FTM Forum

Full Version: Challengers/satellites etc
You're currently viewing a stripped down version of our content. View the full version with proper formatting.
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41
mindlight Wrote:Is dat zo ja? Vergelijkbaar met Amersfoort op de ATP-tour zeg maar?

newport

amersfoort is normaal redelijk bezet voor 7-toernooi
Zoiets ja. Bij de WTA hebben ze ook gradaties, net als bij de ATP. Tashkent ligt in de laagste categorie...
Ik volg vrouwentennis totaal niet, vandaar dat ik dat niet wist.

Verder vind ik persoonlijk Amersfoort de laatste 2 jaar het lachtertje van de tour, nog boven Newport.

Als ik naar die loting kijk, heeft Rus een lastige 2e ronde, maar als ze die wint pakt ze het toernooi.
vorig jaar deden youzhny, davydenko en almagro bijvoorbeeld mee in amersfoort.

niet verkeerd dacht ik zo.
Lastige 2e ronde?! Peng staat volgens mij wel in de top 50, dat gaat Rus nooit winnen natuurlijk...

Maar het is dus wel een poeptoernooi, als de nr 1 geplaatst ergens top 50 staat.
Ja precies, i got it. En ik ken Peng niet Undecided
peng kan niet veel op gravel volgens mij.

alleen rus lijkt me ook niet echt gravelspeelster.
Tashkent is gewoon hardcourt, Buurs... :roll:
Ad Wim Wrote:Tashkent is gewoon hardcourt, Buurs... :roll:

oke. ik dacht dat het gravel was :oops:

dan gaat peng dat toernooi met 2 vingers in de neus winnen.
Middelkoop wint met 3 en 1 van Marrero =D>
De Bakker nipt onderuit tegen RRH, tb derde set, jammer. Sad
Idd jammer.
Verkerk ook eruit tegen Fornell (5-7 2-6).
Ad Wim Wrote:Middelkoop wint met 3 en 1 van Marrero =D>

En hij verslaat ook de als eerste geplaatste nummer 78 van de wereld Hernandez met 2-6 7-6 7-6.... =D>
:o =D>
Hulde voor de man. Heb nooit een hoge pet op gehad van Hernandez, maar winnen van een top 100 speler is altijd lekker voor zo'n jonge vent. Ga zo door Smile
Elikian Wrote:Hulde voor de man. Heb nooit een hoge pet op gehad van Hernandez, maar winnen van een top 100 speler is altijd lekker voor zo'n jonge vent. Ga zo door Smile

Inderdaad. En ik had nooit zo'n hoge pet op van Middelkoop. Maar wint wel van Hernandez op gravel en van Llodra op hardcourt.

Quote:Makkelijk ging het vandaag niet voor de 25-jarige Nederlander. Nadat Middelkoop de 1e set met 2-6 verloor keek hij in de 2e set al snel tegen een break achterstand aan. Niet veel later mocht Hernandez gaan serveren voor de wedstrijd op 4-5. Op dat moment kon onze landgenoot een break plaatsen waarna hij er even later met de winst in de tiebreak vandoor ging.
Ook in de 3e set kwam de als 1e geplaatste Spanjaard op een break voorsprong, maar opnieuw knokte Middelkoop zich terug. Waarna hij de beslissende tiebreak met 7-4 in zijn voordeel wist te beslissen.
"Ik heb alleen maar gevochten, gerend en ik ben er voor gegaan. Ik laat nu zien dat ik de grote jongens op gravel en hardcourt kan pakken. Dit is erg goed voor het vertrouwen!", aldus een uitzinnige Middelkoop.

In de kwartfinale speelt Middelkoop tegen de winnaar uit het duel tussen Ruben Ramirez Hidalgo(Spa, 132)(6) en Miguel-Angel Lopez-Jaen(Spa, 191).
Moet ook kunnen, die volgende ronde. Maar ik vind zijn reactie wat te optimistisch, hij pakt 2 leuke wedstrijden, maar dat zijn niet bepaald grote jongens.
Mwoah, ik denk toch dat het basis niveau van die jongens een tandje hoger ligt dan het gemiddelde challenger niveau en dat is toch lekker als je daarin meekunt.
Absoluut, maar om het als grote jongens te betitelen gaat me echt te ver. En daarbij blijft het erg knap, maar je ziet vaak dat een speler die stunt in de volgende ronde er uitvliegt, dus laat het nu maar zien Matwe
mindlight Wrote:Absoluut, maar om het als grote jongens te betitelen gaat me echt te ver. En daarbij blijft het erg knap, maar je ziet vaak dat een speler die stunt in de volgende ronde er uitvliegt, dus laat het nu maar zien Matwe
Voor een Challenger zeker grote jongens. Op ATP niveau behoren ze wel dat de betere opn die ondergronden.
Ramirez zal lastig worden als hij in vorm is.
RRH ligt er al uit, het wordt Lopez Jaen, maar dat wordt ook lastig.

Maar sowieso grote klasse dit =D>
Westerhof naar de kwartfinale van future

10-01-2008
Vanochtend heb ik de 2e ronde gewonnen van Klymenko uit Oekraine. Ik begon matig aan de wedstrijd maar wist het in de 2e set goed op te pakken door wat feller te spelen. Het werd 26 62 61. Vrijdag zal ik de kwartfinale spelen tegen Hajek uit Tjechie. Hij is behoorlijk afgezakt op de ranglijst maar stond al eens in de top honderd

nu tegen Jantje Hajek :8:
De Bakker kwalificeert zich zojuist voor Kolding, waar Huta Galung en Middelkoop ook meedoen. Haase trekt zich terug voor die challenger, net als Verkerk voor Tashkent :|
Verkerk gaat volgende week kwalificaties voor basel spelen :roll:
Klopt idd, dat is de reden voor het afzeggen van Tashkent. Ik vind het niet slim, zeker niet omdat hij er toch weer even uit geweest is met die enkelblessure. Maar Basel is natuurlijk wel lekker dichtbij.
Daar is vorig jaar iets mee geweest dat ze die regel aangepast hebben. Ik weet zo effe niet meer hoe het zat.
Maar je mag je nu niet meer terugtrekken uit een toernooi om ergens anders te gaan spelen ofzo.

Ohnee, je mag niet meer geblesseerd afmelden voor een volgend toernooi, terwijl je in je huidige toernooi nog speelt, ofzo.
Deed Baghdatis dat vorig jaar niet idd? Hij moest nog spelen in Marseille of zo toen hij al had afgezegd voor Rotterdam. :-k

Ik leg alleen de link met Verkerk niet zo..
verkerk was volgens mij welkom in tashkent, maar hij geeft de voorkeur aan basel

volgens mij dus geen afmelding
Hoezo niet? :roll:
Overdune Wrote:Deed Baghdatis dat vorig jaar niet idd? Hij moest nog spelen in Marseille of zo toen hij al had afgezegd voor Rotterdam. :-k

Ik leg alleen de link met Verkerk niet zo..
Mijn link was meer andersom: stel dat hij naar Tashjkent zou gaan, en wint daar 2 rondes. Moettie op vrijdag de QF spelen, en dan wil die in Basel zijn, dus dan moettie een blessure faken ofzo?
Pages: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41