FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
Klopt!
Ik lees het nog even, 6-1 tegen Serena en 6-2 tegen Venus en hij stond toen 203e op de ATP... Undecided
hehe ja mooi was dat, de williams zusjes dachten wel in de buurt van de mannen te kunnen komen maar werden volledig weggeslagen door een of andere prutser Big Grin Ze vonden naderhand dat hij van die 'gemene' spinballen sloeg. Niet zo gek aangezien vrouwen zo vlak slaan als het nederlandse landschap.
die braasch had ook zo'n lelijke servicebeweging
Verkerk wint eerste ronde van Nieminen 63 en 62.

Wint vandaag ook zijn tweede ronde met 76 en 64.

Martin verbaast me.... :-k
=D> :Big Grin
Heel knap!
Op naar de titel. \Big Grin/
verkerk :eeeek: =D>
In Portugal haalde Thiemo de Bakker, begin dit jaar terug na een blessure, vorige week de finale van een future ( won o.a. van Van der Duim). Verloor van Machado, die zijn derde future op rij won ( 100 % dit jaar).

Deze week verliest De Bakker in Portugal van Van der Duim in de tweede ronde.

Verkerk in kwartfinale tegen de 17-jarige Pospisil. Die speelde eerder dit jaar Davis Cup voor Canada.
Hmm, gaat niet echt hard zo met die youngsters. Kunnen ze niet beter challengers (al is het dan mss qualies) gaan spelen?
omyaca Wrote:Hmm, gaat niet echt hard zo met die youngsters. Kunnen ze niet beter challengers (al is het dan mss qualies) gaan spelen?

Die discussie heb ik vaker gevoerd. Als ze challengers gaan spelen en ze krijgen elke week vroeg klop( al dan niet in de quali's), dan ben je geneigd om te zeggen dat ze maar eerst futures moeten gaan spelen.

Ik vind persoonlijk dat ze veel wedstrijden moeten spelen om beter te worden en dat kan dus in die futures, waar ze meestal ook direct worden toegelaten in de dubbel. Op een gegeven moment, wanneer de resultaten goed zijn, dan zul je verder moeten ( qua punten) als je hogerop wil.

De ontwikkeling van De Bakker en Van der Duim valt me tegen. Sijsling heeft wat tegenslag gehad. Had twee jaar geleden goed jaar, ging gelijk op met Haase en won zelfs een kleine challenger.

Aan de andere kant zijn de meeste doelen bij de KNLTB wel gehaald. Haase had als doel om eind 2007 top 400 te staan en in 2008 top 200. Die ligt dus ver voor op schema.

Sijsing- 377, Van der Duim- 427 en De Bakker- 463 staan mijns inziens wat te laag.
Veel wedstrijden spelen is zeker goed, maar dat kan ook in de qualies van de challengers natuurlijk.
Het valt me gewoon op dat De Bakker tegen de wat betere spelers stukken beter uit de verf komt dan tegen al die prutsers in de futures. Zo verliest hij vaak van gasten rond de 500 en kan hij goed meekomen en zelfs winnen van top 100 spelers.
Tripplexxx Wrote:Verkerk wint eerste ronde van Nieminen 63 en 62.

Wint vandaag ook zijn tweede ronde met 76 en 64.

Martin verbaast me.... :-k

Klasse Martin! =D>

Dat geeft weer wat vertrouwen.
Kan me nog herinneren dat ie vorig jaar gewoon van Wayne Arthurs had moeten winnen op Wimbledon, hopen dat ie dat niveau weer een beetje haalt. Volgens mij is hij ook degene met de meeste kwaliteiten, maar zo zie je maar dat dat er niet altijd uitkomt bij de overstap naar de senioren.
Maar hij was wel nummer 1 bij de jeugd vorig jaar, meestal komt dat toch wel goed dan uiteindelijk. Je hoort zo vaak verhalen van jongens die nu in de top 50 staan, die bij de jeugd alles wonnen...
omyaca Wrote:Veel wedstrijden spelen is zeker goed, maar dat kan ook in de qualies van de challengers natuurlijk.
Het valt me gewoon op dat De Bakker tegen de wat betere spelers stukken beter uit de verf komt dan tegen al die prutsers in de futures. Zo verliest hij vaak van gasten rond de 500 en kan hij goed meekomen en zelfs winnen van top 100 spelers.

Klopt helemaal. Maar waar hij eerder nog wildcards kreeg vanwege zijn nummer 1 positie bij de junioren, moet hij het nu van zijn ranking hebben. Die ranking is niet hoog genoeg en hij moet dus punten gaan sprokkelen en hopen op kansen op de challengers in Nederland.
Martin VERKERK (NED) defeated Vasek POSPISIL (CAN) 6-1 7-6(4)

Semifinal

Martin VERKERK (NED) Vs Rafael AREVALO (ESA) (8)

The semifinal and championship matches of the Montreal National Bank Futures will be web cast live on <!-- w --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.tenniscanada.com">http://www.tenniscanada.com</a><!-- w --> .
En Van der Duim in de halve finale in Portugal. Wint van de als eerste geplaatste Weintraub ( ATP-329) met 6-3/6-3.
_Tampie Wrote:Martin VERKERK (NED) defeated Vasek POSPISIL (CAN) 6-1 7-6(4)

Semifinal

Martin VERKERK (NED) Vs Rafael AREVALO (ESA) (8)

The semifinal and championship matches of the Montreal National Bank Futures will be web cast live on <!-- m --><a class="postlink" target="_blank" href="http://www.tenniscanada.com">http://www.tenniscanada.com</a><!-- m --> .

Voor de liefhebbers;

Verkerk speelt de tweede partij. Eerste partij is om 16 uur Nederlandse tijd.
Fantastisch om te zien dit. Man of 50 publiek, geen ballenjongens/meisjes en lijnrechters op een tuinstoeltje op de baan ernaast. Undecided
Verkerk zit de hele tijd te zeuren op zichzelf en de scheidsrechter.
Staat nu 3-3 in de tweede set als ik het goed gehoord heb. Wie de eerste set gewonnen heeft is me tot nu toe een raadsel. :razz:
En Verkerk bloedjefanatiek naar 6-3 en de wedstrijd. =D>
Leuk om hem weer eens in actie te zien.
Nu in de finale tegen de Roemeen Mergea.
6-2 6-3 Verkerk. Netjes!
=D>
Verkerk pakt de tweede set in een TB met 11-9 na 3 MP's weggewerkt te hebben.
Eerste set verloren met 7-6 dus nu naar de beslissende derde.
Verkerk-Mergea 6-7 7-6 6-4
=D>
Jeetje, nou zorg om dit vast te houden.
martin =D>
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Haase in Sunrise tegen Hrbaty.
Alle seeds daar zijn 1e/2e ronde exits uit IW :lol:
Sowieso is vrijwel de hele draw gevuld met gasten die in IW meededen.
Gonzo en Nieminen komen ook maar even langs om wat wedstrijdritme op te doen...
Goeie loting, Robin zal snoeihard over Dominik heenklappen gok ik.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41