FTM Forum

Full Version: Pokerhanden Discussie
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Blind all-in dit. Je had em volgens mij 100% zeker beat op dat moment en wat nou als ie 2 ruiten had? Ben je nog steeds favoriet... en als je tegen dat setje negens aanloopt heb je nog steeds outs :wink:
Dus je vindt zowaar dat ik de goede move gemaakt hebt :o

Toch denk ik dat ik er meer uit had kunnen halen als ik gecalld had, juist omdat ik op dat moment de beste hand had. Hij ziet mijn call preflop en mijn check op de flop als zwakte en bet daarom flink. Als ik call, zal hij wel iets vermoeden, maar als hij dan een paar hit of zo en/of ik dan weer check op de turn, knalt hij hem misschien all in...
Welnee, het blijft natuurlijk een linke zaak om iemand voor nop de turn te laten zien met een str8 en flush draw on board. Als je die 320 had gecalld en hij heeft geen zak, had-ie de hand hoogstwrs uitgecheckt als ie niks had gehit op de turn (KQ/AJ etc.). Had je net zoveel gewonnen. En op 6$ tafels callen ze je all-in ALTIJD als ze TT t/m KK of een goeie flushdraw hebben, zeker als ze jouw stack covered hebben. Hell, ze callen je zelfs met AK en AQ :lol:
Treesong Wrote:En op 6$ tafels
=; Wink
1$ dan, daar callen ze je zelfs met gittermaster handen :lol:
goeie push idd..

Ik denk dat je hier al genoeg value haalt! Met je push kan je ook nog een flushdraw presenteren, miss dat ie als ie 88 ofzo had gehad dan wel gecallt had. Hij heeft hier gewoon AK/AQ/AJ en probeert de pot op te pakken.. meer was er dus niet uit te halen! Of de turn moet een K/Q/J zijn..
Slecht gespeeld, had moeten pushen... geef hem veel te goede odds! Sad


PokerStars Game #11251422153: Tournament #57080325, $20+$2 Hold'em No Limit - Level IV (50/100) - 2007/08/01 - 10:49:46 (ET)
Table '57080325 1' 9-max Seat #7 is the button
Seat 1: sportfiend (280 in chips)
Seat 2: GJvH89 (895 in chips)
Seat 4: RICH OO1 (390 in chips)
Seat 6: saddu (4305 in chips)
Seat 7: Southsouth (1585 in chips)
Seat 8: Nutrok (2340 in chips)
Seat 9: HarryBierdop (3705 in chips)
Nutrok: posts small blind 50
HarryBierdop: posts big blind 100
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HarryBierdop [Ah Ad]
sportfiend: raises 180 to 280 and is all-in
GJvH89: folds
RICH OO1: folds
saddu: folds
Southsouth: calls 280
Nutrok: folds
HarryBierdop: raises 320 to 600
Southsouth: calls 320
*** FLOP *** [Kh 9d 7h]
HarryBierdop: bets 3105 and is all-in
Southsouth: calls 985 and is all-in
*** TURN *** [Kh 9d 7h] [4h]
*** RIVER *** [Kh 9d 7h 4h] [5c]
*** SHOW DOWN ***
HarryBierdop: shows [Ah Ad] (a pair of Aces)
Southsouth: shows [Qh 9h] (a flush, King high)
Southsouth collected 2610 from side pot
sportfiend: shows [6c 6h] (a pair of Sixes)
Southsouth collected 890 from main pot
*** SUMMARY ***
Total pot 3500 Main pot 890. Side pot 2610. | Rake 0
Board [Kh 9d 7h 4h 5c]
Seat 1: sportfiend showed [6c 6h] and lost with a pair of Sixes
Seat 2: GJvH89 folded before Flop (didn't bet)
Seat 4: RICH OO1 folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: saddu folded before Flop (didn't bet)
Seat 7: Southsouth (button) showed [Qh 9h] and won (3500) with a flush, King high
Seat 8: Nutrok (small blind) folded before Flop
Seat 9: HarryBierdop (big blind) showed [Ah Ad] and lost with a pair of Aces
Ik had het tegenoverstelde net, Harry. Ik denk dat het stom is dat ik hem raise op de turn. Ik heb vrij zeker de beste hand en misschien wilt hij wel pushen op de river. Ik weet ook eigenlijk niet meer zo goed waarom ik raiste. Ik denk dat ik bang was dat hij Ax had en bang was dat hij die x zou hitten. Dat gebeurde me namelijk in het toernooi hiervoor.


Start spel 1890688433.

AdWim is zitplaats 0 met 1.095.
gas100 is zitplaats 1 met 1.103.
kayabelle is zitplaats 3 met 1.320.
limitrupture is zitplaats 4 met 1.515.
YZ-250 is zitplaats 5 met 1.085.
noah1112 is zitplaats 6 met 890.
EvelKneevl9T is zitplaats 7 met 1.972.
Shimmy99 is zitplaats 9 met 1.020.

De dealer is zitplaats 1.

kayabelle plaatst een blind van 20.
limitrupture plaatst een blind van 40.

(AdWim krijgt Kd Ac.)

Pre-flop:
YZ-250 raises 40.
noah1112 folds.
EvelKneevl9T folds.
Shimmy99 folds.
AdWim raises 100.
gas100 folds.
kayabelle folds.
limitrupture folds.
YZ-250 calls voor 100.

De flop is
2c 2d Ah.

YZ-250 zet 40 in.
AdWim calls voor 40.

De turn is 9s.

YZ-250 zet 120 in.
AdWim raises 180.
YZ-250 kiest fold, toont Qh Qs.
180 is terug gegeven aan AdWim.

AdWim mucks.
AdWim wint de pot van (740).
Hmm nee goeie raise... in principe kan je alleen nog maar verliezen op de river.. allee als je heel zeker wist dat hij zo aggressief was dat ie op de river een 3th bullet zou vuren had ik gecallt..
PokerStars Game #11308670308: Tournament #56616817, $3.00+$0.30 Hold'em No Limit - Level VIII (200/400) - 2007/08/04 - 16:18:43 (ET) Table '56616817 184' 9-max Seat #9 is the button Seat 1: kizza_om (36153 in chips)
Seat 2: PRIVATEPILE (29140 in chips)
Seat 3: Bradis77 (30425 in chips)
Seat 4: morphy22 (13520 in chips)
Seat 5: GoeliO1 (10625 in chips)
Seat 6: Bormysh (20385 in chips)
Seat 7: donkeygirl (27985 in chips)
Seat 8: jaggerm1 (5100 in chips)
Seat 9: kuiperinho (10455 in chips)
kizza_om: posts the ante 25
PRIVATEPILE: posts the ante 25
Bradis77: posts the ante 25
morphy22: posts the ante 25
GoeliO1: posts the ante 25
Bormysh: posts the ante 25
donkeygirl: posts the ante 25
jaggerm1: posts the ante 25
kuiperinho: posts the ante 25
kizza_om: posts small blind 200
PRIVATEPILE: posts big blind 400
*** HOLE CARDS ***
Dealt to kuiperinho [Qc Ah]
Bradis77: folds
morphy22: folds
GoeliO1: folds
Bormysh: raises 800 to 1200
donkeygirl: folds
jaggerm1: folds
kuiperinho: calls 1200
kizza_om: folds
PRIVATEPILE: raises 3800 to 5000
Bormysh: calls 3800
kuiperinho: raises 5430 to 10430 and is all-in
PRIVATEPILE: calls 5430
Bormysh: folds
*** FLOP *** [Jc Ad Kh]
*** TURN *** [Jc Ad Kh] [6d]
*** RIVER *** [Jc Ad Kh 6d] [8d]
*** SHOW DOWN ***
PRIVATEPILE: shows [7s 9d] (high card Ace)
kuiperinho: shows [Qc Ah] (a pair of Aces)
kuiperinho collected 26285 from pot


Ik had gewoon sterk het gevoel dat ie een sqeeuze play probeerde. Heb nu een leuke stack in de 3 dollar erbuy, 25k G
handje van gister in de 100k! Was de 2e hand, dus geen read! Ik vind dat ik hier veel value mis, ik had de river minimaal moeten valuebetten en miss wel all in knallen... ik kan hem hier eigelijk op niks anders als een Q zetten, echter omdat het de 2e hand van het toernooi was, was ik al een eind tevreden met deze pot. Ik had absoluut rekening moeten houden met het feit dat het dan wel een $100 toernooi is, het gros van de mensen heeft zich gekwalificeerd dmv $3 rebuy donkaments... ik denk dat ik hier zelfs had kunnen dubbelen!

Start spel 1897887475.

sukkels is zitplaats 0 met 1.500.
daiginjo is zitplaats 1 met 1.500.
HarryBierdop is zitplaats 2 met 1.570.
77moy77 is zitplaats 3 met 1.500.
Hermanthecat is zitplaats 4 met 1.490.
leon_1972 is zitplaats 5 met 1.450.
talgege is zitplaats 6 met 1.500.
benbraek is zitplaats 7 met 1.500.
gmd68 is zitplaats 8 met 1.500.
marco12 is zitplaats 9 met 1.490.

De dealer is zitplaats 4.

leon_1972 plaatst een blind van 5.
talgege plaatst een blind van 10.

(HarryBierdop krijgt As Qs.)

Pre-flop:
benbraek folds.
gmd68 folds.
marco12 folds.
sukkels folds.
daiginjo folds.
HarryBierdop raises 25.
77moy77 folds.
Hermanthecat folds.
leon_1972 calls voor 30.
talgege folds.

De flop is
2d Qd 8s.

leon_1972 zet 80 in.
HarryBierdop calls voor 80.

De turn is 2c.

leon_1972 zet 240 in.
HarryBierdop raises 260.
leon_1972 calls voor 260.

De river is Kd.

leon_1972 checks.
HarryBierdop checks.

Onthulling:

leon_1972 toont
Js Qh
Qd Qh 2d 2c Kd
Twee Paar, Vrouwen en Tweeën

HarryBierdop toont
As Qs
Qd Qs 2d 2c As
Twee Paar, Vrouwen en Tweeën

HarryBierdop wint de pot van (1.240).
Och, op zich was het geen verkeerde check... het is toch een tamelijke standaard move online om je boss hand (in dit geval flush of FH) te check raisen, als je tegenstander op de turn gereraised heeft. Zeker in het begin van een 'duur' toernooi, als je nog 0 read hebt op lui...
Treesong Wrote:Och, op zich was het geen verkeerde check... het is toch een tamelijke standaard move online om je boss hand (in dit geval flush of FH) te check raisen, als je tegenstander op de turn gereraised heeft. Zeker in het begin van een 'duur' toernooi, als je nog 0 read hebt op lui...

Ja idd.. ver weg was ik daar ook een beetje bang voor! Toch als ik de hand helder analyseer heeft hij gewoon over duidelijk een Q. KQ had gekunnen, ik check dan ook met de gedachte dat je alleen gecallt wordt als je beat bent... toch denk ik daar hier anders over en denk ik dat hij 300 ofzo nog wel gecallt had op de river. Typisch zo'n gevalletje van een goede read hebben maar er niet naar durven handelen..
Het moet wel een ontzettende aap zijn om nog een bet te callen met QJ op zo'n gevaarlijke board... dus dan win je nog niks extra. Maar goed, het kan... soms.

Dan zijn er nog altijd de opties: hij heeft je beat en reraised. Of: het is toevallig net de meest vreselijk gewiekste lul aan tafel die je all-in had getrokken... en wat doe je dan?

Helemaal in het begin van een toernooi is m'n credo: pakken wat je pakken kan. En ga niet onnodig denktanksituaties creëren, als je nog geen idee hebt met wat voor gasten je speelt... but that's me :wink:
Ja idd... zo dacht ik ook!

Echter het niveau in die 1e 4 levels is zoooooooooo triest dat je eigelijk daar risico moet nemen omdat je dan al een enorm dikke stack kan bouwen.

Ik ben ook wat bevooroordeeld over deze persoon met QJ hoor want nog geen 10 handen later gebeurd dit:

Everest Poker — Ronde details
Hand ID: 1897903259
Tafel ID: -74916959
Spelgebruik: Echt Geld
Toernooitafel: 0708051630-45
Speltype: Hold'em
Blinds: 5/10
Stakes: 10/10
Valuta: USD
Begindatum: 2007-08-05 GMT
Begintijd: 16:37:35 GMT



Zitplaats arrangement:

sukkels is op zitplaats 1 met 1505.
daiginjo is op zitplaats 2 met 1500.
HarryBierdop is op zitplaats 3 met 2195.
77moy77 is op zitplaats 4 met 1500.
Hermanthecat is op zitplaats 5 met 1430.
leon_1972 is op zitplaats 6 met 835.
talgege is op zitplaats 7 met 1485.
benbraek is op zitplaats 8 met 1535.
gmd68 is op zitplaats 9 met 1510.
marco12 is op zitplaats 10 met 1505.

Blinds plaatsen:

De knop is bij zitplaats 10.
sukkels plaatst de small blind van 5.
daiginjo plaatst de big blind van 10.

Deel de pocketkaarten uit:

sukkels: -- --
daiginjo: -- --
HarryBierdop: Qh 6s
77moy77: -- --
Hermanthecat: -- --
leon_1972: -- --
talgege: -- --
benbraek: -- --
gmd68: -- --
marco12: -- --

Pre-flop:
HarryBierdop folds.
77moy77 verhoogt 35.
Hermanthecat folds.
leon_1972 calls 35.
talgege calls 35.
benbraek folds.
gmd68 verhoogt 1510.
marco12 folds.
sukkels folds.
daiginjo folds.
77moy77 calls 1465.
leon_1972 calls 800.
talgege folds.


Flop (4c 9c 5h 3c 2h):

Onthulling:
gmd68 vertoont 10h 10d.
gmd68 heeft 4c 5h 9c 10h 10d: Paar
77moy77 vertoont Kh Kd.
77moy77 heeft 4c 5h 9c Kh Kd: Paar
leon_1972 vertoont Kc Qd.
leon_1972 heeft 4c 5h 9c Qd Kc: Hoge Kaart
leon_1972 is ter zijde gesteld.


Pot Samenvatting:
10 is terug gegeven aan gmd68 (uncalled).
Totale pot: 3885
77moy77 wint 2555.
77moy77 wint 1330.
Er is geen huisaandeel voor deze ronde.
Die hand had je gewonnen, Harrie. :razz:
Zozo... lekkere oliebollen, weet je zeker dat dit geen rebuy was? :razz:

Die knurft met z'n twee tienen heeft vast en zeker gedacht: "Als ie JJ-AA had, had ie vast meer geraised, dus ik heb em beat" :lol:

Het blijft natuurlijk ook bloedlink om met KK maar 35 te zetten in EP :eeeek:
Jansoe Wrote:Die hand had je gewonnen, Harrie. :razz:

Haha.. dat had ik nog niet eens gezien :8: !

@ Tree: Dat is dus wat ik bedoel.. hehe zo gaat het bijna het hele 1e uur!

Niet veel later pushed een gast all in op de button in een ongeopende pot voor 1520 punten bij blinds 10/20.. hij kreeg geen callers :lol: !
Dat zijn dus allemaal van die achterlijke prutsers die via de rebuysatellite zijn binnengekomen... =D>

Dat zijn toch de heerlijkste pokermomenten... als je zo'n neanderthaler die maar één move in z'n trukendoos heeft gecalled ziet worden door de BB die toevallig een tophand heeft. Of een ieeets intelligentere oermens met AK die de boot ingaat vanwege:

* Oempf * Heb AK... vroeger ik ging all-in * Oenk* weet nu... ik moeten raise 3x BB * Oempf * wordt gecalled... geen A of K op tafel *Grompf* zet helft chips in... heb... AK *Knrpf* Weer geen A of K *Brop* Moet all-in, AK... tophand *oempf*

und exit Hakkuh
Poker op enorm hoog nivo!! Kijk, lees en huiver hoe Jorryt "The Cleaner" van Hoof hier iemand de river laat folden met complete air terwijl diegene $250 moet callen in een pot van $3500 =D> !

Hey,

In deze hand is de turnbeslissing wel interessant vind ik, mijn river beslissing volgt uit mijn turn beredenatie en beslissing.

Villain is Punketty (voor velen bekend als Samoleus), een zeer goede loose aggresive speler.


Hold'em No Limit ($10/$20) - 2007/07/31 - 11:27:57 (ET)
Table 'Ennomos II' 6-max Seat #3 is the button
Seat 1: plghh ($1145 in chips)
Seat 2: lifeisjust ($1182.50 in chips)
Seat 3: ThePokerBody ($7012.95 in chips)
Seat 4: punketty ($2010 in chips)
Seat 6: TheCleaner11 ($2889 in chips)
punketty: posts small blind $10
TheCleaner11 : posts big blind $20

Holecards
Dealt to TheCleaner11 [5s] [6s]
plghh: raises $50 to $70
lifeisjust: folds
ThePokerBody: folds
punketty: calls $60
TheCleaner11 : calls $50

Flop (Pot : $210.00): [2c] [7s] [9s]

punketty: checks
TheCleaner11 : checks
plghh: checks

Turn (Pot : $210.00): [2c] [7s] [9s] [7h]

punketty: checks
TheCleaner11 : bets $200
plghh: folds
punketty: raises $400 to $600
TheCleaner11 : calls $400

River (Pot : $1,410.00): [2c] [7s] [9s] [7h] [3c]

punketty: bets $1090
TheCleaner11 : raises $1129 to $2219 and is all-in

$250 voor Punketty om te callen.

punketty: folds
TheCleaner11 collected $3588 from pot
TheCleaner11 : doesn't show hand

Hieronder zijn hele denkwijze.. neem er de tijd voor want DIT IS POKER !

- Ben nu net klaar met onderstaande reactie te typen. Excuses voor de lange post. Later vanavond reageer ik nog op alle opmerkingen voor zover die hieronder niet besproken zijn, moet nu weg.

Oke duidelijk tijd voor een vervolg van mijn openingspost, leuk dat er zoveel reacties zijn!
In deze post zal ik proberen mijn gedachtenproces per straat uiteen te zetten en ik probeer te reageren op alle opmerkingen.

Even over Villain; punketty is een zeer goede LAG speler. Hij speelt 35/28, zeer loose aggresive dus. Het is een zeer rustige speler die altijd alles enorm analyseert en zijn beslissingen niet of nauwelijks door emoties zal laten beinvloeden.


ANALYSE PER STRAAT:

PRE-FLOP:

Holecards
Dealt to TheCleaner11 [5s] [6s]
plghh: raises $50 to $70
lifeisjust: folds
ThePokerBody: folds
punketty: calls $60
TheCleaner11 : calls $50

Ik zit op de BB met een lage suited connecter, de UTG raised in een 5 handed game. UTG is een vrij solide speler. Villain called vanuit SB.

Zonder een call van Villain zou ik lage suited connecters hier meestal folden:
* We zouden hier dan namelijk uit positie spelen.
* We hebben een stack van +-100 BB, niet extreem goede implied odds.
* We zitten tegen een solide speler die UTG raised.

Met de call van Villain wordt het een stuk interessanter om deze hand te spelen. We zouden kunnen reraisen (squeezen):
* In een gereraisde pot spelen suited connectors redelijk prettig, mocht er een flop komen.
* We pakken de pot vrij vaak op pre-flop.
* Villain (punketty) is zeer loose aggresive, als hij een goede hand had had hij gereraised. Hij zal dus zelden doorgaan.

Toch wil ik liever niet reraisen hier want:
* UTG, de initiele raiser, is een vrij solide speler. Hij opent hier dus met een vrij sterke range, we krijgen dus relatief vaak weerstand.
* Dan verliezen we de waarde die in de hand zit bij een call.
* Ik reraise al vrij consequent, wanneer ik dit nog meer zou doen verdwijnt het respect dat ik op deze reraises krijg.

Ook kunnen we callen en dit doen we want:
* Onze positie verbetert t.o.v. deze hand headsup uitspelen.
* Multiway stijgen suited connectors in waarde.
* In multiway potten zal de initiele raiser de flop veel minder vaak conbetten waardoor we vaker de pot winnen.
* In multiway potten krijgen semibluffs (we floppen vaak handen die we willen semibluffen) meer respect. Je bet namelijk in een groter veld.

Een call lijkt hier dus de beste optie te zijn. Ik besluit pre-flop dus te callen.


FLOP:

Flop (Pot : $210.00): [2c] [7s] [9s]

punketty: checks
TheCleaner11 : checks
plghh: checks

Ik flop goed, een flushdraw + gutshot zonder highcards op het board. Villain checked.

Betten en checken zijn hier volgens mij allebei valide opties.

We kunnen kiezen om te betten:
* Door een bet pakken we de pot misschien wel meteen op.
* Door te betten drawen onze tegenstander i.i.g niet gratis.
* Door te betten hebben we zelf initiatief in de hand, wordt er geraised heeft onze hand vaak genoeg (folding)equity om allin te reraisen.
* Een nadeel van al het geld in de pot krijgen is dat we nooit voor liggen. Wanneer we uitbetten en een villain raised ons en wij reraisen zal villain ons vaak op een draw zetten.
* Door te betten vergroten we de range waarmee we in deze positie betten waardoor we onvoorspelbaar blijven.

We kunnen kiezen om te checken:
* We krijgen zo vrij veel informatie binnen, wanneer UTG checked heeft hij vrijwel altijd de board compleet gemist. UTG zal op dit soort board zelden conbetten zonder hand, dus wanneer hij bet heeft hij wel iets.
* Wanneer de UTG checked na onze check krijgen we op de turn informatie binnen over de hand van Villain (punketty).
* Wanneer UTG bet heeft hij dus iets, we krijgen dan direct informatie binnen over de hand van Punketty en kunnen aan de hand van deze akties alsnog een prima besluit nemen.
* We kunnen onze bet ook naar de turn verplaatsen, hebben beide villains niets dan pakken we de pot vaak alsnog op.
* We kunnen de turn semi-bluf raisen i.p.v. op de flop te semi-bluffen.
* We hebben een draw en hoeven onze hand dus niet te "beschermen".
* Wanneer we de flop niet betten zullen onze tegenstanders ons wat moeilijker op een flushdraw zetten waardoor we wat eerder afbetaald krijgen mocht villain ook wat hebben.
* Gratis drawen is ook niet erg.

Zoals ik al zei vind ik beide opties valide, ik ga zelf in dit exacte scenario wat vaker voor een check dan voor een bet. Ik denk dat de argumenten voor checken zwaarder tellen dan voor betten. Toch wissel ik af omdat het niet heel veel zal schelen in waarde en we onvoorspelbaar willen blijven.


TURN:

Turn (Pot : $210.00): [2c] [7s] [9s] [7h]

punketty: checks
TheCleaner11 : bets $200
plghh: folds
punketty: raises $400 to $600
TheCleaner11 : calls $400

Punketty checked, ik bet, UTG fold, punketty raised...

Eerst even heel kort over mijn turn bet en de range waarmee ik hier bet:

Ik bet de turn hier waarschijnlijk meer dan 80% (ook dus met bijna al mijn "air' handen) van de keren en deze keer want:
* De turn kaart veranderd weinig aan de board, er zijn geen draws bijgekomen en niemand kan een nieuw paar gehit hebben.
* Ik weet dat UTG zelden wat heeft, anders had hij de flop gezet.
* Het is zeer onwaarschijnlijk dat Punketty hier wat heeft, hij lead vaak de flop en anders bet hij vaak de turn.
* Je pakt hier op de turn dus vaak de pot op omdat het onwaarschijnlijk is dat Villains iets hebben.
* Ik een goede draw heb, waardoor er nog extra waarde in de bluff zit. (bij weerstand hebben we outs)
* Nog een check me vaak de pot gaat kosten.

Nu raised Villain en hij en/of ik weten dat:
* Villain weet dat ik de turn met bijna alles bet.
* Villain weet dat ik veel tafels tegelijkertijd speel dus daardoor acht hij de kans waarschijnlijk groter dat ik air fold. Hij legt hier dus direct 600 - 400 in met een aardige kans op een fold, niet slecht.
* Ik weet dat Villain de flop of anders de turn bijna altijd zou betten als hij ook maar iets van een hit heeft. Het is dus onwaarschijnlijk dat hij een hand heeft.

De optie om te folden op villains raise vind ik slecht want:
* We hebben een goede draw.
* De kans dat Villain hier bluft is vrij groot.

Ik kan hier reraisen maar liever niet want:
* Villain weet dat als ik een monster heb (fullhouse of tenminste trips 777) dat ik dan nooit zou reraisen maar altijd zou callen (om diverse redenen).
* Een reraise ziet er dus zwakker uit dan een call, reraisen zou ik eigenlijk vrijwel alleen maar doen met bluffs en semibluffs.
* Ik weet dat Villain dit weet dus ik kan hier niet reraisen want dat ziet er zwak uit door de argumenten hierboven. Ik heb 6 hoog dus het mag er niet zwak uitzien

Ik kan hier callen:
* We hebben een goede draw en krijgen een redelijke prijs.
* Het is onwaarschijnlijk dat Villain wat heeft dus er zit een goede kans in dat we een bluf op de river kunnen plaatsen mochten we niet hitten.
* Door te callen kunnen we villain nog een keer laten betten (vaak bluffen) wanneer we onze draw of zelfs een paartje hitten.
* Ook als ik niet hit en mijn Villain bluft door kunnen we hem wellicht van zijn hand af krijgen.

Ik besluit te callen.


RIVER:

River (Pot : $1,410.00): [2c] [7s] [9s] [7h] [3c]

punketty: bets $1090
TheCleaner11 : raises $1129 to $2219 and is all-in

$250 voor Punketty om te callen.

Villain bet en....

Natuurlijk is Villain in de hand en na de turn aktie ook bezig met onze hand te proberen deduceren.
* Villain ziet onze turn bet als zwak, dat is ook zo; want ik bet hier met alles. En hij raised.
* Nu callen we de turnraise waardoor onze range voor villain een stuk nauwer zal worden, hij kan verwachten dat ik hier air zal folden.
* Er zijn drie groepen handen waarop villain ons dan kan en zal zetten:

a) draws
b) zwak tot redelijke gemaakte handen
c) monsters (Fullhouse/quads/misschien trips) zal zetten

De river veranderd niet aan de board, draws zijn niet afgemaakt.

Wanneer hij zelf niets heeft, is er aanleiding om hard nog een keer te zetten:
* Hij verwacht zo onze gemiste draws eruit te betten, hij moet dan wel commited lijken. Een 400 dollar bet zou er nog blufbaar uitzien.
* Doordat hij tegen de pot aanbet is het ook lastig callen voor mij met een matig tot redelijk gemaakte hand. Uiteraard had ik dit hier wel gedaan omdat ik weet dat hij weet dat mijn turn range zo groot is.

Wanneer hij zelf iets matigs tot redelijks heeft is er geen aanleiding om nog een keer te betten:
* Hij verliest dit bedrag dan tegen betere gemaakte redelijke handen, die wij anders op de river zouden checken.
* Hij ontneemt ons de kans om te bluffen met gemiste draws.

Wanneer hij zelf iets redelijks tot sterks heeft is het onwaarschijnlijk dat villain hier hard zal betten:
* Hij ontneemt mij de kans te bluffen wanneer ik niets heb (door zelf commited te lijken)
* Hij verkleint de kans dat ik met matige handen call.
* Hij weet dat monsters in mijn range zitten dus zal zelf middelmatige tot goede handen ook minder snel hard willen betten.

Wanneer hij zelf iets heel sterks heeft zal hij wel betten maar vaak kleiner:
* Hij denkt dat wij vaak zwak en soms heel sterk zijn dus groot betten heeft weinig zin.
* Als hij tegen de pot aanbet krijgt hij soms aktie van redelijke handen.
* Door kleiner te betten is er nog een kans dat wij gaan bluffen.

Hieruit kan ik concluderen dat Villain vrijwel altijd:
* groot bet bij bluf.
* middelsize bet als valuebet of om bluff uit te lokken.
* checked met matige handen om een bluff uit te lokken of de showdown te zien.

Belangrijk is ook dat villain verwacht dat wij hem nooit bluffen omdat hij bijna commited allin gaat. Er lijkt geen ruimte voor een bluf.

Villain verwacht ook dat als wij iets matigs tot redelijk goeds hebben wij altijd callen of folden.

Villain ziet dus geen ruimte voor een bluf vanuit onze kant en is zelf vaak aan het bluffen.

Voldoende reden dus voor mij hier, in deze vrij zeldzame spot, om allin te gaan.

Jorryt
Vreemd dattie niet callt... hij wilde zeker niet voor lul staan :negerwaf:
Treesong Wrote:Vreemd dattie niet callt... hij wilde zeker niet voor lul staan :negerwaf:

Daar zat ik ook aan te denken, op zo een pot is die 250 niets meer....
Maar ja als je bluft, sta je echt hard voor lul als je em dan nog called.
In dit geval had ie vast wel wat hogers dan een 6 daar niet van.
Ja tuurlijk had ie meer als 6-hoog, maar die beredenering van Jorryt om hem zo te spelen en gewoon te weten dat dit geen bluf was met A-hoog maar met J-hoog (of T-hoog) en dan ook nog eens zo te redeneren dat die gast, ondanks 15:1 pot odds, de river fold vind ik echt fantastisch...

Ik had net ook een leuk handje :8: ! Ik 3-bet hier trouwens m'n 66 alleen omdat die gast me voor me een beetje te aggressief was en veel gelimpte potten op wilde pakken in positie. Ik had een TAG image dus vond dat deze 3-bet in positie wel de moeite waard was... dat die gast die limpt vervolgens callt vond ik wel erg vreemd. Had er op gerekend dat die gek naast me wel zou callen waarna ik de pot op de flop zou opppakken met een c-bet... het werd een stuk mooier =D>

PokerStars Game #11392853914: Hold'em No Limit ($0.50/$1.00) - 2007/08/09 - 11:09:43 (ET)
Table 'Neoptolemus' 6-max Seat #2 is the button
Seat 1: Vikingsamok ($193.20 in chips)
Seat 2: HarryBierdop ($154.80 in chips)
Seat 3: multech101 ($66.95 in chips)
Seat 4: GOB_Bluth2 ($98.50 in chips)
Seat 5: atuerke ($99.50 in chips)
Seat 6: FOLD-BIACH ($111.15 in chips)
multech101: posts small blind $0.50
GOB_Bluth2: posts big blind $1
*** HOLE CARDS ***
Dealt to HarryBierdop [6s 6h]
atuerke: folds
FOLD-BIACH: calls $1
Vikingsamok: raises $4 to $5
HarryBierdop: raises $10 to $15
multech101: folds
GOB_Bluth2: folds
FOLD-BIACH: calls $14
Vikingsamok: calls $10
*** FLOP *** [4s 3h 5c]
FOLD-BIACH: checks
Vikingsamok: checks
HarryBierdop: bets $29
FOLD-BIACH: calls $29
Vikingsamok: folds
*** TURN *** [4s 3h 5c] [2s]
FOLD-BIACH: checks
HarryBierdop: bets $110.80 and is all-in
FOLD-BIACH: calls $67.15 and is all-in
*** RIVER *** [4s 3h 5c 2s] [Td]
*** SHOW DOWN ***
FOLD-BIACH: shows [7c Ac] (a straight, Ace to Five)
HarryBierdop: shows [6s 6h] (a straight, Deuce to Six)
HarryBierdop collected $235.80 from pot
*** SUMMARY ***
Total pot $238.80 | Rake $3
Board [4s 3h 5c 2s Td]
Seat 1: Vikingsamok folded on the Flop
Seat 2: HarryBierdop (button) showed [6s 6h] and won ($235.80) with a straight, Deuce to Six
Seat 3: multech101 (small blind) folded before Flop
Seat 4: GOB_Bluth2 (big blind) folded before Flop
Seat 5: atuerke folded before Flop (didn't bet)
Seat 6: FOLD-BIACH showed [7c Ac] and lost with a straight, Ace to Five
das niet verkeerd :razz:
*Oenk* Heb aas *Knoepmp* Heb... straat *Vrot* Moet... calllen...

=D>
Treesong Wrote:*Oenk* Heb aas *Knoepmp* Heb... straat *Vrot* Moet... calllen...

=D>

Ja idd.. maar het verbaasde mij het meest omdat ik al een half uur aan tafel zat met die gast en in die tijd nog niks vreemds gedaan had... hij maakte zelfs een nette fold met 2 pair.. maar goed misschien had ie genoeg van de aggressie aan tafel :8:
POKERSTARS GAME #11461598003: HOLD'EM NO LIMIT ($0.05/$0.10) - 2007/08/13 - 04:35:00 (ET)
Table 'Lederle' 6-max Seat #1 is the button
Seat 1: Hamburg040 ($1.45 in chips)
Seat 2: Isli ($11.55 in chips)
Seat 5: jaycee60 ($23.20 in chips)
Seat 6: Mac_sd ($13.30 in chips)
Isli: posts small blind $0.05
jaycee60: posts big blind $0.10
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Mac_sd [9s] [Ad]
Mac_sd: raises $0.20 to $0.30
Hamburg040: folds
Isli: calls $0.25
jaycee60: folds
*** FLOP *** [Td] [9d] [8d]
Isli: checks
Mac_sd: bets $0.40
Isli: calls $0.40
*** TURN *** [Td] [9d] [8d] [Ac]
Isli: checks
Mac_sd: bets $0.70
Isli: raises $1 to $1.70
Mac_sd: calls $1
*** RIVER *** [Td] [9d] [8d] [Ac] [6c]
Isli: bets $9.15 and is all-in
Mac_sd: ??


nut flushdraw gemist hier maar wel 2 pair maar zeer gevaarlijk board. isli speelde zeer tight, weinig handen gespeeld maar de handen die tot showdown kwamen waren A5, Q5 en 78o
Of hij slowplayt je met een flush of een straat, of hij hit zijn twee paar ook op de turn of river.

Ik vind je bet (halve pot) op de turn wat laag.
yep ik was sowieso niet helemaal tevreden met mn turnplay maar goed
[7d] [Qs] voor hem? Folden deze hand.