FTM Forum

Full Version: US Open 2010
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Het maakt me niet meer uit wat er gebeurt, beter nieuws dan dat uit Den Haag kan er niet komen!
Ik baal daar juist van als een stekker. Een rechts kabinet hoef ik ook absoluut niet, maar dit leidt ertoe dat de ontevreden rechtse kiezer nog massaler opschuift naar rechts. Ik had liever deze gedoogvariant gezien die bij bij de eerste kamerstemming zou barsten, omdat de PVV een punt wilde maken, met daarna nieuwe verkiezingen.
O mijn god, wat een bal van Harrison, en op zo'n belangrijk punt!

Serieus nog mooier dan die van Federer tegen Dabul, wat een wereldbal.
mindlight Wrote:Ik baal daar juist van als een stekker. Een rechts kabinet hoef ik ook absoluut niet, maar dit leidt ertoe dat de ontevreden rechtse kiezer nog massaler opschuift naar rechts. Ik had liever deze gedoogvariant gezien die bij bij de eerste kamerstemming zou barsten, omdat de PVV een punt wilde maken, met daarna nieuwe verkiezingen.
Tja, maar dan wel in de eerste maanden vreselijke maatregelen in gang zetten waardoor er een nog grotere polarisatie ontstaat.
Nee, dan liever een andere optie. Elke kans, hoe klein dan ook, dat dit kabinet er zou komen was een kans te veel.

En ik kan me niet voorstellen dat enig van deze drie partijen er beter uit komt, dit is gewoon een lachwekkende vertoning geweest.
Dat geldt inmiddels voor bijna iedereen, die lachwekkende vertoning. En ik kan me überhaupt al niet voorstellen dat er mensen op die PVV stemmen, dus over welke groei dan ook verbaas ik me inmiddels niet meer zo. Het beste was de LPF methode geweest, gewoon laten klappen.

En dat er nu de komende maanden géén maatregelen komen, dat is pas stuitend en zeer vervelend....
Wat Wilders hier zegt trouwens, daar zit dan wel wat in.
mindlight Wrote:Dat geldt inmiddels voor bijna iedereen, die lachwekkende vertoning. En ik kan me überhaupt al niet voorstellen dat er mensen op die PVV stemmen, dus over welke groei dan ook verbaas ik me inmiddels niet meer zo. Het beste was de LPF methode geweest, gewoon laten klappen.

En dat er nu de komende maanden géén maatregelen komen, dat is pas stuitend en zeer vervelend....
Dat laatste kan ik niet zo goed tegen, veel te kort door de bocht. Beter iets langer doen over een stabiel kabinet dan maar gewoon beginnen en klappen. Dat duurt nog veel langer.

Natuurlijk hebben velen een schertsvertoning neergezet, maar deze drie partijen spannen wel de kroon zeg. En het ergste is nog, de PVV nog het minste. Die zijn iig rechtlijnig.

En Wilders doet dit wel slim nu, dit zorgt idd waarsch voor nog meer aanhang voor hem. Hij wist toch wel dat een dergelijk kabinet geen kans van slagen had, dus dit is de beste optie voor hem. Maar liever dit dan die gedoogsteun, dat was helemaal koren op zijn molen geweest.
De uit de band springende overheidsfinanciën moeten gewoon aangepakt worden, daar kan toch niemand tegen zijn? Dat het nu weer maanden gaat duren, voordat er mogelijkerwijs een regering komt is gewoon een onwenselijke situatie. Daarbij is een stabiel kabinet haast niet mogelijk, qua stabiliteit zou dit imo nog de sterktste poging zijn geweest, mits de PVV werkelijk wilde.

Wat zie je nu voor je? Paars-plus? Zakenkabinet? Een massaal links minderheidskabinet? Het lijken mij allemaal opties die minimaal zo instabiel zijn als deze optie.
Dat klopt, maar dan zie ik nog liever een instabiel humaan kabinet dan deze variant.

En uiteraard is het voor iedereen beter als er een kabinet komt, maar als dat over een paar maanden weer klapt, dan schiet je toch nog niks op? Dan zit je midden in die nieuwe plannen en kun je weer opnieuw beginnen, dat lijkt me alleen maar erger.
Natuurlijk schiet je daar niets mee op, maar het verschil is dat er dan nieuwe verkiezingen komen, waar het CDA zou marginaliseren, en daarmee zou de deur naar een stabiel kabinet wel openstaan. Daarbij zouden dan in ieder geval de allernoodzakelijkste maatregelen nu wel in gang gezet zouden kunnen worden, nu blijft de boel demissionair.

En dat dit regeerakkoord inhumaan zou zijn gaat mij ook wat ver, Noord-Koreaanse toestanden zag ik niet voor me. Wel zou het hard gaan met bezuinigingen, maar die 18 miljard zit al niet ver meer af van de bezuinigingen die ook D66, GL en PVDA willen bereiken.
Stak, Robredo en Llodra. Allemaal de 1e set gewonnen. =D>
Ik heb nog geen regeerakkoord gezien, maar gezien de partijprogramma's kon het niet anders dan dat de lagere sociale groepen te hard gepakt zouden worden. Daarbij ook nog eens de polariserende werking van Wilders, dat zou het tot een rampkabinet maken voor Nederland. Ik ben niet tegen bezuinigen, maar wel op de manier die de VVD voor ogen heeft. Dan maar de PvdA erbij, dan wordt het nog wat socialer ingevuld.

Wat je over klappen zegt, klopt wel, dan moeten we opnieuw naar de stembus en zou het CDA weggevaagd worden. Dat is een droombeeld voor Nederland, maar dan duurt het nog minimaal een half jaar voordat we een normaal kabinet hebben, is dat goed? En dan bestaat er ook nog eens een kans dat het kabinet stand houdt, dat wil ik dus koste wat kost vermijden.
En dan krijgt Wilders straks 30 zetels en kan niemand meer om hem heen, dat lijkt me ook niet goed.

Doe dan maar gewoon Paars Plus nu, dat moet toch te doen zijn.
Maar even on topic, Harrison is echt weer goed hoor. Speelt echt als een volwaardige top 50-speler.
Dat zal van de PVDA afhangen, die hebben dat de vorige keer toch redelijk laten klappen. Ik geloof niet dat de VVD nu ineens met (veel) minder bezuinigingen akkoord zal gaan, op basis daarvan zijn zij winnaar van de verkiezingen geworden tenslotte. Maar als de PVDA water bij de wijn zou willen doen, en dat hoeft natuurlijk niet helemaal richting 18 miljoen, maar toch op z'n minst wat opschuiven zou dat de beste optie zijn ja. D66 en GL gaan wel mee, die willen dolgraag.

Een weggevaagd CDA vind ik uiteraard ook prachtig, net als dat ik iedere zetel die van de PVDA afgaat toejuich. VVD heb ik op zich niets tegen, die zijn consequent, en daar kan je het niet mee eens zijn, het is wel duidelijk.

Maargoed, ik zal wel zwartgallig zijn, ik zie met deze zetelverdeling een stabiel kabinet niet meer voor me. Na de verkiezingen had ik alle hoop op paarsplus, maar nu geloof ik daar alweer minder in, zeker nu de VVD geroken heeft aan een rechts regeerakkoord.
En de set voor Ryan =D>
Nou dan kan Stakkie weer vooraf aan beginnen. Met vorige week en vorige ronde in het achterhoofd moet ie er niet een al te lange pot van maken.
De PvdA kan nu natuurlijk wel faam maken door water bij de wijn te doen en zo Paars Plus mogelijk te maken. Bovendien zijn dat volwassen partijen, itt de PVV, en zullen ze ondanks tegenstellingen niet zomaar een kabinet laten klappen. Zeker niet gezien de recente geschiedenis.
Bovendien kan Rutte nu niet anders meer dan over links denk ik, hij zal toch niet meer met de PVV of het CDA in zee gaan...
Nou, die gedachte spookte net bij mij door het hoofd. VVD+PVV met gedoogsteun van het CDA. Dat zou helemaal niet gek zijn om de PVV definitief te killen, maar de kleine kans dat het zou werken is een te groot risico.

En idd, ik ben benieuwd of de PVDA daartoe bereid is, het zou mij (positief) verbazen.
Stak moet deze wel echt winnen. De volgende ronde Lopez of Paire is natuurlijk meer dan goed te doen.
Paire is geen eitje, maar dat zal nog wel blijken.
Net als dat Harrison geen eitje is. Ik verbaas me steeds meer over deze jongen van 18. Hij speelt alsof dit al zijn 10e US Open is, en niet zijn eerste. Zoveel gogme in zijn spel ook, juiste shotkeuze op het juiste moment, heel veel variatie, moedig, agressief, mooi man.
Die Benneteau ook weer, het blijft toch ook dé anti-held =D>
En Stakhy mist nog maar eens een 0-40. Je moet deze jongen natuurlijk niet het gevoel geven dat er wat te halen valt. Icon_evil
Hahaha, Chang-opslag Undecided
Haha, en die geeft ie wel vol een handshake na zijn opgave. Wat een treurmuis blijft het ook. Eerst zo'n heroïsche overwinning en dan dit weer.
Ad Wim Wrote:Net als dat Harrison geen eitje is. Ik verbaas me steeds meer over deze jongen van 18. Hij speelt alsof dit al zijn 10e US Open is, en niet zijn eerste. Zoveel gogme in zijn spel ook, juiste shotkeuze op het juiste moment, heel veel variatie, moedig, agressief, mooi man.

Net als Tomic op de Aus Open dus.
Ik heb 't niet gevolgd maar geeft Benne nou op in de TB? Wat was er aan de hand? En een onderhandse opslag? :roll:
centre court Wrote:
Ad Wim Wrote:Net als dat Harrison geen eitje is. Ik verbaas me steeds meer over deze jongen van 18. Hij speelt alsof dit al zijn 10e US Open is, en niet zijn eerste. Zoveel gogme in zijn spel ook, juiste shotkeuze op het juiste moment, heel veel variatie, moedig, agressief, mooi man.

Net als Tomic op de Aus Open dus.
Nee, dus niet net als Tomic, dat is een eenzijdige pusher en kan alleen presteren in Australië als ie een WC krijgt.
Hij heeft nu al 33 winners in 2,5 set, zoveel heeft Tomic er in z'n leven nog nooit geslagen.
break Stakh :-({|=
En ook mentaal ijzersterk, wat een topper in wording.