FTM Forum

Full Version: Roland Garros
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Hier gaat Rafa het heel erg lastig tegen krijgen, ben ik bang. :|
Klasse tweedagsvlieg, weer een grote wedstrijd in de tas!
Ik weet niet zo goed hoe ik moet juichen om ML tevreden te houden, dus ik laat het maar achterwege...
Prima, mijn stemming kan in ieder geval niet meer kapot vandaag. Wat een klasbak!
Ad Wim Wrote:Uiteraard is dat knap en dat verandert idd wel iets, want juist mijn kritiekpunt was dat hij geweldig speelde tot aan de QF/SF, maar dan niet doordrukte en uitgeschakeld werd, ondanks dat ie vaak favoriet was. Als hij nu wel de finale haalt, en idd logischerwijs verliest van Nadal, verandert dat wel iets.

Ik ben nog wel even benieuwd in hoeverre er iets veranderd is aan jouw opinie Ad.
Ad Wim Wrote:Ik weet niet zo goed hoe ik moet juichen dan wel uberhaupt reageren om ML tevreden te houden, dus ik laat het maar achterwege...
Volgens mij stel ik een vrij concrete vraag, maar dat jij er moeite mee hebt om op eerder gedane uitspraken terug te komen heb ik inderdaad in een eerder stadium al eens geconstateerd, en dat wordt nu bevestigd. Geeft verder niet.

Voor nu mag Melzer wel winnen, dan kan Soderling mooi all the way.
Kun je weer met zulke slaapverwekkende uitspraken komen, maar volgens mij staat het allemaal vrij netjes in die quote van jou.
Poeh, inhoudelijk ijzersterk weer Ad! En tesamen met de quote kwam een vraag, waar jij (ik had niets anders verwacht) geen antwoord op gegeven hebt. En in die zin dus een bevestiging van het eerder door mij geschetste beeld.
Dank je, ik vond het ook al inhoudelijk sterk; kort en bondig. Itt jouw sneren.

Verder staat alles dus al in dit topic en ga ik er verder geen energie in steken. En ga ik al helemaal niet in op je pogingen dingen uit mensen te trekken of voor de voeten te werpen. Ga jij maar ieders uitspraken van jaren terug onthouden en mensen daarop pakken, ik heb wel betere dingen te doen.
Jaren terug? We hebben het hier over enkele weken terug, waar jij ook nog expliciet aangaf best op eerder gedane uitspraken terug te willen komen. Dat je mijn posts nu ervaart alsof ik je ergens op wil pakken, geeft wel aan hoeveel moeite je hebt om op zaken terug te komen.
Het gaat niet alleen om mij en niet alleen om dit geval, ik neem aan dat je dat begrijpt.

En het is dus nooit goed bij jou, getuige afgelopen discussie, daarom ga ik er nu geen energie meer in steken. Daar bovenop komt nog dat ik het dus al allemaal gezegd heb.
Terugkomen op eerder gedane uitspraken doe ik inderdaad regelmatig, en niet alleen bij jou. Ik ben ook niet de enige die zich daar aan bezondigt, maar ben wel mans genoeg om mijn ongelijk toe te geven als dat nodig is....

Je hebt inderdaad een hoop gezegd over hoe Soderling grote wedstrijden niet afmaakt, en hoe een eventuele finaleplaats hier "iets" aan verandert. Wat nog ontbreekt is wat er nu precies veranderd is, maar die vraag heb ik inmiddels wel genoeg gesteld.
De vraag stellen is hem in dit geval beantwoorden.
En vertel me eens waar ik ongelijk in heb dan. Heb ik gezegd dat Soderling nooit meer grote wedstrijden zou winnen?

Grappig ook dat je maar blijft hameren op dat terugkomen op uitspraken. Je bent toch zo goed in zoeken op dit forum? Ik denk dat je wel 100 uitspraken kunt vinden waarin in terug kom op verkeerde uitspraken. Die ben je echter vergeten, itt tot allerlei andere uitspraken. Selectief, jammer...
Waar zeg ik dat jij je ongelijk niet toegeeft? En dat laatste heb je bij mijn weten niet gezegd.

Ik zal er wel weinig van begrijpen, laten we het daar maar op houden. Het beantwoorden van mijn vrij simpele vraag was een stuk eenvoudiger geweest, maar je kiest blijkbaar voor de lastige weg, ook goed. Waar zelfreflectie bij mij zou ontbreken zie ik al helemaal niet in dit verband.
Je zegt het niet, maar je insinueert het wel degelijk. Waarom zou je anders een dergelijke opmerking maken?

En er is zoveel dingen eenvoudig in de wereld, buurs bijvoorbeeld, maar sommige dingen liggen nu eenmaal niet zo eenvoudig. Dan nog, het is heel eenvoudig in dit geval: de vraag stellen is hem beantwoorden.

En misschien moet je mijn vorige post nog eens goed lezen.
Dan ben ik blij te mogen concluderen dat er "iets" in jouw beeldvorming rondom Soderling veranderd is. Wat zal ik dan wel bij de volgende nederlaag van deze speler zien, aangezien je dan meestal iets minder bezig bent met hoe je mij tevreden moet houden.
Ad Wim Wrote:Je zegt het niet, maar je insinueert het wel degelijk. Waarom zou je anders een dergelijke opmerking maken?

En er is zoveel dingen eenvoudig in de wereld, buurs bijvoorbeeld, maar sommige dingen liggen nu eenmaal niet zo eenvoudig. Dan nog, het is heel eenvoudig in dit geval: de vraag stellen is hem beantwoorden.

En misschien moet je mijn vorige post nog eens goed lezen.

In die post staat ineens iets anders dan op het moment dan ik erop reageerde. Dat ik selectief niet op al jouw uitspraken terugkom waarin jij iets zegt dat niet blijkt te kloppen is juist, de discussie over Soderling was rond Miami echter wat steviger, dus vandaar dat ik daar nu juist wel op terugkom.

Dat ik destijds al aangaf dat jij best wel op uitspraken terug komt, maar lang niet altijd ben je inmiddels vergeten? En juist uitspraken gedaan in stevige discussies blijven langer hangen dan een losse post, en juist daarvan zou het aardig zijn als je er zelf op terug zou komen.
Daarom zette ik die laatste zin er ook neer. Weer probeer je heel goedkoop te scoren door mijn woorden te verdraaien. Dat kun je volgens mij beter achterwege laten. Anders zet ik de opmerking over zelfreflectie er weer neer.

Maar zeg eens waar ik op terug moet komen dan? Dat hij nooit meer grote wedstrijden zou winnen? Dat heb ik dus niet gezegd. Ik kan moeilijk terug komen op wat ik toen zei en vond: hij drukt te weinig door in grote toernooien. Dat was tot dan toe ook heel vaak het geval. Dat het nu niet zo is, vind ik knap en goed, en dat had ik al aangegeven. Maar speciaal voor jou zet ik het er nog een keer neer, omdat je dat blijkbaar zo graag wilt.

En als je wel vindt dat ik op verkeerde uitspraken terug kom, waarom hamer je er in deze discussie, zeker in het begin, zo hard op dat ik het juist niet doe ("ik had niets anders verwacht")?
Laten we niet vergeten dat deze hele discussie begon met jouw opmerking over mij tevreden houden. Je vermoedde waarschijnlijk al dat ik zou willen dat jij iets ging zeggen, en sorteerde hierop voor. Dat gaf voor mij al aan dat jij niet van zins was ook maar iets positiefs over Soderling hier neer te gaan zetten (want stel je voor dat je dat tot 2x toe in een week zou moeten doen).

Dat gezegd hebbende, ben ik blij dat je het knap en goed vind dat hij nu doordrukt in de grote wedstrijden. Helaas nog steeds geen antwoord op mijn vraag, maar daar reken ik maar niet meer op.

De opmerking "ik had niets anders verwacht" ging helemaal niet over verkeerde uitspraken, maar ging erover dat ik inschatte dat jij uberhaupt niet meer terug zou komen op het feit dat jouw mening over Soderling anders zou worden bij een winstpartij.
Misschien moet ik mijn vraag herfraseren, dan blijkt inderdaad hoe simpel het leven zo nu en dan kan zijn:

Ad, zie jij Soderling nog steeds als speler die niet doordrukt op de grote toernooien/de grote wedstrijden, of zie jij hem nu als een speler die dat wel doet?
mindlight Wrote:Laten we niet vergeten dat deze hele discussie begon met jouw opmerking over mij tevreden houden. Je vermoedde waarschijnlijk al dat ik zou willen dat jij iets ging zeggen, en sorteerde hierop voor. Dat gaf voor mij al aan dat jij niet van zins was ook maar iets positiefs over Soderling hier neer te gaan zetten (want stel je voor dat je dat tot 2x toe in een week zou moeten doen).
Dan heb je het verkeerd begrepen. Die opmerking ging namelijk over dat ik vorige keer dus ook vrij positief en enthousiast was, maar toen ook een hele hoop over me heen kreeg en me constant moest verdedigen. Daar had ik geen zin in. Maar helaas doe ik het nu toch weer...
mindlight Wrote:Misschien moet ik mijn vraag herfraseren, dan blijkt inderdaad hoe simpel het leven zo nu en dan kan zijn:

Ad, zie jij Soderling nog steeds als speler die niet doordrukt op de grote toernooien/de grote wedstrijden, of zie jij hem nu als een speler die dat wel doet?
Daar kan ik nog niet over oordelen, dat heeft wel wat langer nodig. Dit is netjes, maar er zijn ook genoeg momenten geweest waarin ie dus bleef haken, terwijl ie had moeten winnen, ook dit jaar. En hij heeft nog steeds geen groot toernooi gewonnen. Zo simpel is het dus niet, zoals ik al zei...
Als dat de verklaring is, begrijp ik niet dat je mij goedkoop scoren, en terug"pakken" van uitspraken uit het verleden verwijt. Want jij bent dan toch degene die dat impliciet weer oprakelt, door zo'n post. Zeg dan gewoon niets dat daaraan relateert, dan hoef je je al helemaal niet te verdedigen.
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Misschien moet ik mijn vraag herfraseren, dan blijkt inderdaad hoe simpel het leven zo nu en dan kan zijn:

Ad, zie jij Soderling nog steeds als speler die niet doordrukt op de grote toernooien/de grote wedstrijden, of zie jij hem nu als een speler die dat wel doet?
Daar kan ik nog niet over oordelen, dat heeft wel wat langer nodig. Dit is netjes, maar er zijn ook genoeg momenten geweest waarin ie dus bleef haken, terwijl ie had moeten winnen, ook dit jaar. En hij heeft nog steeds geen groot toernooi gewonnen. Zo simpel is het dus niet, zoals ik al zei...

Dat was alles wat ik vroeg, dank voor het antwoord. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
mindlight Wrote:Als dat de verklaring is, begrijp ik niet dat je mij goedkoop scoren, en terug"pakken" van uitspraken uit het verleden verwijt. Want jij bent dan toch degene die dat impliciet weer oprakelt, door zo'n post. Zeg dan gewoon niets dat daaraan relateert, dan hoef je je al helemaal niet te verdedigen.
Maar dat kon dus niet. Want wat ik ook had gezegd, je had er sowieso op gereageerd, net als de vorige keer.
mindlight Wrote:
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Misschien moet ik mijn vraag herfraseren, dan blijkt inderdaad hoe simpel het leven zo nu en dan kan zijn:

Ad, zie jij Soderling nog steeds als speler die niet doordrukt op de grote toernooien/de grote wedstrijden, of zie jij hem nu als een speler die dat wel doet?
Daar kan ik nog niet over oordelen, dat heeft wel wat langer nodig. Dit is netjes, maar er zijn ook genoeg momenten geweest waarin ie dus bleef haken, terwijl ie had moeten winnen, ook dit jaar. En hij heeft nog steeds geen groot toernooi gewonnen. Zo simpel is het dus niet, zoals ik al zei...

Dat was alles wat ik vroeg, dank voor het antwoord. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Kost niks, dit stond dus allemaal in dit topic en is al eerder gezegd.
Ad Wim Wrote:
mindlight Wrote:Als dat de verklaring is, begrijp ik niet dat je mij goedkoop scoren, en terug"pakken" van uitspraken uit het verleden verwijt. Want jij bent dan toch degene die dat impliciet weer oprakelt, door zo'n post. Zeg dan gewoon niets dat daaraan relateert, dan hoef je je al helemaal niet te verdedigen.
Maar dat kon dus niet. Want wat ik ook had gezegd, je had er sowieso op gereageerd, net als de vorige keer.

Dat zeg ik, je sorteert voor, vult voor jezelf in hoe ik ga reageren, en gaat op basis daarvan posten. En dan ben je verbaasd als ik reageer...
Ik ben helemaal niet verbaasd dat je reageert, dat kon ik wel raden. Net als dat ik kon raden wat je had gezegd als ik 'normaal' had gereageerd.
Ik ben verrast dat je mijn posts zo in kan vullen. De reden dat je voor deze manier van jouw boodschap brengen hebt gekozen lijkt dan toch wel erg dicht te liggen bij de reden die ik noemde in mijn post van 17:54