FTM Forum

Full Version: Rome
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36
Lekker van Monfils, dat zijn weer knaken.

Monfils lijkt wel weer in de vorm te zijn die hij vorig seizoen bij vlagen ook had. Straks op RG in eigen land kan hij misschien hoge ogen gaan gooien.
Jongens, laten we even stil staan bij Roger Federer. Wat een ongelooflijk fenomeen is dit toch. Zelfs als hij in Rome de finale verliest van Nadal, staat hij nog 2300 punten voor op Nadal. Dat betekent dus dat Nadal tot nu toe bijna geen punten is ingelopen in het gravelseizoen. En Federer kan zelfs uitlopen als hij de finale haalt in Parijs.
Hij houdt zo dus de schade beperkt in het gravelseizoen, de enige ondergrond waarop Nadal duidelijk de betere is. En een paar jaar geleden haalde Federer nog helemaal geen successen op gravel en had ie een hekel aan de ondergrond. Het gaat dus steeds beter met Federer op gravel en dat is geen goed teken voor Rafa.
Ik weet dat Nadal nog jong is, maar als het zo door gaat, lijkt het erop dat er voorlopig geen echte tweestrijd gaat worden tussen Nadal en Federer om de nummer 1-positie en dat is natuurlijk jammer. Hopelijk kan Nadal nog wat groeien op gras en iets constanter worden lop hardcourt, en zo echt de concurrentie met Roger aangaan.
kuiper Wrote:Jammer Andy, daar gaat mijn 2e weekoverwinning in de MV.
Dat had toch wel leuk geweest. :cry:
Prima Andy, daar is mijn 2e weekoverwinning in de MV Wink
Begin van Nalbi-Federer: 4 games, 4 breaks.
Mooie pot! Nalbi stond een break voor in de derde, maar die is nu alweer goed gemaakt.
En Federer wint hem 7-6 in de derde. Nalbi had in de TB 2-0 voorsprong maar sloeg toen een dubbele fout.

Het is lekker voor TM en MV, maar ik had wel 5 euro op Nalbi staan.
nu nadal nog even en we hebben weer de verwachte finale.
Heb je Nalbi-Federer gezien, CC?
jaa, wedstrijd met wisselende kansen. ben nu nadal-monfils aan 't kijken.
monfils mist een bp en nadal pakt 'm wel. zo gaat 't dus altijd. en nu een keer aan de goede kant. :8:
centre court Wrote:jaa, wedstrijd met wisselende kansen. ben nu nadal-monfils aan 't kijken.
Maar hoog niveau? Nalbi leek Federer in de tweede set weg te spelen.

Ik ben jaloers op je dat je morgen Federer-Nadal live kunt zien. Ik hoop dat het bij RG ook Zo wordt, dan kan ik het ook zien.
Ad Wim Wrote:
centre court Wrote:jaa, wedstrijd met wisselende kansen. ben nu nadal-monfils aan 't kijken.
Maar hoog niveau? Nalbi leek Federer in de tweede set weg te spelen.

Ik ben jaloers op je dat je morgen Federer-Nadal live kunt zien. Ik hoop dat het bij RG ook Zo wordt, dan kan ik het ook zien.

vond 't mooi tennis. weet niet of ik morgen wel kan kijken. ligt er een beetje aan hoelaat er gespeeld gaat worden. jij hebt met RG dus ook Sport 1?

nadal is niet zo overheersend als 't lijkt vandaag. monfils krijgt ook wel kansen. moet wel zeggen dat ik veel geswitched ben naar Sport 1.1, daar hadden ze de FA Cup finale. ook een geweldige pot.
centre court Wrote:monfils mist een bp en nadal pakt 'm wel. zo gaat 't dus altijd. en nu een keer aan de goede kant. :8:
Maar dat maakte in deze partij niet zoveel uit, 6-2 6-2.
centre court Wrote:vond 't mooi tennis. weet niet of ik morgen wel kan kijken. ligt er een beetje aan hoelaat er gespeeld gaat worden. jij hebt met RG dus ook Sport 1?

nadal is niet zo overheersend als 't lijkt vandaag. monfils krijgt ook wel kansen. moet wel zeggen dat ik veel geswitched ben naar Sport 1.1, daar hadden ze de FA Cup finale. ook een geweldige pot.
RG zenden ze volgens mij altijd uit op Eurosport en ook op Nederland 2, Belgie, Duitsland etc.
Jammer van de weekwinst :cry:

Nalbi had errug goede zaken voor me kunnen doen. Maar goed, als morgen Nadal wint ben ik toch erg tevreden met deze week!
Jeetje, bij de bookies is Nadal wel heel zwaar favoriet, 1.45 tegenover 2.75 voor Federer. Ik had wel gedacht dat het iets dichter bij elkaar zou liggen en ik zou kunnen wedden op Nadal, maar nu is het niet de moeite.
Wat een spanning bij Nadal-Federer. Roger wint de eerste in de TB en nu weer 5-5. Lijkt me geweldig om te zien.

Als Nadal deze set pakt, lijkt hij mij favoriet, vooral omdat hij de afgelopen twee rondes vrijwel geen energie verspeeld heeft.
En Rafa wint de TB! Hij stond 4-2 achter met Roger nog een keer aan service, maar wint hem met 7-5. Klasse jongen!
En wat een stats van beiden in die tweede set!
beide sets kregen de verdiende winnaar. goed niveau.
nadal is ruim de betere nu. ook verdiend een break voor.
En de derde set voor Rafa. Wat zijn de stats goed van die jongen, de hele partij al.
federer speelde ook goed in de 3e set hoor. is nog niet beslist.
Nadal in set 2, 3 en 4 geen bp tegen =D>
4e set wordt weer een TB. :wink:
Nou, dat lijkt me niet. 4-1 Federer nu :eeeek:
centre court Wrote:federer speelde ook goed in de 3e set hoor. is nog niet beslist.

federer weet er nog een tandje bij te zetten. al met al weer een schitterende finale tussen de 2 beste tennissers van de wereld.
Ik had ook m'n mond moeten houden over die bp's...
5-2 fedex.

maar zie je nou dat Federer ook op gravel al redelijk gelijkwaardig aan nadal is? op gras, HC en tapijt zie ik hem als de betere. zou nadal hem toch op gravel zeker nog moeten kunnen pakken wil ie een beetje bij blijven.
Dat zei ik dus laatst ook al eerder in dit topic. Nadal gaat de komende drie jaar niet aan de nummer 1 positie komen als Roger zo blijft spelen.
Zo had Nadal geen bp tegen en zo wordt ie voor de tweede keer gebroken en gaat de set met 6-2 naar Roger Icon_evil
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36