 to $10.84 and is all-in
dollarsnsens: calls $9.17 and is all-in
*** TURN *** [2h 7c 6c] [Jh]
*** RIVER *** [2h 7c 6c Jh] [8d]
*** SHOW DOWN ***
dollarsnsens: shows [8c 5c] (a pair of Eights)
Ekslem: shows [7d 7h] (three of a kind, Sevens)
Ekslem collected $20.01 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $21.06 | Rake $1.05
Board [2h 7c 6c Jh 8d]
Seat 1: Dallas4Real folded before Flop (didn't bet)
Seat 2: casiostyle (button) folded before Flop (didn't bet)
Seat 3: Fireman1704 (small blind) folded before Flop
Seat 4: dollarsnsens (big blind) showed [8c 5c] and lost with a pair of Eights
Seat 5: Pompey-ian folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: Ekslem showed [7d 7h] and won ($20.01) with three of a kind, Sevens
Seat 8: 0NONI0 folded before Flop (didn't bet)
Seat 9: reyalp321 folded before Flop (didn't bet)
Nice board net :razz:

Board [Tc Ac Ah Ad As]
EverestPoker Game #2419126338: Table Muscat-51 - $0.15/$0.25 - No Limit Hold'em - 15:34:29 - 2007/11/25
Seat 1: Fair_Enough ($24.30)
Seat 3: Les_8_Skarol ($32.15)
Seat 4: chninkel33 ($24.65)
Seat 5: mac_ct ($24.50)
Seat 6: Daisy183 ($22.85)
chninkel33 posts the small blind of $0.15
mac_ct posts the big blind of $0.25
The button is in seat #3
*** HOLE CARDS ***
Dealt to mac_ct [Qd] [Qs]
Daisy183 folds
Fair_Enough folds
Les_8_Skarol calls $0.25
chninkel33 folds
mac_ct raises to $0.90
Les_8_Skarol calls $0.65
*** FLOP *** [9h] [Jc] [Ts]
mac_ct bets $1.95
Les_8_Skarol calls $1.95
*** TURN *** [9h] [Jc] [Ts] [3h]
mac_ct bets $3.00
Les_8_Skarol calls $3.00
*** RIVER *** [9h] [Jc] [Ts] [3h] [4d]
mac_ct checks
Les_8_Skarol bets $11.85
mac_ct ???

had waarschijnlijk moeten uitbetten op de river maar as played wat zouden jullie doen?
Raar handje.. niet echt moeilijke beslissing maar goed zet hem er toch ff neer!

Aangezien die ReneLuske een regular is (geen shark, wel een nit) die niet vaak de bet pot gebruikt en de bet ook binnen een milliseconde was vermoed ik hier dat ie een missclick maakt... echter dan komt die flatcall van die gast voor me Sad .

Start spel 2432884606.

tjotter is zitplaats 0 met $194,50.
HarryBierdop is zitplaats 1 met $113,15.
Guliker is zitplaats 2 met $80,70.
ReneLuske is zitplaats 3 met $130,90.
DiegoBahia is zitplaats 4 met $136,85.
@@@DS@@@ is zitplaats 5 met $41,40.

De dealer is zitplaats 1.

Guliker plaatst een blind van $,50.
ReneLuske plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt As 9s.)

Pre-flop:
DiegoBahia folds.
@@@DS@@@ calls voor $1.
tjotter calls voor $1.
HarryBierdop calls voor $1.
Guliker folds.
ReneLuske checks.

De flop is
Ac Kh 7s.

ReneLuske checks.
@@@DS@@@ checks.
tjotter checks.
HarryBierdop checks.

De turn is Js.

ReneLuske checks.
@@@DS@@@ checks.
tjotter zet $3,30 in.
HarryBierdop raises $10,70.
ReneLuske raises $35,80.
@@@DS@@@ folds.
tjotter calls voor $46,50.
HarryBierdop ????????????
Stuk lastiger deze... plaats hem maar helemaal want elke straat is er wel een lastige beslissing...

Start spel 2432962215.

LuckyDutch is zitplaats 0 met $52,60.
Ludaman1908 is zitplaats 1 met $94,12.
k1max is zitplaats 2 met $147,30.
HarryBierdop is zitplaats 3 met $100,45.
petebonduran is zitplaats 4 met $88.
loran6 is zitplaats 5 met $103,25.

De dealer is zitplaats 4.

loran6 plaatst een blind van $,50.
LuckyDutch plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt Jd Jc.)

Pre-flop:
Ludaman1908 folds.
k1max folds.
HarryBierdop raises $2,50.
petebonduran calls voor $3,50.
loran6 folds.
LuckyDutch calls voor $2,50.

De flop is
Qs 9d Jh.

LuckyDutch checks.
HarryBierdop zet $8 in.
petebonduran calls voor $8.
LuckyDutch folds.

De turn is 8c.

HarryBierdop checks.
petebonduran zet $12,50 in.
HarryBierdop calls voor $12,50.

De river is 10s.

HarryBierdop checks.
petebonduran zet $17 in.
HarryBierdop calls voor $17.

Onthulling:

petebonduran toont: Ks Qc
Ks Qs Jh 10s 9d
Straight, Heer hoog

HarryBierdop mucks.
petebonduran wint de pot van ($83).
Hier was ik weg geweest...........
PokerStars Spel #13519406595: Hold'em No Limit ($0.10/$0.25) - 28/11/2007 - 09:34:27 (ET)
Tafel 'Praxedis' 6-max Plaats #5 is de button
Plaats 1: Kylie934 ($30.45 in chips)
Plaats 2: EnemyKill ($14.75 in chips)
Plaats 3: Alio32 ($18.55 in chips)
Plaats 4: PahaPete ($44.25 in chips)
Plaats 5: scarface/ita ($1.55 in chips)
flyrodman2 mag na de button spelen
flyrodman2 is van de tafel verwijderd omdat hij niet heeft gepost
Kylie934: zet small blind $0.10
EnemyKill: zet big blind $0.25
*** GESLOTEN KAARTEN ***
Gedeeld aan EnemyKill [Th Jh]
Alio32: raiset $0.50 naar $0.75
flyrodman2 komt aan tafel op plaats #6
PahaPete: foldt
scarface/ita: foldt
Kylie934: foldt
EnemyKill: callt $0.50
*** FLOP *** [9d Tc 5s]
EnemyKill: bet $0.75
Alio32: callt $0.75
*** TURN *** [9d Tc 5s] [8c]
EnemyKill: bet $1.75
Alio32: raiset $2.25 naar $4
EnemyKill: callt $2.25
*** RIVER *** [9d Tc 5s 8c] [Qh]
EnemyKill: bet $2.25
Alio32: raiset $10.80 naar $13.05 en is all-in
EnemyKill: callt $7 en is all-in
*** SHOWDOWN ***
Alio32: toont [Ks Js] (een straight, Negen tot Koning)
EnemyKill: gooit hand weg
Alio32 won $28.15 van pot
*** SAMENVATTING ***
Totale pot $29.60 | Rake $1.45
Board [9d Tc 5s 8c Qh]
Plaats 1: Kylie934 (small blind) foldde voor de Flop
Plaats 2: EnemyKill (big blind) gooide weg [Th Jh]
Plaats 3: Alio32 toonde [Ks Js] en won ($28.15) met een straight, Negen tot Koning
Plaats 4: PahaPete foldde voor de Flop (bette niet)
Plaats 5: scarface/ita (button) foldde voor de Flop (bette niet)

Had ik de turn moeten folden? Ik kon natuurlijk dik achter liggen. Uiteindelijk verloor ik dus omdat juist die Q viel, of er had een K moeten vallen, maarja..

Hij basseerde het op; SO MUCH OUTS.. :roll:
Ik had hier denk ik de turn niet gelead gezien het gevaarlijke board en gekeken wat hij zou doen als jij checkt...
Ik had de flop al gecheckt, denk ik
Ekslem Wrote:Hier was ik weg geweest...........

Ik neem aan dat je op de river bedoeld?
Afgezien van die paar potten een lekkere sessie =D> ! 4 buy ins winst maaaaaaar geen enkele dikke pot gespeeld met een setje tegen een gehitte AK ofzo.. veel potten van $50 tot $100 :razz: .

1 dikke pot met AA.. 3 way all in tegen KJ en AJ :roll: voor $150.. das dan wel weer lekker haha. Jammer dak hem zo snel niet terug kan vinden in de HH
harry_bierdop Wrote:Raar handje.. niet echt moeilijke beslissing maar goed zet hem er toch ff neer!

Aangezien die ReneLuske een regular is (geen shark, wel een nit) die niet vaak de bet pot gebruikt en de bet ook binnen een milliseconde was vermoed ik hier dat ie een missclick maakt... echter dan komt die flatcall van die gast voor me Sad .

Start spel 2432884606.

tjotter is zitplaats 0 met $194,50.
HarryBierdop is zitplaats 1 met $113,15.
Guliker is zitplaats 2 met $80,70.
ReneLuske is zitplaats 3 met $130,90.
DiegoBahia is zitplaats 4 met $136,85.
@@@DS@@@ is zitplaats 5 met $41,40.

De dealer is zitplaats 1.

Guliker plaatst een blind van $,50.
ReneLuske plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt As 9s.)

Pre-flop:
DiegoBahia folds.
@@@DS@@@ calls voor $1.
tjotter calls voor $1.
HarryBierdop calls voor $1.
Guliker folds.
ReneLuske checks.

De flop is
Ac Kh 7s.

ReneLuske checks.
@@@DS@@@ checks.
tjotter checks.
HarryBierdop checks.

De turn is Js.

ReneLuske checks.
@@@DS@@@ checks.
tjotter zet $3,30 in.
HarryBierdop raises $10,70.
ReneLuske raises $35,80.
@@@DS@@@ folds.
tjotter calls voor $46,50.
HarryBierdop ????????????
Ik vind deze wel moeilijk. Je hebt top pair met een flush draw, maar gezien de call van die gast voor je vermoed ik dat je tegen twee paar of een straat zit en het is wel flink wat om te callen. Ik denk dus niet dat je de odds hebt tegen een straat of twee paar. Je hebt zeker gefold?
En waarom geen raise met A9s op de button?!
hand 1 HB: tja wat beat je hier? een kale K misschien maar verder vrij weinig. ik zie m hier nog wel een KJs/QTs (al is een preflop call dan wel vrij slecht maar goed ik ken die speler niet) hebben of misschien een setje.

hand 2 HB: tja je moet eigenlijk wel callen voor als die FH valt, heeft hij dan die straat grote kans dat je groot deel buyin pakt. Zelfs river call lijkt me niet slecht aangezien dat natuurlijk een mooi bluf board is. Dit zijn gewoon altijd van die nare handjes waar je t verlies zo beperkt mogelijk moet zien te houden.

hand haggie: hehe nee daar kom je nooit meer van weg natuurlijk behalve als je m de flush ziet hebben daar.
harry_bierdop Wrote:Stuk lastiger deze... plaats hem maar helemaal want elke straat is er wel een lastige beslissing...

Start spel 2432962215.

LuckyDutch is zitplaats 0 met $52,60.
Ludaman1908 is zitplaats 1 met $94,12.
k1max is zitplaats 2 met $147,30.
HarryBierdop is zitplaats 3 met $100,45.
petebonduran is zitplaats 4 met $88.
loran6 is zitplaats 5 met $103,25.

De dealer is zitplaats 4.

loran6 plaatst een blind van $,50.
LuckyDutch plaatst een blind van $1.

(HarryBierdop krijgt Jd Jc.)

Pre-flop:
Ludaman1908 folds.
k1max folds.
HarryBierdop raises $2,50.
petebonduran calls voor $3,50.
loran6 folds.
LuckyDutch calls voor $2,50.

De flop is
Qs 9d Jh.

LuckyDutch checks.
HarryBierdop zet $8 in.
petebonduran calls voor $8.
LuckyDutch folds.

De turn is 8c.

HarryBierdop checks.
petebonduran zet $12,50 in.
HarryBierdop calls voor $12,50.

De river is 10s.

HarryBierdop checks.
petebonduran zet $17 in.
HarryBierdop calls voor $17.

Onthulling:

petebonduran toont: Ks Qc
Ks Qs Jh 10s 9d
Straight, Heer hoog

HarryBierdop mucks.
petebonduran wint de pot van ($83).
Erg lastig deze inderdaad. Als ik er zo van een afstand naar kijk, denk ik wel dat je alles goed doet. Ligt er een beetje aan hoe hij speelt. Ik zou denk ik wel de turn raisen. Hij zet de halve pot, je weet niet zo goed wat je daaraan hebt. Als hij in staat is om met een tien (behalve TT) jouw preflop raise te callen (bijv AT of KT), dan weet je hier waar je staat. En bijna elke hand zonder tien zal dan toch ook wegleggen op jouw obvious check-raise?
harry_bierdop Wrote:
Ekslem Wrote:Hier was ik weg geweest...........

Ik neem aan dat je op de river bedoeld?

Yup
Ad Wim Wrote:Ik vind deze wel moeilijk. Je hebt top pair met een flush draw, maar gezien de call van die gast voor je vermoed ik dat je tegen twee paar of een straat zit en het is wel flink wat om te callen. Ik denk dus niet dat je de odds hebt tegen een straat of twee paar. Je hebt zeker gefold?
En waarom geen raise met A9s op de button?!

Ja het was toch een vrij duidelijk fold voor me. Heb nog ff gekeken maar kreeg 3:1 voor de flush (waar ik 4:1 moet hebben) en meer outs kan ik bijna niet tellen omdat ik hem hier vrijwel zeker op QT zet. (en misschien wel QTss).

Dan nog ff gekeken voor een push.. mocht het geen missclick zijn van die gast en ik krijg hun beide all in krijg ik wel de juiste odds maar leek me absoluut niet aan de orde. Dus gefold! Ik vroeg aan die luske vrijwel meteen na zijn reraise: Missclick? waarop ie uiteraard niet reageerde... het werd na de hand echter wel kwaad dat ik dat had gezegd haha..

Dat ik A9 daar niet op de flop raise is voornamelijk omdat ik geen zin heb om de pot daar al flink te laten groeien tegen 3 man die ook nog eens makkelijk kunnen checkraisen en dan zit je met je marginale hand... de hand verliep eigelijk perfect tot die missclick van die gast. Ik hoopte op een 2e schoppen (of een A of 9 op de turn) en die viel ook, ik reraise die gast op de turn zodat ik vaak nog gratis tot showdown kan komen op de river.. helaas.

Die JJ was idd lastig... misschien river moeten folden maar goed, goed board om op de bluffen. Het kwam natuurlijk voornamelijk door die turn. Ik zet hem daar eigelijk wel op een T en doordat die T valt beat voor mij gevoel alleen KT me nog.

Verder jammer dat ik maar zo weinig handen heb van die sessie van vanmiddag. Heb echt een paar interessante handen gespeeld vanmiddag (die ik voor me gevoel ook heel goed speelde) maar doordat het er meer als 1500 waren vrij moeilijk om terug te vinden..
Start spel 2434012105.

turgot is zitplaats 0 met $61,90.
feyedaro is zitplaats 1 met $98,50.
MSmith.1984 is zitplaats 2 met $161,80.
hotbitch is zitplaats 3 met $109,13.
Buurs is zitplaats 4 met $53,55.
DiegoBahia is zitplaats 5 met $100.

De dealer is zitplaats 1.

MSmith.1984 plaatst een blind van $,50.
hotbitch plaatst een blind van $1.
DiegoBahia plaatst geen blind.

(Buurs krijgt Qc Ac.)

Pre-flop:
Buurs raises $2,50.
turgot folds.
feyedaro folds.
MSmith.1984 calls voor $3.
hotbitch folds.

De flop is
4s 2s Qh.

MSmith.1984 checks.
Buurs zet $4 in.
MSmith.1984 raises $8.
Buurs calls voor $8.

De turn is 10s.

MSmith.1984 zet $22 in.
Buurs folds.
$22 is terug gegeven aan MSmith.1984.

MSmith.1984 mucks.
MSmith.1984 wint de pot van ($30,40).


Had ik all in moeten gaan?
harry_bierdop Wrote:Dat ik A9 daar niet op de flop raise is voornamelijk omdat ik geen zin heb om de pot daar al flink te laten groeien tegen 3 man die ook nog eens makkelijk kunnen checkraisen en dan zit je met je marginale hand... de hand verliep eigelijk perfect tot die missclick van die gast. Ik hoopte op een 2e schoppen (of een A of 9 op de turn) en die viel ook, ik reraise die gast op de turn zodat ik vaak nog gratis tot showdown kan komen op de river.. helaas.
Ik bedoelde een preflop raise...