FTM Forum

Full Version: Roland Garros
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Prachtig, en zo terecht.
Daarbij gaat de ontslagbrief direct op de bus. Hij mag terugkomen tegen fors lager salaris!
Johnny! =D>
Fognini wint
Big John pakt de set
Hakkuh
Keurig Isner!
Bellucci gaat ook lekker trouwens Undecided
En Roddick blijft een prachtig figuur.
Wat een mannetje joh die Kavcic Undecided
Hey Stille, ik wacht een beetje op een lovende opmerking over de stats van Isner. Dat is pas impressive!
Breaken John.
Ik heb Roddick nog nooit zo fanatiek gezien op gravel. Ik had hem moeten nemen...
mindlight Wrote:Hey Stille, ik wacht een beetje op een lovende opmerking over de stats van Isner. Dat is pas impressive!

Had ik nog niet naar gekeken. Ziet er mooi uit :Big Grin
En de break, lekker Lange Jan!
Hehe ja toch? En de break en daarmee normaal gesproken de wedstrijd. Klasse John!
Morgen beloofd een mooie dag te worden. Half daggie opgenomen Undecided
Ad Wim Wrote:Ik vind vooral die Italiaanse coaches meesterlijk om naar te kijken.

[gay]

(sorry kon m niet laten liggen!)

maar vanaf nu ben ik fan van fognini. Wat waren die fransen heerlijk stil zeg.
Ik moet zeggen dat Fognini zeker ook mijn symphatie heeft. Als hij Wawrinka verslaat kan hij helemaal niet meer kapot Wink
Slecht en on-Eurosport dat ze nu geen live tennis laten zien.
Klasse Isner. Jij hebt meer kans denk ik om Berdych te pakken
Tuurlijk John!
Ad Wim Wrote:Ik heb Roddick nog nooit zo fanatiek gezien op gravel. Ik had hem moeten nemen...

Jij zei laatst over geen ritme op gravel dit seizoen, ik hoorde volgens mij dat z'n laatste gravelpot gewoon RG 2009 was. :eeeek:
Yep, dat kan wel kloppen (al ken ik de DC historie niet exact).
Topcoaches willen tennisser De Bakker als pupil
De Bakker verslaat Garcia-Lopez in tweede ronde Roland Garros
Gepubliceerd: 27 mei 2010 10:31 | Gewijzigd: 27 mei 2010 11:09
Door Danielle Pinedo
Parijs, 27 mei. Toptrainers willen tennistalent Thiemo De Bakker (21) graag als pupil. De Bakker treft morgen Jo-Wilfried Tsonga in de derde ronde van Roland Garros.
Thiemo de Bakker retourneert.
Foto AP Drie toptrainers in de tenniswereld hebben de afgelopen maanden interesse getoond om De Bakker te coachen. Het gaat om Tony Roche, Paul McNamee en Patrick Mouratoglou. Dat vertelde Ken Meyerson, de man die sinds 1 januari manager van de 21-jarige tennisser is, gisteren aan NRC Handelsblad.

Nummer vijftig

Meyerson was in Parijs, waar hij de prestaties van zijn nieuwe aanwinst volgde. In de tweede ronde won De Bakker – nummer vijftig van de wereld – van de hoger gerangschikte Guillermo Garcia Lopez: 6-3, 3-6, 7-6 en 7-5. Daarmee staat er voor het eerst sinds 2006 weer een Nederlander in de derde ronde. Vier jaar geleden bereikte Raemon Sluiter de laatste 32.

De trainers Roche, McNamee en Mouratoglou hebben een uitstekende reputatie in het proftennis. De eerste coachte Ivan Lendl, Patrick Rafter, Lleyton Hewitt en Roger Federer. McNamee is een ex-prof uit Australië, die als sportbestuurder onder meer de Hopman Cup in het leven riep. Mouratoglou is de oprichter van een tennisschool in Parijs, waar toppers als Yanina Wickmayer en Aravane Rezai trainen.

„Door zijn goede prestaties in Barcelona [halve finales] en de Davis Cup [waarin hij Gaël Monfils versloeg] is de interesse voor Thiemo toegenomen”, vertelt Meyerson. „Maar het is aan hem en Rohan Goetzke [technisch directeur van de tennisbond] om te beslissen wie hem gaat coachen.” Voorlopig wordt De Bakker begeleid door Goetzke en de jonge Duitser Mats Merkel, van het Playing Development Program van Adidas.

Beste backhand

Meyerson, die ook Andy Roddick en Justine Henin vertegenwoordigt, zegt dat hij er alles aan heeft gedaan om manager van De Bakker te worden. „Met hard werk en vertrouwen bereikt deze jongen de topvijf van de wereld”, zegt hij. „Hij heeft de beste backhand die ik ooit gezien heb, zijn forehand is stevig en hij beweegt zich goed. En dan heb ik het nog niet eens over zijn service, die zich kan meten met die van Roddick.” Thiemo heeft de wilskracht van een kampioen, vindt zijn manager. „Ik zou er niet gek van opkijken als hij dit jaar de halve finales van een grand slam bereikt. Hij kán het. Of hij het ook doet is weer een andere zaak.”

De Bakker vertelde gisteren dat hij een zware partij achter de rug had, waarin hij niet altijd even goed speelde. Ook de vele regenpauzes waren hem niet goed bevallen, al hadden zijn begeleiders wel op hem in kunnen praten na zijn terugval in de tweede set. Angst om morgen tegen Jo-Wilfried Tsonga uit te komen, wie weet op centercourt, had hij niet. „Laat hem maar komen”, zei hij. De Fransman zelf had weinig zin in een ontmoeting met De Bakker. „Hij speelt geweldig.”
Hey dit las ik net in het NRC volgens mij...

edit: laat maar, dat staat er ook bij als bron
Wat een monster programma morgen zeg. Om 11 uur direct 7 heren partijen. Thiemo speelt als 4e op Chatrier (na rafa, henin finish en venus)
Mooie woorden voor De Bakker. Wat zou het gaaf zijn als hij echt hoog op de wereldranglijst komt te staan, we zijn er ook wel aan toe als Nederlandse tennisliefhebbers.
Stille Wrote:Wat een monster programma morgen zeg. Om 11 uur direct 7 heren partijen. Thiemo speelt als 4e op Chatrier (na rafa, henin finish en venus)

Achterin de middag dus?
Om 11 uur Rafa, Ferrer en Nico op de baan. Vamos!
Rafa en Ferrer prima!

Gonzo 4-1 achter tegen Dolgo :cry:

Almagro weer terug gebroken door Darcis, 3-3!
Gaat prima zo. 7 man in actie waarvan er 6 door moeten gaan. Mijn super troef Tsonga tegen Thiemo Icon_question