FTM Forum

Full Version: Tennis Manager 2007
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Beste Organisatoren TM,

Dat het managementspel "Tennismanager" niet soepel liep, wist ik voor dit aankomende tennisseizoen al. Ik speel nu al een aantal jaren mee en alles verergert met de jaren.

Vorig jaar was er al een hoop commotie, maar wat er nu gebeurd?? Hoe kun je al je fanatieke spelers nu zo'n oor aan naaien, door alleen spelers punten te geven die in de 2e week van de AO nog in het toernooi zitten?! Er zijn spelers die heel goed gepresteerd hebben, die je voor een laag budget kunt kopen. Je probeert met TM altijd een zo goed mogelijk team op de been te zetten voor een bedrag zo dicht mogelijk tegen de 12500 euro aan. Dit doe je dus door kleinere "budgetere" voordelige spelers in je team te plaatsen en hierdoor meer punten te halen dan je concurrentie. ( Dit kenmerkt goede deelnemers!!!)

Nu hebben een aantal deelnemers, zomaar Federer en/of Nadal gekozen, waar een keuze uit meerdere kleinere, goedkopere spelers veel en veel beter is.

Er is OPNIEUW niet goed gecommuniceerd, want alleen spelers die juist NIET goed opletten, denken (zogenaamd?!?!?!??!?!??!) een slag te slaan door nu ineens wel Federer te nemen.

!!!!!!! "Het spel is op dinsdag 23 januari begonnen, dus is het logisch dat we vanaf dan punten gaan uitdelen. Je hebt namelijk tot maandag 22 januari 22.00 uur te tijd gehad om spelers te kiezen. Het zou dan erg ónligisch zijn als je spelers kon kiezen waarvan je al wist wat de resultaten waren tot die dinsdag. De punten zijn dus toegekend vanaf de kwartfinales, zoals duidelijk bekend gemaakt was op de homepage van TM 2007. Wij zijn van mening dit duidelijk gecommuniceerd te hebben"!!!!!!!

Jullie komen met een reden dat het ONlogisch is dat we spelers kiezen, die al uit het toernooi zijn. Mijn reden hierboven ontkracht jullie standpunt volledig. De communicatie die jullie zogenaamd naar ons bekend hebben gemaakt, klopt ook van geen kant. De fanatiekelingen, en daarmee serieuze managers, hebben goed nagedacht over hun team. De mensen die jullie, zogenaamde informatie gezien moesten hebben, doen dit wel goed.

Zien jullie nu niet in, wat voor een fout jullie begaan?!

Names mij en vele andere TM liefhebbers, verander dit!!!!

Julie maken TM echt tot een schande!!

Met vriendelijke groet,
Tom Haggeman
Goed gebruld Haggie. =D>
Precies :wink: Icon_twisted
Er zijn al mooi veel mails gestuurd nu. Ben benieuwd wat ze er mee gaan doen. als er mensen hun geld terug gaan vragen, zullen ze 'm knijpen. dat is meer werk dan even die punten op de goede manier aanpassen. wat geno zegt zie ik wel gebeuren... ze gaan iedereen 500 punten. dan wijten ze 't vast aan gebrekkige communicatie ofzo.
Ik heb het een beetje netjes gehouden. Hopen dat ze daarnaar luisteren.

--------

Geachte Sportdreams,

Ik zie dat jullie spelers die in de 1e week van de Australian Open zijn uitgeschakeld nog geen punten hebben gegeven. Is dit zo bedoeld? Ik kan het me niet voorstellen, maar zo ja, dan is het wel raar dat de geruime meerderheid dit dan niet door had. Waarom zeggen jullie dan niet gewoon dat alleen de kwart finalisten punten voor TM kunnen halen? Dat had alle problemen kunnen voorkomen.

De uitgeschakelde spelers hebben hun ranking punten overigens ook pas vandaag gekregen van de ATP net als de 8 kwart finalisten. En in alle weken kun je spelers kiezen die voor de deadline van maandag uitgeschakeld zijn, maar toch punten op kunnen leveren voor je team? Lijkt me dus redenen genoeg voor een manager om er vanuit te gaan dat een Bozoljac 10 punten oplevert.

Ik neem dus aan dat de punten alsnog worden toegekend!! Maar ik zou het enigzins kunnen voorstellen dat u vanwege alle verwarring de punten van de Australian Open helemaal schrapt, zodat iedereen weer met een schone lei kan beginnen en er niemand de dupe is. Dat zal alsnog geen goede oplossing zijn, maar in ieder geval een oplossing waardoor ik morgen weer een team neer ga zetten. Want het is nu duidelijk dat alle 'serieuzere' deelnemers ernstig worden benandeeld door dit en dit niet aan hen te wijten is!! Ik hoop dat u dit zelf ook door heeft?

Groeten,
Tom Groot Kormelink
Klasse Geno =D>
Mooie mails allemaal! De mensen die vanmiddag hebben gemaild al meer reacties terug? Ik denk o.a. aan de felle mail van Kuiper?
Bij mij is het oorverdovend stil. Misschien ben ik te netjes geweest. Wink
Ik zal morgen wel wat horen. Ik zal het jullie laten horen!
Ook maar een (nette) mail gestuurd:

Quote:Beste Sportdreams,

Mijn zeer gewaardeerde mede-managers hebben reeds hun afkeer uitgesproken over de puntentelling van de afgelopen Australian Open, dus daar zal ik in deze mail verder niet op ingaan.

Wel zou ik graag zullen willen waarschuwen voor de continuiteit van Tennismanager. Ik, als manager van het eerste uur, heb metlede ogen moeten toenzien hoe de agelopen jaren er de klad in is gekomen bij jullie met betrekking tot dit spel. Een aantal voorbeelden: vorig jaar waren jullie alle teams kwijt bij Wimbledon, er wordt steeds meer inschrijfgeld gevraagd, de prijzen zijn zienderogen achteruit gegaan en dan dit jaar meteen de eerste Grand Slam al vergallen door het niet vanaf de eerste week te laten meetellen en ook nog eens niet duidelijk de puntentelling te communiceren. Op deze manier is het voor serieuze managers als ik niet leuk meer. Wij steken er elke week uren van onze tijd in, lullen erover op een forum, leven erg mee met het huidige mannentennis en dan is het zeer frustrerend als er bij jullie dingen fout gaan (en dat is helaas niet een keer gebeurd).

Niet voor niets hebben zich dit jaar slechts de helft (ca. 600) van de mensen van vorig jaar (ca. 1250) ingeschreven. Ik neem aan dat jullie dit zelf ook inzien en op zoek gaan naar de oorzaak hiervan. Welnu, de oorzaak is hierboven aangegeven en wil Tennismanager zijn geloofwaardigheid behouden en in de toekomst voort blijven bestaan, lijkt het mij verstandig om ten eerste de organisatie op orde te houden en geen fouten meer te maken. Ten tweede lijkt het mij goed om naar de serieuze managers van het eerste uur te luisteren wanneer zij jullie feedback geven.

Groet, Thomas Fransman
WAT EEN PUINHOOP DAAR!

Ik doe (GODDANK) niet mee,

maar ik vind als dat Sportdreams rechlijnig is en alleen punten geeft voor alles na de QF, dan moeten ze er gewoon bij iedereen 50 aftrekken, en Federer 150 punten geven. Want punten gehaald voor de QF tellen niet...

centre court Wrote:Mijn reactie op het mailtje van SD:

Bedankt voor de snelle reactie, maar de motivatie klopt natuurlijk van geen kant. Als ik morgenavond Andrei Pavel kies ondanks dat hij verliest van Bozoljac krijg ik gewoon 1 punt voor hem hoor. En hij was er dan gewoon uit met de deadline.

Overigens CC, als ze je dan 1 punt geven moet je ze zeker mailen, want met ingang van dit jaar is een eerste ronde nederlaag 0 punten ... maar dat weet SD vast nog niet Smile
Ik denk dat we ons er op de een of andere manier in moeten berusten en even deze week moeten afwachten. Als ze dat poulesysteem ook nog eens gaan verkloten, moeten we er massaal mee kappen.

Die 50 punten maken we echt nog wel goed op de koplopers, want die managers namen dus allemaal Robredo, dus die halen we nog wel in. We hadden toch al verwacht dat we allemaal ongeveer evenveel punten zouden hebben.
We kunnen dus gewoon de AO vergeten en gaan voor de rest van het seizoen.
Ik berust niet. Of ze herstellen het of ik ben weg. Heb het wel gehad met die lui.
Wat een giller! :lol: :lol: :lol:

Onbetaalbaar, wat een stelletje soepkutten daar zeg.
En ik met mijn stomme kop toch maar weer ingeschreven voor dit jaar #-o .
Tegen beter weten in toch maar mijn pen in de inkt gedoopt;

Quote:Geachte SD medewerker,

Vanmorgen zag ik tot mijn verbazing de puntentoekenning van de Australian Open voor Tennismanager. Naar mijn mening hadden jullie ook de spelers die er voor de kwartfinale uit lagen punten toe moeten kennen. Dit is al jaren gebruikelijk, omdat jullie de puntentoekenning koppelen aan de ATP champions race punten die spelers verdienen in de toernooien die voor dit spel meetellen (alle ATP toernooien vanaf de Australian Open).

In de puntentelling staat:
"In dit spel staan de punten die jouw spelers scoren gelijk aan de punten die te behalen zijn in de toernooien die meetellen voor de ATP Champions Race. .......... Via de link toernooischema in het navigatiemenu kan je zien welk toernooi er gespeeld gaat worden. Achter de baansoort vind je ook een getal. Als je op deze link klikt krijg je het puntenoverzicht van betreffende toernooi te zien."

Als ik op de link klik achter de Australian open zie ik in het overzicht dat bij dit toernooi een speler die bij de laatste 32 zit, 15 punten verdient. Nergens zie ik dat spelers die voor de deadline al uit het toernooi zijn, geen punten krijgen. Het feit dat het spel start met de tweede week (wat in mijn ogen 1 week te laat was) startte, wil niet zeggen dat de uitgeschakelde spelers die Champions Race punten niet verdienen in het meetellende toernooi Australian Open.
Als ik op de ranglijst kijk, zie ik dat er velen zijn die de regels ook op deze manier (naar mijn mening terecht) hebben geinterpreteerd en daar op slimme wijze gebruik van maakten.

Het is in mijn ogen dan ook niet rechtvaardig om deze punten niet toe te kennen. Als sportman hoop ik altijd dat het spel zuiver en eerlijk gespeeld wordt, en dat verwacht ik van jullie ook.

Sportieve groet,

Joeri Kester
61950
En het antwoord op mijn bovenstaande mail:

Quote:Beste Thomas,

We zijn dit jaar op 23 januari met de tweede week van de Australian Open begonnen met
Tennis Manager. Logischerwijs worden de punten dus ook pas toegekend vanaf 23 januari,
toen de kwartfinales zijn gespeeld. We hebben dit ons inziens duidelijk gecommuniceerd op
de homepage en zullen dan ook niets aan de puntentoekenning veranderen.

We hopen dat het nu duidelijk is voor je en wensen je veel succes en plezier met het
vervolg van Tennis Manager 2007.

Sportieve groet,
Team Sportdreams

Gewoon een standaard antwoord dus en niet echt een reactie op mijn verhaal.
Exact hetzelfde antwoord als Thomas gekregen.
Elikian Wrote:WAT EEN PUINHOOP DAAR!

Ik doe (GODDANK) niet mee,

maar ik vind als dat Sportdreams rechlijnig is en alleen punten geeft voor alles na de QF, dan moeten ze er gewoon bij iedereen 50 aftrekken, en Federer 150 punten geven. Want punten gehaald voor de QF tellen niet...

centre court Wrote:Mijn reactie op het mailtje van SD:

Bedankt voor de snelle reactie, maar de motivatie klopt natuurlijk van geen kant. Als ik morgenavond Andrei Pavel kies ondanks dat hij verliest van Bozoljac krijg ik gewoon 1 punt voor hem hoor. En hij was er dan gewoon uit met de deadline.

Overigens CC, als ze je dan 1 punt geven moet je ze zeker mailen, want met ingang van dit jaar is een eerste ronde nederlaag 0 punten ... maar dat weet SD vast nog niet Smile
Ohw en nog iets... waar SD ook de mist mee in zal gaan: een speler die vanuit de MDER komt krijgt daar 2 punten voor. Voor een RR overwinning krijg je er 4, dus hij heeft er 2 bij 0 winstparten en 6 bij 1 winstpartij.
MAAR: Als hij de poules doorkomt vervallen die 2 punten! (ja, het is krom, ik weet het), maar voor een QF plek krijgt hij er gewoon 8, en geen 10.
Genomico Wrote:Exact hetzelfde antwoord als Thomas gekregen.
Je weet: (game-info)

Sportdreams behoudt zich het recht voor om de spelregels evenals de in het spel beschikbare informatie op elk gewenst moment aan te passen.

De door Sportdreams genomen beslissingen zijn bindend en hierover zal NIET gecommuniceerd worden.

Ofwel: Sportdreams trekt zich geen hout aan van de regels, en communiceert daarover niet.
Elikian Wrote:
Genomico Wrote:Exact hetzelfde antwoord als Thomas gekregen.
Je weet: (game-info)

Sportdreams behoudt zich het recht voor om de spelregels evenals de in het spel beschikbare informatie op elk gewenst moment aan te passen.

De door Sportdreams genomen beslissingen zijn bindend en hierover zal NIET gecommuniceerd worden.

Ofwel: Sportdreams trekt zich geen hout aan van de regels, en communiceert daarover niet.
Op deze regel wees ik al mbt het RR-systeem. Ik vermoedde daar ook al ellende, we zullen het zien volgende week.
Elikian Wrote:
Elikian Wrote:WAT EEN PUINHOOP DAAR!

Ik doe (GODDANK) niet mee,

maar ik vind als dat Sportdreams rechlijnig is en alleen punten geeft voor alles na de QF, dan moeten ze er gewoon bij iedereen 50 aftrekken, en Federer 150 punten geven. Want punten gehaald voor de QF tellen niet...

centre court Wrote:Mijn reactie op het mailtje van SD:

Bedankt voor de snelle reactie, maar de motivatie klopt natuurlijk van geen kant. Als ik morgenavond Andrei Pavel kies ondanks dat hij verliest van Bozoljac krijg ik gewoon 1 punt voor hem hoor. En hij was er dan gewoon uit met de deadline.

Overigens CC, als ze je dan 1 punt geven moet je ze zeker mailen, want met ingang van dit jaar is een eerste ronde nederlaag 0 punten ... maar dat weet SD vast nog niet Smile
Ohw en nog iets... waar SD ook de mist mee in zal gaan: een speler die vanuit de MDER komt krijgt daar 2 punten voor. Voor een RR overwinning krijg je er 4, dus hij heeft er 2 bij 0 winstparten en 6 bij 1 winstpartij.
MAAR: Als hij de poules doorkomt vervallen die 2 punten! (ja, het is krom, ik weet het), maar voor een QF plek krijgt hij er gewoon 8, en geen 10.
Behalve als hij een quali is, dan krijgt hij er dat punt of die meerdere punten wel bij.
centre court Wrote:Mooie mails allemaal! De mensen die vanmiddag hebben gemaild al meer reacties terug? Ik denk o.a. aan de felle mail van Kuiper?

Nou ik heb dus ook hetzelfde standaard antwoord gekregen van SD.

Dit is mijn reactie hierop naar hun toe:

Beste medewerkers van Sportdreams,

Met dit standaard antwoord (wat naar iedereen is verstuurt met een klacht) kan ik helaas geen genoegen nemen. Het is te gemakkelijk.
Als je de puntentoekenning dan zou doortrekken, dan behoort Federer ook geen 200 punten te krijgen, maar slechts 150. De eerste 50 punten heeft hij gehaald in de eerste week, waarin volgens jullie het spel nog niet begonnen was (dat heet consequent zijn).

Ik betreur het erg dat jullie de fout niet inzien, niet willen toegeven en erg onprofessioneel omgaan met jullie "trouwste" deelnemers.

Als ik aan een spel meedoe wil ik graag duidelijk weten waar ik aan toe ben en mij volledig kan richten op een zo'n goed mogelijke prestatie. Dit is met dit soort beslissingen onmogelijk. Wat staat ons de rest van het seizoen nog te wachten???

Mocht er geen verandering in de puntentelling gaan plaatsvinden, eis ik bij deze mijn inleg van 10 euro terug.

Ik hoop op een zo spoedig mogelijk antwoord en als het niet aangepast wordt op een zo spoedig mogelijk teruggave van mijn inleggeld.

Gr,
René Kuiper
Ik ga hetzelfde doen.
Quote:Als je de puntentoekenning dan zou doortrekken, dan behoort Federer ook geen 200 punten te krijgen, maar slechts 150. De eerste 50 punten heeft hij gehaald in de eerste week, waarin volgens jullie het spel nog niet begonnen was (dat heet consequent zijn).
Dit is wel een goed punt, Kuip.

Volgens mij kun je trouwens altijd binnen twee weken je geld stornen bij automatische betalingen...
kuiper Wrote:
centre court Wrote:Mooie mails allemaal! De mensen die vanmiddag hebben gemaild al meer reacties terug? Ik denk o.a. aan de felle mail van Kuiper?

Nou ik heb dus ook hetzelfde standaard antwoord gekregen van SD.

Dit is mijn reactie hierop naar hun toe:

Beste medewerkers van Sportdreams,

Met dit standaard antwoord (wat naar iedereen is verstuurt met een klacht) kan ik helaas geen genoegen nemen. Het is te gemakkelijk.
Als je de puntentoekenning dan zou doortrekken, dan behoort Federer ook geen 200 punten te krijgen, maar slechts 150. De eerste 50 punten heeft hij gehaald in de eerste week, waarin volgens jullie het spel nog niet begonnen was (dat heet consequent zijn).

Ik betreur het erg dat jullie de fout niet inzien, niet willen toegeven en erg onprofessioneel omgaan met jullie "trouwste" deelnemers.

Als ik aan een spel meedoe wil ik graag duidelijk weten waar ik aan toe ben en mij volledig kan richten op een zo'n goed mogelijke prestatie. Dit is met dit soort beslissingen onmogelijk. Wat staat ons de rest van het seizoen nog te wachten???

Mocht er geen verandering in de puntentelling gaan plaatsvinden, eis ik bij deze mijn inleg van 10 euro terug.

Ik hoop op een zo spoedig mogelijk antwoord en als het niet aangepast wordt op een zo spoedig mogelijk teruggave van mijn inleggeld.

Gr,
René Kuiper

Ik heb ook alweer reactie terug.

Beste René,

Helaas kunnen we verder niets voor je doen. Dit zijn onze regels en we doen
geen aanpassingen.

We hopen je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Sportieve groet,
Team Sportdreams

En dit is mijn reactie hier weer op.

Oké, ik betreur het ten zeerste maar ik accepteer dat jullie geen
aanpassingen gaan doen.
Echter ik blijf dan bij mijn beslissing om vanaf nu niet meer mee te
doen met TM2007.

Ik hoop dat jullie dan wel zo sportief willen zijn om mijn inleg van
10 euro terug te storten.
Graag hoor ik van jullie op welke wijze ik mijn inleg terug kan
krijgen.

Gr,
René Kuiper
[/b]
Ad Wim Wrote:
Quote:Als je de puntentoekenning dan zou doortrekken, dan behoort Federer ook geen 200 punten te krijgen, maar slechts 150. De eerste 50 punten heeft hij gehaald in de eerste week, waarin volgens jullie het spel nog niet begonnen was (dat heet consequent zijn).
Dit is wel een goed punt, Kuip.

Volgens mij kun je trouwens altijd binnen twee weken je geld stornen bij automatische betalingen...
Hey dat was mijn idee he Wink
Dus jongens helaas. Het was een kort maar krachtig TM seizoen voor mij. Ik zal mij nu volledig gaan richten op de MV.

Je moet ook bij je principes blijven vind ik, anders heeft zo'n reactie ook geen zin.

Ieder moet natuurlijk voor zichzelf beslissen, maar ik vind dat we dit niet kunnen accepteren. Dit is echt de befaamde druppel.

Neem een wijs besluit!!!!!!
Elikian Wrote:
Ad Wim Wrote:
Quote:Als je de puntentoekenning dan zou doortrekken, dan behoort Federer ook geen 200 punten te krijgen, maar slechts 150. De eerste 50 punten heeft hij gehaald in de eerste week, waarin volgens jullie het spel nog niet begonnen was (dat heet consequent zijn).
Dit is wel een goed punt, Kuip.

Volgens mij kun je trouwens altijd binnen twee weken je geld stornen bij automatische betalingen...
Hey dat was mijn idee he Wink

Absoluut Eli. Alle credits naar jou. (en zeker voor je MV-Game) :wink:
Dank je voor het vertrouwen Rene.

Ik vraag me af of SD zelf niet achter de oren gaat krabben bij zoveel mails? .. ze zullen toch wel met een mededeling moeten komen naar de deelnemers toe op de gameinfo?
Elikian Wrote:Ik vraag me af of SD zelf niet achter de oren gaat krabben bij zoveel mails?
Dat stoort me nog het meest.

Echter zal ik nog wel mee blijven doen, ik vind het gewoon te leuk. Bovendien is het zo wel makkelijk prijzen verdienen :razz:
Ad Wim Wrote:
Elikian Wrote:Ik vraag me af of SD zelf niet achter de oren gaat krabben bij zoveel mails?
Dat stoort me nog het meest.

Echter zal ik nog wel mee blijven doen, ik vind het gewoon te leuk. Bovendien is het zo wel makkelijk prijzen verdienen :razz:

Nou met die prijzen van fangadget heb ik het ook al wel helemaal gehad.
Ik zal ook de spanning wel missen, maar daar hebben we dan gelukkig de MV nog voor.