FTM Forum

Full Version: Roland Garros 2009
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Geniet ervan, ik trek ook een biertje open op deze prachtzege :lol:
jezus! verdasco moest mijn dag compleet maken maar dit gaat nog ff niet lukken... Sad
Prima Davy, zolang de alternatieven voor Nadal (Verdasco, Djokovic, Ferrer) maar wegvallen vind ik het prima. Dan mogen de mensen die voor Federer gegaan zijn best beloond worden.
nou Verdasco, het moet zometeen gebeuren! Je kunt het!!
Prima Davydenko... =D> Ik had niet aan je mogen twijfelen..mijn excuus
Nu Haas er zsm uit en Federer die het toernooi niet wint en ik ben tevreden
Grote klasse Davy! Wat blijft het toch een heerlijke tennisser om naar te kijken, geweldig! Altijd zoveel agressie en snelheid in zijn slagen. Die kan ook nog wel leuke dingen doen dit toernooi, als ie fit blijft.
aii. Je had de kans op 3-4 30-40 en daarna wordt jezelf gebroken. Helaas. Gonzo-Fedex finale dan maar..
CRUCIALE wedstrijd morgen tussen Potro en Tsonga....winnaar staat zo goed als zeker in de halve finale. Dus 180 punten of 720 :eeeek:
Op basis van de resultaten op gravel wint Potro (en dat hoop ik natuurlijk ook :8: ) maar ben toch bang voor Tsonga en het thuisvoordeel (publiek) 8-[
Hoe leip is dit trouwens. Vooraf zagen velen van ons het ideale team in Nadal, Djokovic en Monaco. Dat team is uiteindelijk goed voor 315 punten :eeeek:
Ben benieuwd of er nog mensen gaan choken nu ze zien dat Nadal weg is. Zo'n grote kans om te winnen hebben ze de afgelopen 4 jaar niet gehad en zullen ze misschien ook niet meer krijgen.
Misschien was het bij Verdasco al het geval, en ik ben ook benieuwd hoe Federer hier op reageert. Die krijgt waarschijnlijk nooit meer zo'n kans om te winnen en hij wil het zo graag. En ik gun het hem ook het allermeest, samen met Gonzo natuurlijk. Zolang het die vieze Murray maar niet wordt, maar dat lijkt me ook heel sterk...
Precies, liever Murray niet, maar ook Roddick zou een blamage zijn. Federer mag zeker winnen, en anderen die ik het gun zijn Gonzalez, Soderling en Monfils :8:
Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het vanaf het begin geroepen. Nadal wint dit toernooi niet. En inderdaad ik heb er niet naar gespeeld. Ik durfde het gewoon weg niet. Bang om de top positie te verspelen. :oops: :oops:
Zoals mijn favoriete Daniel Lohues al zei: Angst is mar veur eben, spiet is veur altied.

OMG wat had ik kunnen uitlopen. De schijterigheid wordt terecht niet beloond zullen we dan maar zeggen.
tsja kuipie, tsja... Er komen nog twee GS's. Genoeg kansen nog!
Ja, het ergste is dat ik gewoon de hele tijd het gevoel al had dat hij niet ging winnen, maar daar toch niet naar handelen. Erg frustrerend. Icon_evil
En dat Djoko dan gewoon ook nog verliest. ](*,) ](*,)
kuiper Wrote:Ik durf het bijna niet te zeggen, maar ik heb het vanaf het begin geroepen. Nadal wint dit toernooi niet. En inderdaad ik heb er niet naar gespeeld. Ik durfde het gewoon weg niet. Bang om de top positie te verspelen. :oops: :oops:
Zoals mijn favoriete Daniel Lohues al zei: Angst is mar veur eben, spiet is veur altied.

OMG wat had ik kunnen uitlopen. De schijterigheid wordt terecht niet beloond zullen we dan maar zeggen.
Beetje makkelijk dit natuurlijk...
Ook ik heb gezegd dat Nadal niet onverslaanbaar is maar toch moet je hem gewoon hebben op RG. Alleen Ad bleef volhouden dat hij onverslaanbaar is.
Djoko en Monaco zijn bij jou ook nog eens foute keuzes achteraf maar vooraf goed te verklaren.

Als je een team met soderling, murray, tsonga, roddick, monfils zou hebben ben je helderziend. Allemaal spelers die vooraf duidelijk geen hoge kansen hadden zover te komen.

Toch blijft het jammer dat 1 slechte week zo zwaar wordt afgestraft, anders had jij in dit geval zeker voor een ander team gekozen als de zekere Nadal, waardoor de teams veel meer verschillen bevatten.
Inderdaad, alleen ik bleef dat volhouden, en 95% van de hele tenniswereld met mij...
Ad Wim Wrote:Inderdaad, alleen ik bleef dat volhouden, en 95% van de hele tenniswereld met mij...
Jij was wel heel erg zeker en kortzichtig...nu blijkt onterecht.
Natuurlijk was ik heel erg zeker, jij niet dan? Anders neem je hem toch niet, voor dat geld?

En alles wees er ook op dat hij weer ging winnen, maar er gebeurde iets heel erg uitzonderlijks. Had je de comentatoren op Sporza en ES eens moeten horen, en moet je maar alle websites etc. lezen...

En het feit dat hij nu verliest, betekent toch niet meteen dat ik, en vele anderen, er vooraf ontzettend naast zaten?
Ad Wim Wrote:Natuurlijk was ik heel erg zeker, jij niet dan? Anders neem je hem toch niet, voor dat geld?

En alles wees er ook op dat hij weer ging winnen, maar er gebeurde iets heel erg uitzonderlijks. Had je de comentatoren op Sporza en ES eens moeten horen, en moet je maar alle websites etc. lezen...
Ik lang getwijfeld...Toch vermoeid in Madrid en dan in twee weken weer naar je topvorm groeien is moeilijk.
Alternatieven waren alleen erg moeilijk, vandaar mijn keuze voor hem.
De spelers die nu nog in het toernooi zitten waren niet te voorspellen....
Met een beetje pech ga je voor Ferrer/Verdasco/Stepanek, als je kiest voor een team zonder Nadal.
Potro en Gonzalez zijn de enige zekerheidjes en die heb ik dan ook.
Nou jij wilde niks weten van vermoeidheid of iets dergelijks. Nadal wint iedere vijfsetter op gravel was jouw mening. Als dat niet zo blijkt en hij er behoorlijk kansloos vanaf gaat vind ik dat je er behoorlijk ver naast zat.
Dat hij er kansloos afgaat, is natuurlijk al onzin. En het had ook vrijwel niets met vermoeidheid te maken. Hoe zat het de afgelopen 4 jaar dan? Toen speelde hij toch ook evenveel wedstrijden voorafgaand aan RG en won hij elke keer wel, en vrij makkelijk?
En wat had jij gedacht na de wedstrijd tegen Hewitt dan?

En bovendien was hij inderdaad ongeslagen in best-of-5 op gravel, in iets van 35 partijen. Neem daarbij de dominantie in het begin van het jaar. Vind je het dan heel gek dat ik dat voorspelde?

En nogmaals, je kunt nu wel heel makkelijk op mij afgeven omdat ik zo zeker was, maar als je zelf niet zeker was, snap ik dus niet dat je voor dat geld Nadal neemt.
Volgens mij heb ik jou dit regelmatig laffe keuzes horen noemen...
Ad Wim Wrote:Dat hij er kansloos afgaat, is natuurlijk al onzin. En het had ook vrijwel niets met vermoeidheid te maken. Hoe zat het de afgelopen 4 jaar dan? Toen speelde hij toch ook evenveel wedstrijden voorafgaand aan RG en won hij elke keer wel, en vrij makkelijk?
En wat had jij gedacht na de wedstrijd tegen Hewitt dan?

En bovendien was hij inderdaad ongeslagen in best-of-5 op gravel, in iets van 35 partijen. Neem daarbij de dominantie in het begin van het jaar. Vind je het dan heel gek dat ik dat voorspelde?

En nogmaals, je kunt nu wel heel makkelijk op mij afgeven omdat ik zo zeker was, maar als je zelf niet zeker was, snap ik dus niet dat je voor dat geld Nadal neemt.
Volgens mij heb ik jou dit regelmatig laffe keuzes horen noemen...
Na Hewitt had ik zeker niet verwacht dat hij van Soderling zou verliezen, al had ik deze niet gezien in partij tegen Ferrer. Ik heb de gehele partij gezien en vond het behoorlijk kansloos. Set 1 en 3 was hij kansloos waardoor hij constant een achterstand had. In set 2 en 4 was hij gelijkwaardig maar dat kwam meer omdat Soderling wat afzwakte in die fases.

Ik had inderdaad een ander gevoel als de jaren hiervoor.
Dat het een laffe keuze is, zou je inderdaad zo kunnen noemen dan. Ik ben de eerste die het ook liever anders zou doen maar het moet wel verantwoord blijven.
Je verwoordt het allemaal prima, behalve dat ik niet denk dat ie kansloos was. Denk nog even terug aan het punt op 15-30 6-5. Hij zat lekker in de rally en sloeg zomaar een backhand onderin het net.

Maar goed, petje af voor de mensen die hadden ingezien dat Nadal zo'n laag niveau kon halen. Dat had ik inderdaad niet gedacht, en ik had gedacht dat het slechts een kwestie van tijd was voordat ie zou gaan winnen.

Toch denk ik dat, als je daar dus niet zo zeker van bent, je het toch nog best kunt verantwoorden hem niet te nemen. Je hebt namelijk wel 15K te verdelen dan. Er was genoeg om dat op aan te maken. Zeker als je een team Djokovic, Nadal, Monaco had.

Maar ik weet dat Kuiper en jij er niet al te veel vertrouwen in hadden, en dat hadden jullie dus goed gezien, chapeau. Je hebt er alleen op FTM-gebied weinig aan nu, en dat bedoel ik niet lullig.
Nee dat is inderdaad jammer...Maar alleen Monsterachtig durfde deze keuze aan in de top-12 bij FTM. De keuze verdient een toernooizege voor Federer al loopt hij dan wel heel hard weg.
De mensen zonder Nadal gokken dus op een weekwinst en ik wil mij toch nog op het klassement richten.
Met 15k kun je een hoop doen inderdaad...Maar daar had een hoop geld naar q's gegaan, als je ook Federer niet aandurft, want op mensen als Monfils en dergelijke "gokken"is zeker niet verantwoord denk ik.

Dan de dag van vandaag:
- Ik zit nu al klaar voor Potro Tsonga...FTM belang is groot, al is het geen zekerheid meer dat Potro hier wint, door de goede vorm van Tsonga.
- Federer Haas...Meest gekozen spelers die ik niet heb. Denk dat het beter is als Roger wint voor FTM. Verwacht drie simpele sets. Po
- Kohlschreiber Robredo...Moet Kohlschreiber kunnen winnen na Djoko. Robredo oa gekozen door Roffaboy dus moet er zsm uit. Verwacht ook Kohl...Zou dus ook goed zijn voor me unibet.
- Roddick Monfils...Rare wedstrijd op gravel verwacht ik. Roffaboy ook hier met belang, hij heeft Roddick. Toch gun ik deze keuze en Roddick wel een overwinning. Ook maar even Roddick gekozen bij unibet.

Potro zo belangrijk omdat Robredo/Kohlschreiber gewoon eenvoudiger is in de kwartfinale. Dan nog maar zien of Federer ook de halve finale haalt. Potro moet de achterstand van mij op Buurs goedmaken...
Jongens, je kan er lang of kort over praten, maar het is gewoon het beste om Nadal principieel niet te nemen \Big Grin/
Het kost je het klassement, maar een week als deze maakt het wel helemaal goed :-"

Overigens, het wordt nu heel belangrijk dat Robredo, Federer en Gonzo de volgende ronde winnen, wie weet, pak ik dan ook eens een gouden plak :-$
mindlight Wrote:Jongens, je kan er lang of kort over praten, maar het is gewoon het beste om Nadal principieel niet te nemen \Big Grin/
Het kost je het klassement, maar een week als deze maakt het wel helemaal goed :-"

Overigens, het wordt nu heel belangrijk dat Robredo, Federer en Gonzo de volgende ronde winnen, wie weet, pak ik dan ook eens een gouden plak :-$
Lijkt me echt top om in mei al kansloos te zijn voor alles door lekker naief Nadal ,de nr. 1, niet te nemen.
1 eventuele weekwinst, die in dit geval zelfs je eerste is, heb je helemaal niets aan...
Dat heeft natuurlijk niets met naïviteit te maken, ik weet niet waar die wijsheid ineens weer vandaan komt :crazy:

En dat tweede klopt, I couldn't care less \Big Grin/
mindlight Wrote:Dat heeft natuurlijk niets met naïviteit te maken, ik weet niet waar die wijsheid ineens weer vandaan komt :crazy:

En dat tweede klopt, I couldn't care less \Big Grin/
Ik vind het behoorlijk naief als Nadal 90% kans op de weekwinst heeft en jij neemt hem niet....Das een feit geen wijsheid.
Ik vind..... dat is een feit Undecided
Geen speld tussen te krijgen Kooltje, prima redenering wederom =D>

De reden waarom ik Nadal niet neem heeft helemaal niets met een weekwinst te maken, zoals ik hier al regelmatig heb aangegeven.
mindlight Wrote:Ik vind..... dat is een feit Undecided
Geen speld tussen te krijgen Kooltje, prima redenering wederom =D>

De reden waarom ik Nadal niet neem heeft helemaal niets met een weekwinst te maken, zoals ik hier al regelmatig heb aangegeven.
Ik vind het naief...Het feit is dat jij hem niet hebt en hij 90% kans op de weekwinst heeft. Prima redenering dus inderdaad.

Dat jij hem niet wilt nemen om wat voor reden dan ook maakt het niet minder naief.