FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
prima inderdaad =D>
De spirit zit er weer goed in, en Verkerk op Roland Garros is niet denkbeeldig. :razz:

Quote:ROTTERDAM - Of het zin heeft, durft Martin Verkerk niet te zeggen. Maar de Roland Garros-finalist van 2003 wil de organisatie van het Franse Grand Slam-toernooi vragen of hij eind mei mag meedoen in het Bois de Boulogne.

De 29-jarige Alphenaar durft dat te doen na het veroveren van de hoofdprijs op een challenger in Athene. In de Griekse hoofdstad tenniste hij voor het eerst sinds vier jaar weer op dit niveau en meteen was het raak. In de finale had de Roemeen Adrian Cruciat geen kans: 6-3 6-3.

,,Dit is genieten,'' vertelt Verkerk. ,,Ik ben topfit en sta heel goed te tennissen. Ik had eigenlijk verwacht dat ik over twee of drie maanden pas een challenger zou kunnen winnen. Aan de andere kant, hier heb ik in november, december, januari en februari keihard voor gewerkt met mijn fysieke trainer Mark Wellington. Ik ben dertien kilo afgevallen. Dat ik na vijf weken al een challenger kan winnen, is geweldig.''

De e-mailtjes van organisatoren van challengers en ATP-toernooien stromen binnen, stelt Verkerk. Hij kan rekenen op een flink aantal wildcards. Volgende week doet hij mee aan een grote challenger in Tunesië. En misschien stapt Verkerk eind mei weer het park van Roland Garros op. ,,Een wildcard voor de kwalificaties krijg ik zeker. Verder heb ik geen idee wat mogelijk is. Ik ga deze week maar eens bellen. Het lijkt me dat ik nu ook kans maak op wildcards voor Rosmalen en de Dutch Open. Maar het belangrijkste is dat ik weer een goed niveau haal.''

De opgeleefde tennisser was deze week niet blij met opmerkingen van collega Robin Haase. Die stelde dat Verkerk oogkleppen op heeft, als hij denkt dat zijn niveau rond de top-150 van de wereld zit. ,,Ik ben in Athene niet in de problemen gekomen tegen jongens van dat niveau,'' countert Verkerk. ,,Ik heb geen problemen met Robin en gun hem het allerbeste. Maar als je kijkt naar het lijstje met mijn prestaties, dan moet hij dat nog maar zien te bereiken. Dan is het beter om nog even je mond te houden. Of ik wel of niet terugkom aan de top, wat maakt het uit voor hem? Dus waar maak je je druk om?''

Meteen na zijn wedstrijd kreeg Verkerk een sms'je van Thiemo de Bakker. ,,Thiemo zei dat hij trots op me was. Dat is toch prachtig.''

Verkerk, die stijgt naar ongeveer de 350ste positie op de wereldranglijst, hoopt dat hij binnenkort ook een gesprek krijgt met Davis Cup-captain Jan Siemerink.

,,Het lijkt me tijd om met elkaar te praten over wat mijn toekomst kan zijn in het team.''
Meteen na zijn wedstrijd kreeg Verkerk een sms'je van Thiemo de Bakker. ,,Thiemo zei dat hij trots op me was. Dat is toch prachtig.''


Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided Undecided
helaas geen deelnemers in de challengers van deze week

alleen Sijsling heeft het geprobeerd in de qualificaties van Cremona, 1ste ronde al exit
Verkerk(wc) in Tunis (125k) tegen De Chaunac(Q).

Van der Duim plaatst zich voor een kleinere challenger na 3 knappe overwinningen in de quali's.

Voor de rest geen spelers op challengerniveau.
Tripplexxx Wrote:Verkerk(wc) in Tunis (125k) tegen De Chaunac(Q).

Van der Duim plaatst zich voor een kleinere challenger na 3 knappe overwinningen in de quali's.

Voor de rest geen spelers op challengerniveau.

Redelijk bezette challenger, als je naar het prijzengeld en dus de te verdienen punten kijkt valt het wel weer mee.
In zijn kwart zitten geen hele gevaarlijke spelers. Mogelijk Belucci / Beck in 2R, QF Vicente. SF Benneteau / Massu wordt lastig. Goede testcase.
En Verkerk zet de goede lijn voort, 7-6 7-6 tegen De Chaunac.

Volgende ronde tegen Bellucci, 126 op de atp ranking en 8e geplaatst.
Netjes Martin!
Van der Duim in Rome gewonnen in twee sets van Oger ( ATP 276). Speelt nu tegen de nummer 8 geplaatst Mannarino ( ATP 200).
Bellucci- Verkerk 6-3, 6-3.

Dat is geen verrassende nederlaag. Bellucci is pas 20, nummer 126 van de wereld en een talent. Won dit jaar al twee challengers op gravel.
En Van der Duim verliest met 6-2, 6-2.
Tripplexxx Wrote:Bellucci- Verkerk 6-3, 6-3.

Dat is geen verrassende nederlaag. Bellucci is pas 20, nummer 126 van de wereld en een talent. Won dit jaar al twee challengers op gravel.

En Bellucci wint ook Tunis, dus zeker geen schande voor Verkerk.

Weet je wat het volgende toernooi van Martin is?
Van der Duim en Westerhof plaatsen zich via de quali's voor de challenger van Dresden ( 75k). Westerhof tegen Bachinger ( ATP 178). Van der Duim ontmoet Beck ( ATP 155).

Sijsling doet datzelfde in Rijeka( 50k). Speelt in de eerste ronde tegen Juska ( ATP 307).
Ik heb sinds paar weken dezelfde trainer als Westerhof :8:

En ik heb 3 weken geleden naast hem getraind :8:
buurs Wrote:Ik heb sinds paar weken dezelfde trainer als Westerhof :8:

En ik heb 3 weken geleden naast hem getraind :8:

Ken hem goed. Schitterende kerel, ongelooflijk getalenteerd maar een mentaliteit van lik m'n kontje.....
Overdune Wrote:
Tripplexxx Wrote:Bellucci- Verkerk 6-3, 6-3.

Dat is geen verrassende nederlaag. Bellucci is pas 20, nummer 126 van de wereld en een talent. Won dit jaar al twee challengers op gravel.

En Bellucci wint ook Tunis, dus zeker geen schande voor Verkerk.

Weet je wat het volgende toernooi van Martin is?

Komende twee weken speelt hij in ieder geval niet. Hij heeft niet echt een duidelijk programma heb ik begrepen. Hij schijnt wel wat wildcards te kunnen krijgen, waarschijnlijk zal dit bepalend zijn voor de komende tijd.
Tripplexxx Wrote:
buurs Wrote:Ik heb sinds paar weken dezelfde trainer als Westerhof

En ik heb 3 weken geleden naast hem getraind :8:

Ken hem goed. Schitterende kerel, ongelooflijk getalenteerd maar een mentaliteit van lik m'n kontje.....

Wel een beetje een blufferd, tenminste wat ik in wedstrijden van hem gezien heb en naast de baan.
Ik weet dat hij van Franse bulldogs houdt, aangezien wij er ook eentje hebben en hij na een wedstrijd zijn vriendin en ouders voorbij liep om ons hondje te knuffelen :8:
Tripplexxx Wrote:Van der Duim en Westerhof plaatsen zich via de quali's voor de challenger van Dresden ( 75k). Westerhof tegen Bachinger ( ATP 178). Van der Duim ontmoet Beck ( ATP 155).

Sijsling doet datzelfde in Rijeka( 50k). Speelt in de eerste ronde tegen Juska ( ATP 307).

Sijsling wint, 6-4 4-6 6-4 Smile
Haggie Wrote:
Tripplexxx Wrote:Van der Duim en Westerhof plaatsen zich via de quali's voor de challenger van Dresden ( 75k). Westerhof tegen Bachinger ( ATP 178). Van der Duim ontmoet Beck ( ATP 155).

Sijsling doet datzelfde in Rijeka( 50k). Speelt in de eerste ronde tegen Juska ( ATP 307).

Sijsling wint, 6-4 4-6 6-4 Smile

Netjes.


Speelt nu tegen Dick Norman...
Good old dickie
Big Dick!
Fin. M. Bachinger 6 6 3

B. Westerhof 7 4 6

\Big Grin/
Bocaloca Wrote:Fin. M. Bachinger 6 6 3

B. Westerhof 7 4 6

\Big Grin/

:eeeek: =D>
netjes hoor. tegen wie nu?
Sijsling zometeen tegen Dickie Norman. Ben benieuwd.
Big Dick heeft een einde gemaakt aan zijn losing streak dit jaar door in de eerste ronde met een ander racket te spelen (het nieuwe racket van Christophe Rochus, die daar erg enthousiast over was). Hij speelt dus met zijn grote klauwen en de kindergrip van Rochus Undecided
Misschien dat Christophe ook nog weer een keer een partij kan winnen Undecided
buurs Wrote:Misschien dat Christophe ook nog weer een keer een partij kan winnen Undecided

Dick schreef dat Christophe juist sinds dat nieuwe rackets weer wat overwinningen binnenhaalde....
Op futures waarschijnlijk :-k
R32 Walter, Ludovic (FRA) N/A 7-6(7) 6-1
R16 Prodon, Eric (FRA) N/A 7-5 7-5
Q Ouanna, Josselin (FRA) N/A 2-6 6-4 6-1
S Karanusic, Roko (CRO) N/A 6-1 7-5
W Granollers, Marcel (ESP) N/A 6-2 4-6 6-1

begin april in frankrijk
Ho ho, onlangs St. Brieuc gewonnen, van Granollers in de finale!
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41